logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

4 Pagina's<1234>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
edwinbaaijens  
#41 Gepost : dinsdag 29 december 2009 20:45:49(UTC)
edwinbaaijens


50 ponder

Lid sinds: 27-9-2009(UTC)
Berichten: 338

Er staat nu in het karper blad "de spiegel" een artikel van de officiële release van "the Fuzz".


des te harder des te gaat ie...



Erwin  
#42 Gepost : dinsdag 29 december 2009 21:05:19(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ik heb het gelezen Edwin! Ik vind het alleen jammer dat het geen goed artikel is. Geen duidelijke foto's en ook de uitleg vind ik matig.

Ik heb iemand van SPRO gesproken en die verteld, dat wegens vertraging de leaders pas in Januari uitkomen. Ik zal er ook een stel mooie foto's van maken en er een artikel over schrijven. Wel leuk lijkt mijKnipoog
roy pluim  
#43 Gepost : donderdag 7 januari 2010 21:43:50(UTC)
roy pluim


20 ponder

Lid sinds: 14-12-2009(UTC)
Berichten: 274

De fuzz lood en haak de bolie naald ligt er bij om de verhouding van grote te zien het lood weegt 142 gram en haak is maatje 8( waarom doen mijn fotos nou niet

Bewerkt door de gebruiker donderdag 7 januari 2010 22:21:04(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

roy pluim heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
DSC_0236(2).JPG
Erwin  
#44 Gepost : vrijdag 15 januari 2010 20:49:33(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ok...ik zat er zelf al een tijdje over na te denken, maar ik kwam op sportvissen.blog.nl een filmpje tegen waarin ze dit uitvoerde. Ik heb het over het camoufleren van je onderlijn materiaal zoals eigenlijk het hele "the fuzz" principe. Ik hoop dat ze dit 'spul ook' op de carp 2010 verkopen!! Erg mooi!

Enne...let ook eens op het smijt werk van Frank Warwick....
timvanzanten  
#45 Gepost : vrijdag 15 januari 2010 21:26:00(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Een prachtig filmpje Erwin! Is dat spul wat ze over die onderlijn rijgen niet te koop bij een hobbiewinkel?
Erwin  
#46 Gepost : vrijdag 15 januari 2010 22:22:50(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ik ken het vanuit de vliegvisserij. Daar heet het 'dubbinglijn.' Ik heb hier zelf ook aan gedacht, alleen drijft dit als een kurk. Omdat ze in het filmpje een presentatie geven, vermoed ik dat het van een merk uit Engeland is en op de beurs wel te zien is.
carphunter  
#47 Gepost : donderdag 28 januari 2010 23:07:48(UTC)
carphunter


5 ponder

Lid sinds: 17-1-2010(UTC)
Berichten: 39

ik heb deze fuzz leaders nu ook in bezit ze zien er goed uit trouwens
de haken en loden heb ik ook
nu zou ik graag verticaal vissen en zou graag weten welke boei of dobber je daarvoor gebruikt welk merk ?
grtzz
edwinbaaijens  
#48 Gepost : vrijdag 29 januari 2010 00:03:45(UTC)
edwinbaaijens


50 ponder

Lid sinds: 27-9-2009(UTC)
Berichten: 338

Gewoon een ordinaire snoek dobber van rond de 40 gram is voldoende voor de klus.
Het lood zal de dobber zowiezo wel onder trekken maar dat maakt niet uit.
Het gaat er om dat de lijn vertikaal staat. Zet hem wel zo hoog mogelijk of peil hem uit.

En ik heb begrepen dat strategy met speciale dobbers gaat komen voor het verikaal vissen.

Succes Edwin


des te harder des te gaat ie...



JulienH  
#49 Gepost : vrijdag 29 januari 2010 11:53:23(UTC)
JulienH


20 ponder

Lid sinds: 9-7-2009(UTC)
Berichten: 316

De speciale fuzz dobbers die gaan komen, zijn zo vormgegeven dat ze zo goed mogelijk de deining opvangen en je lood dus niet op kunnen tillen. Of het in de praktijk zo mooi werkt als ze zeggen, zal de toekomst uitwijzen.
Het is alle dagen visdag, maar geen vangdag.
Erwin  
#50 Gepost : vrijdag 29 januari 2010 12:03:30(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Omdat de tubing een opwaartse kracht heeft (drijftKnipoog) zal je niet heel erg veel drijfvermogen nodig hebben. Ik denk wel dat je dit systeem met slappe lijnen moet vissen. Anders zal het mijns inziens niet helemaal recht omhoog staan maar langzaam aan een hoek naar je hengels aannemen door het gewicht van je hanger.

Ik heb zelf een aantal mooie snoekdobbers aangeschaft voor dit klusje. Ook denk ik dat een flinke (doorzichtige) buldo erg goed kan werken. Deze hebben een heel goed drijfvermogen.

Hoe gaan jullie deze dobber vastzetten? Een stuitje is erg gevaarlijk bij lijnbreuk. Ik zit zelf te denken aan een afhouder die ook gebruikt wordt bij het witvissen. Zo'n stalen buisje met een knik. Wanneer je lijn strak trekt blijft de dobber op zijn plek zitten. Ik denk wel dat je er dan niet omheen kunt de dobber helemaal aan de oppervlakte te laten komen.

Hebben jullie nog suggesties?

Voor de mensen die de tubing al in de handen hebben gehad....hebben jullie al gezien, dat de tube zelf "rood" is??? Waarschijnlijk om de kosten te drukken. Ik vond het er ook erg kwetsbaar uitzien. Ik ben bang dat het na een 2 tal vissen al los gaat laten. Als dit gebeurt heb je allemaal rode stukken tube die zichtbaar worden. Toch jammer dat ze het niet hebben vastgelijmd aan een leader i.p.v. een tube. Ik denk dat ze dit niet hebben gedaan omdat een leader vol haar niet bevorderlijk is voor de veiligheid van de vis. Een lijnclip zou hier niet soepel overheen schuiven.

Erwin

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 29 januari 2010 12:08:44(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Nielsz  
#51 Gepost : vrijdag 29 januari 2010 13:20:38(UTC)
Nielsz


20 ponder

Lid sinds: 18-10-2009(UTC)
Berichten: 219

Rood?? Wat een stomme kleur voor een tube. Past ook niet bij de rest van mijn uitrustingKnipoog Maar zit dat spul er niet op gelijmd dan?
JulienH  
#52 Gepost : vrijdag 29 januari 2010 13:38:05(UTC)
JulienH


20 ponder

Lid sinds: 9-7-2009(UTC)
Berichten: 316

Nielsz schreef:
Rood?? Wat een stomme kleur voor een tube. Past ook niet bij de rest van mijn uitrustingKnipoog Maar zit dat spul er niet op gelijmd dan?


Van dat rode is niets te zien zolang de tube nog in tact is. Ik weet ook niet hoe lang de tube meegaat, dat blijft voorlopig gokken. Ik denk dat het wel meevalt hoe snel de tube kapot gaat. Zij hebben er immers uitgebreid mee getest en ik neem aan dat ze niet iets op de markt brengen dat na 2 vissen al kapot gaat. Zou wel erg dom zijn.
Het is alle dagen visdag, maar geen vangdag.
edwinbaaijens  
#53 Gepost : vrijdag 29 januari 2010 13:55:16(UTC)
edwinbaaijens


50 ponder

Lid sinds: 27-9-2009(UTC)
Berichten: 338

@ Erwin,

Ik gebruik rubbere stuitjes die je op je lijn glijd, deze zijn stevig genoeg om de dobber tegen te houden en slap genoeg om kapot te gaan na lijn breuk.

Voor de rest is het fuzz lood zwaar genoeg (170 gram) om de dobber onder water te trekken. En dan zal de dijning van het water daar niets mee kunnen.

dobbers van 40 gram zijn ook ruim voldoende.


des te harder des te gaat ie...



Erwin  
#54 Gepost : vrijdag 29 januari 2010 15:18:35(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Dat snap ik, alleen is het heel moeilijk de lijn recht naar boven te krijgen. Hier moet je een flinke dobber voor gebruiken.

Erwin
timvanzanten  
#55 Gepost : vrijdag 29 januari 2010 16:26:55(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
het is een beetje het type water wat je wilt bevissen met dit systeem. Edwin gebruikt dit systeem zo af en toe op het kanaal. Hier is altijd stroming en is het dus zo dat waterplanten (doelend op die lange groene slierten) ook nooit helemaal vertikaal omhoog staan. Hier is het ook niet noodzakelijk dat je lijn verticaal staat. Op plassen waar minieme golfslag is, is het een ander verhaal. Ik heb altijd het idee dat op dergelijk water de karper meer oog voor detail heeft. Ze zijn schuwer en hebben gevaar sneller door.
edwinbaaijens  
#56 Gepost : vrijdag 29 januari 2010 20:40:23(UTC)
edwinbaaijens


50 ponder

Lid sinds: 27-9-2009(UTC)
Berichten: 338

Maar als dat aan de orde is door een grote afstand dan ga ik voor een heel ander systeem van vertikaal vissen.
Dan gebruik ik voor een cola fles, fabriceer een oog in de dop en monteer deze aan het eind van mijn lijn.
Daar tussen een wartel waar ik een leeder aan monteer met het fuzz systeem. Je lijn loopt dus van je hengel door de wartel naar de fles en aan je wartel zit je leeder die dan vertikaal naar beneden staat. Het enige nadeel van dit systeem is
dat je de actie van de dril helemaal kwijt bent omdat als je een vis haakt de vis zich naar de fles zal trekken.

Ik gebruik dit systeem als ik tussen, vlakbij of over obstakels vis.


des te harder des te gaat ie...



JulienH  
#57 Gepost : vrijdag 29 januari 2010 20:56:27(UTC)
JulienH


20 ponder

Lid sinds: 9-7-2009(UTC)
Berichten: 316

edwinbaaijens schreef:
Maar als dat aan de orde is door een grote afstand dan ga ik voor een heel ander systeem van vertikaal vissen.
Dan gebruik ik voor een cola fles, fabriceer een oog in de dop en monteer deze aan het eind van mijn lijn.
Daar tussen een wartel waar ik een leeder aan monteer met het fuzz systeem. Je lijn loopt dus van je hengel door de wartel naar de fles en aan je wartel zit je leeder die dan vertikaal naar beneden staat. Het enige nadeel van dit systeem is
dat je de actie van de dril helemaal kwijt bent omdat als je een vis haakt de vis zich naar de fles zal trekken.

Ik gebruik dit systeem als ik tussen, vlakbij of over obstakels vis.


Interessant! Denk niet dat ik dergelijk systeem in mijn visserij snel zal gebruiken, maar ik zie er wel een oplossing in voor bijvoorbeeld scherpe randen.
Het is alle dagen visdag, maar geen vangdag.
Erwin  
#58 Gepost : maandag 8 februari 2010 11:18:39(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
De mensen van Strategy hebben hun product op de beurs ook uitgebreid getoond. Alleen wel jammer dat die dobbers niet te koop zijn. Ze doen het nou met die piepschuim ballen. Of heb ik iets over het hoofd gezien?

Erwin
timvanzanten  
#59 Gepost : maandag 8 februari 2010 11:49:13(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
het vissen met polyfone ballen wordt al veel langer gedaan en werkt net zo goed. Een how to is te vinden in het laatste boek van Alijn Danau. Verder is ook een fles zeer geschikt (meer info hierover kan Edwin B jullie wel geven) wil je toch met een dobber vissen dan kun je eens kijken naar meervaldobbers.

Erwin  
#60 Gepost : dinsdag 9 februari 2010 15:12:07(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ik kaart dit aan Tim, omdat je vrijwel verplicht bent gebruik te maken van een (voer)boot. Je kunt zo'n polyfone bal bijna niet gooien. Een beetje een dobber wel, alleen heeft een bodder genoeg kracht de tube recht op te zetten?

Erwin
Gebruikers aanwezig in dit topic
4 Pagina's<1234>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.