logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

5 Pagina's<12345>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
StijnD  
#41 Gepost : maandag 20 oktober 2014 10:55:33(UTC)
StijnD


15 ponder

Lid sinds: 25-2-2013(UTC)
Berichten: 139

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Ze voorspelden een prachtig weekend, en dan moet er gevist worden, toch?
We hadden zondag oorspronkelijk een zeevistrip op de planning, maar die werd afgelast… teveel wind op zee.

Er werd dan maar snel wat geschoven met de planning en besloten om naar de Maas te trekken, ookal was het maar voor één nachtje.
Zaterdag rond 17u30 aangekomen op de stek, die gelukkig nog vrij was. De hengels lagen er nog niet in toen we al een bezoekje kregen van de ordediensten, controle.
Ik merk dat ze in Wallonië toch een pak meer en grondiger controleren dan in Vlaanderen. Dat zal ook wel met de problematiek van de laatste jaren aldaar te maken hebben.
Nog een praatje gemaakt met de controleur, vriendelijke man.

Lijnen erin tegen 18u30, paar kilo boilies gevoerd, tentje zetten, spaghetti bolognaise klaarmaken, glaasje erbij, de hond snurkend op de bedchair. Het was enkel nog wachten op een aanbeet.
Maar die bleef uit… heel de nacht bleef het stil… tot zondagochtend de eerste kopvoorns op de voerplek arriveerden. Ik had de hoop op een mooi Maasbiggetje al wat opgegeven (had die eerder 's nachts verwacht) tot ik rond 10u een volle fluiter kreeg.
Aanslaan en hangen! En zo te voelen was het iets mooi… karper of meerval? Het werd een mooi gevecht met een sterke riviervis. Uiteindelijk stak een 14kg schub zijn kopje boven water.

Sessie geslaagd dacht ik. Maar dan, ik schat een half uurtje later, weer een fluiter, nu op de andere hengel, eentje die bleef gaaaaaan. Aanslaan en slip erop… maar hij bleef lijn nemen, ik schat makkelijk 100m stroomafwaarts. Ik heb mijn spoel zelden zo leeg gezien. Steeds wat meer druk op de vis gezet en uiteindelijk begon hij dan toch stilletjes dichter te komen… tot mijn maat het net onder dit onvervalst Maasbiggetje kon schuiven, 16kg spiegel.

Rivierkarpers blijven toch echt topvissen om te vangen, telkens een prachtig gevecht en dril met een beresterke vis!

gr,
Stijn

Bewerkt door de gebruiker maandag 20 oktober 2014 10:57:41(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

StijnD heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
photo.JPG
photo 2.JPG
Blanken is een kunst.
Flo  
#42 Gepost : maandag 20 oktober 2014 11:21:18(UTC)
Flo


25 ponder

Lid sinds: 25-9-2012(UTC)
Berichten: 544
België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
riviervissen zijn de max, zelfs de kleinere geven ferme sport Like
zelf nachtje geblankt helaas
whitey  
#43 Gepost : maandag 20 oktober 2014 17:17:56(UTC)
whitey


45 ponder

Lid sinds: 15-5-2012(UTC)
Berichten: 1.962
Man
België
Locatie: West-Vlaanderen

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
@StijnD: proficiat met uw prachtige bakken landgenoot!Blijb
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
Dann72  
#44 Gepost : maandag 20 oktober 2014 19:02:41(UTC)
Dann72


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 13-9-2014(UTC)
Berichten: 3
Nederland
Locatie: Den Haag

In het kader van het onderwerp, onderstaand mijn oktober biggenBlij

UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage
"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot"
whitey  
#45 Gepost : maandag 20 oktober 2014 19:23:25(UTC)
whitey


45 ponder

Lid sinds: 15-5-2012(UTC)
Berichten: 1.962
Man
België
Locatie: West-Vlaanderen

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
Bakbiggen! Proficiat!Like
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
griend  
#46 Gepost : dinsdag 21 oktober 2014 03:50:46(UTC)
griend


50 ponder

Lid sinds: 21-1-2010(UTC)
Berichten: 2.371

Bedankjes: 10 keer
Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
zo dat zijn zeker mooie oktober biggen Blijb
Wind op de kant is vis in de hand.


HarryO  
#47 Gepost : dinsdag 21 oktober 2014 08:49:45(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Prachtige beestjes Danny
Weer een goede aanwinst op dit Forum.
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
Flo  
#48 Gepost : donderdag 23 oktober 2014 11:22:42(UTC)
Flo


25 ponder

Lid sinds: 25-9-2012(UTC)
Berichten: 544
België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
Het begint toch een stuk kouder te voelen en dat is 's nachts zeker te merken, brr.
Toch nog een nachtje gaan doen. Na topzomer met 17 vissen (evenveel als de 3 vorige jaren samen...)op het thuiswater, zijn de beten wat teruggevallen. De vorige sessies waren allemaal in een blank geeindigd.
Ik wilde echter voor de winter begint nog een najaarsvis op gewicht vangen.
In de late namiddag richting het water en alles uitpakken. In de loop van de volgende uren zien en hoor ik regelmatig vis op het water klappen in de buurt, maar de hengels blijven stil.
Ik blijf toch even op, maar nog altijd nix. Dan mezelf maar in de slaapzak moffelen met weinig hoop op komende actie.
Om 5u krijg ik telefoon van mijn ouders.De flikken staan aan hun deur en Ze zeggen dat ze mn auto hebben gevonden ergens afgelegen en dat ikzelf nergens te bespeuren was.
Hadden ze de moeite genomen om even verder te wandelen waren ze mn tent waarschijnlijk wel tegengekomen, in plaats daarvan hadden ze eerst mn ouders gebeld (door natrekking van de nummerplaat ) en was het daar paniek, ze vreesden voor het ergste...terwijl ik gewoon in mijn tent lag te maffen.d'oh!
Alle heisa dus voor niets, ik stel iedereen gerust en ga verder slapen.

Om 5u30 krijg ik dan onverwacht toch een run. De adrenaline maakt me op slag wakker en al gauw sta ik blij met een kromme hengel in de hand.
De vis doet z'n best maar na een tiental minuten begint hij boven te komen... waarna de lijn slap valt.
Verdwaasd en vloekend sta ik nog even naar het water te turen, daar gaat mn kans op een najaarsvis.
De hengel gaat vrij achteloos terug op zn plaats en ik kruip terug in de tent.
Anderhalf uur later krijg ik zowaar een 2de run op dezelfde hengel! Deze mag ik niet verliezen. Ik sla aan en yes! er zit flink wat gewicht achter de logge bewegingen. Zonder veel problemen krijg ik de overhand en wordt de vis geschept. Bij het tillen is het duidelijk : een bak!
Daar het bijna licht is gaat de vis even in de bewaarzak voor ik hem goed en wel heb bekeken.
Als ik een uurtje later terug wakker wordt zie ik dat een wat verder een klas op uitstap is, ze deden blijkbaar een natuurwandeling.
Even vragen aan de leerkracht om een foto te komen trekken. De leerlingen waren echter razend benieuwd naar wat ik had gevangen en zo werd ik door een 20-tal gevolgd tot aan mijn stek. Het minste wat ik kan zeggen is dat iedereen vrij verbaasd was als ik de vis op de mat legde Tong
Sommigen staarden met afschuw, anderen vroegen of ze de vis eens mochten aanraken.

Na het wegen blijken de vermoedens te kloppen : Na meer dan 3jaar nog eens een nieuwe allround PB !
Dit was zowat het enige dat eraan ontbrak om dit jaar af te maken.
I iz happy camper !Tik 'm aan!

[img=UserPostedImage]kpt222[/img]

Bewerkt door de gebruiker donderdag 23 oktober 2014 11:25:21(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Jeroen84  
#49 Gepost : donderdag 23 oktober 2014 12:04:38(UTC)
Jeroen84


30 ponder

Lid sinds: 19-9-2013(UTC)
Berichten: 630
Nederland

Bedankjes: 12 keer
Is 56 keer bedankt in 53 post(s)
Wat een pens zeg Lekker!

Gefeliciteerd Flo! Blijb
Pak een Bak!!

Schubbenteller: -1
whitey  
#50 Gepost : donderdag 23 oktober 2014 12:31:15(UTC)
whitey


45 ponder

Lid sinds: 15-5-2012(UTC)
Berichten: 1.962
Man
België
Locatie: West-Vlaanderen

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
@Flo...dat lijkt me een door jou eerder gevangen PRACHTBAK??Blijb BigFish
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
Flo  
#51 Gepost : donderdag 23 oktober 2014 12:34:05(UTC)
Flo


25 ponder

Lid sinds: 25-9-2012(UTC)
Berichten: 544
België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
idd, is een terugvangst! 1,8 kg erbij sedert laatste keer deze zomer!
whitey  
#52 Gepost : donderdag 23 oktober 2014 12:39:58(UTC)
whitey


45 ponder

Lid sinds: 15-5-2012(UTC)
Berichten: 1.962
Man
België
Locatie: West-Vlaanderen

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
Eerst geschreven door: Flo Ga naar gequote bericht
idd, is een terugvangst! 1,8 kg erbij sedert laatste keer deze zomer!


Is gewoon TOPMee eens

Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
Lepeztje  
#53 Gepost : donderdag 23 oktober 2014 21:32:46(UTC)
Lepeztje


10 ponder

Lid sinds: 24-2-2013(UTC)
Berichten: 64

Bedankjes: 1 keer
Ik volg de rest dan maar met enkele biggetjes.

Spiegel gekend als het Schilderijtje (riviervis die honkvast is en er bijna jaarlijks uitkomt, en bovendien blijft groeien)
Eentje met potentie !!

UserPostedImage

Speciaal kleurpatroon! (alsook een riviervis)

UserPostedImage

En om te eindigen, een echte rivierschub die tevens ook een hevige strijd voerde.

UserPostedImage
Live, Love, Laugh, Life
whitey  
#54 Gepost : vrijdag 24 oktober 2014 05:35:42(UTC)
whitey


45 ponder

Lid sinds: 15-5-2012(UTC)
Berichten: 1.962
Man
België
Locatie: West-Vlaanderen

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
Eerst geschreven door: Lepeztje Ga naar gequote bericht
Ik volg de rest dan maar met enkele biggetjes.

Spiegel gekend als het Schilderijtje (riviervis die honkvast is en er bijna jaarlijks uitkomt, en bovendien blijft groeien)
Eentje met potentie !!

Speciaal kleurpatroon! (alsook een riviervis)

En om te eindigen, een echte rivierschub die tevens ook een hevige strijd voerde.



Prachtige bakbiggen, of beter bakberen, vooral die bovenste spiegel is een topper!!Like

Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
Carpphoto  
#55 Gepost : vrijdag 24 oktober 2014 06:47:10(UTC)
Carpphoto


15 ponder

Lid sinds: 17-8-2014(UTC)
Berichten: 110
Man
Nederland
Locatie: Gelderland

Bedankjes: 4 keer
Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
Sow,

mooie vissen heb ik alweer gezien Blij
---------------------------------------------
http://carpphotopassion.wordpress.com/
Dries Dewitte  
#56 Gepost : zaterdag 25 oktober 2014 09:45:36(UTC)
Dries Dewitte


15 ponder

Lid sinds: 25-10-2013(UTC)
Berichten: 119

Bedankjes: 11 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Gisteren, na het werk, vertrokken mijn broer en ik richting ons thuiswater voor onze laatste
sessie van 2014. Ik was 2 dagen gaan voorvoeren en had daar een gesprek met een mede visser die vertelde dat
er de laatste weken slecht werd gevangen. Hierdoor en ook met het rare weer de afgelopen dagen in gedachten
hadden we echter niet al teveel vertrouwen in deze sessie.
Bij het opzetten van de lijnen werpt mijn broer zijn 2e lijn in het water en bijna onmiddellijk daarna krijgen we
een fluiter op deze lijn, wat een begin van de sessie. Na een korte dril was dit het resultaat

UserPostedImage

Door deze vroege vangst kregen we toch wat meer vertrouwen. De lijn opnieuw inwerpen en daarna bleef het
even stil totdat we enkele piepen horen door de beetmelder gevolgd door een run.
Na slechts enkele minuten krijgen we een run op 1 van de andere hengels, waardoor we beiden een karper staan te drillen.
Na een mooie dril glijdt de eerste karper in het net. Snel onthaken en de karper even in de bewaarzak.
De zak ligt amper in het water wanneer er opnieuw geluid uit 1 van de beetmelders komt. Deze karper is een echte vechter
met een leuke dril als gevolg.


UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage

Wanneer we de 3 lijnen opnieuw voorzien van een verse boilie krijgen we een run op onze enige hengel die nog in het water
ligt. Na een leuke dril van ongeveer 15 min. mag ik deze mooie karper verwelkomen.

UserPostedImage

Deze 4 karpers hebben we gevangen in een tijdspanne van 45 min. Wat een gekke sessie is dit nu geworden.
Een half uur later opnieuw enkele piepen uit de beetmelder gevold door een zeer voorzichtige run. Na een korte
dril schuift deze karper in het net.

UserPostedImage

Hierna krijgen we na 20 min. wederom een run. Opnieuw mijn beurt om de vis te drillen. Ik sta amper 5 minuten
te drillen wanneer de volgende run volgt. Aangezien we vrij gespreid vissen en het de 2 buitenste lijnen waren staan
we op ruime afstand van elkaar te drillen. Mijn karper was al aardig richting de kant gekomen toen deze besliste om nog eens aan te zetten en dit richting mijn broer terwijl zijn vis op bijna het identieke moment beslist mijn richting uit te zwemmen.
Geen van beide kan voldoende druk uitoefenen op de karper om deze tegen te houden. Het gevolg is dat de lijnen elkaar kruisen waardoor deze verstrengelen. Ik kan gelukkig snel mijn vis netten en vol van adrenaline onthaak ik snel de karper, ik doe de karper in de bewaarzak en ga mijn broer helpen met het ontrafelen van de lijnen. Bij het ontrafelen werd er niets van draad genomen op de hengel van mijn broer waardoor we dachten dat zijn karper gelost was. Na een 5 tal min is alles ontrafelt en vanaf
het ogenblik dat er weer spanning op de lijn wordt gezet, gaat de karper er opnieuw vandoor. Wat zijn we blij dat de karper niet
gelost is. Tijdens het verdere verloop van de dril krijgt mijn breoer moeilijk controle over de vis maar uiteindelijk konden we deze mooie spiegel begroeten. Wat waren we beiden euforisch toen we deze mooie karper zagen en beseften dat we deze hadden kunnen verliezen.

UserPostedImage

Hierna mijn karper rap uit de zak gehaald en een foto nemen.

UserPostedImage

Het is slechts 21 uur maar moe en voldaan na 4 uurtjes vissen besluiten we op te ruimen en huiswaarts te keren.
Wat een sessie is dit geworden en een heel mooie afsluiter van ons 2014 visseizoen.



Ron van Houtum  
#57 Gepost : zondag 26 oktober 2014 09:32:32(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
weekendje gezeten toch wat weten te vangen

UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
whitey  
#58 Gepost : zondag 26 oktober 2014 09:38:01(UTC)
whitey


45 ponder

Lid sinds: 15-5-2012(UTC)
Berichten: 1.962
Man
België
Locatie: West-Vlaanderen

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
Eerst geschreven door: Ron van Houtum Ga naar gequote bericht
weekendje gezeten toch wat weten te vangen



Normaal zie ik liefst schubben, maar Ron, deze bovenste spiegel, wat een mooie rugvin!! TOPLike
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
thanks whitey is 1x bedankt voor deze nuttige post.
Ron van Houtum op 26-10-2014(UTC)
Flo  
#59 Gepost : zondag 26 oktober 2014 10:01:02(UTC)
Flo


25 ponder

Lid sinds: 25-9-2012(UTC)
Berichten: 544
België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
Morgen pas om 15u beginnen werken => nachtje aan't water Angel
whitey  
#60 Gepost : zondag 26 oktober 2014 12:05:15(UTC)
whitey


45 ponder

Lid sinds: 15-5-2012(UTC)
Berichten: 1.962
Man
België
Locatie: West-Vlaanderen

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
Eerst geschreven door: Flo Ga naar gequote bericht
Morgen pas om 15u beginnen werken => nachtje aan't water Angel


Suc6,niet vergeten mee te nemen, "uw zuigpijpen"Schamen Breede lachd
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
5 Pagina's<12345>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.