logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
JustMoes  
#1 Gepost : woensdag 8 oktober 2014 08:21:51(UTC)
JustMoes


10 ponder

Lid sinds: 10-6-2013(UTC)
Berichten: 99

Bedankjes: 4 keer
Is 11 keer bedankt in 9 post(s)
Ik vind het jammer dat er nu steeds een boel spam-bots bezig zijn op het forum. Hier zijn wel oplossingen voor, bijvoorbeeld alleen IP-adressen toelaten vanuit NL, BE en FR(dit omdat wij karpervissers hier graag naartoe gaan en eventueel op het forum willen kijken).

Dit lost het probleem natuurlijk niet op als de spammers uit een van deze landen komen. Dan kun je ook nog bij registratie de bots eruit filteren. Daarvoor kennen we de tekstjes die je over moet typen als je inlogd, namelijk 'completely automated public Turingtest to tell computers and humans apart' ofwel CAPTCHA. CAPTCHA is wel wat verouderd(en de meeste bots komen er door) en dus moet je dit op een andere manier gaan doen. Dit zou bijvoorbeeld deze manier kunnen zijn;

Wat voor vis is dit?
UserPostedImage
-INPUT VELD-

en dan een beetje random afwisselen, dus ook plaatjes laten zien van bijvoorbeeld zeelt/brasem(misschien toch geen brasemBreede lachd...) of baars.

De namen van de afbeeldingen moeten dan niet de naam hebben van de vis die je invult, anders zou dit niet werken...


Nick.
Sponsor
HarryO  
#2 Gepost : woensdag 8 oktober 2014 09:28:03(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Nick
bedoel je de spam in "stel je even voor"
Je kunt het heel moeilijk maken, maar daardoor schrik je ook de serieuze posters af.
Hoe laag drempelligger deze site blijft hoe meer mensen zich aanmelden.
En ach....meestal staat het er niet langer dan een paar uur op.
De crew is aardig alert op dit soort dingen.
ik denk dan weer zo'n monkey die niet lezen kan.
ik heb éénmaal gereageerd op zo'n bericht maar een uur later was de topic al verdwenen.
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
JustMoes  
#3 Gepost : woensdag 8 oktober 2014 10:55:45(UTC)
JustMoes


10 ponder

Lid sinds: 10-6-2013(UTC)
Berichten: 99

Bedankjes: 4 keer
Is 11 keer bedankt in 9 post(s)
Het is inderdaad de spam in 'stel je voor'(soms ook in andere delen van dit forum).

Door een captcha hoef je het niet heel moeilijk te maken. Het hoeft geen onleesbare tekst te zijn, het voorbeeld wat ik in de startpost gaf met de afbeelding werkt ook. Ook het blokkeren van buitenlandse(buiten NL, BE en FR) zou al kunnen helpen.

Ik gebruik zelf graag onderin de homepage van het forum de 'actieve onderwerpen' om in de gaten te houden waar wat gebeurd. Door de spam is deze niet meer te gebruiken.

Er zullen ook mensen zijn die zich niet aanmelden omdat ze toevallig de spam zien. Ik meld me zelf in ieder geval nooit aan op forums waar ik dat zie...

Het scheelt (uiteindelijk) de crew veel tijd als deze spam niet op het forum te vinden is. Hierdoor hebben ze meer tijd om verhaaltjes te schrijven voor de homepage, te reageren op topics op het forum of (niet geheel onbelangrijk) zich bezighouden met de hobby waar dit forum uiteindelijk voor is.

HarryO  
#4 Gepost : woensdag 8 oktober 2014 22:17:05(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Maar denk je dat de "spam" in m.n. stel je even voor door een machine geschreven is?
Ik denk,mogelijk zit ik er naast, dat het gewoon personen zijn die daar hun verkoop verhaaltje schrijven.
Een captcha zal deze mensen niet tegenhouden.
Het zal best helpen voor automatisch gegenereerde spam maar hoeveel van deze spam tref je hier aan.
Ook ik kijk regelmatig onderin naar de actieve onderwerpen maar ben daar, gelukkig, nog geen spam tegengekomen.
Mag het eigenlijk wel bepaalde landen blokkeren, dan word je al snel beticht van discriminatie.
Om hier op dit forum te kunnen plaatsen moet je aangemeld zijn. Gaat iemand in de fout en plaatst advertenties kan zo iemand bij herhaling geblokkeerd worden.
Daarmee los je het spam probleem niet meteen mee op oké maar zal op den duur wel minder worden.
Ik ben niet tegen een captcha maar personen zullen daar gewoon doorheen prikken vandaar dat ik sprak over laagdrempelig houden.
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
carpbuddy  
#5 Gepost : zondag 12 oktober 2014 11:01:11(UTC)
carpbuddy


20 ponder

Lid sinds: 2-8-2014(UTC)
Berichten: 350
België
Locatie: eeklo

Bedankjes: 21 keer
Is 23 keer bedankt in 20 post(s)
vind de redenering wel goed, maar ook dit zal volgens mij maar een tijdelijke oplossing zijn.
tegen spam kan je nu eenmaal niet veel doen, buiten het ip adres bannen lijkt mij ook nog altijd beste oplossing.

mvg
Don't dream your life, But live your dream...
timvanzanten  
#6 Gepost : zondag 12 oktober 2014 15:32:27(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Hoi heren,

Gelukkig hebben we niet heel vaak last van spam. Veel spam wordt al tegengehouden voordat het op het forum komt. Toch heb je van die periodes dat er wat spam op het forum verschijnt. We proberen hier altijd vroegtijdig bij te zijn. Wij blokkeren diegene zijn IP-adres zodat ze altijd een andere weg moeten zoeken. Zoals jullie weten, kunnen jullie ook spam rapporteren zodat we gezamenlijk het forum schoonhouden.

Gr. Tim,
JustMoes  
#7 Gepost : woensdag 22 oktober 2014 12:43:53(UTC)
JustMoes


10 ponder

Lid sinds: 10-6-2013(UTC)
Berichten: 99

Bedankjes: 4 keer
Is 11 keer bedankt in 9 post(s)
Dankjewel Tim voor je toelichting. Goed dat jullie IP-adressen blokkeren.

@HarryO: Ik ben er vrij zeker van dat de spam berichten door machines geplaatst worden. Ze zullen gerust door mensen geschreven zijn.

@carpbuddy: Spam kan je meer aan doen dan je denkt, zeker op fora.

Nick.

PS: Ik ben programmeur, ik heb regelmatig met dit soort problemen te maken
HarryO  
#8 Gepost : woensdag 5 november 2014 11:03:26(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Justmoes
Ik kom op mijn opmerking terug.
Op dit moment is de spam overweldigend en nijg ik ook naar een captcha.
mogelijk dat het werkt.
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
edwin  
#9 Gepost : woensdag 5 november 2014 13:58:01(UTC)
edwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 28-5-2010(UTC)
Berichten: 635
Man
Nederland
Locatie: Axel, Zeeland, Netherlands

Bedankjes: 27 keer
Is 55 keer bedankt in 45 post(s)
De spam lijkt idd de laatste tijd weer erger te worden, al lijkt dit altijd in golven te komen. Ik heb een extra anti-spam optie aangezet op het forum en een andere captcha provider (voor de registratie) aangezet.
JustMoes  
#10 Gepost : woensdag 5 november 2014 15:51:20(UTC)
JustMoes


10 ponder

Lid sinds: 10-6-2013(UTC)
Berichten: 99

Bedankjes: 4 keer
Is 11 keer bedankt in 9 post(s)
Edwin: Laatst heb ik even gekeken wanneer de accounts die de spam plaatsten geregistreerd waren. Dit was rond juni/juli. Het zal zeker helpen om de captcha wat aan te passen(provider bijvoorbeeld). Kun je misschien terugvinden vanaf welk ip-adres de spam-accounts aangemaakt zijn en misschien daarmee al die accounts blokkeren?
edwin  
#11 Gepost : woensdag 5 november 2014 19:19:47(UTC)
edwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 28-5-2010(UTC)
Berichten: 635
Man
Nederland
Locatie: Axel, Zeeland, Netherlands

Bedankjes: 27 keer
Is 55 keer bedankt in 45 post(s)
Heb vanmorgen de provider aangepast (standaard forum captcha naar recpatcha (google)). Zodra we spam zien blokkeren we idd het ip-adres waarna we vervolgens de posts verwijderen.
Erwin  
#12 Gepost : dinsdag 20 januari 2015 19:59:00(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Hallo allemaal

De aanvallen van spam bots worden steeds heviger. We zijn hard aan het werk hier een goede oplossing voor te vinden. In de tussentijd moeten we het handmatig oplossen door de berichten te verwijderen en de gebruiker te verwijderen.

Mocht het zijn dat je een spam bericht tegenkomt kun je ons helpen door op de knop 'rapporteer als ongepast gedrag' (rechtsonder het bericht) te klikken. Wij krijgen dan een bericht en kunnen het spam bericht verwijderen.

Onze excuses voor het ongemak.

M.v.g. Erwin
whitey  
#13 Gepost : dinsdag 20 januari 2015 20:11:04(UTC)
whitey


45 ponder

Lid sinds: 15-5-2012(UTC)
Berichten: 1.962
Man
België
Locatie: West-Vlaanderen

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
Erwin,

Ik heb wel al gemerkt dat de spam door de crew wordt verwijderd, maar de posters/ (IP-adressen) worden niet altijd geband, klopt dit?

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 20 januari 2015 20:25:21(UTC)  | Reden: !!aanvulling!!

Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
Erwin  
#14 Gepost : dinsdag 20 januari 2015 20:32:09(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
De ip adressen worden gebanned maar er worden steeds nieuwe ip adressen aangemaakt. Vechten tegen de bierkaai.
whitey  
#15 Gepost : dinsdag 20 januari 2015 20:38:45(UTC)
whitey


45 ponder

Lid sinds: 15-5-2012(UTC)
Berichten: 1.962
Man
België
Locatie: West-Vlaanderen

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
Erwin, das inderdaad een perfecte uitdrukking, maar, ik ben er zeker van dat ieder lid hier het volste vertrouwen erin heeft dat de crew dit terdege gaat oplossen!Like
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
bertkamp  
#16 Gepost : dinsdag 20 januari 2015 20:54:31(UTC)
bertkamp


25 ponder

Lid sinds: 15-7-2010(UTC)
Berichten: 405

Bedankjes: 4 keer
Is 33 keer bedankt in 33 post(s)
Je zou language detection https://code.google.com/p/language-detection/ kunnen gebruiken voor de eerste 5 posts van een nieuwe gebruiker, als het geen Nederlands is niet plaatsen (ook geen foutmelding geven)
Recaptcha voor de eerste 5 posts gebruiken nadat op plaatsen is geklikt.
Post onzichtbaar maken als er een post als spam gerapporteerd wordt.
Kan vast nog wel meer bedenken als het moet.
thanks bertkamp is 1x bedankt voor deze nuttige post.
Erwin op 20-1-2015(UTC)
Carpaco97  
#17 Gepost : dinsdag 20 januari 2015 21:10:28(UTC)
Carpaco97


15 ponder

Lid sinds: 18-10-2013(UTC)
Berichten: 124
Man
Nederland
Locatie: Bergeijk

Bedankjes: 19 keer
Is 17 keer bedankt in 17 post(s)
Ik heb Erwin al een paar keer aangesproken via Facebook over waar er weer een spam zat. En het was in No Time verwijderd.
Maar Ik ben van mening als we allemaal even goed opletten en een spam zien dit toch even te melden. We kunnen samen toch de site spam vrij houden toch??Like
wie het kleine niet eerd,is het grote niet weerd.

Like and Share my page on Facebook--> www.facebook.com/CarpfishingDeKempen
edwin  
#18 Gepost : woensdag 21 januari 2015 12:20:04(UTC)
edwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 28-5-2010(UTC)
Berichten: 635
Man
Nederland
Locatie: Axel, Zeeland, Netherlands

Bedankjes: 27 keer
Is 55 keer bedankt in 45 post(s)
Mensen blokkeren op IP range (lees locatie) is soms lastig. Sommige mensen reizen en/of loggen wel eens in via een bedrijsnetwerk, zeker als dit een groot bedrijf is zal je zien dat deze vaak meerdere internet gateways hebben op niet nl/be locaties. Ik heb inmiddels wat extra spam/bot detectie aangezet. Hopelijk houd dit weer wat extra spam tegen. En zoals erwin aangaf zijn het steeds andere Ip adressen van andere delen van de wereld lijkt een geadvanceerd iets achter te zitten. We blijven er aan werken.
whitey  
#19 Gepost : woensdag 21 januari 2015 15:31:15(UTC)
whitey


45 ponder

Lid sinds: 15-5-2012(UTC)
Berichten: 1.962
Man
België
Locatie: West-Vlaanderen

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
Dank U, Erwin en Edwin en Crew!Tik 'm aan!
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
HarryO  
#20 Gepost : woensdag 21 januari 2015 19:19:56(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Persoonlijk denk ik dat het voor jullie (crew) ook niet leuk is als je pc telkens volloopt met "ongepaste berichten" als wij allemaal op die button drukken.
Angel Zou een mailtje naar dat schoenenmerk met de mededeling dat er op deze manier minder schoenen van dat merk verkocht worden niet beter helpen. Breede lachd

Bewerkt door de gebruiker woensdag 21 januari 2015 21:42:29(UTC)  | Reden: v

geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.