logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
BramCarp  
#1 Gepost : zaterdag 22 januari 2011 17:25:58(UTC)
BramCarp


5 ponder

Lid sinds: 16-9-2010(UTC)
Berichten: 31

Dag iedereen.

Heb gisteren bollen gedraaid. Het is goed gelukt en ik ben er best tevreden over
dit is m'n mix

Tarwe griesmeel: 250 gr
Maismeel: 250 gr
Sojabloem (vet): 125 gr
Vismeel: 125 gr
Lijnzaad (gemalen): 100 gr
Robin Red: 50 gr
Chillipoeder: 50 gr
Zout: 50 gr

Nu wil ik hier voor een dip maken. Heeft iemand hier ervaring mee hoe ik er het best aanbegin hoe ik het bewaar,....?

Dan nog een andere vraag over iets heel anders...
Wanneer kan je spreken over eiwit arm of eiwit rijke boilies of hoe je het ook zegt.
Zat hier onlangs over na te denken.
Sponsor
Jorden  
#2 Gepost : zaterdag 22 januari 2011 18:33:50(UTC)
Jorden


45 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 1.793

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
BramCarp schreef:
Dag iedereen.

Heb gisteren bollen gedraaid. Het is goed gelukt en ik ben er best tevreden over
dit is m'n mix

Tarwe griesmeel: 250 gr
Maismeel: 250 gr
Sojabloem (vet): 125 gr
Vismeel: 125 gr
Lijnzaad (gemalen): 100 gr
Robin Red: 50 gr
Chillipoeder: 50 gr
Zout: 50 gr

Nu wil ik hier voor een dip maken. Heeft iemand hier ervaring mee hoe ik er het best aanbegin hoe ik het bewaar,....?

Dan nog een andere vraag over iets heel anders...
Wanneer kan je spreken over eiwit arm of eiwit rijke boilies of hoe je het ook zegt.
Zat hier onlangs over na te denken.


gewoon olie pakken (keuken olie eh Knipoog dus zoals bv: olijfolie maar zonder de olijf) en voeg gewoon de dingen toe of experimenteer Breede lach
heb zelf al eens gewoon sappen van verschillende soorten fruit in de olie gedaan, mooie vissen opgevangen Knipoog
Me...myself...and my rods!
BramCarp  
#3 Gepost : zaterdag 22 januari 2011 18:43:05(UTC)
BramCarp


5 ponder

Lid sinds: 16-9-2010(UTC)
Berichten: 31

Hoe lang laat je ze dan in de dip en is het een goed idee om de boilies te laten marineren direct na het koken of geen ervaring mee ?
Jorden  
#4 Gepost : zaterdag 22 januari 2011 20:25:45(UTC)
Jorden


45 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 1.793

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
BramCarp schreef:
Hoe lang laat je ze dan in de dip en is het een goed idee om de boilies te laten marineren direct na het koken of geen ervaring mee ?

ik laat ze gewoon een dag daarvoor soaken. maar je kan ze er ook een week van te voren in doen, dan is het super instant! maar na het koken direct marineren heb ik helaas geen ervaring mee. lijkt me ook niet zo slim, dan kan de boilie niet zo goed uitharden Knipoog
Me...myself...and my rods!
BramCarp  
#5 Gepost : zondag 23 januari 2011 00:34:13(UTC)
BramCarp


5 ponder

Lid sinds: 16-9-2010(UTC)
Berichten: 31

Jorden schreef:
BramCarp schreef:
Hoe lang laat je ze dan in de dip en is het een goed idee om de boilies te laten marineren direct na het koken of geen ervaring mee ?

ik laat ze gewoon een dag daarvoor soaken. maar je kan ze er ook een week van te voren in doen, dan is het super instant! maar na het koken direct marineren heb ik helaas geen ervaring mee. lijkt me ook niet zo slim, dan kan de boilie niet zo goed uitharden Knipoog

das inderdaad waar. Zal me er eens in verdiepen. Vraag me juist af of er niet meer mogelijkheden zijn om dips te maken. Messschien hebben er nog andere mensen ervaring mee. Nu ja we zien wel, alvast bedankt voor de info!
Frank Penning  
#6 Gepost : zondag 23 januari 2011 00:38:14(UTC)
Frank Penning


20 ponder

Lid sinds: 27-8-2009(UTC)
Berichten: 375

maggi..Knipoog
davey knol  
#7 Gepost : zondag 23 januari 2011 13:06:29(UTC)
davey knol


25 ponder

Lid sinds: 17-12-2009(UTC)
Berichten: 444
Man
Nederland

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
bron: karperwereld

Flavours maken wordt inderdaad wat pittig. Een favoriete flavour van mij is stroop. Zo in de winkel te koop.. Blij En duur kun je het niet noemen.

Wel heb ik een tip om zelf dipjes te maken. Die zijn ook nogal prijzig in de winkel, terwijl het bijna allemaal oliën zijn met daarin ook een beetje flavour.

Ik koop gewoon een fles sla-olie en voeg daar mijn, uit de supermarkt gekochte flavour bij. Laat het goedje een poosje staan zodat de olie goed naar de flavour ruikt. En voila: je eigen dip.

Een echte knaller is notenolie. Maar die combineerd niet goed met alle flavours. Zo kun je dus ook boilies draaien zonder flavour en toch attractie meegeven door middel van een goeie dip. Hoe langer je je boilie(s) in de dip houd, hoe meer ze opnemen (dus meer/langer ze uitlekken).

naja beter zo:
karperwereld

vraag daar maar verder niks, want die gasten daar zitten alleen maar te zeiken de hele tijd.
Leer van je fouten, geniet van je succes
davey knol  
#8 Gepost : zondag 23 januari 2011 21:16:25(UTC)
davey knol


25 ponder

Lid sinds: 17-12-2009(UTC)
Berichten: 444
Man
Nederland

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Leer van je fouten, geniet van je succes
BramCarp  
#9 Gepost : maandag 24 januari 2011 00:19:15(UTC)
BramCarp


5 ponder

Lid sinds: 16-9-2010(UTC)
Berichten: 31

davey knol schreef:
http://www.flevobaits.nl/index2.htm
alstu



Merci !
groeten bram
snowmen  
#10 Gepost : maandag 24 januari 2011 18:27:44(UTC)
snowmen


20 ponder

Lid sinds: 31-10-2010(UTC)
Berichten: 214

davey dat is een goede ik ga die zeker een keer maken met die oil of zo
kan je ook met mais combineren
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.