logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Bassie nl  
#1 Gepost : donderdag 25 december 2014 20:16:45(UTC)
Bassie nl


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 6-2-2014(UTC)
Berichten: 6
Man
Nederland
Locatie: Flevoland

Ik heb besloten om met m'n vismaat de eerste buitenlandse vistrip naar de Ebro te plannen in de eerste week van Mei 2015.
Heb wat rondgeken op internet en heb geboekt bij Catfish Camp Caspe (Gert). Lijkt me "bullit proof", de vele jaren ervaring van die gasten en eerlijk gezegd heb ik nog geen negatief woord over ze kunnen vinden op internet.
Overdag vissen en s'nachts in een bed liggen lijkt me ook wel iets:-)

We hebben een basic arrangement, zonder gids en met bootje zodat we zelf onze weg kunnen volgen, eigen stekken zoeken en aanleggen. Lijkt me toch leuker dan een hele week op stek 16 van een Franse put. Dan krijg ik toch het gevoel op een forellen vijver te zitten.....

Nu ben ik de afgelopen dagen aan het zoeken naar info en kom ik toch schokkende verhalen tegen:

[i]The Guardia Civil has intervened two tons of fish caught in the reservoir Mequinensa presumably going to be exported to Romania for subsequent sale for human consumption.

The incident occurred the evening of July 5, when a patrol of Caspe in prevention work poaching observed three people fishing in the place "The Portillada" in the municipality of Sástago, realizing that the police presence they fled
Involved two tons of fish caught in the reservoir Mequinensa
UserPostedImage


As reported today the military institution, the fishermen, who sped off in a van they had parked nearby, were intercepted by agents within minutes for subsequent identification.

To identify them, the officers noticed a faltering nervous attitude and voice by the occupants so they asked the driver to open the rear door of the van, in which they discovered arts and illegal means of fishing, anchors, plus lots of fish.

When asked about the fate of such goods, said that they had just fish in the reservoir Mequinensa and heading to Benicarlo (Castellon) for subsequent sale for human consumption and export to Romania.

Given the above, the agents decided to transfer the van and occupants to Stall Civil Guard Caspe where, with the support of Team SEPRONA, proceeded to weigh the load.

This charge, which had a total weight of two tons, consisted of 200 carp, pike-perch 45, a catfish and 1,500 m trammel net cocks brackets without signaling (prohibited areas).

The agents have filed complaints for violation of the Fisheries Act when performing massive fishing Aragon, gear or prohibited means and not immediately return the captured pieces.

The intervention material was made available to the Government of Aragon which determined the destruction of all the captured pieces.

En kijk ook maar eens naar dit filmpje van Guardia Civil


Nu begin ik me toch ernstige zorgen te maken.

Groet

Bewerkt door de gebruiker donderdag 25 december 2014 20:31:26(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Bassie nl heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
Ebro.jpg
Sponsor
Maxweasel  
#2 Gepost : vrijdag 26 december 2014 20:49:16(UTC)
Maxweasel


20 ponder

Lid sinds: 17-2-2013(UTC)
Berichten: 203

Bedankjes: 9 keer
Is 20 keer bedankt in 18 post(s)
Wij hebben bij Catfish Camp Caspe gezeten eind september, een weekje met full guiding. En eerlijk gezegd, ik zou ofwel de full guiding nemen als je dan toch met een gidsbedrijf wil boeken. Als je zonder gids neemt krijg je de mindere boten, de stekken die overblijven, etc... Met gids ben je eigenlijk quasi zeker van vangst ALS je naar de gids luistert en zijn raad opvolgt.

Van de roemenen hebben wij daar niks gezien, de stekken van CCC liggen ook redelijk ver van de bewoonde wereld af (die waar je met gids vist toch). Persoonlijk vond ik het een super ervaring. Foto's kan je vinden op mijn facebook (Ben Flamaing)
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.