logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Michael Horn  
#1 Gepost : maandag 23 maart 2015 13:20:38(UTC)
Michael Horn


20 ponder

Lid sinds: 4-6-2012(UTC)
Berichten: 307

Bedankjes: 2 keer
Is 5 keer bedankt in 3 post(s)
the underrated day sessions

Na een heerlijke eerste sessie met 10 vroege lente karpers is het vandaag op een zonnige zondag tijdens de lente weer tijd om te laten zien wat er allemaal mogelijk is tijdens een dag sessie. 6 dagen geleden vingen mijn vis maat (Philip Jonas) en ik (Michael Horn) er ook al 10 op deze stek.


UserPostedImage

het noorden van de plas, foto ten einde van onze sessie



Afgelopen weken was het zoeken, waar zit de vis, hoe diep en wat doet de karper met verschillende weersomstandigheden. We zijn met de fishfinder een groot deel van de 9 hectare over geweest om informatie te vergaren. Tijdens het zoeken naar de juiste stek kwamen we ten noorden van de plas op een grote kuil van 4.3 meter terecht, de kuil liep net voor de kant terug naar 2 meter. We hebben besloten langs deze rand te gaan vissen. De achterliggende gedachte was dat wij denken dat de vis dit als trekroute gebruikt langs deze geweldige plas. Zoals aangegeven heeft dit ons de eerste sessie mooie vissen opgeleverd.



UserPostedImage

1 van de prachtige vangsten van sessie 1.



Toen mijn auto eenmaal gevuld was gingen we richting de stek. om 7 uur 's morgens aangekomen gauw de trolley vullen en de natuur in. Onze stek ligt op 10 minuten vanaf de auto, niks mooiers dan langs de plas lopen met de ochtend dauw over de plas heen en dan tijdens het lopen nadenken over de schatten die deze plas herbergt. Voor ik het wist lagen alle 4 de hengels al en kon ik weer dagdromen over deze mooie plas.



UserPostedImage

klaar voor actie


Voor ik het wist zorgde een rustige fluiter ervoor dat ik uit mijn dagdroom ontwaakt werd, Fish on! Mijn vis maat ving zijn eerste van de sessie en het vertrouwen in de stek werd hierdoor alsmaar groter! Voor het middag uur stond het al 3-1 voor mijn vis maat en praatte wel al over een nu al geslaagde sessie.



UserPostedImage

De eerste van de sessie

Gezien de geweldige ochtend, is het nu nagenieten van de vangsten want de piepers blijven nu al 2 uur erg stil. We zitten in een bos langs een looproute, dit zorgt voor de benodigde gezelligheid en interesse van natuur genieters. wat later op de middag krijgen we visite van een vis maat. Deze was wel nieuwsgierig naar de leuke vangsten en wilde wel eens zien wat het harde werken ons op aan het leveren was.

Zo gezegd zo gedaan want nog voor we rustig zaten te kletsen mochten we een heuse dubbele fluiter aanhoren. Deze dubbele dril van Philip en mij werd verzilverd en resulteerde voor Philip in een prachtige 24 pond schub.



UserPostedImage

Een heuse dubbele run


De stand was ondertussen 5-2 maar whois counting? Als je zo kan genieten langs de waterkant van alle factoren, het weer, de vissen, de omgeving en een prachtige passie dan maakt het niet meer uit wie er nou meer vangt, het belangrijkste is genieten.


Aan het einde van de sessie mochten we de teller op 13 zetten. Dit was onze beloning van het harde werken, genieten op zijn top!


UserPostedImage
UserPostedImage




voor korte en meer verslagen inclusief foto's van alle vissen kan je ons volgen op https://www.facebook.com/kplelystad


Keep enjoying your passion!

Bewerkt door de gebruiker maandag 23 maart 2015 16:15:10(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Sponsor
whitey  
#2 Gepost : maandag 23 maart 2015 14:04:42(UTC)
whitey


45 ponder

Lid sinds: 15-5-2012(UTC)
Berichten: 1.962
Man
België
Locatie: West-Vlaanderen

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
Proficiat Michael met het mooie verhaal, de mooie foto's en vooral de mooi gekleurde vissen! Top!Like
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
Lagrima  
#3 Gepost : zondag 29 maart 2015 21:41:49(UTC)
Lagrima


10 ponder

Lid sinds: 23-12-2014(UTC)
Berichten: 82
Man
België
Locatie: Antwerpen

Bedankjes: 5 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Mooi verhaal Michael en wat een prachtige goudstaven! Veel succes nog!Tik 'm aan!
I'm a fishaholic, on the way to recovery Blij
Michael Horn  
#4 Gepost : woensdag 29 april 2015 19:05:37(UTC)
Michael Horn


20 ponder

Lid sinds: 4-6-2012(UTC)
Berichten: 307

Bedankjes: 2 keer
Is 5 keer bedankt in 3 post(s)
Bedankt voor jullie reactie, het wordt gewaardeerd!
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.