logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Niels_1  
#1 Gepost : zondag 17 mei 2015 20:02:35(UTC)
Niels_1


5 ponder

Lid sinds: 15-5-2015(UTC)
Berichten: 19

Bedankjes: 8 keer
Hallo iedereen,

vandaag een korte voormiddagsessie gaan vissen op een kleine stadsvijver waar ik regelmatig kom.
Normaal gebruik ik op dit water standaard een vaste stok en een werphengel met een methodfeeder.
Tijdens de vorige sessies van dit jaar had ik constant karper op de methodfeeder en kon ik deze telkens mooi aan de kant krijgen, maar vandaag was dit echter niet het geval.

Ik heb een 15-tal aanbeten gehad waar ik duidelijk het weerwerk van de karper voelde, maar ik heb er slechts een 3-tal op kant gekregen. De anderen zijn telkens losgeschoten.

Als feeder gebruik ik een Drennan flat methodfeder van 35g, in combinatie met een onderlijn van +/- 10-15 cm en een haak maat 8.

Indien iemand hier verbeteringen aan kan toevoegen of andere manieren geven om deze feeder te gebruiken zijn deze altijd welkom Blij ...

Niels_1 heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
IMG_0084.JPG
Sponsor
Jeroen84  
#2 Gepost : maandag 18 mei 2015 07:36:50(UTC)
Jeroen84


30 ponder

Lid sinds: 19-9-2013(UTC)
Berichten: 630
Nederland

Bedankjes: 12 keer
Is 56 keer bedankt in 53 post(s)
Probeer eens een maat 6 haak en verhoog het gewicht van je korf naar 45 - 50gram +

Gr, Jeroen
Pak een Bak!!

Schubbenteller: -1
thanks Jeroen84 is 1x bedankt voor deze nuttige post.
Niels_1 op 18-5-2015(UTC)
arie1965  
#3 Gepost : maandag 18 mei 2015 08:13:32(UTC)
arie1965


5 ponder

Lid sinds: 8-5-2012(UTC)
Berichten: 38

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Twee tips :

Met een method vis je eigenlijk met een super-compacte voerplek. De vis zal niet geneigd zijn rond te zwemmen, maar neemt het aas op en moet dan eigenlijk direct gehaakt worden.
Ik zou de onderlijn niet langer maken dan 8 a 10 cm.

Dit jaar werk ik voor het eerst met het vissen van een pop-up i.c.m. een method. Mak een kort ritje van 10 cm. Neem twee pop-up-meisjes en maak een standaard pop-up-rigje. door je voer ook wat mais.
Werkt super!

Zoals aangegeven kun je het gewicht van je feeder iets zwaarder pakken.

Veel succes!
thanks arie1965 is 1x bedankt voor deze nuttige post.
Niels_1 op 18-5-2015(UTC)
arie1965  
#4 Gepost : maandag 18 mei 2015 08:16:28(UTC)
arie1965


5 ponder

Lid sinds: 8-5-2012(UTC)
Berichten: 38

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
OOps, zie dat ik nog wel wat mag doen aan mijn spelling-skills! Ik vis graag met pop-up-meisjes, maar maak er toch maar maisjes van......
whitey  
#5 Gepost : maandag 18 mei 2015 08:24:29(UTC)
whitey


45 ponder

Lid sinds: 15-5-2012(UTC)
Berichten: 1.962
Man
België
Locatie: West-Vlaanderen

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
Eerst geschreven door: arie1965 Ga naar gequote bericht
OOps, zie dat ik nog wel wat mag doen aan mijn spelling-skills! Ik vis graag met pop-up-meisjes, maar maak er toch maar maisjes van......


Tedju, ik zat net klaar om te vragen waar je die "popup-meisjes" kon 'vinden.Dus... Pinokkio Schamen

Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
remon v wanrooij  
#6 Gepost : maandag 18 mei 2015 11:56:14(UTC)
remon v wanrooij


25 ponder

Lid sinds: 29-6-2012(UTC)
Berichten: 489

Bedankjes: 2 keer
Is 25 keer bedankt in 24 post(s)
Het losschieten zal niks te maken hebben met je haak maat, echter wel de haak maat in combinatie van de hair omdat ze het aas te dicht op de haak monteren , veel mensen zien dit probleem niet en denken het dus te kunnen oplossen met een grotere haak. Probeer eens te spelen met de lengte van je hair.. Mocht dat niet de oplossing zijn dan kan je een haak proberen die wat dikker is. Vaak hebben ze in park vijvers wat zachter bekken en zeker in combinatie met warm water waardoor de haak kan gaan 'lopen' in de bek.
Door JOU drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
z2h-productions
thanks remon v wanrooij is 1x bedankt voor deze nuttige post.
Niels_1 op 18-5-2015(UTC)
Niels_1  
#7 Gepost : maandag 18 mei 2015 18:08:42(UTC)
Niels_1


5 ponder

Lid sinds: 15-5-2015(UTC)
Berichten: 19

Bedankjes: 8 keer
Iedereen bedankt voor de tips, ga zeker eens proberen om een zwaardere feeder aan te hangen en mijn onderlijn wat in te korten Blij ..
wat de raad van Remon betreft, ik heb hier geen hair, enkel 1 maïsvlokje rechtstreeks op de haak,met de haakpunt volledig vrij.
Dit omdat ik in het begin met het feeder vissen geen enkele vis haakte met een hair-rig, en tijdens mijn vorige sessies heb ik zonder hair wel een mooi aantal karpers kunnen binnenhalen Blij .

Over de pop-up rig, ik heb nog steeds geen goede pop-up's gevonden, zowel geen (kleine) boilies als maïs, als iemand enige tips heeft waar ik deze hier in de buurt zou kunnen vinden hoor ik het graag, ook omdat ik deze achteraf ook wil gebruiken op een groter water, nl. Schulensmeer Blij ..

Wat ik mij nu ook afvroeg, zou het kunnen dat de haak na een 5-tal sessies waarin goed gevangen is geweest ondertussen al wat bot aan het worden is, en dat er daardoor een slechtere inhaking is?
leen  
#8 Gepost : maandag 18 mei 2015 18:13:34(UTC)
leen


40 ponder

Lid sinds: 14-11-2010(UTC)
Berichten: 1.385
Man
Nederland

Bedankjes: 74 keer
Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
Eerst geschreven door: arie1965 Ga naar gequote bericht
OOps, zie dat ik nog wel wat mag doen aan mijn spelling-skills! Ik vis graag met pop-up-meisjes, maar maak er toch maar maisjes van......



Je kunt heel makkelijk (altijd) je eigen bericht achteraf nog aanpassen. Kies dan voor "bewerken".

PS: Tekst aangepast om circa 19:14 en niet om 18:14. Ligt dit aan mijn eigen of algemene foruminstellingen?

Bewerkt door de gebruiker maandag 18 mei 2015 18:16:27(UTC)  | Reden: Tekst "Kies dan voor "bewerken". achteraf toegevoegd.

arie1965  
#9 Gepost : maandag 18 mei 2015 20:14:23(UTC)
arie1965


5 ponder

Lid sinds: 8-5-2012(UTC)
Berichten: 38

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Hoi Niels,

Dat je nergens pop-ups kunt vinden begrijp ik niet helemaal. Deze kun je toch aanschaffen in iedere hengelsportzaak? Of anders gewoon via internet..

Natuurlijk kun je vis haken met je aas rechtstreeks op de haak, maar het systeem met een method, werkt gewoon echt beter als je het aas op een hairtje aanbiedt.
De vis moet zichzelf haken. Als je het aas los van de haak hebt, kan de haak veel beter indraaien en haken. Dit is echt anders dan bijvoorbeeld bij het penvissen waarbij je zelf de haak zet.
Dan kies ik ook vaak voor het aas direct op de haak.

Remon gaf het ook al aan : zorg er voor dat je aas goed vrij blijft van de haak, anders is je indraaiing slecht. Ik los dit op door bij het knopen van het rigje een klein stoppertje op de hair te zetten.
Na de montage van je aas, zet je het vast met dit stoppertje. Dan blijft je aas weg van de haak. Denk dat je met maatje 10 of 8 prima uit de voeten kunt. Mias icm met haken maat 6, vind ik niet in verhouding.
Ik maak het stoppertje gewoon van een rubber stoppertje dat je gebruikt bij het penvissen. Ik knip e'm eerst half door, zodat je aanbieding subtiel blijft.

Veel succes! Hier op Carpfeeling staat ook nog een heel interessant artikel over het feederen op karper. Zoek het maar eens op en je weet (bijna) alles!

Bewerkt door de gebruiker maandag 18 mei 2015 20:15:48(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

thanks arie1965 is 1x bedankt voor deze nuttige post.
Niels_1 op 18-5-2015(UTC)
arie1965  
#10 Gepost : maandag 18 mei 2015 20:18:17(UTC)
arie1965


5 ponder

Lid sinds: 8-5-2012(UTC)
Berichten: 38

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
thanks arie1965 is 1x bedankt voor deze nuttige post.
Niels_1 op 18-5-2015(UTC)
Niels_1  
#11 Gepost : maandag 18 mei 2015 20:25:37(UTC)
Niels_1


5 ponder

Lid sinds: 15-5-2015(UTC)
Berichten: 19

Bedankjes: 8 keer
Hoi Arie, eerst en vooral, bedankt voor de tips Knipoog ..
Wat de pop-ups betreft, ik heb tot nu toe enkel de grote gevonden, maar de kleine (10-12mm) ben ik nog niet tegengekomen.
Ik was echter wel aan het denken om deze zelf ook eens proberen te maken Blij, maar ben nog niet uit welke bestanddelen ik er in wil verwerken Blij.
Als het feederen beter werkt met een hair-aanbieding ga ik dit zeker eens proberen tijdens de volgende sessie Blij. Welke hair-lengte is volgens jou aangeraden? En is het stoppertje dat jij bedoeld gewoon het siliconen buisje dat je over de pen schuift om deze op de lijn te bevestigen?
En bezet ik de hair dan met 2 maïskorrels of doe ik er meer op?

En bedankt voor het artikel, dit ga ik zeker eens doorlezen Blij ..
Jeroen84  
#12 Gepost : dinsdag 19 mei 2015 07:23:02(UTC)
Jeroen84


30 ponder

Lid sinds: 19-9-2013(UTC)
Berichten: 630
Nederland

Bedankjes: 12 keer
Is 56 keer bedankt in 53 post(s)
10 mm pop-up

Bij deze de pop up die ik graag en veel gebruik. Like
Pak een Bak!!

Schubbenteller: -1
thanks Jeroen84 is 1x bedankt voor deze nuttige post.
Niels_1 op 19-5-2015(UTC)
arie1965  
#13 Gepost : donderdag 21 mei 2015 14:08:47(UTC)
arie1965


5 ponder

Lid sinds: 8-5-2012(UTC)
Berichten: 38

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Twee maïskorrels is prima. De lengte van de hair laat ik een beetje afhangen van mijn presentatie. Vis ik met bodem-aas, dan neem ik ca. 5 mm. tot max 1 cm vanaf de bovenkant van het aas tot de onderkant van de haakbocht. Ik maak meestel gebruik van een ringetje om de hair te fixeren. Als ik pop-up vis, laat ik het aas bijna tegen de haak aankomen.

Veel succes!

Weet niet of de link werkt, maar dit bedoel ik met stoppertjes :


http://www.google.nl/img...sch&ved=0CCUQMygFMAU

Bewerkt door de gebruiker donderdag 21 mei 2015 14:10:00(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Niels_1  
#14 Gepost : zaterdag 23 mei 2015 22:15:55(UTC)
Niels_1


5 ponder

Lid sinds: 15-5-2015(UTC)
Berichten: 19

Bedankjes: 8 keer
Heb eens even geprobeerd om wat extra hair-onderlijntjes te maken, samen met de aaspresentatie die ik in 1 van de volgende dagen zou willen gaan testen Blij ..
Indien er iemand nog verbeteringen bij aan te brengen heeft hoor ik het graag Breede lach ...
Niels_1 heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
IMG_0088.JPG
IMG_0087.JPG
Niels_1  
#15 Gepost : zaterdag 23 mei 2015 22:22:52(UTC)
Niels_1


5 ponder

Lid sinds: 15-5-2015(UTC)
Berichten: 19

Bedankjes: 8 keer
en nog enkele foto's Blij ...
Niels_1 heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
IMG_0086.JPG
IMG_0085.JPG
arie1965  
#16 Gepost : zondag 7 juni 2015 07:16:39(UTC)
arie1965


5 ponder

Lid sinds: 8-5-2012(UTC)
Berichten: 38

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Hoi Niels,

Tijdje weg geweest, dus een late reactie op je foto's.

Ik heb een aas-presentatie-tic.....Schamen Ik wil altijd alles zo subtiel mogelijk aanbieden.....

De stoppertjes kun je nog, voordat je ze op je lijn zet, heel voorzichtig met een schaartje half doorknippen. Ook heb je ze nog in een hele lichte kleur, dan vallen ze minder op.

Als je pop-up gaat vissen zou ik de hair veel korter maken. Kijk maar eens bij de montage die je normaal gesproken bij een chod toepast. De haak moet echt vrijwel tegen het aas aanzitten.
Voor een presentatie op de bodem, ziet het er prima uit.
Niels_1  
#17 Gepost : zondag 7 juni 2015 12:53:47(UTC)
Niels_1


5 ponder

Lid sinds: 15-5-2015(UTC)
Berichten: 19

Bedankjes: 8 keer
Hoi Arie,

geen probleem hoor Blij ..
Met boilie op de hair heb ik ondertussen wel enkele mooie exemplaren weten op de mat te halen Blij..
Ik heb zelf ook ondervonden dat bij de maïs presentatie de hair idd wat korter mag, want ik kreeg wel runs, maar geen enkele vis werd gehaakt Blij ..

Voor pop-up visserij zal ik zeker de chod-rig eens onder de loep nemen Blij ..
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.