logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
olaf van alfen  
#1 Gepost : zondag 31 mei 2015 21:50:09(UTC)
olaf van alfen


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 3-3-2015(UTC)
Berichten: 5

Beste medevissers,

Ik zou graag willen beginnen met eigen bollen te draaien want volgens mij geeft dat extra voldoening in onze visserij Breede lach en wat natuurlijk ook mooi is dat je weet wat in je bol zit en dat je wat centjes kunt besparen hehe.

Recepten is er al heel wat te vinden op het internet, ik heb nog wel enkele vragen over de ‘hardware’

Qua hardware wil Ik de volgende spullen aanschaffen;

Boiliegun: Gardner de Luxe Sausage Gun XT
Anaconda Boilie Tafel XL 16mm
Anaconda Boilie Tafel XL 20mm
Weegschaal 5kg RVS
MarkerWorld Doseernaalden

Mis ik wat? Ook zag ik op internet dat sommige mensen een deeg/keuken machine gebruiken voor het mengen, na wat speurwerk kwam ik uit op http://www.bol.com/nl/p/...-grijs/9200000010235900/ Zouden jullie deze keuken machine aanraden? Kan vrouwtje soms ook wat taarten maken haha.
En hebben jullie wat tips waar ik zeker op moet letten als beginnende boillie ‘bakker’ 
Alvast bedankt!
Gr.

Bewerkt door de gebruiker zondag 31 mei 2015 21:52:41(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Sponsor
HarryO  
#2 Gepost : maandag 1 juni 2015 22:22:28(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Goed idee om zelf je bolletjes te gaan maken.
Ik doe dit ook al een aantal jaren zelf en geeft veel voldoening en ook
een beetje spanning hoe het bolletje het gaat doen.

qua aanschaf van hulpmiddelen kan ik het volgende zeggen.
I.P.V. de Gardner gun zou ik je een vleesmolen aanraden. Knijpen met zo'n bovenmaatse "kitspuit" gaat toch nog vrij zwaar. En voor de prijs hoef je het niet te laten, ze zijn soms nog goedkoper dan die "kitspuit"
Er zijn molens die je met de hand moet draaien
maar ook elektrische molens. Google maar eens op vleesmolens.
En dan in combinatie met Westmark worst vultrechters vleesmolen type 6-8 etc. zoeken.(hand draaier)

Zou je event. kiezen voor een elektrische vleesmolen kijk dan eens naar de Bestron SMG 600 deze gebruik ik zelf en is goedkoop en voldoet prima.
Alleen de worst trechter was te groot deze aangepast met een setje vultrechters van de action.
Als je er maar voor zorgt dat je uitstroom opening even groot of ietsje groter is dan de maat van je boilietafel.

Dan de keukenmachine.
Heb je ook al gekeken naar de Kenwood KM 280 prospero. Is een bekend en degelijk merk en een 20 tal euro'tjes goedkoper.

Nadat je de boilies gedraaid hebt moet je ze nog ff koken of stomen.
Stomen is het beste maar ook het moeilijkst.
Koken is makkelijker even een minuutje koken. (bv. een frituurpan met ipv olie water gaar prima)
(Niet vergeten om na het maken van de boilies alles weer heel goed schoon moet zijn.)
Tip.
Mocht je gaan koken in een frituurpan waarvan het elenment in de kookbak zit, dus in het water, olie dan het element na het koken goed insmeren met (zonnebloem) olie. dit voorkomt roestvorming.

Hiermee wil ik niet zeggen dat jou keuze niet goed is maar dit is net iets anders.
Suc6 bij het draaien

Bewerkt door de gebruiker maandag 1 juni 2015 22:28:12(UTC)  | Reden: v

geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
olaf van alfen  
#3 Gepost : dinsdag 2 juni 2015 08:58:00(UTC)
olaf van alfen


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 3-3-2015(UTC)
Berichten: 5

Bedankt voor de tips Harry Blij
casper179  
#4 Gepost : zaterdag 8 augustus 2015 16:35:32(UTC)
casper179


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 2-7-2015(UTC)
Berichten: 13

Bedankjes: 18 keer
Eerst geschreven door: olaf van alfen Ga naar gequote bericht
Beste medevissers,

Ik zou graag willen beginnen met eigen bollen te draaien want volgens mij geeft dat extra voldoening in onze visserij Breede lach en wat natuurlijk ook mooi is dat je weet wat in je bol zit en dat je wat centjes kunt besparen hehe.

Recepten is er al heel wat te vinden op het internet, ik heb nog wel enkele vragen over de ‘hardware’

Qua hardware wil Ik de volgende spullen aanschaffen;

Boiliegun: Gardner de Luxe Sausage Gun XT
Anaconda Boilie Tafel XL 16mm
Anaconda Boilie Tafel XL 20mm
Weegschaal 5kg RVS
MarkerWorld Doseernaalden

Mis ik wat? Ook zag ik op internet dat sommige mensen een deeg/keuken machine gebruiken voor het mengen, na wat speurwerk kwam ik uit op http://www.bol.com/nl/p/...-grijs/9200000010235900/ Zouden jullie deze keuken machine aanraden? Kan vrouwtje soms ook wat taarten maken haha.
En hebben jullie wat tips waar ik zeker op moet letten als beginnende boillie ‘bakker’ 
Alvast bedankt!
Gr.


deze is makkelijk te maken met een MDF plaat en werkt zeer makkelijk 5 a 7 kg boilies per uur in combinatie met vleesmolen

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 8 augustus 2015 16:44:05(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.