logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
deleur076  
#1 Gepost : donderdag 18 juni 2015 13:05:47(UTC)
deleur076


10 ponder

Lid sinds: 10-6-2014(UTC)
Berichten: 74
Locatie: Breda

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Sinds een weekje of drie ben ik weer eens gaan pennen en/of oppervlakte vissen. Met name omdat we hier in de polder mooie slootjes hebben waar genoeg vis rond zwemt. Altijd als ik gevist heb stop ik even bij dit slootje om te kijken. Je ziet de vissen mooi door het water trekken en hier en daar een flinke rug bovenkomen.




Echter..de karpers azen niet tot nauwelijks?

Het eerste wat ik doe als ik bij de sloot aankom is meerdere voerplekken aanleggen met mais en hondenbrokken.
Hierna begin ik langzaam aan alle plekjes af te vissen. Afhankelijk van de activiteit blijf ik gemiddeld een half uur op een plek zitten om vervolgens verder te gaan naar de volgende voerplek. Ik zie echt zat vissen langs mijn pendobber zwemmen en kijken niet eens op of om.
Ook het verse brood in het water zwemmen ze gewoon langs zonder maar enigszins interesse te tonen.

Kleine kijk op de afgelopen weken:


Week 1: eerste week dat ik weer ben gaan pennen. Ik heb 3 avondjes gezeten van +/- 19:00 tot 21:30 en geprobeerd om drijvend te vissen met vers Turks brood. Er wordt 0,0 interesse getoond in het brood. Nadat ik na enige tijd een stukje ben doorgelopen zie ik de meeuwen al verschijnen om mijn stukjes vers Turks brood uit het water te halen. Met name omdat het vrij warm was, met een lekker avondzonnetje, heb ik gekozen om drijvend te proberen.

Week 2: 2 middagen gezeten van +/- 15:00 tot 18:00. Nadat het drijvend vissen niet tot succes heeft geleid ben ik over gegaan op imitatie aas van Enterprise. Ook op mijn maden/wormen en tijgernoten weer geen enkele interesse. Hierna heb ik nog 2 uurtjes gezeten met mais op de hair. Hierop kreeg ik in korte tijd 2 keer een aanbeet welke ik na kort contact verspeelde. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik steeds minder alert werd doordat er zo weinig gebeurt in het water.

Week 3(deze week): deze week ben ik weer 2 keer op pad gegaan in de avond (19:00 - 21:00). Er stond behoorlijk wat wind bij ons in de polder met een lichte regen. Hierdoor was het erg lastig om vissen waar te nemen. Ook weer geen enkele aanbeet gehad, dit maal weer met mais aan de hair.


Ik denk zelf dat:


A. de vissen niet gewend zijn aan het voedsel dat ik ze aanbied. Ik heb ook het idee dat hier zelden tot nooit gevist wordt, de vissen hebben dus weinig ervaring met "vreemd aas" zoals mais e.d.
B. de vissen hebben voldoende voedsel uit natuurlijke bronnen.
C. ?????


Iemand ervaring met dezelfde situatie??
Tips wat ik nog kan proberen??
Sponsor
carpangler2001  
#2 Gepost : donderdag 2 juli 2015 19:37:29(UTC)
carpangler2001


5 ponder

Lid sinds: 30-10-2014(UTC)
Berichten: 18
Man
Nederland

Bedankjes: 4 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Ik denk dat je A sowieso af kan schrijven. Karper is van nature erg nieuwsgierig. En maïs is een natuurproduct (niet dat het van nature in het water ligt, maar het wekt weinig argwaan.) Maar als er weinig tot niet wordt gevist zouden ze toch je aas voorzichtig moeten accepteren.

Probeer anders eens voor te voeren (een paar dagen vantevoren) zonder gelijk te gaan vissen. Laat de karpers maar lekker gek gaan op het voer zonder een haak in de buurt. Zo kunnen de vissen rustig azen.

Groet,

Luuk
samsung  
#3 Gepost : vrijdag 3 juli 2015 05:38:16(UTC)
samsung


5 ponder

Lid sinds: 6-6-2015(UTC)
Berichten: 22

Bedankjes: 1 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Dus je ziet ze rondzwemmen , dit bedoeld wel dat ze azen anders liggen ze gewoon stil. Nu je moet die monster naar de bodem trekken.
Het is een polder, het eten komt van uit de graskanten dus en gaat naar de bodem.
Allereerst ga je iets wat moeten voederen NIET met bonen /mais/granen dit niet gebruiken. Dus een gewoon karpervoer , bevochtigen ligt knijpen en inwerpen een handje of twee zodoende dat het een wolk maakt in het water tijdens het oplossen en zich behouden aan één plaats GEEN twee of drie plaatsen. Nu maak een zachte deeg van broodkruim en wat cacao poeder zijn ze echt gek op of koekjesmeel met cacaopoeder goed zacht kneden. Zo een klein peervormig gemaakt balletje op je haak duwen , dus deeg zacht genoeg dat je het haakje door het balletje kan trekken.

Zo niet ga je eens met zachte deegbal moeten hengelen en vissen op de beet zonder dobber, maar voor dit moet je heel alert zijn ... terug naar rennie groothuis manier.
Dat is nu wel een mooie tip dat je kreeg van mij.

Voor wat hoort wat zeg ik je ... laat ons dan ook eens iets weten.
thanks samsung is 1x bedankt voor deze nuttige post.
whitey op 3-7-2015(UTC)
deleur076  
#4 Gepost : maandag 31 augustus 2020 13:08:18(UTC)
deleur076


10 ponder

Lid sinds: 10-6-2014(UTC)
Berichten: 74
Locatie: Breda

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Allereerst nog bedankt voor de tips. Ik ga deze komende weken zeker eens proberen op een andere stek. De sloot van dit topic kan ik helaas niet meer bevissen in de avonduren vanwege de reis-afstand.

Inmiddels wat drukke jaren achter de rug waardoor de mooiste hobby tijdelijk op een lager pitje stond. Nu zijn we weer gesetteld en wat rust gevonden om de hengels weer eens uit de schuur te pakken. Het statisch vissen heb ik volledig achterwegen gelaten en wil me enkel focussen op het pennen. Ik merk wel dat ik nog enigszins vastgeroest zit aan het statisch vissen. De omschakeling naar pennen is toch weer een hele uitdaging, ondanks ik toch al 15+ jaar aan de waterkant sta (met ups en downs).

Volgende vragen stel ik in een nieuw topic, gezien dit niet over de bovenstaande casus gaat.


Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.