logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's<12
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
karphunter  
#21 Gepost : vrijdag 11 februari 2011 20:44:58(UTC)
karphunter


30 ponder

Lid sinds: 5-1-2011(UTC)
Berichten: 633

Inderdaad veel voeren.. maar dan ook heel veel want alles is zo weg!
b de jong  
#22 Gepost : zondag 13 februari 2011 01:05:56(UTC)
b de jong


5 ponder

Lid sinds: 7-2-2011(UTC)
Berichten: 48

wat is heel veel voeren?

wel je verstand erbij houden, en niet zonder nadenken en baal mais leegkiepen.

gr bas
jori  
#23 Gepost : donderdag 4 oktober 2012 21:55:12(UTC)
jori


25 ponder

Lid sinds: 18-7-2010(UTC)
Berichten: 443

vis tegenwoordig veel op het bekende Wilhelmina kanaal!

het kanaal is 68km lang en loopt van Geertruidenberg tot de Zuid-Willemsvaart in beek en donk daar komen 4 kanaal bij elkaar (Zuid-Willemsvaart richting Veghel)(Wilhelmina kanaal richting Tilburg ) (Zuid-Willemsvaart nieuw bouw kanaal Helmond) en het oude Zuid-Willemsvaart hier is maar tot Helmond scheepvaart omdat de sluis niet meer gebruikt word)
het Wilhelmina kanaal is bij de kant 170/190cm diep en in de geul 3 tot 3,5 meter diep ,en heeft een harde bodem structuur met voornamelijk drie hoeks mosselen.
de karper heeft voldoende voedsel helaas is er 10 jaar geleden een ziekte uit gebroken waar meer als 75% vis het helaas niet heeft overleeft,er is daarna een karper uitzetting gedaan!

toch zwemt er nog wel karper van het oude bestand rond die de dood in de ogen heeft gekeken ook zwemt er vis van andere kanalen rond die naar het Wilhelmina kanaal kan zwemmen. er zwemmen wel degelijk 20 kg vissen op! met de paai heb ik enorme karper voor mijn neus gehad ook zwemmen er een aantal leuke Koi en ghost karpers op! het bestand is merendeel schubkarper van het formaat 14/25 pond en af een toe een uitschieter hoog in de 20 of 30 er zwemmen enkelen 40ers op het kanaal rond. naast schubs zwemmen er ook veel beschubte spiegels op en af en toe een leder ook deze zijn meestal van groter formaat dan de meeste schubs. graskarper heb ik nauwelijks tot nooit zien zwemmen.

voorvoeren speelt hier een belangrijken rol.
meestal is door de weeks de beste dag op het kanaal om dat er dan heel veel vrachtschepen door het kanaal trekken.
doe hier je voordeel mee! want meestal een kwartier of half uur na een boot krijg je meestal een run is mij op gemerkt op zaterdag op zondag nacht en zondag op maandag nacht is het meestal blanken om dat er nauwelijks vracht schepen door het kanaal gaan. het gemiddelde wat ik op het kanaal per nacht vang is 3 tot 8 vissen per nacht.
'vang je veel? dan heb je bijna altijd de kleinere populatie op je voerplek. bij weinig aanbeten zijn de vissen meestal tussen de 23 en de 30 pond. wat mij ook opvalt is dat je in het voorjaar april/mei juni bijna alle runs overdag krijgt!

het kanaal heeft rechte kanten en is op zijn diepst 3 a 3,5 meter. zoek de gaten bij de kant in het kanaal op waar het voer mooi in de gaten stroomt als er een boot langs komt. vind je geen gaten.? voer dan met klein aas zoals tijgernoten en hennep. dat blijft achter ieder steentje of mosseltje of gaatje wel haken.
de vissen hebben hier een harde bek dus kun je gerust met een klein haakje maat 10 vissen door dat de bek hard is kan de bek bijna nooit scheuren. een kleine haak prikt ook veel beter en is veel scherper dan een groteren haak. houd er wel rekening mee om de haak na iedere vangst te controleren of deze nog scherp is.

hopelijk hebben jullie hier wat aan


mvg jori aarts
behandel iedere karper met respect!
thimon  
#24 Gepost : zaterdag 6 oktober 2012 11:03:26(UTC)
thimon


50 ponder

Lid sinds: 19-12-2011(UTC)
Berichten: 1.233
Man
Locatie: Zwolle

Bedankjes: 81 keer
Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
ik vis zelf erg veel op kanalen en slotenstelsels.

wat ik altijd doe is gewoon een semi fix lood systeem gebruiken.
je weet vast wel wat dat is. de vis haakt zich op het lood, begint met zijn kop te schudden en meteen schiet de insert uit het lood weg. zo kan de vis het lood niet meer gebruiken om te lossen.

qua voeren kan je 2 dingen doen.

: om de dag, een hele emmer mais of duivenvoer + 1kg bollen.

of 3 dagen voordat je gaat vissen. elke avond 2 emmers mais verspreid en 1,5 kilo bollen.

qua stekken zit ik altijd dicht bij bruggen, paaigronden, (peilen naar mosselplaten of harde stukken, of extreme diepte verschillen).

gewoon gaan vissen en vol blijven houden. kanaal kan heel wisselvallig zijn. de ene week is het alles, de andere week niets. hou daar rekening mee.

succesBlijb
Doorzetten wordt beloond!
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's<12
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.