logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
RonG  
#1 Gepost : woensdag 23 december 2015 14:22:38(UTC)
RonG


5 ponder

Lid sinds: 18-5-2015(UTC)
Berichten: 39

Bedankjes: 3 keer
Hoi,

Het is weer december dus de kortings acties, codes en bonnen vliegen weer mijn mailbox in.
Heb dus flink wat spul ingeslagen voor 2016 waaronder fox tadpole multi beads.
Bij de winkel waar ik was zijden ze dat dit goed was tegen kopschudden.
Voor de genen die het niet kennen het is een vervanger voor je insert van je inline lood.
Nou ben ik wat rigs aan het maken en dacht probeer dat eens in combi met een leadcore inline lood systeem.
Maar heeft iemand hier al eens mee gevist? Wat mij opviel is dat het wel heel gemakkelijk los komt, ook met wartel erin.
Gebruik uiteraard fox lood maar ben een beetje bang dat dat ding zo los zit dat er amper weerstand/druk op staat en dus niet goed prikt. Heeft het een meerwaarde t.o.v. een flexibele inserts of juist niet?
En als laatste is het verstandig om er een sleve over je rig, heen te zetten omdat ik gebruik maak van quick change swivel?
Zie dat op plaatjes n.l. niet terug maar lijkt met dat je die klip moet afdekken toch?

Groetjes, Ron
Sponsor
thimon  
#2 Gepost : woensdag 23 december 2015 18:03:50(UTC)
thimon


50 ponder

Lid sinds: 19-12-2011(UTC)
Berichten: 1.233
Man
Locatie: Zwolle

Bedankjes: 81 keer
Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
Ron,

Als Fox een nieuwe 'bead' ontwikkeld om te gebruiken tegen kopschudden, dan wil dat nog niet zeggen dat deze per definitie ook beter is dan de andere. Zelf gebruik ik ook de oude 'beads' die in het Fox lood precies passen. Ik vis daar vrijwel altijd mee, en het werkt eigenlijk overal. Als je met de nieuwe beads weinig weerstand en houvast kunt bieden en je vertrouwt het ook niet, dan zal ik het ook zeer zeker niet doen. Het gaat er immers om dat je vist met vertrouwen.

Zelf doe ik ALTIJD een stukje siliconen sleeve over een quick change swivel of quick link schuiven. Op deze manier kan de wartel of link loop van je rig er NOOIT af gaan. Het risico nemen is ook helemaal uit den boze! Je zult net die ene dikke vis gehaakt hebben en het gebeurt je....

Vul dan het gevolg zelf maar in.....

Succes Like
Doorzetten wordt beloond!
RonG  
#3 Gepost : woensdag 23 december 2015 19:20:33(UTC)
RonG


5 ponder

Lid sinds: 18-5-2015(UTC)
Berichten: 39

Bedankjes: 3 keer
Hoi thimon,

Bedankt voor je reactie, maar bedoel eigenlijk of het een voordeel is t.o.v. de mee geleverede normale flexibele inserts.
Gewoon dit:
http://www.bol.com/nl/p/...-170-g/9200000021943963/

VS Dus dit:

http://detacklebox.nl/fo...dges-tadpole-multi-bead#!prettyPhoto[gallery]/0/

Maar heb net dit stuk even gelezen en het hoort er bij een licht rukje al uit te komen blijkbaar, Text:

Tadpole multi bead

Dit is een erg handig conisch rubbertje, wat je zowel met inline als met wartellood kunt gebruiken om heel simpel een semi-vastloodmontage te creëren. Het verliezen van karper door het zogenoemde ‘kopschudden’ is daarmee verleden tijd. Wij hebben dit systeem gebruikt met inlinelood, omdat wij hier het meest vertrouwen in hebben vanwege het reduceren van het kantelmoment bij aasopname. Het enige wat je moet doen is de sleeve uit je inline lood halen om ruimte te creëren voor de Tadpole multi bead. In de praktijk zul je zien dat met een kleine ruk aan de onderlijn (gehaakte karper dus), de bead uit het lood schiet en het lood vrij over de lijn/leader kan schuiven en je dus als het op actie aankomt geen last meer van het lood hebt.

Bron: http://karper-magazine.n...-met-de-fox-edges-range/


Maar als je zo'n wartel in de mee geleverde insert doet van het inl. lood van fox en je trekt er aan is het ook zo los, (wartel/rig + insert).
Dus zal het wel horen zo denk ik, vis toch meestal met 3 hengels dus kan het eens een x of 5 proberen met 1 hengel, wekrt het, prima. Zo niet jammer dan.

Maar die jij gebruikt (welke is dat dan?) bieden die ook zo weinig weerstand, en is dit misschien juist de bedoeling?

Ik dacht dat er altijd een bepaalde weerstand moest zijn om te prikken, maar volgens mij overschat ik dat aardig..
thimon  
#4 Gepost : woensdag 23 december 2015 22:16:27(UTC)
thimon


50 ponder

Lid sinds: 19-12-2011(UTC)
Berichten: 1.233
Man
Locatie: Zwolle

Bedankjes: 81 keer
Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
Eerst geschreven door: RonG Ga naar gequote bericht
Hoi thimon,

Bedankt voor je reactie, maar bedoel eigenlijk of het een voordeel is t.o.v. de mee geleverede normale flexibele inserts.
Gewoon dit:
http://www.bol.com/nl/p/...-170-g/9200000021943963/

VS Dus dit:

http://detacklebox.nl/fo...dges-tadpole-multi-bead#!prettyPhoto[gallery]/0/

Maar heb net dit stuk even gelezen en het hoort er bij een licht rukje al uit te komen blijkbaar, Text:

Tadpole multi bead

Dit is een erg handig conisch rubbertje, wat je zowel met inline als met wartellood kunt gebruiken om heel simpel een semi-vastloodmontage te creëren. Het verliezen van karper door het zogenoemde ‘kopschudden’ is daarmee verleden tijd. Wij hebben dit systeem gebruikt met inlinelood, omdat wij hier het meest vertrouwen in hebben vanwege het reduceren van het kantelmoment bij aasopname. Het enige wat je moet doen is de sleeve uit je inline lood halen om ruimte te creëren voor de Tadpole multi bead. In de praktijk zul je zien dat met een kleine ruk aan de onderlijn (gehaakte karper dus), de bead uit het lood schiet en het lood vrij over de lijn/leader kan schuiven en je dus als het op actie aankomt geen last meer van het lood hebt.

Bron: http://karper-magazine.n...-met-de-fox-edges-range/


Maar als je zo'n wartel in de mee geleverde insert doet van het inl. lood van fox en je trekt er aan is het ook zo los, (wartel/rig + insert).
Dus zal het wel horen zo denk ik, vis toch meestal met 3 hengels dus kan het eens een x of 5 proberen met 1 hengel, wekrt het, prima. Zo niet jammer dan.

Maar die jij gebruikt (welke is dat dan?) bieden die ook zo weinig weerstand, en is dit misschien juist de bedoeling?

Ik dacht dat er altijd een bepaalde weerstand moest zijn om te prikken, maar volgens mij overschat ik dat aardig..


Graag gedaan Ron,

Ik maak zelf gebruik van de 'Tadpole multi beads'

Die zitten redelijk gefixeerd in het lood. Sowieso op een redelijke afstand is de weerstand van de bead niet zo van belang. De vis haakt zich ook op de weerstand van de lijn en uiteindelijk in de run op de slip van de molen. Er zijn meerdere factoren die mee helpen.

Overschatten zul je het inderdaad een klein beetje doen. Mijn ervaring is met name: Hoe simpeler en makkelijker de montage, hoe meer je ook uiteindelijk zult vangen. Al dat moeilijke gedoe met rigs en systemen werkt vaak alleen maar averechts. En geloof me, even een geheimpje. ik vang de meeste vissen nog altijd met natuurlijk aas en met de pen.

Like

Doorzetten wordt beloond!
RonG  
#5 Gepost : woensdag 23 december 2015 23:30:19(UTC)
RonG


5 ponder

Lid sinds: 18-5-2015(UTC)
Berichten: 39

Bedankjes: 3 keer
Topie bedankt voor de info.
Maar hebben we toch dezelfde beads (Tadpole multi beads) maar voor mijn gevoel zitten ze er vrij los in heb het met wartel getest en verschillende beads en loodjes van fox. Maar ja wat we beide al aangeven denk dat ik het overschat. De beads zullen echt niet verschillen en het lood ook niet kwa maten t.o.v. jouw lood en beads lijkt me. Afijn ik gaat het maar eens proberen volgend jaar, en je tip over het aas neem ik ook mee, zo vaak niks gevangen op boilies hier.
thimon  
#6 Gepost : zaterdag 26 december 2015 16:02:33(UTC)
thimon


50 ponder

Lid sinds: 19-12-2011(UTC)
Berichten: 1.233
Man
Locatie: Zwolle

Bedankjes: 81 keer
Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
Precies, niks aan toe te voegen!

Succes! Like
Doorzetten wordt beloond!
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.