logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
007ruben11  
#1 Gepost : maandag 25 januari 2016 20:50:28(UTC)
007ruben11


10 ponder

Lid sinds: 4-6-2014(UTC)
Berichten: 50
Man
België
Locatie: roeselare

Bedankjes: 2 keer
Hallo,

Ik hoor en zie vaak dat men graag maden gebruikt om zowel mee te vissen als te voeren in de winter. Ik vraag me dan af als je niet te veel last
krijgt van brasemd'oh! ? Gebruik je dit bijvoorbeeld op een put met veel brasem beter niet of wel en is het misschien beter om misschien alleen aan je hair te hangen met wat pellets en niet bijvoeren van maden?

Gr,

Ruben
Sponsor
Flo  
#2 Gepost : dinsdag 26 januari 2016 01:26:23(UTC)
Flo


25 ponder

Lid sinds: 25-9-2012(UTC)
Berichten: 544
België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
maden trekken nu eenmaal de meeste vissoorten aan, de bijvangsten zul je er vaak moeten bijnemen Blij
Kan wel eens leuk werken hoor in de winter, pop-upke met madenpruikje op een bedje van maden en pellets of dergelijke
goed voor instant sessies
whitey  
#3 Gepost : dinsdag 26 januari 2016 07:09:52(UTC)
whitey


45 ponder

Lid sinds: 15-5-2012(UTC)
Berichten: 1.962
Man
België
Locatie: West-Vlaanderen

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
Heel juist Flo!Like

Het is mijns inziens prettiger toch enkele aanbeten te krijgen in de winter, ook al zijn het brasems, das ook iets, iets is nog altijd beter dan niks, en de aanbeet van een karper kan altijd gebeuren, ik ben vooral GEEN wintervisser, kan totaal niet tegen de kou, ben nu ook snipverkouden, en zoals eerder gezegd is mijn kersenpitkussen mijn beste vriend tijdens de winter.

Suc6 Ruben! Like
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
Flo  
#4 Gepost : dinsdag 26 januari 2016 10:55:56(UTC)
Flo


25 ponder

Lid sinds: 25-9-2012(UTC)
Berichten: 544
België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
zelf heb ik hier een aangepast rigje voor gemaakt (eens afgekeken uit een boekske)voor als ik heel fijn wil vissen
Korte rig met een fluo fake-maiskorrel
bovenop de maiskorrel steekt een witvishaakje met de steel in het plastiek van de miskorrel geduwd.
Je prikt een 3tal maden op het witvishaakje en duwt de punt ervan ook in de maiskorrel.
Zo werkt het witvishaakje als een soort maggotclip, maar dan veeeel kleiner, en staan de maden mooi op je maiskorrel
Jeroen84  
#5 Gepost : dinsdag 26 januari 2016 11:53:59(UTC)
Jeroen84


30 ponder

Lid sinds: 19-9-2013(UTC)
Berichten: 630
Nederland

Bedankjes: 12 keer
Is 56 keer bedankt in 53 post(s)
Beste Ruben,

Check onderstaande link eens.
Is een filmpje van Mark Pitchers in deze challenge vist hij ook met maden en laat hij ook zien hoe je de bijbehorende rig kan knopen. Like

Mark Pitchers - Challenge 9
Pak een Bak!!

Schubbenteller: -1
thanks Jeroen84 is 2 keer bedankt voor deze nuttige post.
whitey op 26-1-2016(UTC), PatricS op 26-1-2016(UTC)
007ruben11  
#6 Gepost : dinsdag 26 januari 2016 17:22:31(UTC)
007ruben11


10 ponder

Lid sinds: 4-6-2014(UTC)
Berichten: 50
Man
België
Locatie: roeselare

Bedankjes: 2 keer
Merci voor alle tips en weetjes, zoals jullie zeggen is het in de winter wel niet zo erg als je wat meer activiteit krijgt ook al is dit door de brasem.
Gebruiken jullie dan vaak de gewone of ook gekleurde (zoals rood en geel)? Kan je dit gewoon kopen in de winkel of hoe moet je dit doen? Vervangen jullie dan vaker de
rig omdat de maden na een verloop van tijd niet meer leven? Voeren jullie zuiver met levende of ook met dode?

Gr

Ruben
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.