logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
karper-groentje  
#1 Gepost : donderdag 28 januari 2016 19:45:34(UTC)
karper-groentje


15 ponder

Lid sinds: 26-5-2014(UTC)
Berichten: 130
Man
Nederland
Locatie: diepenveen

Bedankjes: 4 keer
Is 6 keer bedankt in 6 post(s)
beste medekarpervissers,

de laatste tijd heb ik een aantal sessies gedaan op een stuk wetering bij mij in de buurt waar een aantal karpers zitten, maar vooral heel veel enorme lappen van brasems. vandaag wat actiever dan normaal gevist en gezocht naar aanwijzingen van vis. na op een plek 2 lijnzwemmertjes gekregen te hebben besloot ik er wat langer te blijven. na een kleine anderhalf uur kwamen er 3 grote zwanen die het een goed idee vonden om boven op mijn stek te gaan vechten... naar die karpers kan je nu wel fluiten! zei mijn visvriend die aan het snoeken was en even kwam kijken. gek genoeg kreeg ik 30 seconden na dat hij dit zei een hele rare aanbeet, de hanger ging 10 cm op en weer naar beneden en weer omhoog. aangezien ik vrij dicht bij een overhangende boom zat te vissen pakte ik de hengel meteen op en liep naar achter. echter gebeurde hetzelfde wat ik al 2 keer eerder had meegemaakt op dezelfde plek, niks aan de lijn! wel zat er een stuk afgestorven plant op de haak die dit misschien had kunnen veroorzaken, maar dit zat niet echt op de weerhaak ofzo. wat denken jullie, lijnzwemmer of losschieter? en als het een losschieter was, wat kan ik veranderen? de eerste keer dat ik dit had was op een normaal loodclip systeem en na binnenhalen ook een takje op de haak (maar weer in de bocht, niet bij de punt/weerhaak) en de laatste twee keer op een 45 grams method feeder.

misschien is dit een hele domme vraag, maar ik zou nou toch wel willen weten wat het is.
groetjes, Gijs
als het meervoud van museum "musea" is, is dan het meervoud van brasem ook "brasa"???
Sponsor
HarryO  
#2 Gepost : donderdag 28 januari 2016 20:59:06(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Je geeft het zelf eigenlijk al aan, zeer veel brasem op de stek.
Mijn ervaring met die vissen is dat als die je aas pakken je hanger zoals je zegt, omhoog en omlaag gaat.
Dus 90% kans dat er een Brasem aan je aas zit. Heb je dan ook nog een lange hair is de kans helemaal groot dat je mist.
Meestal gaat bij een karper aanbeet je hanger omhoog en blijft daar of valt van de lijn, en je beetmelder blijft schreeuwen/loeien/piepen/etc.
Dus de volgende keer, wacht rustig af tot het bovenstaande gebeurt.
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
ferenc  
#3 Gepost : zaterdag 30 januari 2016 09:38:29(UTC)
ferenc


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-9-2010(UTC)
Berichten: 521

Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
Denk eerder lijn zwemmers of vis die over je lijn aast.

Als je veel lijnzwemmers krijg. Vis dan dichterbij daar zit namelijk vis Knipoog
karper-groentje  
#4 Gepost : zaterdag 30 januari 2016 13:03:17(UTC)
karper-groentje


15 ponder

Lid sinds: 26-5-2014(UTC)
Berichten: 130
Man
Nederland
Locatie: diepenveen

Bedankjes: 4 keer
Is 6 keer bedankt in 6 post(s)
dankjewel voor jullie antwoord, ik ga de tips zeker meenemen voor de volgende keer!
als het meervoud van museum "musea" is, is dan het meervoud van brasem ook "brasa"???
gerwin32  
#5 Gepost : zondag 26 juni 2016 14:34:54(UTC)
gerwin32


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 15-1-2013(UTC)
Berichten: 5

Bedankjes: 1 keer
haken misschien niet scherp genoeg? probeer een met nieuwe haken, en toplood gebruiken
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.