logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
karper-groentje  
#1 Gepost : zaterdag 20 februari 2016 11:18:15(UTC)
karper-groentje


15 ponder

Lid sinds: 26-5-2014(UTC)
Berichten: 130
Man
Nederland
Locatie: diepenveen

Bedankjes: 4 keer
Is 6 keer bedankt in 6 post(s)
hallo iedereen,

de gesloten tijd is weer langzaam aan het naderen en dat betekent dat ik mijn visvriend (snoekvisser die karperen maar saai lijkt) eindelijk een keer kan overhalen om mee te gaan karperen. het hele idee van de sessie is fun hebben, en niet zo zeer grote vis vangen. ook heeft hij nog nooit een zeelt gevangen en wil hij dit wel heel graag, dus daar ga ik hem bij helpen. ik kom elke ochtend als ik naar school ga door een park waar een wetering doorheen stroomt, er zwemmen best veel zeelten, maar ook veeeeel brasems. ook zit er een enorme groep meerkoeten en eenden. nou was mijn idee om van maandag tot en met vrijdag elke ochtend voor te voeren (ik kom er toch langs) met een mix van: één deel mais, één deel kikkererwten en een half deel rozijnen. op elke plek 2 á 3 handjes voeren en die stekken dan op zaterdag ochtend/avond bevissen. nu is mijn vraag, moet ik eigenlijk wel voorvoeren, heeft het wel zin op zo'n kleinschalig water? en als het wel kan, is de beschreven mix goed? en hoe kan ik voorkomen dat de stek binnen 10 minuten is leeggegeten door meerkoeten? voor de duidelijkheid, ik ga 2 plekjes voorvoeren en daar dan met mijn hengels vissen, en dan met de hengel van mijn visvriend (gewoon een spinhengel met een 40 grams loodje eraan) een beetje de vis opzoeken als we aanwijzingen van vis zien.

ik hoop dat iemand kan helpen.
groetjes, Gijs
als het meervoud van museum "musea" is, is dan het meervoud van brasem ook "brasa"???
Sponsor
ferenc  
#2 Gepost : maandag 22 februari 2016 09:12:40(UTC)
ferenc


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-9-2010(UTC)
Berichten: 521

Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
Normaal gezien laten watervogels je stek met rust totdat ze door krijgen dat er wat te halen valt. Keertje uitproberen is een goeie optie.

Voorvoeren is geen slechte optie. De vis went aan je voer en de stek. Het voertje dat jij kiest is wel witvis gevoelig dus hou er rekening mee.

Kleine boilies geen optie? Zeelt heeft hier absoluut geen problemen mee.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.