logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
michael  
#1 Gepost : zondag 13 maart 2016 23:44:28(UTC)
michael


5 ponder

Lid sinds: 18-3-2010(UTC)
Berichten: 48
Nederland
Locatie: Het gooi

Bedankjes: 9 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Hier mijn verhaal van vandaag.

Het is vandaag mooi weer met veel zon, alleen wel veel wind. Dus ik positioneer mezelf in de zon maar uit de wind door tactisch achter een oud verdeelstation te gaan zitten. De hengels liggen in, tijd gaat snel na 3 uur nog geen actie gehad. Ik besluit de hengels opnieuw in te gooien, vooral bij mijn COG systeem heb ik veel problemen met het in de war gooien van de rig. Ik gebruik een 100 gram distance lead, het systeem heb ik nieuw dit seizoen en wil ik uitgebreid testen.

Ik gooi de rig naast een overhangende boom, de zon staat vol te schijnen op het stukje water. 10 minuten laten krijg ik een volle run, ik sprint naar mijn hengels en ga een (gevecht) aan met een zeer traag zwemmende karper.




Mijn kaak hangt in mijn schepnet, niet zo verwonderlijk want ik vis zonder weerhaken

Mijn haak hangt in mijn scheptnet, niet zo verwonderlijk omdat ik de weerhaken platknijp ivm nare ervaringen in het verleden. Het COG systeem schijnt prima gewerkt te hebben dit is een systeem wat ik vaker ga inzetten.


UserPostedImage

De vis gaat terug het water in, een mooi formaat vis ze groeien goed in de vijver! Dan denk ik bij mezelf, zal deze vis ook gestolen worden?




-Heeft iemand ervaring met het COG systeem van Korda?

-Heeft iemand een tip om te voorkomen dat de rig in de knoop raakt tijdens een inworp?

Bewerkt door de gebruiker zondag 13 maart 2016 23:52:02(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Sponsor
whitey  
#2 Gepost : dinsdag 15 maart 2016 19:24:33(UTC)
whitey


45 ponder

Lid sinds: 15-5-2012(UTC)
Berichten: 1.962
Man
België
Locatie: West-Vlaanderen

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
Mooi Michael, het lijkt een weightwatcher schub, mooi slank!☺

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 15 maart 2016 20:22:52(UTC)  | Reden: spelfout

Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
beumertje  
#3 Gepost : dinsdag 15 maart 2016 20:04:13(UTC)
beumertje


15 ponder

Lid sinds: 21-8-2014(UTC)
Berichten: 124
Man
Nederland
Locatie: in de achterhoek

Bedankjes: 3 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Zelf gebruik ik dat systeem nu ook sinds dit jaar aan een hengel.
Heb nog geen last gehad met in de knoop gooien, maar dat komt misschien ook omdat ik niet verder werp dan 30 meter en een stijve onderlijn gebruik.
Tevens maak ik bijna altijd gebruik van een klein pva netje met gebroken boilies.

Zelf moet ik mijn eerste nog vangen met deze methode.

Mooie vangst en fijn dat je vertrouwen krijgt erdoor in het systeem.

Mvg rene
edwin  
#4 Gepost : woensdag 16 maart 2016 08:29:45(UTC)
edwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 28-5-2010(UTC)
Berichten: 635
Man
Nederland
Locatie: Axel, Zeeland, Netherlands

Bedankjes: 27 keer
Is 55 keer bedankt in 45 post(s)
Zelf geen ervaring met het COG systeem, wel met het systeem van Angletec. Staat toevallig vandaag een stukje over op de site. http://www.carpfeeling.c...etec-dynamic-lead-system

Met dit systeem nog niks in de war gegooid. Getest middels een flick rig (braid boom dus), welke normaal vrij snel in de war te gooien is.
michael  
#5 Gepost : zaterdag 19 maart 2016 11:47:18(UTC)
michael


5 ponder

Lid sinds: 18-3-2010(UTC)
Berichten: 48
Nederland
Locatie: Het gooi

Bedankjes: 9 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
@Edwin, dat systeem ziet er goed uit. Als mijn huidige systeem blijft falen zal ik het gaan proberen.


Ik wilde een slaapzak hebben voor de wat koudere nachten, dus ik bestelde een slaapzak op het internet. Na meer dan een week te wachten had ik de slaapzak nog niet... Toen had ik een mail gestuurd en wat blijkt, slaapzak niet meer leverbaar. Gelukkig kreeg ik een aantal opties en heb ik de Fox EVO TS gekozen, voor het ongemak was de prijs zeer zacht. Toch nog een goeie service van Hengelsport Utrecht.





UserPostedImage


UserPostedImage


Er is iets mis gegaan met de afbeelding, normaal gaat het altijd goed.



Ik ga vannacht de slaapzak testen, ben benieuwd naar de comforttemperatuur. Ik heb het zelf nogal snel koud.
beumertje  
#6 Gepost : maandag 21 maart 2016 08:37:07(UTC)
beumertje


15 ponder

Lid sinds: 21-8-2014(UTC)
Berichten: 124
Man
Nederland
Locatie: in de achterhoek

Bedankjes: 3 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Warme slaapzak?

Zelf heb ik afgelopen weekend 2 vissen mogen vangen op het korda systeem.
1 netjes in de onderlip gehaakd en de ander in de hoek van de bek.
Geeft vertrouwen in het systeem en blijf het ook nog een tijdje gebruiken
michael  
#7 Gepost : maandag 21 maart 2016 16:59:32(UTC)
michael


5 ponder

Lid sinds: 18-3-2010(UTC)
Berichten: 48
Nederland
Locatie: Het gooi

Bedankjes: 9 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Slaapzak was lekker warm beumertje, top dat je 2 vissen gevangen hebt. Helaas was het een blank. Bleef tijdens het ophalen vastzitten in een obstakel in het water, resultaat was dat ik het COG systeem kwijt ben. Naja, heb extra booms en loodjes.

Verder heb ik problemen gehad met mijn sounderbox, het is een oud setje en het is op. Direct een nieuw setje besteld van prologic, waarschijnlijk morgen binnen.


Verder heb ik gisteren een IQ D-rig geknoopt aangezien ik hem in de nieuwe Korda dvd gezien had (masterclass volume 3). Ali Hamidi gebruikt tijdens het afstandvissen een systeem wat bijna niet in de knoop kan raken en effectief is. Ik zit alleen nog te praktiseren hoe ik een shockerbeed op mijn lijn/leader krijg.

Bewerkt door de gebruiker maandag 21 maart 2016 17:01:23(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

beumertje  
#8 Gepost : donderdag 24 maart 2016 06:46:12(UTC)
beumertje


15 ponder

Lid sinds: 21-8-2014(UTC)
Berichten: 124
Man
Nederland
Locatie: in de achterhoek

Bedankjes: 3 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Dat is altijd fijn, koud slapen en niet genoeg opwarmen met dit weer is niet relaxt.
Ja was super, hoopte stiekem op meer gezien deze net voor het donker worden kwamen, en ik voor de nacht bleef.

Bent nogal aan het investeren in je visserij dan. Vandaag wat defect morgen nieuw besteld😉.

Iq d rug staat bij mij ook nog op de nominatie om gebruikt te gaan worden. Had hem ook al vaker langs zien komen, maar ervaring in het knopen of gebruiken heb ik nog niet.

Jeroen84  
#9 Gepost : donderdag 24 maart 2016 08:15:27(UTC)
Jeroen84


30 ponder

Lid sinds: 19-9-2013(UTC)
Berichten: 630
Nederland

Bedankjes: 12 keer
Is 56 keer bedankt in 53 post(s)
Beste,

Ik heb de IQ rig vorig jaar redelijk goed kunnen testen en ben toch weer overgestapt op de standaard rig.

Dit omdat de IQ dusdanig stijf is dat je de voorzichtige karpers niet zal haken.
De lijn springt namelijk vrij makkelijk uit de bek.
Voordeel van de IQ is natuurlijk wel dat deze totaal wegvalt op de bodem.

Al met al is dit natuurlijk mijn mening hierover en zal het internet bomvol staan met succes verhalen Silenced

Mocht je hem toch gaan testen zorg dan voor een kleine kromming bij het uitkomen van het oog.( line aligner effect )

Groet Jeroen,
Pak een Bak!!

Schubbenteller: -1
michael  
#10 Gepost : donderdag 24 maart 2016 19:38:41(UTC)
michael


5 ponder

Lid sinds: 18-3-2010(UTC)
Berichten: 48
Nederland
Locatie: Het gooi

Bedankjes: 9 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
@beumertje, ik heb ook veel karper gevangen rond de schemer, altijd een interessante tijd.

@Jeroen 84, je kunt verschillende diktes stiffrig kopen, de ene is stijver dan de ander. Welke dikte had je? Ook is mijn IQ d-rig vrij lang 17 centimeter.




Hier een foto van mijn setje piepers, ze doen het goed tot nu toe.

UserPostedImage
beumertje  
#11 Gepost : vrijdag 25 maart 2016 14:20:15(UTC)
beumertje


15 ponder

Lid sinds: 21-8-2014(UTC)
Berichten: 124
Man
Nederland
Locatie: in de achterhoek

Bedankjes: 3 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Oke dank je wel voor de info jeroen, misschien iets om rekening mee te houden idd.

Yess dat is het. Hopelijk vanavond een beetje optijd dan weer zelfde stek net voor donker worden.

michael  
#12 Gepost : vrijdag 25 maart 2016 15:20:50(UTC)
michael


5 ponder

Lid sinds: 18-3-2010(UTC)
Berichten: 48
Nederland
Locatie: Het gooi

Bedankjes: 9 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Het zou vanavond droog blijven, hoewel het hier nu regent...

Succes vanavond, ik ga vannacht ook vissen.





Foto van de IQ D rig die ik vanavond ga gebruiken, vis hem met een standaard 15mm boillie met daarop een pop up. Snowman presentatie.




UserPostedImage

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 25 maart 2016 15:29:22(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

beumertje  
#13 Gepost : vrijdag 25 maart 2016 19:16:46(UTC)
beumertje


15 ponder

Lid sinds: 21-8-2014(UTC)
Berichten: 124
Man
Nederland
Locatie: in de achterhoek

Bedankjes: 3 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Hier is het nog droog maar ziet er wel dreigend uit. Succes vanacht zou mooi zijn als het vis opleverd.
Zelf ben ik dmv het werk later aan het water maar hengels liggen erin, geen nacht deze x.

Succes!
michael  
#14 Gepost : zaterdag 26 maart 2016 14:24:51(UTC)
michael


5 ponder

Lid sinds: 18-3-2010(UTC)
Berichten: 48
Nederland
Locatie: Het gooi

Bedankjes: 9 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Om half zeven vrijdagavond snel mijn spullen bij elkaar gezocht en mezelf omgekleed, alle spullen op de fiets geplaatst en vertrokken. Ik vis een nacht waar ik vorige week ook heb gevist, helaas zonder resultaat.

Het water is een kanalenstelsel de kanaaltjes zijn 8 tot 4 meter breed, ik vis in het kanaal wat 8 meter breed is. Ik fiets langs het water naar mijn stek toe en zie tot mijn verbazing aasbellen, dit geeft me goede moed.



UserPostedImage




Hengels te water gelaten, het is nu rond 8 uur, op de meeste spullen zit al een laagje ijs. Ik denk bij mezelf: dit hebben we niet afgesproken, het zou 2 graden worden niet -2! Het water is nu significant warmer dan de lucht eromheen en mijn visstek wordt omringt door mist. Ik vraag me af of de koude omstandigheden de vissen zal doen besluiten om inactief te worden, mijn vertrouwen slinkt.

Dan om 11 s'avonds als ik warm in mijn slaapzak lig krijg ik 3 piepjes, ik draai me om en kijk welke kleur mijn sounderbox aangeeft. Het groene ligt knippert, ik besluit om toch even te gaan kijken, ik heb in het verleden mooie vissen gevangen op 3 piepjes. Uiteindelijk zie ik dat een rietstengel tegen mijn lijn aanligt, ik besluit om opnieuw in te gooien en wat 15mm boillies bij de groene beetmelder te strooien.


Om half 3 krijg ik een piepje, ik draai me om en zie dat het groen is, Piep.piep.piep, kan een vis zijn en ik trek mijn slaapzak rustig open. Piep, piep ik zet mijn hoofdlamp op, piep. piep, ik probeer mijn laarzen aan te krijgen, piep. piep, het lukt niet echt, ik ben net wakker, piep, piep snel naar mijn hengel, zou hij er nog aanzitten?

Ik ren naar buiten en wordt verblind door mijn felle lamp die in de dichte mist schijnt, ik zie geen hand voor ogen. Mijn hartslag schiet omhoog, de vis heeft nu veel tijd gekregen, misschien te veel tijd. Gedesoriënteerd zoek ik mijn weg naar de piepende beetmelder met het groene lampje. Ik pak de hengel op en sla aan! Ik voel weerstand maar kan niet met zekerheid zeggen of het een grote vis is, het water stroomt hier vaak en hard dus de vissen zijn oersterk.

De vis trekt een paar keer door de slip, maar ik heb de vis toch al gouw onder de top. Toch wilt de vis niet het schepnet in, na 10 minuten krijg ik de kans om de vis te landen. Ik kijk in het net, een mooie schub van rond de 10 kilo.




UserPostedImage





UserPostedImage





UserPostedImage

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 26 maart 2016 15:38:29(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

beumertje  
#15 Gepost : zondag 27 maart 2016 19:00:17(UTC)
beumertje


15 ponder

Lid sinds: 21-8-2014(UTC)
Berichten: 124
Man
Nederland
Locatie: in de achterhoek

Bedankjes: 3 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Je hebt er een heel verslag van gemaakt☺, leuk om te lezen.
Met de mist is het idd lastig ok een hoofdlamp te gebruiken.
Iig mooi dat de sessie geslaagd is☺.

De vis ook kunnen vangen op het korda systeem en de iq stiff rig?
michael  
#16 Gepost : maandag 28 maart 2016 15:00:17(UTC)
michael


5 ponder

Lid sinds: 18-3-2010(UTC)
Berichten: 48
Nederland
Locatie: Het gooi

Bedankjes: 9 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Dat COG systeem van korda heb ik afgeschreven. De vis had ik op een IQ D rig met een 15 mm boillie, de helft van de boillie was pop up zodat het mooi uitgebalanceerd is.



Ik ben nu bezig mezelf voor te bereiden op een nachtje op de randmeren! Dit heb ik al gedaan:

- Nachtvisvergunning besteld
- Nieuwe haken gekocht maat 4
- Nieuw lood 142 gram besteld

Bewerkt door de gebruiker maandag 28 maart 2016 15:04:00(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

michael  
#17 Gepost : woensdag 13 april 2016 19:59:22(UTC)
michael


5 ponder

Lid sinds: 18-3-2010(UTC)
Berichten: 48
Nederland
Locatie: Het gooi

Bedankjes: 9 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Om 13:30 bij het water aangekomen, en mijn twee hengels ingegooid. Na een kwartier een aanbeet, de vis duikt direct een afgelegen rietveld in.

De vis heeft zich vast gezwommen, ik pak mijn telefoon, daarna mijn mobiel en gooi ze op de grond. Ik pak het schepnet en ga de vis halen, het is lastig maar het lukt met een mooie schubkarper als resultaat en een nat pak. Hoe zwaar die precies is weet ik niet omdat ik ze niet weeg, maar ik denk meer dan 15 kilo.


UserPostedImage

Bewerkt door de gebruiker woensdag 13 april 2016 20:00:38(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

bertkamp  
#18 Gepost : woensdag 13 april 2016 20:26:01(UTC)
bertkamp


25 ponder

Lid sinds: 15-7-2010(UTC)
Berichten: 405

Bedankjes: 4 keer
Is 33 keer bedankt in 33 post(s)
Ik denk een kilo of 10, evengoed een mooi resultaat.
Zou toch maar eens beginnen met wegen totdat je wat beter wordt in schatten.
Lagrima  
#19 Gepost : woensdag 13 april 2016 20:41:51(UTC)
Lagrima


10 ponder

Lid sinds: 23-12-2014(UTC)
Berichten: 82
Man
België
Locatie: Antwerpen

Bedankjes: 5 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Mooie vissen en leuk verslag.
Maar meten (en dus ook wegen) is weten!
I'm a fishaholic, on the way to recovery Blij
michael  
#20 Gepost : donderdag 14 april 2016 13:47:24(UTC)
michael


5 ponder

Lid sinds: 18-3-2010(UTC)
Berichten: 48
Nederland
Locatie: Het gooi

Bedankjes: 9 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
@Bertkamp, Misschien moet ik toch maar een weegschaal kopen, hoewel ik de vis niet het water uit durfde halen. Ik heb een geen luxe onthaakmat en ben bang om de vis te laten vallen. De vis was behoorlijk wild.

In het water onthaken en foto maken ging prima, en nat was ik toch al. Zal zo nog wat foto's plaatsen.

@Lagrima, dankjewel voel je vrij om wat te vragen of wat te zeggen.Like

Bewerkt door de gebruiker donderdag 14 april 2016 13:50:07(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Gebruikers aanwezig in dit topic
UnknownOceanSpiders 0.0
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.