logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Dries Dewitte  
#1 Gepost : zaterdag 4 juni 2016 09:33:07(UTC)
Dries Dewitte


15 ponder

Lid sinds: 25-10-2013(UTC)
Berichten: 119

Bedankjes: 11 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Gisteren met mijn broer gaan vissen op een water waar we in maart voor de 1ste
keer geweest zijn. Door de mindere vis tijd (mijn broer is dit jaar vader geworden)
zijn we pas gisteren voor de 2de keer naar dit water gaan vissen. Aangezien er zee
weinig info te vinden is over dit water is de nieuwsgierigheid groot om te weten
wat er op zwemt.
In maart hadden we al een mooie karper gevangen en helaas ook een losser.
Tegen 16.00 aangekomen aan het water en tegen 20 uur hadden we nog geen piep gekregen.
We praten elkaar moed in over het feit dat we in maart pas de eerste run hadden gekregen toen
het donker begon te worden.
Tegen 21.30 kregen we dan uit het niets een volle fluiter gevolgd door de stresserende run aangezien de karper
alle kanten op ging en helaas ook een andere lijn meenam. Gelukkig konden we de vis veilig in het net landen.
Beiden waren we opgelucht en zeer blij met deze vis.

Doorn 03062016 10,1 kg.JPG

Nadat de vis terug in het water werd gezet, proberen van de 2 lijnen te ontrafelen en snel weer op zijn plaats te leggen.
Hierna kregen we op alle hengels regelmatig enkele piepen wat deed vermoeden dat de vis actief werd. Ongeveer 30 min later
enkele piepen uit één van de beetmelders gevolgd door een zeer twijfelachtige en voorzichtige run. Hierna volgde een mooie
lange dril. Ieder keer dat we dachten dat we grip kregen op de karper zetten deze opnieuw flink aan. Na een dril van 20
min mocht ik deze vis verwelkomen

Doorn 03062016 10,2 kg.JPG

Ook nu was het opvallend dat de aanbeten pas kwamen toen het donker begon te wordend. Helaas is nachtvissen er verboden en mag er maar gevist worden tot 2 uur na zonsondergang.


Sponsor
Ron van Houtum  
#2 Gepost : zaterdag 4 juni 2016 18:00:51(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
Mooie vissen mannen

Ik ben ook een nachtje geweest
UserPostedImage
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
karper-groentje  
#3 Gepost : maandag 6 juni 2016 15:49:37(UTC)
karper-groentje


15 ponder

Lid sinds: 26-5-2014(UTC)
Berichten: 130
Man
Nederland
Locatie: diepenveen

Bedankjes: 4 keer
Is 6 keer bedankt in 6 post(s)
zaterdag had ik een vrije middag, na even nadenken waar ik zou gaan vissen bedacht ik me om te gaan stalken in de lokale wetering. al meteen na aankomst lag er een grote groep graskarpers te azen, snel twee handjes mais, kikkererwten en pellets er bij gegooid. verder gefietst en twee andere plekjes aangemaakt. naar de groep graskarpers toe gegaan maar ik kon ze niet meer zien. hengel ingegooid, slap lijntje en even kijken naar andere activiteit in het water, toen ik 50 meter verderop een vis zag liggen en er net wat voer bij wilde gooien kreeg ik een snoeiharde run, keihard naar de hengel gerend en toen kon het gevecht beginnen, op een 15-40 grams spinhengel echte sport!
graskarper1.jpg
jammer genoeg was er één of andere zeikerd die vond dat na dat de foto was gemaakt, ik de vis moest terug zetten, ik zei hierop dat die vis dat echt wel kan houden, en terwijl ik mijn weegschaal pak, pakt hij snel de vis en voor ik het weet heeft hij de vis het water in gezet, sommige mensen.... Domme ik hierna besloot ik de man volledig te negeren en werd hij geïrriteerd dus ging maar weg. snel naar het volgende plekje dan maar! daar aangekomen zag ik al wat activiteit, en het werd extra duidelijk dat er vis lag toen ik ingooide en er een enorme boeggolf kwam... weer het zelfde verhaal als 20 minuutjes daarvoor, zoekend naar activiteit krijg ik een keiharde run gevolgd door een terugloper, snel de hengel opgepakt en contact gemaakt, weer een verschrikkelijk sterke vis! tijdens de dril kwamen er twee jongetjes kijken en die vonden het prachtig om zo'n grote vis te zien, altijd leuk! na het gevecht de vis even in het net bij laten komen, om daarna te wegen, te meten en snel een aantal foto's te maken, met 97 cm en 23 pond was dat een nieuw pr voor mij! Breede lach
graskarper2.jpg
na deze vis viel het even stil. tot ik een vis in het riet zag liggen waar toch wel een buikje onder hing... snel weer wat voer gegooid en meteen ging de kop naar beneden en gooide ik heel rustig in. na het inleggen even de lijn afzinken, hanger eraan en het net in elkaa.... PIIIIIIIIIIIIIEEEEP, snel het net in elkaar gezet en de hengel opgepakt. deze vis liet me echt alle hoeken van de sloot zien! en met 98 cm en 24 pond is dat alweer een nieuw pr! super blij ermee natuurlijk, dat kan je ook wel aan mijn gezicht zien Breede lach
graskarper3.jpg
als het meervoud van museum "musea" is, is dan het meervoud van brasem ook "brasa"???
Flo  
#4 Gepost : maandag 6 juni 2016 22:00:33(UTC)
Flo


25 ponder

Lid sinds: 25-9-2012(UTC)
Berichten: 544
België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
Mooi vangsten! proficiat met je nieuw pb('s)

Zelf een nachtje gedaan en 2 schubs gevangen.
Dit was de mooiste! Voorlopig dikste van het jaar Like

Videolink onder de foto!

UserPostedImage

View My Video

Bewerkt door de gebruiker maandag 6 juni 2016 22:09:13(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Jeroen84  
#5 Gepost : dinsdag 7 juni 2016 07:19:14(UTC)
Jeroen84


30 ponder

Lid sinds: 19-9-2013(UTC)
Berichten: 630
Nederland

Bedankjes: 12 keer
Is 56 keer bedankt in 53 post(s)
Prachtige vissen Flo en groentje Like

Zouden misschien nog mooier zijn als ik er niet voor hoefde te scrollen Shhh
Pak een Bak!!

Schubbenteller: -1
Flo  
#6 Gepost : dinsdag 7 juni 2016 10:11:22(UTC)
Flo


25 ponder

Lid sinds: 25-9-2012(UTC)
Berichten: 544
België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
normaal doe ik het met tinypic, maar de site wou niet laden, nu met Imgur gedaan en hij gaf deze zo weer.
Niet echt een krak in die dingen, excuses Knipoog
Jeroen84  
#7 Gepost : dinsdag 7 juni 2016 12:08:08(UTC)
Jeroen84


30 ponder

Lid sinds: 19-9-2013(UTC)
Berichten: 630
Nederland

Bedankjes: 12 keer
Is 56 keer bedankt in 53 post(s)
UserPostedImage

Zo beter Mee eens
Pak een Bak!!

Schubbenteller: -1
thanks Jeroen84 is 1x bedankt voor deze nuttige post.
Flo op 7-6-2016(UTC)
edwin  
#8 Gepost : dinsdag 7 juni 2016 14:26:27(UTC)
edwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 28-5-2010(UTC)
Berichten: 635
Man
Nederland
Locatie: Axel, Zeeland, Netherlands

Bedankjes: 27 keer
Is 55 keer bedankt in 45 post(s)
Mooie vissen jongens! krijg gewoon zin om ook te gaan vissen :-)
Nico Binard  
#9 Gepost : zaterdag 11 juni 2016 10:00:08(UTC)
Nico Binard


40 ponder

Lid sinds: 25-2-2011(UTC)
Berichten: 1.024
Man
België
Locatie: Scheldewindeke

Bedankjes: 13 keer
Is 12 keer bedankt in 12 post(s)
Eindelijk is er een eind gekomen aan de blank periode! Breede lach
Deze 3 mocht ik gisteren verwelkomen op mijn mat, jammer genoeg ook nog één losser. Domme ik
Spiegels waren niet moeder mooiste, maar wel content met de mooie schub wat een kracht had die!
Spiegel 6,8kg
UserPostedImage

Schub 10,5kg
UserPostedImage

Spiegel 7kg
UserPostedImage
Grtz
"Carpfishing it's a way of life, my life!"
Flo  
#10 Gepost : zaterdag 11 juni 2016 11:25:15(UTC)
Flo


25 ponder

Lid sinds: 25-9-2012(UTC)
Berichten: 544
België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
na de succesvolle sessie vorige zondag ben ik gisteren teruggeweest.
Bij het toekomen zie ik echter 2 tenten staan. Ze vissen gelukkig niet waar ik wil zitten dus ik kan m'n ding doen.
Bij een scoutingsronde kan ik geen vis beren, de wind zit dan ook helemaal anders dan vorige keer en blaast niet in de ondiepe kom waar ik me bevind.
Niet laten ontmoedingen en alles in gereedheid brengen.
Tegen zonsondergang komt de wind wat op en draait deze naar mijn kant, dit geeft me direct hoop!
Rond half-vijf is het dan ook zover en krijg ik een aanbeet.
De vis zwemt zich vast in het massaal aanwezig weer (een reden waarom velen dit deel links laten liggen, jammer voor hen...)
Ik probeer rustig te pompen zonder iets te forceren en beetje bij beetje geeft de vis mee.
Eens uit het wier draait hij nog een tijdje onder de top en gaat hij in het net. Yes weer een ferme Like
Even in de zak en tevreden in mijn nest.
's morgens komen de andere 2 vissers (die 48u blank aan hun broek hebben) een babbeltje slaan en kunnen er gelijk foto's worden getrokken.
Op naar de volgende !

UserPostedImage

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 11 juni 2016 11:27:06(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

beumertje  
#11 Gepost : zaterdag 11 juni 2016 19:26:50(UTC)
beumertje


15 ponder

Lid sinds: 21-8-2014(UTC)
Berichten: 124
Man
Nederland
Locatie: in de achterhoek

Bedankjes: 3 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Mooie vangaten jongens!
Flo  
#12 Gepost : zondag 12 juni 2016 09:41:16(UTC)
Flo


25 ponder

Lid sinds: 25-9-2012(UTC)
Berichten: 544
België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
Ik kon het niet laten en ben terug een nachtje gaan doen.
Eerst even een plensbui, maar daarna was het niet lang meer wachten op deze mooie donkere schub.

UserPostedImage


Tijdens de nacht zelfs nog een 2de aanbeet gehad, iets kleiner



UserPostedImage
Flo  
#13 Gepost : zondag 19 juni 2016 10:03:16(UTC)
Flo


25 ponder

Lid sinds: 25-9-2012(UTC)
Berichten: 544
België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
opmerkelijk stil hier voor een maand juni...
Straks vertrekken voor een instant nachtje op een nieuw meer in Frankrijk, hopelijk kunnen we er terug iets bijplaatsen
karper-groentje  
#14 Gepost : zondag 19 juni 2016 11:07:08(UTC)
karper-groentje


15 ponder

Lid sinds: 26-5-2014(UTC)
Berichten: 130
Man
Nederland
Locatie: diepenveen

Bedankjes: 4 keer
Is 6 keer bedankt in 6 post(s)
bedankt voor de herrinering Flo, was het vergeten donderdag d'oh!

donderdagmiddag na school fietste ik langs de wetering en zag ik een aantal grote groepen graskarpers liggen. snel naar huis gegaan, blikje mais gekocht, hengel gepakt en weg was ik. ik heb veel tijd gestopt in het vinden van actieve vis, wat ook makkelijk kan met een lichte bepakking! na een viertal stekjes te hebben gevoerd ging ik ze allemaal afvissen, tot ijn verbazing heb ik op alle vier de stekken geen actie gekregen. na even terug fietsten naar de tweede stek zag ik toch een vis met de kop naar bendenen, rustig ingelegd, slap lijntje, geschiedenisboek erbij gepakt en ik begon te leren voor een proefwerk Breede lachd op dit moment vond een graskarper het nodig om mij uit mijn boek te halen met een snoeiharde run! het is geen monster, maar vechten kon'ie wel! ik vond het niet nodig om hem te wegen, en hier heb ik spijt van gekregen...
graskarper4.jpg
na deze vis snel naar het volgende stekje gegaan, jammer genoeg weer geen activiteit. bij het vierde plekje was echter wel veel activiteit. een groepje van 3 toch wel flinke graskarpers waren aan de overkant riet naar binnen aan het werken. voorzichtig weer ingelegd, slap lijntje en maar wachten. na een kwartiertje merkte ik dat ik naar huis moest om te eten, dus ik begon op te ruimen. tijdens het opruimen zie ik ineens een enorme boeggolf in het water gevolgd door een hengel die half het water invliegt! snel de hengel opgepakt, en meteen werd duidelijk dat deze vis zich niet snel zou gaan opgeven. na zo'n 10 minuten begon het nog te regenen ook... na een dril van ruim 20 minuten lag de vis dan eindelijk in het net. de vis was nog niet eens zo lang, maar breed dat 'ie was! snel spullen klaargezet en aan een voorbij lopende man gevraag dof hij foto's wilde maken. wat foto's gemaakt en toen snel de weegscha... F*CK ik ben de weegschaal vergeten!! dan maar eventjes opmeten en schatten... alsof het nog niet erg genoeg was dacht ik dat 'ie wel over de meter zou gaan, en hij was 99 centimeter! enrm teleurgesteld maar toch ook wel blij heb ik de vis teruggezet om daarna thuis te komen bij een boze moeder en koud eten d'oh!
graskarper5.jpg
als het meervoud van museum "musea" is, is dan het meervoud van brasem ook "brasa"???
karper-groentje  
#15 Gepost : zondag 19 juni 2016 11:10:24(UTC)
karper-groentje


15 ponder

Lid sinds: 26-5-2014(UTC)
Berichten: 130
Man
Nederland
Locatie: diepenveen

Bedankjes: 4 keer
Is 6 keer bedankt in 6 post(s)
ow oeps, mijn manier van kleiner maken werkt niet
als het meervoud van museum "musea" is, is dan het meervoud van brasem ook "brasa"???
Dries Dewitte  
#16 Gepost : zondag 19 juni 2016 18:34:05(UTC)
Dries Dewitte


15 ponder

Lid sinds: 25-10-2013(UTC)
Berichten: 119

Bedankjes: 11 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Vrijdag avond met mijn broer gaan vissen en elk een vis mogen vangen

Doorn 17062016 7,8 kg.JPG


Doorn 17062016 6,2 kg.JPG

Het filmpje

Flo  
#17 Gepost : maandag 20 juni 2016 14:25:17(UTC)
Flo


25 ponder

Lid sinds: 25-9-2012(UTC)
Berichten: 544
België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
Weer tetug van een nieuw water in Frankrijk.
Het was er 1 dat we al gescout hadden een vorige keer en dat vanboven op ons lijstje stond.
Je hebt er namelijk amper 2 stekken die ver uit elkaar liggen en de rest is allemaal begroeid.
Bij het toekomen moeten we eerst nog een stuk te voet lopen om te kijken of er niemand zit en of we er wel doorraken met de auto.
Oef,er zit niemand en het pad is juist begaanbaar voor de wagen, ideaal!

Daar we op een landtong zitten kunnen we in waaier vissen. De linkse kant bevat een soort kreekje van 10m breed dat nog zo'n 100m doorloopt, de andere kant enkele lelievelden en een mooi talud.
De hengels worden gepositioneerd en de steaks gaan in de pan.
We merken wel op dat, in vergelijke met waters in de omgeving, hier weinig witvisactiviteit is.

UserPostedImage

Rond 10u30 is het prijs! De hengel die in het begin van de kreek ligt krijgt een hevige run.
Geen probleem met de dril en een mooi spiegeltje is de klos! De kop is eraf dus het kan al niet stuk.

UserPostedImage

Daarna is het nog even wachten, we worden tenminste al niet geterroriseerd door kopvoorns en brasems.
Tegen 2u vertrekt dezelfde hengel, ik voel direct dat het wat logger is.
Eens in het net ben ik in mijn nopjes! Een toch wel ferme spiegel met een gigantische vreetmuil.


UserPostedImage

Dit was helaas de laatste aanbeet van de (korte) trip, maar het smaakt naar meer!
Daarna nog even gaan scouten op de rivier (die ferm stroomde), het komt er ooit van...

Bewerkt door de gebruiker maandag 20 juni 2016 14:26:13(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Nico Binard  
#18 Gepost : zaterdag 25 juni 2016 09:14:41(UTC)
Nico Binard


40 ponder

Lid sinds: 25-2-2011(UTC)
Berichten: 1.024
Man
België
Locatie: Scheldewindeke

Bedankjes: 13 keer
Is 12 keer bedankt in 12 post(s)
Gisteren na 6 uur wachten net voor ik ging opruimen de verlossende run, met als resultaat deze schub van 10kg Breede lach
UserPostedImage
grtz
"Carpfishing it's a way of life, my life!"
Frank Avezaat  
#19 Gepost : maandag 27 juni 2016 12:59:45(UTC)
Frank Avezaat


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 1.664
Nederland

Bedankjes: 6 keer
Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
Mooie schub Nico! Ik had eergisteren nog een klein schubje op een chod.
Nico Binard  
#20 Gepost : maandag 27 juni 2016 19:42:08(UTC)
Nico Binard


40 ponder

Lid sinds: 25-2-2011(UTC)
Berichten: 1.024
Man
België
Locatie: Scheldewindeke

Bedankjes: 13 keer
Is 12 keer bedankt in 12 post(s)
Thx Frank! Knipoog
grtz
"Carpfishing it's a way of life, my life!"
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.