logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Sam van Schaik  
#1 Gepost : donderdag 23 juni 2016 21:42:14(UTC)
Sam van Schaik


5 ponder

Lid sinds: 8-6-2015(UTC)
Berichten: 21

Avond heren...
Ik ben eens benieuwd hoe jullie vangsten tijdens of net na onweer zijn geweest. Denk aan een hete zomer dag met opeens een omslag in de vorm van onweer en veel neerslag. Bij mij is dit altijd zeer positief uitgevallen en lijkt het wel alsof ze op het hele water beginnen te azen. Meermaals meegemaakt dat alle hengels op het droge lagen na zo'n weer. Ben eens benieuwd of jullie dit ook herkennen?

Tight Lines
Sponsor
karper-groentje  
#2 Gepost : vrijdag 24 juni 2016 07:12:57(UTC)
karper-groentje


15 ponder

Lid sinds: 26-5-2014(UTC)
Berichten: 130
Man
Nederland
Locatie: diepenveen

Bedankjes: 4 keer
Is 6 keer bedankt in 6 post(s)
gisteravond even vlak voor het onweer geprobeerd, allemaal vissen (waaronder twee goudkarpers!) gingen letterlijk bovenop mijn stek paaien... dus toto nu toe is mijn ervaring niet echt goed te noemen..
als het meervoud van museum "musea" is, is dan het meervoud van brasem ook "brasa"???
beumertje  
#3 Gepost : vrijdag 24 juni 2016 08:42:28(UTC)
beumertje


15 ponder

Lid sinds: 21-8-2014(UTC)
Berichten: 124
Man
Nederland
Locatie: in de achterhoek

Bedankjes: 3 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Met onweer nog geen merkbare resultaten. Voor tijdens of na (harde) regen wel. Afgelopen weekend nog 3 visswn in of net na de regen gevangen. Weet niet wat het weer zaterdag doet maar misschien dat het dan wel onweert. Zullen zien
HarryO  
#4 Gepost : zaterdag 25 juni 2016 21:27:56(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
tijdens onweer nog nooit wat gevangen, vis ik trouwens ook niet.Angel
Vlak voor een onweersbui heb ik wel goede ervaring mee.drie stuks binnen het uur. Heb er zelf mijn eerste en enigste dubbel aan te danken. Maar dat was dan ook zo vlak voor een onweersbui dat ik geen tijd meer had om alles op te ruimen.
de laatste lag amper weer in het water of de bui brak los.
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
Frank Avezaat  
#5 Gepost : maandag 27 juni 2016 12:56:27(UTC)
Frank Avezaat


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 1.664
Nederland

Bedankjes: 6 keer
Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
Ik heb in Frankrijk wel een paar hele enge momenten meegemaakt tijdens onweer. En toen liepen de hengels gewoon af.

Het ergste was dat mijn hengels 20 meter verderop in het water stonden en dat in een tijdsbestek van 20 minuten alle vier de hengels afliepen. Dan voel je je nietig in het water met zo'n hengel in je handen Knipoog
Stelle 95  
#6 Gepost : maandag 27 juni 2016 13:21:11(UTC)
Stelle 95


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 20-6-2016(UTC)
Berichten: 13

Bedankjes: 3 keer
Gisteren ook een sessie gedraaid. Voor het onweer niets van actie gezien, en ook tijdens het onweer niet. Na het onweer begonnen de vissen plots te springen en zagen we er een aantal onder het wateroppervlak zwemmen. Er sprongen er een aantal boven de stek, maar helaas draaide de sessie uit op een blank.
Flo  
#7 Gepost : maandag 27 juni 2016 23:04:28(UTC)
Flo


25 ponder

Lid sinds: 25-9-2012(UTC)
Berichten: 544
België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
Tijdens het onweer niet echt speciale bemerkingen.
Na het onweer... dat is iets anders Breede lach
Zoals vermeld kan gebeurt het wel eens dat de vis plots massaal aan het azen slaat, misschien dat de hoeveelheid zuurstof die in het water komt dan enige invloed heeft hierop.
Dus als het ferm geonweerd heeft kan het naar mijn mening wel eens lonen om je naar het water te reppen
Sam van Schaik  
#8 Gepost : dinsdag 28 juni 2016 07:23:11(UTC)
Sam van Schaik


5 ponder

Lid sinds: 8-6-2015(UTC)
Berichten: 21

"Een lage luchtdruk neemt meer dingen met zich mee dan alleen onweer, ook neemt het bewolking en regenbuien mee. Karpers zijn lichtgevoelig en worden actiever wanneer er minder licht is dus bijvoorbeeld wanneer het erg bewolkt is. Doordat er hevige regenbuien meekomen met de onweersbuien komt er meer zuurstof in het water. Regen heeft een veel hoger zuurstofgehalte dan het water van een plas met een hoge watertemperatuur. Dit zou vis een boost moeten geven om actiever te worden."

Dit is mijn verklaring voor de goede vangsten in onweerig weer..
Tight Lines
Toine  
#9 Gepost : woensdag 20 juli 2016 23:19:17(UTC)
Toine


20 ponder

Lid sinds: 12-1-2011(UTC)
Berichten: 333

Bedankjes: 2 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Eerst geschreven door: Frank Avezaat Ga naar gequote bericht
Ik heb in Frankrijk wel een paar hele enge momenten meegemaakt tijdens onweer. En toen liepen de hengels gewoon af.

Het ergste was dat mijn hengels 20 meter verderop in het water stonden en dat in een tijdsbestek van 20 minuten alle vier de hengels afliepen. Dan voel je je nietig in het water met zo'n hengel in je handen Knipoog


Precies FrankLike : bij onweer: NIET vissen. Mijn maatje heeft een keer via inductie een opdonder gehad van onweer.

Het is zoals het is.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.