logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
chup  
#1 Gepost : dinsdag 28 juni 2016 19:49:52(UTC)
chup


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 31-5-2015(UTC)
Berichten: 4

Hi,

Al een eeuwigheid ervaar ik onzekerheid als het gaat om het "legitiem" bevissen van een (voor mij) onbekend water. Inmiddels heb ik de Vaart in Almere al te vaak gezien en kijk ik de laatste tijd behoorlijk om me heen wanneer ik op de weg zit.

Ik ben in het bezit van de VISpas (MidWest Nederland), nachtvistoestemming en een derde hengelvergunning. Ondanks al deze toestemmingen (totaal 3) zit ik alsnog NIET altijd even lekker op mijn stoel wanneer alle spullen zijn op- & uitgezet. Kortom, geen maximale ontspanning.

De regels verschillen enorm per water. Bij het ene water mag je geen tent opzetten, bij de ander mag je überhaupt geen hengels uitgooien.. Gelukkig kwam Sportvisserij Nederland met een naar mij mening passende moderne oplossing; VisPlanner. Echter, na het opvoeren van mijn VISpasnummer, plaatsnaam en het aanvinken van ook maar 1 visvoorziening (bijv. "toon nachtviswateren" of "toon derde hengel toegestaan"Knipoog blijft er NIETS over.. De database lijkt simpelweg niet up-to-date te zijn waardoor ik er uiteindelijk alsnog geen reet aan heb..

Mijn vraag is dan ook;
- hoe komen jullie aan dergelijke informatie
- in hoeverre vertrouwen jullie op de vaak verouderde informatie
- wat zijn jullie ervaringen met o.a. VisPlanner etc.
Sponsor
Frank Avezaat  
#2 Gepost : donderdag 30 juni 2016 10:38:34(UTC)
Frank Avezaat


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 1.664
Nederland

Bedankjes: 6 keer
Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
Hey Chup,

de visplanner werkt bij mij op zich erg goed, maar ik gebruik zelf eigenlijk nooit het vinkje voor nachtvissen of 3e hengel toestemming. Dus ik weet niet of het daar mis zou gaan.

Het is soms inderdaad onoverzichtelijk met al die verenigingen en visrechten, maar met de landelijke lijst (visplanner dus tegenwoordig) kom je er meestal wel uit. De papieren of online versie is echter altijd nog te downloaden en deze geeft je een goed uitsluitsel.
lennart  
#3 Gepost : woensdag 5 oktober 2016 21:15:09(UTC)
lennart


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 5-10-2016(UTC)
Berichten: 2

gebruik de planner ook maar niet de vinkjes áls je je nr heb ingevoerd en dan op de kaart kijkt krijg je het water waar je op mag vissen in het donkerblauw te zien
als je dan daar opklikt krijg je weer info ovver visrecht hebbende en als je dan verder naar beneden scrolt zie je er de nacht en 3e hengel toestemming staan als het is toegestaan
HarryO  
#4 Gepost : donderdag 6 oktober 2016 21:57:02(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Precies zoals Lennard al aangaf kun je door op het water dat je wil bevissen klikken in de visplanner en kun je zien hoe je daar mag vissen.
Of de data al dan niet up to date is zal mij geen kopzorgen brengen.
Je kunt dmv deze planner aantonen dat je daar mag vissen.
Persoonlijk meegemaakt dat ik aan een water zat te vissen waar ik volgens de app mocht vissen maar eigenlijk niet over de grond mocht lopen.
Toen de controleur mij daar op aansprak toonde ik hem de app met het vermelde viswater en dat ik daar wel mocht vissen dus dan ook op de grond mocht komen want anders kon ik daar toch niet vissen.wanneer ik daar niet mocht lopen zou dat in de app vermeld moeten staan. Hij begreep de verwarring en liet mij rustig doorvissen.
Dus als je een water vind waarin je wil gaan vissen en hij staat in de planner, gewoon gaan vissen.
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.