logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
karper-groentje  
#1 Gepost : donderdag 30 juni 2016 13:54:17(UTC)
karper-groentje


15 ponder

Lid sinds: 26-5-2014(UTC)
Berichten: 130
Man
Nederland
Locatie: diepenveen

Bedankjes: 4 keer
Is 6 keer bedankt in 6 post(s)
hallo iedereen,

ik ben de laatste tijd steeds meer op zoek gegaan naar nieuwe wateren in de buurt. nu ben ik op een aantal (vrij kleine) parkwatertjes gekomen, waar ook nog wel een aardig bestand zou moeten zitten. stel je voor, je komt op een nieuw water aan, wat doe je als eerste? stalkend vissen, de hele bodem aftasten, of op geluk vissen en gewoon je ogen goed openhouden? ik ben zelf enorm benieuwd wat jullie als eerste doen.

Groet Gijs
als het meervoud van museum "musea" is, is dan het meervoud van brasem ook "brasa"???
Sponsor
l-o-r-e-n-z-o  
#2 Gepost : donderdag 30 juni 2016 14:06:02(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Met Rubberboot fishfinder en steekstok er opgaan varen liever een hele dag rondjes varen dan een dag blanken .
En als je er niet met een rubberboot mag neem ik de voerboot .
Mvg Lorenzo
Jeroen84  
#3 Gepost : donderdag 30 juni 2016 14:13:47(UTC)
Jeroen84


30 ponder

Lid sinds: 19-9-2013(UTC)
Berichten: 630
Nederland

Bedankjes: 12 keer
Is 56 keer bedankt in 53 post(s)
Hoi Gijs,

Ik gooi meestal 1 hengel op goed geluk erin.
Op een spot waar ik verwacht vis te vangen.(overhangende boom/struik tegen een eilandje aan verloop in het water etc..)
Vervolgend probeer ik het water in kaart te brengen kwa diepte en bodem structuur.

Succes op de nieuwe watertjes in ieder gevalLike
Pak een Bak!!

Schubbenteller: -1
Frank Avezaat  
#4 Gepost : donderdag 30 juni 2016 14:35:01(UTC)
Frank Avezaat


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 1.664
Nederland

Bedankjes: 6 keer
Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
Ik zou eerst eens een tijdje rondlopen en goed kijken wat je ziet. Vaak zie je al sporen van vis en dan is dat een goed uitgangspunt. Als je daar vervolgens de bodem onderzoekt met een peilhengel dan ben je al een heel eind.

Blijf bij een nieuw water actief vissen en verkassen. Probeer nieuwe stekjes uit en win informatie in bij andere vissers. Vaak zie je al aan de oevers waar gevist wordt (plat gras, afval, gaatjes in de grond van banksticks) en dan kun je er juist voor kiezen om die stek te proberen OF je juist te richten op de andere kant van het water.

Ik geef je even twee linkjes waar je misschien iets aan hebt:
http://www.carpfeeling.c...rjaarstips-van-de-cracks
http://www.carpfeeling.c...-van-de-cracks-stekkeuze
Harmen Sleeuwenhoek  
#5 Gepost : vrijdag 1 juli 2016 11:00:02(UTC)
Harmen Sleeuwenhoek


15 ponder

Lid sinds: 19-2-2015(UTC)
Berichten: 171

Bedankjes: 9 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Klein parkwater, gewoon zoeken naar mooie stekken zoals lelievelden rietvelden overhangende bosjes etc. Even met een peilhengel de bodem van zulke stekken aftasten eventueel de bodem schoonharken in geval van wier en of takken en lekker een paar keer voorvoeren. Dat is hoe ik het zou doen Blij
mhvdbroek  
#6 Gepost : zondag 3 juli 2016 19:38:10(UTC)
mhvdbroek


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 20-6-2016(UTC)
Berichten: 2

Als ik op een nieuw water kom loop ik eerst rond en houd me ogen goed open ook gooi ik overal een paar bollen neer om de vissen te laten wennen aan de bollen waarmee ik vis. Als ik een stek gevonden heb ga ik die ligt aanvoeren met bollen ook rondom de stek gooi ik wat bollen zodat overal op dat deel van de vijver wat ligt dan ga ik steeds een kleiner oppervlak voeren als ik dan ga vissen alleen een paar bollen op de stek.
Door met een groot oppervlak te beginnen met voeren weten meer vissen dat er in dat gebied eten ligt en hebben het overal zonder gehaakt te worden kunnen pakken dus gaan ze erna op zoek en komen ze op mijn stek omdat dat nog de enige plek is waar het ligt dit is voor mij al jaren succesvol en hoop bij jullie ook
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.