logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
karper-groentje  
#1 Gepost : maandag 4 juli 2016 15:39:59(UTC)
karper-groentje


15 ponder

Lid sinds: 26-5-2014(UTC)
Berichten: 130
Man
Nederland
Locatie: diepenveen

Bedankjes: 4 keer
Is 6 keer bedankt in 6 post(s)
halo iedereen,

ik merk dat ik de laatste tijd enorm veel vragen stel, ik hoop dat het intussen niet irritant is geworden Silenced
bij mij in de buurt zit een wetering, er zwemt een klein bestand aan karper, maar de karpers die er zwemmen zijn echt prachtige donkere schubs en ik heb laatst zelfs een kleine volschub zien zwemmen! maar nou is er één vis die ik nu al zo'n 3 weken in mijn hoofd heb zitten, de goudkarper. er zwemmen er twee, een kleine slanke en een oudere met een enorme pens eronder (tenminste, de laatste keer dat ik hem zag, dat was vlak voordat ze gingen paaien). nou heb ik hem al een paar keer op een zandplaatje tussen het wier zien zwemmen en ben er dus ook gaan vissen. ik zat dicht op de hengels voor het geval dat de vis meteen het wier in zou duiken. na een tijdje kwam een visvriend eraan en ik loop er naar toe. je zal het natuurlijk net zien, komt die goudkarper aanzwemmen! ik heel rustig naar de hengels toe lopen en ik hoor een aantal piepen, lijnzwemmer dacht ik. ik wachtte, totdat ik meer piepen krijg, maar de goudkarper niet zie bewegen?! een beetje verbaasd begin ik dichterbij te komen en krijg ik een keiharde run, maar nog steeds is de goudkarper rondjes aan het zwemmen over mijn voerstek, tot mijn verbazing zie ik mijn tweede target (een lange oude torpedo-schub) het wier inschieten en voor ik het weet zit de vis vast in het wier. ik voel hem langzaam loskomen waarna hij nog een spurt naar het riet neemt, ik zet een beetje meer druk en.... paf. alles eraf! ik scheldend en vloekend naar mn visvriend gegaan om het te vertellen, dat ik die vis kwijt ben, oke, maar dat die vis nu met een rig in zn bek rondzwemt houd me al dagen lang enorm bezig... maar toch heb ik de goudkarper op dit zandplaatje terug zien komen! maar nu moet ik natuurlijk gaan voorkomen dat hetzelfde gebeurd bij deze vis! maar ja, hoe moet ik dit aanpakken? ik zit zelf te denken aan gewoon naast de hengels zitten, slip (zo goed als) dicht, en kleding aandoen waarmee ik gewoon het water in kan, iemand nog andere tips? of zou ik in deze situatie gevlochten lijn moeten gebruiken? ik vis ongeveer 5 meter uit de kant dus zoveel verschil zal het niet uitmaken denk ik, of toch wel?
ik hoor het graag
Groet, Gijs
als het meervoud van museum "musea" is, is dan het meervoud van brasem ook "brasa"???
Sponsor
Harmen Sleeuwenhoek  
#2 Gepost : maandag 4 juli 2016 15:48:17(UTC)
Harmen Sleeuwenhoek


15 ponder

Lid sinds: 19-2-2015(UTC)
Berichten: 171

Bedankjes: 9 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Sowieso geen gevlochten lijn voor zo'n korte afstand.
Idd iets van een waadpak meenemen.
ik had onlangs nog een sterke schub die ook meerdere wierbedden was doorgezwommen. Toch met geduld en het water inlopen de vis nog weten te landen. Hoeveel 100ste lijn heb je erop zitten?
karper-groentje  
#3 Gepost : maandag 4 juli 2016 16:03:10(UTC)
karper-groentje


15 ponder

Lid sinds: 26-5-2014(UTC)
Berichten: 130
Man
Nederland
Locatie: diepenveen

Bedankjes: 4 keer
Is 6 keer bedankt in 6 post(s)
oke dankjewel! op het moment zit er 30/00 op, dus ik vrees dat ik mijn slip echt op het uiterste moet zetten van wat de lijn aankan, en dan inderdaad met geduld de vis eruit krijgen als hij vastzit...
als het meervoud van museum "musea" is, is dan het meervoud van brasem ook "brasa"???
Harmen Sleeuwenhoek  
#4 Gepost : maandag 4 juli 2016 17:31:41(UTC)
Harmen Sleeuwenhoek


15 ponder

Lid sinds: 19-2-2015(UTC)
Berichten: 171

Bedankjes: 9 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Oké 30/100 is niet verkeerd. Is een stuk schoonharken wellicht een optie? Sowieso je stek en wellicht een stuk eromheen?
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.