logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Flo  
#1 Gepost : woensdag 3 augustus 2016 12:48:11(UTC)
Flo


25 ponder

Lid sinds: 25-9-2012(UTC)
Berichten: 544
België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
Terug van een driedaagse Frankrijk, dus daar hoort een verslagje bij :

We hadden enkele waters in gedachten en hebben daar een volgorde in gemaakt. Is er volk op water A, dan rijden we door naar B etc...
Het is een prachtige dag om te vertrekken en ondanks dat het dit weekend uittocht is van de vakantiegangers verloopt de rit zeer vlot.
Eenmaal ter plekke passeren we langs enkele waters, er zit amper volk te vissen dus vrije keuze voor ons.

We besluiten de eerste nacht op een kleiner meer te doen, maar waar we weten dat er dikke vis zit.
Het is een wat vreemde stek, met net ruimte genoeg voor 6 hengels, maar met veel hotspots om naar te vissen.
Het is rustig aan het wateroppervlak... te rustig naar ons gedacht.
We blijven nog tot even in de nacht bij de hengels zitten en besluiten dan maar de tent op te zoeken.
Voor het licht uitgaat, lees ik naar goede gewoonte nog wat in mijn boek,als ik een biep krijg.
Direct uit de tent en hurken naast de hengel. Deze beweegt niet meer.
Plots zie ik de waker lichtjes klimmen en krijg ik nog 2 biepjes. Aanslaan dan maar, want deze ligt richting takken.
Yes karper! Zonder teveel moeite komt de vis dichter en pas onder de top begint hij wat te beuken.
Als hij zich laat zien is er geen twijfel mogelijk, dit is een bak!!
Nog enkele minuten later ligt deze in het net en is het tijd voor de eerste high-five van de sessie Tik 'm aan!
Deze oud strijder zal ook de grootste vis van de sessie blijken en de armen verzuren tijdens de foto/filmsessie.


UserPostedImage

UserPostedImage

Na deze vangst blijft het lang stil. De dag erna hangen de swingers nog onveranderd.
We besluiten alles binnen te draaien, de tent te sluiten en even te gaan stalken op een water dat er vlak naast ligt (zodat we horen als er iemand in de buurt zou komen van de tent)
We spotten wel wat activiteit, maar kunnen geen aanbeet verzilveren.
Tegen de middag wordt het vrij heet dus we zoeken de koelte van de bomen op, waar ook de tent staat.
De hengels gaan weer te water, maar met zeer weinig voer.
Rond 18u, wanneer we het niet echt verwachten, vertrekt er een hengel.
Deze is voor mijn maat en hij laat de stok goed doorplooien. Na een zenuwslopende dril met veel rushes, scheppen we met enige moeite een dino van een gras. Deze gaat vlot over de 30 pond. Niet slecht : 2 vissen en direct 2 bakken.
Net zoals mezelf vorige week, verpulvert ook Thibault zijn PB gras.

UserPostedImage

De avond en nacht die daarop volgen geven helaas niets meer. Het water lijkt precies dood.
Daar we zoveel mogelijk uit onze driedaagse willen halen, besluiten we 's morgens op te kuisen, om overdag ergens te gaan vissen waar nachten niet is toegestaan. Het water is vrij anders dan waar we eerst zaten, we een steil aflopende kant en veel helderder water.
De hengels worden gepositioneerd en we genieten van ons nieuw uitzicht.
De rust is echter van korte duur, want na 10 min krijgt mijn maat een krijser van een run.
Hij kan de vis met veel moeite blokken en uit de takken houden en na een kwartier vissen kan de eerste op de foto, wat is met dat?Dus...

UserPostedImage

Veel tijd om na te denken hebben we niet, de eerste is nog maar teruggezet of ik krijg ook een harde run. Zelfde scenario als de vorige : nipt uit de takken gehouden. Deze is iets groter en is na 24u zonder aanbeet (run om run) voor mij zeer welkom.

UserPostedImage

Om het kort te houden : 5 van de 6 hengels zijn één of meerdere keren afgegaan en allemaal full-tilt krijsers.
We slagen er in enkele vissen te landen, maar verspelen er jammergenoeg ook. Die onderwaterstruiken blijken geduchte tegenstanders.
Voldaan besluiten we rond 19u op te kuisen, om een stek te gaan zoeken waar we een laatste nachtje kunnen doen.
We komen hier wel nog terug, maar zullen moeten nadenken over aanpak om minder vis te verliezen.

UserPostedImage
UserPostedImage

De regenbuien gooien roet in het eten qua keuze van water/stek. Velen zijn namelijk niet bereikbaar als het ferm regent.
We besluiten onze laatste nacht op een iets toegankelijker water te spenderen.
Ik kan daar nog 1 run forceren. De vis in kwestie is een spiegel van 22 pond, helaas heeft deze een lelijke vergroeing aan z'n onderlip Teleurgesteld

UserPostedImage

De rest van de nacht en ochtend is enkel regen, regen en nog eens regen. Gans het boeltje wordt kletsnat weggestoken en de rit naar huis kan beginnen.
Al bij al een goede sessie gehad, met elk een bak en elk meerdere vissen.

Bewerkt door de gebruiker woensdag 3 augustus 2016 12:49:41(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Sponsor
Jeroen84  
#2 Gepost : maandag 8 augustus 2016 07:32:41(UTC)
Jeroen84


30 ponder

Lid sinds: 19-9-2013(UTC)
Berichten: 630
Nederland

Bedankjes: 12 keer
Is 56 keer bedankt in 53 post(s)
Van het weekend een sessie gedaan met mijn oom met als resultaat 5 mooie karper(tjes)

UserPostedImage
Pak een Bak!!

Schubbenteller: -1
Flo  
#3 Gepost : woensdag 10 augustus 2016 16:46:45(UTC)
Flo


25 ponder

Lid sinds: 25-9-2012(UTC)
Berichten: 544
België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
Wat een topmaand is augustus dit jaar!
Terug een supersessie gehad !

De wekker stond om 4u en na 4uurtjes slapen piekt wel om op te staan.
Tegen 5u haal in mijn maat op en om 7u staan we al 200km verder aan het water.
We hebben op voorhand een uitgekiemd plan en staan te popelen om dit in werking te stellen.

We beginnen met het water van de vorige keer, waar je niet mag nachten.
Er zit een vrij groot bestand op, maar vooral kleinere vis. Qua ligging is het helemaal weggestoken via bosweggetjes en er is dan ook geen kat te bespeuren. De bedoeling is om ons overdag wat te amuseren en wat te filmen en het zware werk voor s'avonds te laten.
Vorige keer hebben we veel vis verloren door lossers en lijnbreuk dus dit wilden we vermijden ! Het is dus kort op de hengels zitten en slip bijna helemaal toe !

UserPostedImage
UserPostedImage
UserPostedImage

Het duurt iets langer dan de vorige keer tegen dat de eerste afgaat, maar rond een uur of 9 is het prijs.
Voor het eerst slagen we er ook in een run om film vast te leggen , prachtig als het een krijser is die de stok direct kromtrekt.
De vis in kwestie is niet zo groot, maar wat boeit het!

De 2de run komt van mijn hengels en geeft wat meer weerstand.
Een langgerekte gedaante glijdt in het net en ik mag met een grassie op foto.

UserPostedImage

De volgende vis voor Thibault is echt een plaatje ! Compleet ongeschonden en prachtige kleuren !

UserPostedImage

Rond de middag krijg in enkele piepjes op mijn hengel die achter een boom staat.
Terwijl ik er naartoe loop , zie ik dat de hengel bijna uit z'n steunen wordt getrokken en kan ik die nog snel vastpakken.
Na 1 min drillen zwemt de vis zich vast. Ik voel nog contact en na een tijdje zien we een grote schim aan de oppervlakte spartelen.
Damn... het is een dikke en hij zit vast. Helaas eindigt dit in lijnbreuk en ik baal als een stekker.

De rest van de namiddag levert nog enkele vissen op. Het eerste deel van ons plan is alvast geslaagd, met meer vis dan de vorige keer en minder kwijtgespeeld!

UserPostedImage
UserPostedImage

Na een kort overleg besluiten we de nacht door te brengen op een water dat we al even niet bevist hebben.
We weten dat er grote vis zwemt en dat het een grillig bodemverloop heeft. Vorige keer hebben we er 2 runs weten te forceren, maar beiden van dezelfde stek, met geen enkel biepje op de andere hengels.
Deze keer ging wat anders worden...

UserPostedImage

Rond een uur of 22 komt een hengel tot leven. Ik sla aan en...niets. Even rig checken, die blijkt ok, dus terug uitvaren.
Wat later zijn we een film aan het bekijken als ik opnieuw een harde run krijg, ditmaal op een andere hengel waar ik minder verwachtingen van had.
Ook al voel ik weerstand van waterplanten, ik weet al dat het een goeie wordt.
De dril verloopt probleemloos en in het licht van de lamp zien we dat het een bak is.
Hoe groot, dat merk ik pas als ik het net uittil... ik dacht eerst dat het net vastzat.
Een zwijn van een spiegel in de cradle, happy dance! Even dacht ik dat het een nieuwe PB ging worden, maar al bij al toch één van de grootste vissen die ik ooit heb gevangen !

UserPostedImage

UserPostedImage

Ik blijf nog een hele tijd wakker, maar m'n maat haalt wat slaap in.
Om 1u besluit ik ook maar mijn kopke te leggen, maar dit is van korte duur : opnieuw een krijser.
Ik kijk naar m'n maat (het is zijn beurt), maar geen reactie... Dan maar zelf aanslaan en de dril beginnen.
Tijdens de dril krijg ik hem niet wakker en het verhaal gaat aan hem voorbij. Wel net op tijd om deze torpedoschub op gevoelige plaat vast te leggen!
Deze heeft me trouwens de zotste dril van de sessie gegeven!

UserPostedImage

Rond 5u zelfde scenario : Geen leven in te krijgen dus terug zelf aan de bak!
Een ronde spiegel met een muil waar je bijna een vuist in krijgt.

UserPostedImage

Dit zal de laatste vis van de sessie zijn. Voor een sessie van 36u was het vrij stevig!
We'll be back...
Jeroen84  
#4 Gepost : donderdag 11 augustus 2016 09:25:28(UTC)
Jeroen84


30 ponder

Lid sinds: 19-9-2013(UTC)
Berichten: 630
Nederland

Bedankjes: 12 keer
Is 56 keer bedankt in 53 post(s)
Zo gaat lekker Flo Like
Pak een Bak!!

Schubbenteller: -1
Nico Binard  
#5 Gepost : woensdag 17 augustus 2016 21:08:06(UTC)
Nico Binard


40 ponder

Lid sinds: 25-2-2011(UTC)
Berichten: 1.024
Man
België
Locatie: Scheldewindeke

Bedankjes: 13 keer
Is 12 keer bedankt in 12 post(s)
Mooie vangsten Flo! Like
grtz
"Carpfishing it's a way of life, my life!"
Flo  
#6 Gepost : zondag 21 augustus 2016 10:19:44(UTC)
Flo


25 ponder

Lid sinds: 25-9-2012(UTC)
Berichten: 544
België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
Thx Nico en Jeroen, hier is de volgende lading al ^^

De bedoeling was om zaterdag om 5u te vertrekken, om zo terug op een dagwater te beginnen.
Uiteindelijk begon het vrijdag al te kriebelen en na wat over en weer bellen vertrekken we last-minute de vrijdagavond.

De eerste pecht begint al bij het aankomen : de toegangsweg van hhet water dat we willen bevissen is afgesloten met een ketting.
Na met een local te praten komen we te weten dat dit voor de jacht is en zo blijft tot 31 januari... wat een afknapper, want we hadden er vorige keer ferme resultaten geboekt.
Dan maar uitwijken naar een ander meer.
We hebben nog net de tijd om alles gereed te zetten voor het donker is.
Rond 1u15 krijg in enkele piepjes. Ik steek m'n hoofd naar buiten en zie de waker helemaal omhoog staan.
En ja hoor... terwijl ik naar buiten kruip begint de spoel licht te tikken. Fish on!
Daar de vis richting eigen kant zwemt, maar op redelijke afstand probeer ik wat dichter bij het water te staan.
Ik zet echter mijn voet verkeerd en val in het water. Daar sta ik dan 's nachts tot mijn middel in het water te drillen, tot grote hilariteit van m'n maat Breede lachd
Even de hengel doorgeven en eruitklauteren, het gevecht kan doorgaan.
Ik slaag er in de vis te landen en het is weer een zwijntje! Na goed te kijken zie ik echter dat het een terugvangst is, ik heb deze vis namelijk in april al eens gevangen! (deze keer 2 pondjes bij)

UserPostedImage

Rond 4u krijgt mijn maat een krijser van jewelste. Deze stopt niet met runnen tot hij de hengel in z'n handen heeft.
Ook hij kan z'n vis landen en mag met deze mooie spiegel poseren.

UserPostedImage

De rest van de nacht blijft stil (ook geen kopvoorns en brasems, halleluja)
We staan om 7u op, smijten op 20 min alles in de wagen en zetten koers richting dagwater om nog wat pret te maken.
Daar vangen we nog enkele vissen, maar zijn we minder succesvol dan de vorige keer.

UserPostedImage

UserPostedImage


Al bij al een leuke sessie, maar door de jacht zullen we toch de komende trips goed moeten plannen.

Bewerkt door de gebruiker zondag 21 augustus 2016 10:36:36(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

l-o-r-e-n-z-o  
#7 Gepost : zondag 21 augustus 2016 12:12:40(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Das pech hebben meestal begint de jacht in de Somme vallei het vroegste half september maar die datums veranderen soms eens dat hebben we vroeger soms meegemaakt in de omgeving van Corbie .
Mvg Lorenzo
karper-groentje  
#8 Gepost : dinsdag 23 augustus 2016 19:51:23(UTC)
karper-groentje


15 ponder

Lid sinds: 26-5-2014(UTC)
Berichten: 130
Man
Nederland
Locatie: diepenveen

Bedankjes: 4 keer
Is 6 keer bedankt in 6 post(s)
ik ben net terug van een prachtige vakantie in engeland, maar ik ben eigenlijk te lui om alle foto's en een heel verhaal hier neer te zetten Tong dus daarom hier het verhaal van een middagje korsten op een paar nieuwe parkvijvers hier in de buurt:

het begon allemaal met google maps. ik had gehoord dat er een mooi watertje op ongeveer een half uur fietsen vanaf mijn huis zat, en dat vond ik wel het proberen waard. na een korte fietstocht kwam ik erachter dat ik totaal de verkeerde kant op was gefietst, en terwijl ik aan het uitzoeken was waar ik de fout in was gegaan viel mijn oog op een klein parkvijvertje met een groepje karpertjes vlak voor de kant! snel een aantal broodkortsjes te water gelaten maar de vissen negeerde het totaal. dan maar even een stukje verder het watertje bekijken. 50 meter later zag ik in het midden een toch wel redelijk grote groep met visen liggen, allemaal zo'n 2/3 kilo. snel met een doodaasdobber wat geimproviseerd en uiteindelijk kon ik net niet bij de vissen komen, gewoon laten liggen en de wind doet de rest wel was mijn gedachte. de wind had andere ideeën en voor ik het doorhad lag mijn korst een aantal meter van de groep vandaan en zag ik ineens een karpertje van 10 meter verderop op volle snelheid naar mijn korst toezwemmen om hem op een haar na te missen... de vis drait zich om, pakt de korst, ik sla aan en een mooi donker schubje zie ik voor de kant losschieten, das balen! een beetje teleurgesteld probeer ik meer vis te spotten, waarna er een man naar mij toe komt en zegt dat ik hier niet mag vissen, en dat alleen de mensen die hier in de buurt wonen hier mogen vissen, waarop ik antwoord dat dit water toch echt in de vispas staat. de man vond het niet zo fijn dat ik hem tegensprak denk ik, want hij begon te dreigen om mijn fiets het water in te gooien als ik niet binnen 10 seconden weg was.. de man liep weg en op dezelfde plek waar ik begon zie ik een aantal vissen volop de korsten naar binnen slurpen, toch maar even proberen! vrijwel meteen pakt een klein schubje mijn broodkorst, maar spuugt deze ook meteen uit, waardoor hij langzaam naar beneden dwarrelt en ineens in de bek van de grootste vis van de groep verdwijnt! na een mooi gevecht en een vriendelijke jongen die wel wat foto's wil maken zet ik de vis snel terug, de school is weg dus ik ga nu echt op zoek naar het water waar ik in eerste instantie naar toe wilde!
schubkarpertje.jpg
na een zoektocht van ongeveer 40 minuten kom ik EINDELIJK bij het water aan, dat goed verstopt ligt tussen allemaal bedrijven. eenmaal aangekomen zie ik dat het water slecht te bereiken is, en na een tocht door braamstruiken en omgevallen bomen kom ik bij een plekje aan dat helemaal vol ligt met rotzooi en waar geen vis te bekennen is... terug naar de fiets gegaan, nieuw plekje gezocht en een begaanbaar pad gevonden. na een tip van een man die zijn hond aan het uitlaten was ben ik naar een hoekje van het water gegaan waar 3 karpers tussen het wier lagen, wat broodkorstjes gestrooid en wachten maar. het duurde niet lang of er zit er al eentje langzaam een aantal korsten op te eten. ik leg voorzichtig mijn korst in een open plekje, check of mijn slip echt op zijn uiterste staat, en ik zie de vis naar mijn korst toe zwemmen, hij komt steeds dichterbij, de bek gaat omhoog, hij mindert vaart en..... hij pakt een andere korst Tja. ineens hoor ik achter mij een stem van een andere visser die vraagt of hij het erg vind als hij naast mij een lijntje uitgooit, ik vind het goed en als ik weer terugkijk zie ik mijn korst in een karper bek verdwijnen, ik sla zo hard aan als ik kan (ik gebruikt een vrij dikke haak) en het gevecht kon beginnen, de vis zwom (zoals verwacht) meteen door de planten heen maar na een zenuwslopende dril komt er dan een mooie beloning in mijn net, een mooie schub van precies 10 pond met een perfecte bek!
[url=UserPostedImage]
na deze vis nog een tijdje doorgevist maar ze hadden het spelletje door! bezweet maar voldaan fiets ik weer naar huis, maar dan wel 3 keer sneller dan op de heenweg...

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 23 augustus 2016 20:05:55(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

als het meervoud van museum "musea" is, is dan het meervoud van brasem ook "brasa"???
Jeroen84  
#9 Gepost : woensdag 24 augustus 2016 09:01:53(UTC)
Jeroen84


30 ponder

Lid sinds: 19-9-2013(UTC)
Berichten: 630
Nederland

Bedankjes: 12 keer
Is 56 keer bedankt in 53 post(s)
Leuk verhaal en mooie karpertjes Like

(misschien moet je nog wel even de bovenste foto aanpassen nu moet ik namelijk naar rechts scrollen om door te lezen Knipoog
Pak een Bak!!

Schubbenteller: -1
Nico Binard  
#10 Gepost : zaterdag 27 augustus 2016 12:17:06(UTC)
Nico Binard


40 ponder

Lid sinds: 25-2-2011(UTC)
Berichten: 1.024
Man
België
Locatie: Scheldewindeke

Bedankjes: 13 keer
Is 12 keer bedankt in 12 post(s)
Gisteren voor de eerste keer een sessie gedaan met Joeri 1982, was voor hem helaas een dikke blank
Ik wist deze 3 schubs te landen Like
Schub 7kg
UserPostedImage

Schub 6kg
UserPostedImage

Schub 11kg
UserPostedImage
grtz Knipoog
"Carpfishing it's a way of life, my life!"
Flo  
#11 Gepost : maandag 29 augustus 2016 10:35:33(UTC)
Flo


25 ponder

Lid sinds: 25-9-2012(UTC)
Berichten: 544
België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
Het moeten niet altijd bakken zijn Like

UserPostedImage

Bewerkt door de gebruiker maandag 29 augustus 2016 10:36:29(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Jeroen84  
#12 Gepost : dinsdag 30 augustus 2016 08:24:28(UTC)
Jeroen84


30 ponder

Lid sinds: 19-9-2013(UTC)
Berichten: 630
Nederland

Bedankjes: 12 keer
Is 56 keer bedankt in 53 post(s)
Inderdaad Flo! Wie het kleine niet eert ....... Mee eens

Of is dit meer een plaatselijk spreekwoord d'oh!
Pak een Bak!!

Schubbenteller: -1
Flo  
#13 Gepost : dinsdag 30 augustus 2016 22:47:05(UTC)
Flo


25 ponder

Lid sinds: 25-9-2012(UTC)
Berichten: 544
België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
neenee, die is hier ook van toepassing.
Maar wat een sport dat de vissen op dat water geven! Elke run is een krijser van jewelste en ze vechten alsof hun leven ervan af hangt!
Dries Dewitte  
#14 Gepost : woensdag 31 augustus 2016 18:36:48(UTC)
Dries Dewitte


15 ponder

Lid sinds: 25-10-2013(UTC)
Berichten: 119

Bedankjes: 11 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Afgelopen weekend nog eens gaan vissen met mijn broer.
Aangezien het een tijdje gelden was zijn we maar eens op de vertrouwde
visvijver gaan vissen om zo de kans op een karper te vergroten.
Ondanks het warme weer hebben we boven alle verwachtingen 7 karpers kunnen vangen.
Dit waren de mooiste:

Hol 26082016 7,4 kg (2).JPG

Hol 26082016 8 kg.JPG

Hol 26082016 10,1 kg.JPG

Hol 26082016 7,1 kg.JPG

en hier het filmpje

Jeroen84  
#15 Gepost : donderdag 1 september 2016 09:45:02(UTC)
Jeroen84


30 ponder

Lid sinds: 19-9-2013(UTC)
Berichten: 630
Nederland

Bedankjes: 12 keer
Is 56 keer bedankt in 53 post(s)
Mooie vissen Dries Like en heerlijk ook die runs in het filmpje!
Pak een Bak!!

Schubbenteller: -1
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.