logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Bochie  
#1 Gepost : zondag 22 januari 2017 12:04:47(UTC)
Bochie


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 22-1-2017(UTC)
Berichten: 6

Bedankjes: 4 keer
Dag iedereen,

Ik ben hier nieuw maar dan ook weer niet echt want heb hier al een boek info gevonden de kaatste tijd.
Nu overweeg ik me om eindelijk een voer oor aan te schaffen, na enkele jaren op non actief gestaan te hebben en sinds een tweetal jaar opnieuw begonnen...het oud materiaal bleek wel echt uit de oertijd te komen en dan moet je wel herbeginnen vanaf nul, het kost ook behoorlijk wat. En een voerboot is altijd mijn allerlaatste prioriteit geweest. Nu heb ik een aantal dingen in gedachte waar een voerboot voor mij aan moet voldoen :
- betrouwbaar
- herstelbaar dus geen Chinese troep erin
- hookrelease hoeft niet
- twee apparte kleppen is een pluspunt
- goede fishfinder/dieptemeter
- gps is niet noodzakelijk
- vijzel om een voederspoor te maken is ook leuk mee genomen

Budget tussen de 1500 en 2000 euro.
Maar dan liever naar het laagste bedrag toe, ik hoop dat mijn vrouw nooit de rekening maakt van de totale investering...
Alvast bedankt voor de feedback...

Ps ik heb al zoveel gelezen over voerboten maar de meeste topics zijn al zo recent niet meer, hopelijk krijg ik een feedback up to dateLike

Sponsor
Flo  
#2 Gepost : zondag 22 januari 2017 12:48:16(UTC)
Flo


25 ponder

Lid sinds: 25-9-2012(UTC)
Berichten: 544
België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
http://www.navigatorbelgium.be/

Maat heeft zo ene en is er zeer tevreden van.
HarryO  
#3 Gepost : zondag 22 januari 2017 13:12:55(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
voor een dergelijk bedrag is er van alles te koop.
vraag is alleen wat wil je er echt mee.
Voer en haak wegbrengen naar een bepaalde plek kan met een relatief "goedkoop" bootje met een goede fishfininder.
Wil je dit regelmatig doen of slechts éénmalig. (bij vangst natuurlijk vaker)
Wil je dit zelf doen of moet het bootje dit automatisch doen.
Door hier te posten krijg je van allerlei goed bedoelde adviezen maar het is jou voorkeur dat de doorslag moet geven.
Als je een dergelijk bedrag te besteden hebt kun je beter naar voerboot bouwers gaan en daar met verschillende boten proef te varen. Op die manier vind je een boot die bij jou past en krijg je ook deskundig advies.

Bewerkt door de gebruiker zondag 22 januari 2017 13:13:56(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
Legoforce  
#4 Gepost : zondag 22 januari 2017 14:44:17(UTC)
Legoforce


5 ponder

Lid sinds: 24-2-2013(UTC)
Berichten: 23

Bedankjes: 9 keer
Voor die investering is er heel veel keus.


Ik zou zelf bij betrouwbare winkel in de buurt kijken zodat als je eventueel wilt upgraden je niet zo ver hoeft te rijden.

Of je moet echt een speciaal merk op het oog hebben, Monsterbaitboat is bv ook een nieuwe boot aan het ontwerpen maar hun huidige boot is ook een kanjer van een boot met veel opties.

Ik heb zelf een carplounge Rt4 met autopilot
en elite x5 (welke ik waarschijnlijk ga vervangen voor een visvinder met chirp)deze boot heeft me nog nooit in de steek gelaten en heeft zeer veel opties maar deze boot zijn de meningen ook over verdeeld.

De mijne gaat binnenkort naar Krefeld om 2 voervijzels
in te laten bouwen wat dan ook weer gelijk een nadeel is want door slechte ervaring met verzenden ga ik de boot ook weer ophalen wat inhoud dat ik 400km moet rijden voor 1 rit.

Vind persoonlijk wel dat de 'klantenservice' het wel eens laat afweten soms krijg je heel snel een antwoord op een vraag om vervolgens weken niks te horen als je ergens op door vraagt.

Persoonlijke pluspunten: zeer veel mogelijkheden die ook later zijn in te bouwen mocht je dat willen

Persoonlijke minpunten : moeizaam contact,afknapper als je een boot koopt van over de 2000€ en je komt thuis na een lange rit en er blijkt geen 9 volt batterij voor je visvinder in te zitten.

Als je bij hun bent word je zeer zeker adequaat geholpen.
l-o-r-e-n-z-o  
#5 Gepost : zondag 22 januari 2017 17:54:05(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Ik Belgie worden er vooral veel big dropper verkocht ik ken veel mensen die er 1 hebben en je hoort niet veel klachten erover , er kan natuurlyk altyd iets aan mankeren het is tenslotte electronica .
Ikzelf heb de monster baitboat ben ik héél tevreden over ,persoonlijk vind ik de navigator belachelijk duur voor een boot met 1 motortje .
Mvg Lorenzo
Bochie  
#6 Gepost : zondag 22 januari 2017 21:01:57(UTC)
Bochie


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 22-1-2017(UTC)
Berichten: 6

Bedankjes: 4 keer
Bedankt iedereen,

Het is een feit dat er zoveel merken en soorten zijn.
Ik heb er een paar in gedachten geef jullie mening maar waarom wel of niet, ik hoor het graag.

Xplore heeft er een met raboesh, ft640 voor een 1800€
Voordeel zijn de Li batterijen, nadeel is 1 motor (grotere draaicirkel)

Toslon x-boat ziet er wel heel vet uit, als je leest wat je allemaal krijgt is het bijna te mooi om waar te zijn,
Geweldige Li met een zeer lange vaartijd van wel 4,5 uur. Met de tf500 een 1700€ en de tf640 2099€.
Nadeel is volgens mij wat er in zit...ik vrees veel chinees spul.

Baitstar advanced met tf500 komt op een 1500€ maar daar vind ik de Lipo's en oplader aan de zwakke kant.

Big dropper kennen we allemaal, voordeel Belgisch en degelijk, nadeel is de prijs en het toch zeer veroudert model. Wil je de tf500 en Li 's zit je al op een 2000€

De navigator is eigenlijk redelijk duur voor een toestel met 1 schroef.

De powercatcher is er ook nog en heeft zijn voor en nadelen maar ik heb daar geen echt super gevoel bij momenteel....

Zijn er nog andere die ik over het hoofd heb gezien?

Thx
l-o-r-e-n-z-o  
#7 Gepost : maandag 23 januari 2017 10:10:22(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Bochie
Je hebt ook nog de gladiator ligt niet zo ver over de grens , anatec catamaran te koop in west vlaanderen , monster baitboat ook niet zover over de grens .
Een 1 motorig bootje heeft een grotere draaicirkel maar das toch geen probleem je vaart gewoon een stukje achteruit en draait , deed ik vroeger altyd met men bt 3 en die had pas een grote draaicirkel .
Mvg Lorenzo
thanks l-o-r-e-n-z-o is 1x bedankt voor deze nuttige post.
Bochie op 24-1-2017(UTC)
Bochie  
#8 Gepost : dinsdag 24 januari 2017 21:03:57(UTC)
Bochie


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 22-1-2017(UTC)
Berichten: 6

Bedankjes: 4 keer
Ondertussen ben ik suf gekeken naar voerboten....het is niet makkelijk om een voerboot te vinden naar mijn goesting, tenminste wat de inhoud betreft, het allerbelangrijkste is naar herstelling toe, is een Chinese voerboot slecht? Waarschijnlijk niet, maar wat als er iets kapot gaat....morgen neem ik contact op met Ivo...ik heb even getwijfeld over de toslon x boat omdat hij er verdomd goed uit ziet...maar een mooie tafel is geen garantie tot lekker eten. Het wordt dus een big dropper met lithium batterijen en de tf500 erop, hopelijk een boot die me de nodige jaren visplezier zal bezorgen. Trouwens met de beursactie krijg je er ook het een en het andere erbij en zit ik net binnen de grens van 2000€...al is het maar een euro ;-)
jeroenverschaeve  
#9 Gepost : maandag 30 januari 2017 17:26:04(UTC)
jeroenverschaeve


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 26-2-2013(UTC)
Berichten: 9
België
Locatie: Komen-Waasten

Koop u aub geen Powercatcher!
De miserie en slechte service die ik meegemaakt heb gun ik NIEMAND toe ! Echt schandaliggggggggggggggggggggggggggg...

Zo een IVO is een goede optie! Beter degelijk en ouderwets dan veel bling-bling en rap kapot.
Bochie  
#10 Gepost : maandag 30 januari 2017 17:51:22(UTC)
Bochie


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 22-1-2017(UTC)
Berichten: 6

Bedankjes: 4 keer
Eerst geschreven door: jeroenverschaeve Ga naar gequote bericht
Koop u aub geen Powercatcher!
De miserie en slechte service die ik meegemaakt heb gun ik NIEMAND toe ! Echt schandaliggggggggggggggggggggggggggg...

Zo een IVO is een goede optie! Beter degelijk en ouderwets dan veel bling-bling en rap kapot.


Deze voormiddag naar Beerse geweest. Heel goede uitleg, alles tot in de puntjes inorde...geweldige vent met oerdegelijke voerboten.
Zal morgen wel en foto plaatsen van mijn voerbootje ;-)
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.