logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
karper-groentje  
#1 Gepost : donderdag 26 januari 2017 18:50:39(UTC)
karper-groentje


15 ponder

Lid sinds: 26-5-2014(UTC)
Berichten: 130
Man
Nederland
Locatie: diepenveen

Bedankjes: 4 keer
Is 6 keer bedankt in 6 post(s)
hey,

dit voorjaar heb ik een aantal succesvolle graskarpersessies gehad, stalkend met vastlood. na het scheppen van de vis liet ik ze tot rust komen terwijl ik mijn weegschaal, onthaakmat en fototoestel pakte. waaneer de vis er vandoor wilde heb ik tot nu to geluk gehad dat ik dichtbij het net was... Tong maar ik vroeg me af, kan een graskarper voor tien minuutjes in een bewaarzak? mij lijkt toch van niet maar ik wil hier graag jullie meningen over weten. of is het toch beter om de vis eventjes in het net te houden, foto'tje, wegen en weer terug? ik weet dat het enorm stressgevoelige beesten zijn, en wegens vissterfte in het water en een waterschap die geen f*ck om ze geeft, wil ik deze prachtige vissen echt niet beschadigen...

alvast bedankt!
Gijs
als het meervoud van museum "musea" is, is dan het meervoud van brasem ook "brasa"???
Sponsor
rik koster  
#2 Gepost : donderdag 26 januari 2017 23:04:11(UTC)
rik koster


10 ponder

Lid sinds: 22-6-2015(UTC)
Berichten: 50

Bedankjes: 6 keer
Is 7 keer bedankt in 7 post(s)
Beter in je net laten Ja! Gewoon even een bankstick tussen je spreidblok van je net steken, en je probleem is opgelost.
edwin  
#3 Gepost : vrijdag 27 januari 2017 08:10:08(UTC)
edwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 28-5-2010(UTC)
Berichten: 635
Man
Nederland
Locatie: Axel, Zeeland, Netherlands

Bedankjes: 27 keer
Is 55 keer bedankt in 45 post(s)
De graskarper netten zal meer stress opleveren. Uit het water, optillen, in de zak, weer in water etc. Zoals je al aangeeft zijn ze erg stress gevoelig en kan je dus beter hem niet zakken en gelijk terug zetten. Als je eerst iets wilt klaarzetten voor de foto en onthaken kan je zoals Rik aangeeft ook gewoon een bankstick tussen je spreidblok steken.
karper-groentje  
#4 Gepost : zaterdag 28 januari 2017 09:22:01(UTC)
karper-groentje


15 ponder

Lid sinds: 26-5-2014(UTC)
Berichten: 130
Man
Nederland
Locatie: diepenveen

Bedankjes: 4 keer
Is 6 keer bedankt in 6 post(s)
thanks! een bankstick tussen het spreidblok zal inderdaad veel beter werken
als het meervoud van museum "musea" is, is dan het meervoud van brasem ook "brasa"???
Flo  
#5 Gepost : zondag 29 januari 2017 11:51:51(UTC)
Flo


25 ponder

Lid sinds: 25-9-2012(UTC)
Berichten: 544
België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
Zorg er allesinds voor dat je bankstick diep genoeg in de grond zit.
Die beesten kunnen ferme krachtexplosies ontwikkelen.
Deze zomer een kanjer genet, ik dacht dat het meest stresserende de dril ging zijn. Eenmaal in het net ging die een halve minuut compleet loco en ben ik nog steeds verwonderd dat mijn net niet compleet gesloopt was. Blij dat hij in de cradle lag. (bij foto's dan weer zo mak als een lammetje ...Think )
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.