logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Flo  
#1 Gepost : zondag 5 februari 2017 16:36:23(UTC)
Flo


25 ponder

Lid sinds: 25-9-2012(UTC)
Berichten: 544
België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
Net terug van een nachtje riviervissen.
Door de regenval stond er best wat stroming en dreven er veel takken etc.. in het water.
Regelmatig mocht ik de troep van mijn lijnen af duwen, want eens er iets blijft hangen wordt het meer en meer...

Nu heb ik zitten denken om dit op te lossen met het volgende :
Een tak met 2 koorden langs de oever hangen, 1 kort en 1 langer, zodat deze een hoek van pakweg 45° maakt en als buffer dient voor voorbijstromende brol.
De hengeltoppen zou ik dan achter die tak positioneren, de brol wordt in theorie even afgeleid van z'n koers, om zo het gedeelte te ontwijken waar de lijnen in het water gaan.

Iemand dit al geprobeerd of andere suggesties?
Sponsor
rik koster  
#2 Gepost : zondag 5 februari 2017 19:11:42(UTC)
rik koster


10 ponder

Lid sinds: 22-6-2015(UTC)
Berichten: 50

Bedankjes: 6 keer
Is 7 keer bedankt in 7 post(s)
Dat gaat niet werken, er komt zoveel druk op zo'n tak te staan dat die het nooit gaat houden. Eigenlijk is er geen oplossing om drijf vuil tegen te gaan, je kan je lijnen onder water houden, dicht onder de kant vissen, of achter een kribbe uit de stroomnaad. De meeste vis komt trouwens niet zo ver uit de kant bij de meeste rivieren. Net achter de stenen komen ze graag. Soms is een rivier ook gewoon niet bevisbaar, dat is nu eenmaal het nadeel van rivier vissen.
rik koster  
#3 Gepost : zondag 5 februari 2017 19:18:57(UTC)
rik koster


10 ponder

Lid sinds: 22-6-2015(UTC)
Berichten: 50

Bedankjes: 6 keer
Is 7 keer bedankt in 7 post(s)
Dat gaat niet werken, er komt zoveel druk op zo'n tak te staan dat die het nooit gaat houden. Eigenlijk is er geen oplossing om drijf vuil tegen te gaan, je kan je lijnen onder water houden, dicht onder de kant vissen, of achter een kribbe uit de stroomnaad. De meeste vis komt trouwens niet zo ver uit de kant bij de meeste rivieren. Net achter de stenen komen ze graag. Soms is een rivier ook gewoon niet bevisbaar, dat is nu eenmaal het nadeel van rivier vissen.
l-o-r-e-n-z-o  
#4 Gepost : zondag 5 februari 2017 20:42:26(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Hoi Flo
Ik heb het in het verleden zo opgelost hengeltop 10 cm onderwater zo een fox backlead zo eeèèn die afvalt bij een run aan een touwtje .
Dan met zo een meervaldobber https://www.raven.nl/x2-...er-100g/nl/product/2648/ met een stopper op een goede 3 meter van je lood , natuurlijk wel het eerste deel van die draainagel afnijpen tot je de swiffel overhoud en in een ander kleur spuiten anders is het geen zicht .
Je moet wel vissen met lood van 200 gr en een boot of voerboot bij hebben voor het boeltje in te varen als je niet te ver moet werpen zal het ook wel zonder boot lukken .
Het is natuurlijk niet de scherpste manier om te vissen maar je hoeft niet elke keer her in te werpen als er drijfvuil in je lijn komt .
Ik heb dat systeem met succes gebruikt op de grote Franse rivieren maar soms stroom het echt te hard dat er niet te vissen valt .Hopelijk heb je er wat aan .
MVG Lorenzo
Flo  
#5 Gepost : zondag 5 februari 2017 23:55:55(UTC)
Flo


25 ponder

Lid sinds: 25-9-2012(UTC)
Berichten: 544
België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
allright thx voor de tips!
en de rivier was best wel bevisbaar hoor, het is nu niet dat mijn lijnen zwaar werden weggesleept (op de Ijzer nog dubbele runs gekregen van ganse bomen die voorbijdrven Tong ) maar het is altijd leuker als je weet dat alles mooi vrij van drijfvuil is.
En zoals je zegt Rik, riviervisserij is voor een groot deel in de kanten te doen. Ik was dus ook eventueel aan het denken aan een lijnclip langs de kant, in combinatie met een toplood recht op de plaats waar de lijn in het water gaat, zodat de lijn letterlijk 5cm van de kant loopt.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.