logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Masterbaiter  
#1 Gepost : woensdag 21 juni 2017 09:43:47(UTC)
Masterbaiter


5 ponder

Lid sinds: 16-6-2017(UTC)
Berichten: 23

als ge als beginner/ leek in de karpervisserij voor het eerst een nachtelijke accomodatie wilt gaan kopen voor uzelf dan wordt je op het internet en in de hengelsport winkels letterlijk doodgegooid met de vele producten die op de markt momenteel te koop zijn. incl met de best gemeende meningen van winkeliers en karpervissers. daarna weet je het helemaal niet meer...

misschien kunnen de forumleden/ bezoekers mij helpen om voor mezelf een goede juiste keuze te gaan maken.

ik ben een 'beginnende karpervisser' (althans wel op de statische moderne manier) die zit te denken om toch eens een nachtje of max 2 aan de waterkant te gaan vertoeven. omdat ik niet echt de mogelijkheid heb om op viswateren dagenlang te gaan voorvoeren en toch een leuke mooie vis wil gaan vangen, zit ik te denken om een dag of 2 aan de waterkant te gaan doorbrengen, zodat ik dan toch kan gaan 'voeren'.

1 keuze brolly of bivvy? gehoord en gelezen heb ik dat geregeld een bivvy of echte tent niet is toegestaan aan het water? gemeentelijk geregeld? in NL en B?..wat een gezeik zeg vind ik persoonlijk. ik koop een vergunning en extra nachtvergunning / en 3de hengel vergunning wat al extra kost allemaal en dan mag men nog niet eens op veel wateren nachtvissen en ook niet eens in een eigen keuze onderkomen. maar goe wat ik vind is niet echt van interesse.

ik heb afgelopen jaren zeer weinig kunnen vissen helaas ivm met mijn werk en persoonlijke omstandigheden.

2. ik wil geen honderden euro's gaan uitgeven gelijk maar wel kwalitatieve goede materialen kopen. hoopte eigenlijk tot 200 euro iets moois te kunnen vinden. kan hoger gaan maar soit. wel zie ik online veel verschillen in kwaliteit en materiaal keuze. ik zal hoofdzakelijk gaan vissen in de zomer herfst en voorjaar. winter niet. hooguit 1-2 dagen in het begin. een brolly of bivvy met luchtgaten in de achterkant heeft mijn voorkeur. ik heb het snel 'te warm' en hou van beetje frisse lucht. en een muggen iets vind ik ook wel belangrijk..dat ik overdag of snachts er een muggengaas voor kan hangen.

maar gezien punt 1, doen gemeenten ook moeilijk stel ik koop een bivvy (althans zo staat het in de winkel of online geclassificeerd) met de mogelijkheid om de hele voorkant eruit te ritsen dus kan ik er een brolly van maken? of zie ik het verkeerd? is dit wel dan toegestaan? ik heb weinig zin in hoge boetes en problemen met justitie aan de waterkant.

3 wat doen jullie karpervissers ivm met jullie eigen persoonlijke veiligheid? hebben jullie wel eens dingen gezien of persoonlijk meegemaakt?

wat ik zoal heb gezien wat mijn interesse heeft getrokken is bv Fox supa brolly 60 mk2 (met 2 luchtvensters achterkant)..Trakker tempest brolly , de constructie en opzet vind ik wel heel gemakkelijk. helaas heeft de trakker geen luchtvensters in de achterkant. de Sonik day shelter idem ook met 2 luchtgaten achterkant.

alvast bedankt voor uwe bijdragen.

Bewerkt door de gebruiker woensdag 21 juni 2017 13:09:08(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Sponsor
Harmen Sleeuwenhoek  
#2 Gepost : woensdag 21 juni 2017 13:59:10(UTC)
Harmen Sleeuwenhoek


15 ponder

Lid sinds: 19-2-2015(UTC)
Berichten: 171

Bedankjes: 9 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Fox supa brolly is uitstekend. Ruim zat en los grondzeil wat ik meestal thuis liet. Qua regelgeving is het heel afhankelijk van je gemeente. Ik viste ooit op een water waar nachtvissen was toegestaan, mits je de hele nacht op een stoeltje zat! Deze regels lapte men veelvuldig aan de laars zonder ernstige consequenties maar goed ik zou wel voorzichtig zijn als ik jou was.

Heb me nooit onveilig gevoeld aan het water, zelfs in beruchte wijk in mijn woonplaats geweest waar vaak vanalles gebeurde maar men liet de vissers altijd met rust.
Maak me meer zorgen om politieagenten die er ieder hun eigen regeltjes op na houden zoals hier in mijn woonplaats nogal eens het geval is.
l-o-r-e-n-z-o  
#3 Gepost : woensdag 21 juni 2017 18:07:25(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Eigen van veiligheid eigenlijk nooit geen last gehad ,is ook niet moeilijk als je een bordeaux dog van 70 kg mee hebt als metgezel .
Kwa Bivvy of Brolly ik ken ook plaatsen waar je geen grondzeil mag gebruiken , voor mij geen probleem ik heb meestal toch mijn daytripper en tent met vast grondzeil bij .
Hier een Supa Brolly 50" MK2 afprijzing het is wel maar een 50 " jou interesse was voor de 60 " .
Mvg Lorenzo
Masterbaiter  
#4 Gepost : woensdag 21 juni 2017 18:22:51(UTC)
Masterbaiter


5 ponder

Lid sinds: 16-6-2017(UTC)
Berichten: 23

hallo Harmen en Lorenzo..bedankt voor jullie reacties.

ja heb ook gehoord dat het dus gemeentelijke besluiten zijn of ge met een brolly of bivvy mag staan?? weet iemand de redenen hiervoor dat hier tussen een keuze moet gemaakt worden? dus eigenlijk jagen ze karpervissers of vissers op dubbele kosten...vroeger had je in NL dan een vergunning en een visakte. daarmee was je in principe klaar. nu met al die financiele eigenbelangen en rechten van hengelsport verenigingen moet je voor bijna iedere stadswater een extra vergunning aanschaffen (of dagpas als dat al te krijgen is a 5 euro ofzo).

heb dus een groot visverlof gekocht omdat ik in België ben komen wonen. ben de lijst aan het bekijken waar men mag nachtvissen..

ik zal hoofdzakelijk alleen in het voorjaar, zomer en najaar gaan vissen. heb weinig behoefte meer om in een tent te gaan zitten. in mijn tijd bij in het leger genoeg gedaan! maar zeg nooit nooit hahah. misschien ga ik het in de toekomst echt zo leuk vinden..

ben zeker niet bang aangelegd...heb jaren in het leger gediend 'SF'..haat agressie eigenlijk. teveel gezien en meegemaakt. ook geen zin om gezeik aan mijn kop te hebben tijdens lekker relaxe vissen. ja top zo'n vismaatje erbij...zou dat graag hebben!

ja dus brolly of bivvy? of een bivvy waar je de hele voorkant af kan halen zodat ge een brolly soort van krijgt? wordt dat wel gezien als brolly dan?
l-o-r-e-n-z-o  
#5 Gepost : woensdag 21 juni 2017 21:35:57(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Als je de voorkant van een bivvy weg neemt heb je eigenlyk een grote paraplu en dat is nooit verboden . Mij werd ooit uitgelegd als er een grondzeil in is wordt het gezien wordt als wildkamperen en dat is strafbaar bij niet nachtwaters .
En bij kleinere stad of parkwaters is het meestal om het gras te beschermen .

Zet je tent eens 4 dagen in je tuin en bij het wegnemen je gras eens bekijken het ziet er niet uit .
MVG Lorenzo
Masterbaiter  
#6 Gepost : woensdag 21 juni 2017 21:46:55(UTC)
Masterbaiter


5 ponder

Lid sinds: 16-6-2017(UTC)
Berichten: 23

Zoiets heb ik ook gehoord..wild camperen wordt het dan gezien.ga binnenkort bij Breda met die vriend(en) vissen...heb mijn vispas van de baronische..mag met 3 hengels vissen binnenkort. Heb ook de landelijke 3de hengel vergunning en nacht vergunning.

Hoe het precies in B is geregeld ben ik aan het uitzoeken...er is een lijst met wateren waar men dus met een groot verlof nacht mag vissen heb ik gelezen. Maar 3 hengels kennen ze hier niet volgends mijn. Vreemd.

Maar om terug te komen op een brolly of bivvy...moet dus per gemeente gaan informeren wat dus wel of niet wordt toegestaan...ach ja. Maar er zijn toch ook brollys met een grondzeil?

Ach ja zal het gaan uitzoeken verder.
HarryO  
#7 Gepost : woensdag 21 juni 2017 22:02:50(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Ik heb jaren met een brolly gevist. qua opzetten gaat dat inderdaad sneller dan een tent.
maar dan moet je de voorkant er telkens in en uit ritsen. Bij harde wind vertoef ik liever in een bivvy dan in een brolly
Nu vis ik een paar jaar me een JRC contact 1 man bivvy ( had achteraf gezien de 2 man moeten nemen)
Heb met deze tent een week in Frankrijk gezeten. Dan zit je vrij krap wat ruimte betreft, was toen ook nog zonder
koelbox o.i.d.
Sinds begin dit jaar heb ik een zeer ruime aqua bivvy te leen,
Zolang je het grondzeil uit de bivvy of brolly laat word het gezien als schuilplek en niet als nachtverblijf
Tenminste, zo heeft ooit een fanatieke BOA mij dat uitgelegd.

Bewerkt door de gebruiker woensdag 21 juni 2017 22:03:35(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
Masterbaiter  
#8 Gepost : woensdag 21 juni 2017 22:06:07(UTC)
Masterbaiter


5 ponder

Lid sinds: 16-6-2017(UTC)
Berichten: 23

Ik zal de landelijke federatie eens contacteren en de politie/ boa's om opheldering en verduidelijking van de wetgeving te vragen. Kom erop terug
HarryO  
#9 Gepost : woensdag 21 juni 2017 22:10:40(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Als je in Nederland gaat vissen heb je ook een Nederlandse vispas nodig.
Als je die hebt kun je de visplanner downen en is per viswater aangegeven met hoeveel hengels je daar mag vissen en of je er mag nachtvissen en ook of een tent toegestaan is.
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
Masterbaiter  
#10 Gepost : woensdag 21 juni 2017 22:17:04(UTC)
Masterbaiter


5 ponder

Lid sinds: 16-6-2017(UTC)
Berichten: 23

Yes inderdaad..beter dan dat boekje te moeten meeslepen.
beumertje  
#11 Gepost : donderdag 22 juni 2017 11:54:48(UTC)
beumertje


15 ponder

Lid sinds: 21-8-2014(UTC)
Berichten: 124
Man
Nederland
Locatie: in de achterhoek

Bedankjes: 3 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Ik heb ool de fox brolly mk2 de 60 variant. Idiaal snel op te zetten. Grondzijl los mee te nemen of thuis te laten. Zit standaard bij in de tas. En frontpaneel makkelijk in te ritsen indien nodig. Zelf doe ik die er pas in als er regen verwacht is, of met mn kop in de wind zit.
Wel iets aan de prijs, maar alles zit erbij haringen stormpalen en is 2e hands ook wel te krijgen verwacht ik
bertkamp  
#12 Gepost : donderdag 22 juni 2017 11:59:31(UTC)
bertkamp


25 ponder

Lid sinds: 15-7-2010(UTC)
Berichten: 405

Bedankjes: 4 keer
Is 33 keer bedankt in 33 post(s)
Grondzeil of niet, voorkant open of dicht, het maakt niets uit, in Nederland althans.
Het gaat er om of je aan het kamperen bent of niet, dat kan net zo goed onder een dekzeil gespannen tussen 2 bomen.
Iedere vorm van afdekking die eventueel gebruikt kan worden als nachtverblijf is verboden.
een strecher snachts onder een plu is dus al een nachtverblijf, een kartonnen doos met een slaapzak is dus een nachtverblijf.

Het nachtvissen waar geen schuilmiddel is toegestaan komt dus neer op zittend op een stoel, en eventueel een paraplu als bescherming tegen regen, geen oval,shelter, tent, plu met zijflappen of wat dan ook, en vooral niet slapend aangetroffen worden.
Masterbaiter  
#13 Gepost : donderdag 22 juni 2017 12:01:41(UTC)
Masterbaiter


5 ponder

Lid sinds: 16-6-2017(UTC)
Berichten: 23

Bedankt voor je bijdrage beumertje...2dehands is niets voor mijn persoon. Heb wel het geld ervoor maar wil wel een goede juiste weloverwogen keuze gaan maken. Kost allemaal al genoeg geld.

Een tijdje geleden had ik het geniale idee om met een vriend te gaan karpervissen. Hij woont al langer in Antwerpen ik nu ook.hij heeft een basis setup bij Hareco Sliedrecht gekocht..is er zeer tevreden over. Top service zegt hij. Maar omdat we beiden niet echt dicht bij mooie wateren dichtbij wonen om dagenlang ervoor te gaan voeren (en hebben er ook geen zin in om eerlijk te zijn) dachten we dan gaan we maar een brolly of bivvy kopen zodat we 1 a 2 dagen aan het water kunnen gaan staan en dan te voeren.

Masterbaiter  
#14 Gepost : donderdag 22 juni 2017 12:06:27(UTC)
Masterbaiter


5 ponder

Lid sinds: 16-6-2017(UTC)
Berichten: 23

dus Bertkamp...dat betekent dus in principe menig karpervissers zijn illegaal bezig? (en ook niet karpervissers die ook 'snachts aan de waterkant verblijven in tijdelijke onderkomens)
bertkamp  
#15 Gepost : donderdag 22 juni 2017 14:21:09(UTC)
bertkamp


25 ponder

Lid sinds: 15-7-2010(UTC)
Berichten: 405

Bedankjes: 4 keer
Is 33 keer bedankt in 33 post(s)
Zoals Harry al zei, download de visplanner, maak een account aan met je vispasnummer en dan kun je zien waar je mag nachtvissen met nachtverblijf. Soms wordt er wel eens wat door de vingers gezien met je nachtverblijf maar ik zou er niet op gokken.
Masterbaiter  
#16 Gepost : donderdag 22 juni 2017 14:22:25(UTC)
Masterbaiter


5 ponder

Lid sinds: 16-6-2017(UTC)
Berichten: 23

already did..thanxLike
Masterbaiter  
#17 Gepost : dinsdag 15 mei 2018 06:28:40(UTC)
Masterbaiter


5 ponder

Lid sinds: 16-6-2017(UTC)
Berichten: 23

En update van mijn gestarte topic: misschien heeft iemand de volgend tent en kan hij oud zij vertellen de bevindingen.

Jrc stealth bloxx (of compact)
Nash titan hide
Trakker tempest brolly v2 (vs air versie?)

Qua stretcher/ bedchair:

Chub vantage 8-leg wide
Fox R2 of R3 camo

Mijn 'sexy body' is 180cm 107kgDus...

Ik wil binnenkort wanneer ik mijn vakantie geld binnen heb materiaal gaan kopen. Heb erg interesse in deze materialen. Wil een tent waarbij ik de voorkant open kan ritsen. Snel opzetbaar.luchtventilatie voor een achter (liefst heb het snel te warm vooral zomers.

HEB MIJN KEUZE AL GEMAAKT. DIEGENE DIE GEREAGEERD HEBBEN BEDANKT VOOR UWE BIJDRAGE. CORDIALEMENT,

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 18 mei 2018 07:10:54(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Legoforce  
#18 Gepost : zaterdag 26 mei 2018 17:23:44(UTC)
Legoforce


5 ponder

Lid sinds: 24-2-2013(UTC)
Berichten: 23

Bedankjes: 9 keer
Ik heb sinds kort de hide,staat sneller als mijn supa brollysystem is een superlicht strak staand tentje.
Heeft ook meer ruimte in de tent dan de brolly omdat de hide rechthoekig is waardoor je stretcher stijf tegen de achterkant aan kan staan.
Heeft geen luchtventilatie alleen een deur en een voorkant die je bijna helemaal kan weg klappen.
Voor de een een voordeel en voor de ander een nadeel is dat je alles los kunt kopen dus heb je alleen een tent nodig koop je geen deur of muskietegaas,grondzeil of overwrap mocht je alles willen moet je flink in de buidel tasten.

Voor mij enig minpuntje is de wel hele lage uitstap (uiteraard heet het ding niets voor niets hide) heb wel eens last van mijn rug en ben niet de kleinste en dan is de uitstap iets of wat lastig.


Samen gevat ben ik heel blij met de hide.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.