logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Masterbaiter  
#1 Gepost : dinsdag 18 juli 2017 16:59:18(UTC)
Masterbaiter


5 ponder

Lid sinds: 16-6-2017(UTC)
Berichten: 23

ik ben van plan om een foudraal te gaan kopen waar ik 3 opgemaakte hengels met gemak in kan vervoeren. zodat ik niet meer aan de waterkant eerst mijn hengels moet gaan optuigen...als beginnende karpervisser ben ik onlangs een paar uren bezig geweest aan de waterkant om mijn hengels op te tuigen. rigs eraan vast maken..yeah I know..niet voor niets beginner! maar dacht..als ik nu thuis ga zitten kloten ipv aan de waterkant scheelt me dat veel visuren die ik misloop. weinig zin om elke keer dat ik ga vissen uren bezig te moeten zijn met de hengels klaar te maken. dus dacht..ga eens een vraag op het forum stellen?? ben benieuwd welke foudraal uwe karpervissers gebruiken. voor/nadelen? thanx alvast voor uwe bijdragen.
Sponsor
griend  
#2 Gepost : woensdag 19 juli 2017 05:14:55(UTC)
griend


50 ponder

Lid sinds: 21-1-2010(UTC)
Berichten: 2.371

Bedankjes: 10 keer
Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
ik zelf gebruik nu losse pounches van Fox, vind ik persoonlijk makkelijker dan een foudraal.

een foudraal heb je altijd een groot ding bij je, en met losse pounches is toch net iets makkelijker qua transport.

ook een voordeel als je maar met 1 hengel gaat kan je die gewoon zo meenemen, en hoef je niet heel die grote foudraal mee te nemen.
Wind op de kant is vis in de hand.


Jeroen84  
#3 Gepost : woensdag 19 juli 2017 08:48:56(UTC)
Jeroen84


30 ponder

Lid sinds: 19-9-2013(UTC)
Berichten: 630
Nederland

Bedankjes: 12 keer
Is 56 keer bedankt in 53 post(s)
Ik ben op dit moment een tevreden gebruiker van de (Strategy Holdall 3+3).

Bewerkt door de gebruiker woensdag 19 juli 2017 08:50:02(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Pak een Bak!!

Schubbenteller: -1
Masterbaiter  
#4 Gepost : woensdag 19 juli 2017 16:23:13(UTC)
Masterbaiter


5 ponder

Lid sinds: 16-6-2017(UTC)
Berichten: 23

hallo Griend..klinkt interessant. idd hebt ge geen log foudraal bij u. zit zelf te denken om iets te gaan kopen waar ik mijn hengels al opgetuigd in klaar kan steken. scheelt miserie aan de waterkant lol

Jeroen...prijs kwaliteit ziet er goed uit. nu rond 30 euro te koop. geen losse Fox zoals Griend iets voor u? ik neem aan dat jullie beiden (en meeste karpervissers) een trolley hebben waar ge uwe gerief en zooi mee vervoerd aan de waterkant?

ik als beginnende karpervisser wil nu nog eigenlijk alleen visplekken zoeken waar ik mijne auto naast mijn visstek kan plaatsen. heb ook niet zo heel veel als menig karpervisser denk ik.
l-o-r-e-n-z-o  
#5 Gepost : woensdag 19 juli 2017 16:39:52(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Ik heb een trolley heb hem in de laatste 2 jaar niet gebruikt .
Waar ik vis op de noord Franse kanalen geraak ik altyd met de wagen en aanhangwagen bij of anders duw ik mijn aanhangwagen tot op de stek .
ik ga nooit verder dan 200 meter lopen met men materiaal daar ben ik te lui voor en als het dan toch ver is smijt ik alles in de zodiac en vaar ik er naartoe .
Mvg Lorenzo

Bewerkt door de gebruiker woensdag 19 juli 2017 16:41:46(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Masterbaiter  
#6 Gepost : woensdag 19 juli 2017 16:43:51(UTC)
Masterbaiter


5 ponder

Lid sinds: 16-6-2017(UTC)
Berichten: 23

hallo Lorenzo..hahha begrijp u goed hoor. ik ook ene kant. weinig zin meer om km's te moeten gaan zeulen met mijne gerief. en helaas veel mooie stekken zijn slecht te bereiken of via een jaagpad (en B dan) of ge kan er gewoonweg niet komen. soms erg spijtig vind ik. googlemaps is helaas niet up to date en recent qua beelden.
griend  
#7 Gepost : woensdag 19 juli 2017 18:51:46(UTC)
griend


50 ponder

Lid sinds: 21-1-2010(UTC)
Berichten: 2.371

Bedankjes: 10 keer
Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
Masterbaiter   

Gepost : ongeveer 2 uren geleden

hallo Griend..klinkt interessant. idd hebt ge geen log foudraal bij u. zit zelf te denken om iets te gaan kopen waar ik mijn hengels al opgetuigd in klaar kan steken. scheelt miserie aan de waterkant lol


Je kan gewoon je hengels opgetuigd meenemen in een pounche.
Net zoals in een foudraal.
Dus hoef je niet te kloten aan de waterkant.
Wind op de kant is vis in de hand.


HarryO  
#8 Gepost : woensdag 19 juli 2017 21:51:45(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Ik gebruik een dubbelfoudraal, waar 2 opgetuigde hengels aan de ene kant in gaan en aan de andere kant mijn steel van het schepnet, schepnet en een werppijp.
Daarnaast heb ik 3 single foudralen waar opgetuigde hengels in passen.
Meestal gaat alles in en op een aanhanger en staat naast de visstek.
Ik heb enkele stekjes binnen 3 Km daar ga ik dan heen met een elektrische kar achter mijn fiets.
Dubbelfoudalen zijn inderdaad log-lomp maar die hebben als voordeel dat je, als je een stuk moet lopen, minder losse componenten mee hoeft te nemen.
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
Masterbaiter  
#9 Gepost : vrijdag 21 juli 2017 03:08:10(UTC)
Masterbaiter


5 ponder

Lid sinds: 16-6-2017(UTC)
Berichten: 23

Harryo die single foedraal welk merk type heeft u? Voordelen nadelen tov andere merken bijvoorbeeld?
Harmen Sleeuwenhoek  
#10 Gepost : vrijdag 21 juli 2017 03:22:50(UTC)
Harmen Sleeuwenhoek


15 ponder

Lid sinds: 19-2-2015(UTC)
Berichten: 171

Bedankjes: 9 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Ik heb deze quiver, even wennen maar je hebt je hengels er zo in of uit.

https://www.hengelsport-...aptive-quiver-10771.html
HarryO  
#11 Gepost : zaterdag 22 juli 2017 19:50:44(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Eerst geschreven door: Masterbaiter Ga naar gequote bericht
Harryo die single foedraal welk merk type heeft u? Voordelen nadelen tov andere merken bijvoorbeeld?


die zijn van JRC. De JRC cocoon, vorig jaar gekocht, waren toen in de aanbieding. Voor of nadelen tov andere foudralen weet ik niet. Er zit een goede voering in, niet te dun maar ook niet zo dik dat je amper je hengel er bij in kunt steken.
Het enige voordeel dat ik toen zag was de aanbieding.Angel Wat ze toen kosten weet ik al niet meer. misschien dat Bert het nog weet, hij maakte mij er op attent en heeft ze zelf ook gekocht.

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 22 juli 2017 20:04:58(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
bertkamp  
#12 Gepost : zondag 23 juli 2017 17:22:55(UTC)
bertkamp


25 ponder

Lid sinds: 15-7-2010(UTC)
Berichten: 405

Bedankjes: 4 keer
Is 33 keer bedankt in 33 post(s)
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.