logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
glompie  
#1 Gepost : dinsdag 1 augustus 2017 15:01:33(UTC)
glompie


10 ponder

Lid sinds: 2-12-2016(UTC)
Berichten: 79

Bedankjes: 3 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Heeft hier iemand verstand van het zelf maken van flavour?
Hoe begin je aan zoiets?
groetjes,
Bart van boiliemix-berekenen.nl
Sponsor
glompie  
#2 Gepost : woensdag 2 augustus 2017 23:49:58(UTC)
glompie


10 ponder

Lid sinds: 2-12-2016(UTC)
Berichten: 79

Bedankjes: 3 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Zou 't geheim zijn dan?
groetjes,
Bart van boiliemix-berekenen.nl
HarryO  
#3 Gepost : zondag 6 augustus 2017 07:57:22(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
glompie

Vroeger had ik een aantal vriendinnetjes die parfum wilden maken.
Ze "hadden gehoord" dat je dan een aantal rozenblaadjes in en potje met water moest doen en een aantal dagen
moest laten staan. Wat ze ook probeerden het enige resultaat was dat ze een vreselijk stinkende brij overhielden.
flavours worden gemaakt van, of zijn, extracten welke moeilijk in kleine porties verkrijgbaar zijn.
Vergeet jou plan om een flavour te maken en probeer een dip te maken. Struin hiervoor door de keukenkastjes, voorraadkast en koelkast. De basis voor een dip vind je daar.
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
glompie  
#4 Gepost : zondag 6 augustus 2017 12:38:31(UTC)
glompie


10 ponder

Lid sinds: 2-12-2016(UTC)
Berichten: 79

Bedankjes: 3 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Als een stel Chinezen in witte jassen flavour kunnen maken hoe moeilijk kan 't dan helemaal zijn?
Ik blijf voorlopig nog even doorzoeken naar de oplossing. En die zal niet liggen bij dingen
zoals vanillestokjes in de wodka dopen. Of wat je zegt... rozeblaadjes. Meer bij ethylalcohol, een zuur
en een katalysator laten reageren om een ester te maken.



groetjes,
Bart van boiliemix-berekenen.nl
HarryO  
#5 Gepost : zondag 6 augustus 2017 20:27:47(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Persoonlijk denk ik dat een stel chinezen in witte jassen heel goed weten waar ze mee bezig zijn.
Zo te horen uit je reactie ligt jou studie in de chemie. Dan weet je ook dat er heel veel verschillende smaken kunnen ontstaan bij het maken van een ester. Mijn voorbeeld van de rozenblaadjes was meer bedoeld om aan te geven dat hetgeen er gezegd word niet altijd het gewenste resultaat zal hebben. Ik weet niet hoever je al bent met je studie maar kennis van aminozuren is behoorlijk belangrijk in mijn ogen, als leek zijnde.
Als jij je zinnen hebt gezet om een flavour te maken, Als je volhardend bent ga er dan vooral mee door.
Je zou die chinezen eens kunnen raadplegen. Angel Angel
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
glompie  
#6 Gepost : maandag 7 augustus 2017 15:55:54(UTC)
glompie


10 ponder

Lid sinds: 2-12-2016(UTC)
Berichten: 79

Bedankjes: 3 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Scheikunde weet ik alleen basics van maar dat maakt niet heel veel uit. We hebben Google.
Ben gewoon aan het kijken of er iemand is die een makkelijk recept voor flavour heeft wat hij wil delen.
Als ik hoor dat aarbeienflavour uit iets van 20 esters bestaat dan ga ik daar natuurlijk niet aan beginnen.

Maar mocht er een methode zijn waarbij je veilig een goede simpele flavour kunt maken zal ik het niet laten.
Het is hetzelfde als met boilies draaien en mix zelf maken. Het scheelt je 2,5x de kosten o.i.d. en je kunt iets unieks maken
waarvan je weet wat erin zit.

Aminozuren zijn belangrijk in een boilie maar 't zijn bouwstoffen voor eiwitten. Door alcohol met een
carbonzuur te reageren krijg je een ester en water. Ik zie even niet wat dat met aminozuren te maken heeft. Dus...



groetjes,
Bart van boiliemix-berekenen.nl
HarryO  
#7 Gepost : maandag 7 augustus 2017 22:43:33(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
veel verstand van chemie heb ik niet, dus als ik iets verkeerd interpreteer neem mij dat dan niet kwalijk.
Je mag van mij gerust proberen om een flavour te maken, ik probeer je alleen maar te vertellen dat zoiets iets moeilijker is dan ff een paar esters bij elkaar doen en klaar is kees maar ik geloof dat je dat zelf ook al wel door hebt.
Het is net als bij boilie mixen, als je een goed recept hebt houd je die voor je zelf, of je verkoopt het.
Zo zal dat ook met flavours gaan. Ik ben bang dat niemand zijn recept weg zal gaan geven. hooguit een paar basis dingen.

Je zou kunnen proberen om contact op te nemen met CiproBaits, mogelijk dat die je iets wil vertellen over het maken van flavours.
Overigens valt de winst die je behaalt bij het zelf draaien ietsje lager uit dan 2,5 keer de kosten t.o.v. fabrieks boilie´s
Tenzij je de duurste merken gaat vergelijken met een goedkope zelfgedraaide boilie. Angel

Ik begreep uit jouw reactie´s dat je met name hogere alcohol wil gebruiken. En voor zover ik mij nog herinner, word hogere alcohol gevormd door anabolisme of catabolisme van aminozuren, vandaar mijn opmerking daar over.
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
glompie  
#8 Gepost : maandag 7 augustus 2017 22:58:43(UTC)
glompie


10 ponder

Lid sinds: 2-12-2016(UTC)
Berichten: 79

Bedankjes: 3 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Dacht al wel dat er veel geheim is anders was er wel meer over te vinden online.


Mijne zijn €2,- de kilo zonder flavour. Als je ze koopt betaal je vaak €5,- en waarschijnlijk zit er dan minder in aan voedingstoffen. Zo kom ik aan 2,5x
groetjes,
Bart van boiliemix-berekenen.nl
HarryO  
#9 Gepost : dinsdag 8 augustus 2017 21:38:56(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
2 euro voor een kilo boilies is wel heel goedkoop.
Zit bij die berekening ook de kosten van koken en evt. mengen?
Stel ik neem:
150gr maismeel( 1,25 : 7 = 0,17,5
200gr vismeel (3,65 ; 5 = 0,73)
150gr sojabloem (1,73 ; 7 = 0,25)
75greicompound(4,65 ; 13 = 0,36)
zit ik al op 1,50 voor een halve kilo mix. En dan heb ik, behalve het vismeel toch relatief goedkope ingredienten genomen.
Dan ben ik heel benieuw naar jouw mixje.
Ik weet zo snel niet de som van mijn ingredienten maar denk dat ik rond de 4 a 5 euro per kg uitkom.
Voor 5,00 euro koop ik ook bij de plaatselijke boilieboer freezers. alleen weet ik dan niet wat er in zit.
Wel weet ik dat het minder is dan er in mijn bollen zit anders zou hij snel failliet gaan. Angel
suc6 verder bij je zoektocht

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 8 augustus 2017 21:40:54(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
glompie  
#10 Gepost : dinsdag 8 augustus 2017 22:59:52(UTC)
glompie


10 ponder

Lid sinds: 2-12-2016(UTC)
Berichten: 79

Bedankjes: 3 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Mix moet je niet vergelijken met boilies.
Heb nu 13 ingredienten erin zitten. De duurste is saccharine en de goedkoopste is gemalen tarwe.
Het recept ga ik niet geven, sorry...Mee eens
Ik maal verschillende dingen zelf en koop per 25kg of sommige dingen 10kg.
Mengen doe ik zelf.

Mijn mix is €2,41 droog per kilo en ik gebruik 2 eieren en de rest water op een kilo.
Om een kilo boilies te berekenen doe ik 0,67 x €2,41 = €1,61 + €0.26 ei = €1,87

Een kuub aardgas kost €0,61 en kun je lang mee stoken dus dat zijn de kosten niet.
Vroeger was het duurder met propaan. Maar zeker niet meer als een duppie per kilo.
Hij is nu zonder flavour maar met dan komt er vrij veel bij. Misschien wel 20 cent ofzo.

Ik kan ook freezers kopen voor 5 euro. Die mensen kopen het per ton of meer in en gebruiken
ook nog eens meer koolhydraten in de mix. Dus die betalen nog geen euro de kilo. Tel uit je winst.Dus...

Edit: Dat laatste is natuurlijk kort door de bocht want die hebben nog genoeg andere kosten.
Pand, personeel, machines, reclame, website etc.(de grotere althans).

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 8 augustus 2017 23:12:38(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

groetjes,
Bart van boiliemix-berekenen.nl
HarryO  
#11 Gepost : woensdag 9 augustus 2017 07:56:35(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Ik heb ook niet gevraagd om je recept, ik was er alleen benieuwd naar omdat het zo goedkoop is. Angel Angel

(maar het verklaart wel waarom je geen antwoord krijgt op je vraag over het maken van Flavours)

Of ik nu ter vergelijk over boilie spreek of over mix, maakt bij mij niet veel uit.
De ca. 10 % water die na het drogen in de boilie over blijft verwaarloos ik gemakshalve, voor de berekening van de kostprijs maakt het niet veel uit.

Malen doe ik enkele ingredienten ook, en dan met name de pinda's en tijgernoten.
Is een heel geklieder maar de moeite wel waard.

Als ik eieren gebruik in mijn mix zijn dat er een stuk of 10 al naar gelang hoe groot ze zijn.
Dus met alleen de eieren ga ik al aardig richting de helft van de kostprijs van jou boilie.
met eicompound is dat maar ca. 65 cent per kg.

mijn duurste toevoeging kost ( buiten de flavours) ca 17 euro per kg. Gebruik daar per kg mix maar 5% van.
komt toch neer op ca 85 cent per kg mix/boilie.
dan gebruik ik nog 7 andere ingredienten waarvan er 3 rond de 4 euro per kg liggen. van deze 3 stop ik 600gr in mijn mix/boilie wat neer komt op 2,40 euro per kg mix/boilie houd ik de andere 3 op 1,50 per kg kom ik bij 400 gr op 60 cent.
Als ik dan ff snel optel is dat 4,50 per kg. daarbij komen dan nog de flavour(s)

Kan dus eigenlijk goedkoper de boilies kopen maar
a: weet ik dan niet wat er in zit bij boilies van ca 5,50 en
b: draaien is ook een hobby van mij.

Dan kom ik weer bij de Flavours.
Ik denk, maar dat zuiver als leek gezien, dat ook daar geld dat je goedkoper uit bent met kopen.
Ik denk zelfs dat de kwaliteit van de gekochte flavour beter en sterke zal zijn dan een zelf gemaakte. (als het je al lukt)
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
glompie  
#12 Gepost : woensdag 9 augustus 2017 12:55:45(UTC)
glompie


10 ponder

Lid sinds: 2-12-2016(UTC)
Berichten: 79

Bedankjes: 3 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Misschien is ei-albumine + heel eipoeder een idee.
Dan kan je een hoop verse eieren vervangen door water.

Maar het ging over flavour....
Misschien is het idd. beter flavour in Verweggistan te kopen om eens uit te proberen.
De oplosmiddelen, propylene glycol en alcohol zullen ook iets van
20 euro de liter kosten bij kleine hoeveelheden. En het erge is dat de vraag groter is geworden door
die e-liquids, dat laat de prijs ook stijgen.

Ik zie potjes van 10ml voor €6,- dat is €600,- voor een liter. Nee hoor
Die zijn gek! Enige verschil is volgens mij nicotine en dat het dikker is door de vegetable glycerine.



EDIT:

Voor de liefhebbers:


Bananen Flavour

5ml ethanol
6ml Azijnzuur/ethaanzuur
8 druppels Zwavelzuur





Wintergreen

10 druppels methanol
0.1 gram salicylzuur
2 druppels Zwavelzuur


Verwarmen onder 70 gr. en afkoelen in ijsbadje.
Je moet het dan nog wel zuiveren met water, sodium carbonate en weer water oid.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 3 oktober 2017 01:47:18(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

groetjes,
Bart van boiliemix-berekenen.nl
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.