logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
l-o-r-e-n-z-o  
#1 Gepost : woensdag 2 augustus 2017 15:14:07(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Hoi Mannen
Vorige week is er één van men schepnetten gesneuveld , vandaag eens opzoek gegaan achter een nieuw net .
Kwam ik deze tegen in scherpe promo als je het mij vraagt http://www.pacificpeche....ue-42-240cm-2-brins.html .
Het net eens in de handen gehad vond het er mooi uitzien met dat kleine alu spreidblok , en de net armen gingen er ook makkelijk in en uit .
De vraag is wat is het voordeel van een extreem lange steel ,dat je verder kan scheppen snap ik .
Maar ik vrees dat het net zwaarder en moeilijker hanteerbaarder wordt in het water , met die extra 60 cm .
Of klopt mijn redenering niet als iemand anders nog voor of nadelen ziet laat maar komen ik hoor het graag .
Mvg Lorenzo
Sponsor
Harmen Sleeuwenhoek  
#2 Gepost : woensdag 2 augustus 2017 18:03:32(UTC)
Harmen Sleeuwenhoek


15 ponder

Lid sinds: 19-2-2015(UTC)
Berichten: 171

Bedankjes: 9 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Lijkt mij niet zo'n probleem, je legt het net zover voor je in het water als je nodig vindt.
Dat je die extra lengte hebt betekend niet dat je die dus moet benutten en zal naar mijn mening ook geen belemmering vormen.
En mocht je die extra lengte net een keer nodig hebben dan ben je er maar wat blij mee me dunkt Blij
Jeroen84  
#3 Gepost : donderdag 3 augustus 2017 07:30:50(UTC)
Jeroen84


30 ponder

Lid sinds: 19-9-2013(UTC)
Berichten: 630
Nederland

Bedankjes: 12 keer
Is 56 keer bedankt in 53 post(s)
Hoi Lorenzo,

Een schepnet met langere steel wordt vooral veel gebruikt tijdens zig vissen op (redelijke) diepte.
Pak een Bak!!

Schubbenteller: -1
HarryO  
#4 Gepost : zondag 6 augustus 2017 07:31:41(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Lijkt mij niet echt een sterke verbinding van netstangen en sprijdblok. vooral de korte stukjes die in het blok worden gestoken geven mij deze indruk. Ook je opmerking dat deze verbinding makkelijk te maken is draagt daar aan bij.
Zelf heb ik een net met een verstelbare aluminium steel. Maar gebruik het zelden omdat het net er vast aan zit en inklapbaar is. De steel echter vind ik wel weer prettig omdat het tot 2,80 mtr. uitgeschoven kan worden en in elke gewenste stand vast gezet kan worden.
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
l-o-r-e-n-z-o  
#5 Gepost : zondag 6 augustus 2017 10:07:11(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Bedankt voor de info heren .
Kwa sterkte van het spreidblok maar ik mijn geen zorgen Harry , vrijdagnacht een gelijkaardig schepnet gebruikt van een vriend .
Zo een trakker net best wel een goed schepnet maar wel met een steel van 1.8 meter en een prijskaartje van 250 euro en dat vindt ik echt teveel voor een schepnet .
Harry als jij je schepnet uitschuift tot 2.8 m is dat dan nog makkelijk hanteerbaar in het water of is dat hetzelfde al een steel van 1.8 m .
Voor mij is het belangrijk dat de steel 2delig is en het net niet te zwaar is .
Mvg Lorenzo
HarryO  
#6 Gepost : zondag 6 augustus 2017 19:48:00(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Eerlijk gezegd heb ik de volle lengte nog nooit benut. Qua beweegbaarheid valt het nog wel mee.
je probeert toch om de karper boven je net te slepen en niet het net onder de karper te steken.
ik bedoel daar mee te zeggen dat je vaak je net in het water schuift recht naar de vis en dan probeert om de vis daar boven te krijgen. links, rechts verplaatsen gaat hoe verder je het net het water in schuift steeds moeizamer opwaarts valt eigenlijk nog wel mee zolang het einde van de steel maar onder je elleboog/onderarm blijft.

Voor een pen gat verbinding geld de regel dat de lengte van de verbinding minimaal 1,5 tot 2 maal de dikte van de pen is. hoe langer de pen/gat verbinding is, des te sterker is deze. voor het sprijdblok hanteer je de regel dat de minimale wanddikte een derde van het gat is. maak je de verbinding langer, mag dit minder worden. Bij dit net voldoet het zo te zien aan de minimum maten. vandaar dat ik mijn twijfel heb bij de sterkte van dit net.
Wat de prijs betreft ben ik het met je eens. mijn keuze zal dichter bij de 25,- dan bij de 250,- euro liggen. Angel
maar dat heeft dan weer heel veel te maken met de inhoud van mijn oude sok.

Bewerkt door de gebruiker zondag 6 augustus 2017 19:50:57(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
l-o-r-e-n-z-o  
#7 Gepost : zondag 13 augustus 2017 08:23:43(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Gekocht gebruikt en goed bevonden minpunten de spreidblok hangt vast aan de steel als de steel kapot gaat mag je gelijk heel de boel wegwerpen , en de opberg zak is ongeveer 10 cm korter dan de steel voor een net van normaal boven de 100euro vind ik dat maar zwak .
Mvg Lorenzo

Bewerkt door de gebruiker zondag 13 augustus 2017 08:27:02(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.