logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Flo  
#1 Gepost : donderdag 5 oktober 2017 12:08:47(UTC)
Flo


25 ponder

Lid sinds: 25-9-2012(UTC)
Berichten: 544
België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
2 van de 3 dagen al met succes volbracht Like
Nu even douchen en herbronnen en terug weg voor de 3de nacht
morgen een verslagje, maar hier alvast een teasertje ^^

UserPostedImage
Sponsor
Jeroen84  
#2 Gepost : donderdag 5 oktober 2017 12:29:38(UTC)
Jeroen84


30 ponder

Lid sinds: 19-9-2013(UTC)
Berichten: 630
Nederland

Bedankjes: 12 keer
Is 56 keer bedankt in 53 post(s)
Mooie Two-tone Like
Pak een Bak!!

Schubbenteller: -1
Flo  
#3 Gepost : vrijdag 6 oktober 2017 14:46:38(UTC)
Flo


25 ponder

Lid sinds: 25-9-2012(UTC)
Berichten: 544
België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
Moe en gebroken, maar wat een sessie hebben we terug achter de rug.
Ik heb zeer weinig gevist de laatste tijd, laat staan nachtjes doen, dus deze 3-daagse deed deugd.
We hebben deze goed op voorhand gepland en besloten 2 nachten te doen op het kanaal, 1 dagsessie op een hard water, om dan af te sluiten met een 24u op het thuiswater.
We hebben 3 dagen voorgevoerd op kanaal, wat we normaal amper doen, maar we wisten dat er zich op dat moment veel vies ophield.
Na zo'n 400m zeulen met materiaal komen we toe op de stek. Eerst op ons gemak alles opzetten en rond 17u gaan de hengels er in.
Na 20 min ( !!) vertrekt de eerste hengel. Compleet verrast sla ik aan en de vis bonkt direct door de oevervegetatie heen...ping.
Serieus? Al zo vroeg een run krijgen en deze knullig verspelen is wel heel zuur.
Aan de andere kant geeft dit ons wel moed voor de rest van de sessie, de vis zit duidelijk op ons aas!
Overdreven lang moeten we niet wachten. Rond 19u krijgt m'n maat z'n eerste aanbeet, dewelke hij wel kan verzilveren.
Het blijkt een heel mooi spiegeltje te zijn. De kop is er af.

UserPostedImage


Niet zoveel later is het terug prijs. Het resultaat is opnieuw een kleine spiegel. Allemaal goed en wel, maar de big momma's mogen zich ook wel laten zien Knipoog

UserPostedImage

Het is al een lange (werk)dag geweest, dus we besluiten niet te laat te gaan slapen. De rust is echter kan korte duur...
Tijdens de nacht mag m'n maat terug aan de bak. Deze voelt al beter aan! Een mooie schub gaat even in de zak.
We liggen nog niet lang terug in de tent als ik plots ook in actie mag schieten. Opnieuw een schub van een mooi kaliber!
In de vroege uurtjes lost Thibault helaas nog een goeie en bij het krieken van de dag gaan beide schubs op foto.

UserPostedImage

UserPostedImage

Direct na de foto/filmsessie pakken we ons boeltje en zeulen we alles terug naar de auto om na een ritje van 20min toe te komen op een water waar we weten dat er moeilijk vangbare, maar stevige vis zit.
Helaas wordt het daar een blankje en rond 15u ruimen we daar ook op. Even via thuis rijden om te douchen en hup terug gans het gesleur naar de kanaalstek.
Deze keer moeten we iets langer wachten tot de eerste aanbeet. Tijdens de nacht krijg ik de verlossende run en na een ferme dril zien we een korte dikke spiegel verschijnen. Een echte oude krijger met een megabrede rug ! Supercontent met deze vis!

UserPostedImage

De vis trekt blijkbaar weer over de stek, want niet zoveel later krijgt m'n maat een aanbeet. De vis geeft een hevige dril en na enkele spannende momenten kan hij deze meterlange schub landen !

UserPostedImage

Nog wat later mag ik ook terug aan de bak. Weeral een vis die een ferm gevecht geeft ,maar na een tijdje moet een prachtige 30'er schub zijn meerder erkennen. Helaas hebben we geen foto want, door mijn onhandigheid heeft deze het water teruggezien voor hij op de gevoelige plaat kon worden vastgelegd...

's Morgens lossen we nog een vis, kruipen we nog even in onze bedchair, om rond de middag te herbronnen en het laatste deel van ons plan uit te voeren : 24u op het thuiswater !
Ik was er al even niet geweest, dus het deed direct deugd om er terug te komen. Behalve een visser aan de andere kant die weldra wegging hadden we het rijk voor ons alleen ! Lekker verspreid vissen.
We scouten eerst het water en voeren daarna enkele spots aan. Geen vis gezien, maar we kennen dit water goed en weten waar we wanneer de beste kans maken!
Na een uurtje of 4 is het al prijs, enkele tuutjes en een kromme hengeltop verraden een aanbeet.
Het wordt pompen want de hengels liggen tussen de 120 en de 150m ver.
Als de vis rond de 30m van de kant verwijderd is slaat de horror toe...muurvast !
Ik probeer uit verschillende hoeken te trekken maar krijg er geen beweging in. Dan maar evend e hengel op de steunen leggen.
Ook dan geen beweging dus ik laat de draad helemaal slap hangen.
En ja hoor... heeeeeeeel traag zie ik de draad terug rechtkomen, zonder dat er echt aan getrokken wordt. Zou het?
Hengel terug in de hand en nog eens proberen. Op het "make or break"- punt komt er plots beweging in. Eindelijk, de vis komt los!
Ik voel direct dat het een log gewicht is en de vermoedens blijken te kloppen als ik de topvis van het water in het net zie verschijnen.
Deze heb ik al meermaals op de mat gehad, maar ik blijf er nog steeds zeer blij mee.

UserPostedImage

UserPostedImage

Daarna terug enkele uren rust. De volgende aanbeet komt van dezelfde hengel en opnieuw voel ik dat het een bak is !
Deze keer minder problemen met de dril en het is effectief de nr 2 van het water ! Wat een brace op enkele uren Like

UserPostedImage

Een beetje later kunnen we de slaap niet vatten, want mijn maat krijgt een aanbeet. Ook deze voelt terug goed aan, maar vindt z'n weg in een wierbed. Zelfde scenario als voordien : vis muurvast en even wachten. Gelukkig lukt het om de vis los te krijgen en weeral is het een oude bekende die ons op de mat komt begroeten Blij

UserPostedImage
free photo hosting

Net voor we deze beide vissen gingen documenteren stonden we in het ochtendzonnetje te genieten als we plots nog een laatste run kregen.
Deze kwam van de verste hengel en het duurde toch even voor hij op de kant was.
Met een laatste mooi schub werd deze schitterende sessie afgesloten.
Eerst vonden we het jammer dat we niet naar Frankrijk konden gaan, maar wie maalt erom na zo'n 3-daagse Like

UserPostedImage
HarryO  
#4 Gepost : zondag 8 oktober 2017 08:18:33(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
mooie sessie Flo met nog mooiere vissen. Like
Maar ik wist niet dat je ook helderziende was. Angel
De eerste foto die je plaatste van die pannenkoek spiegel, daar laat je deze al zien voor je naar huis gaat
om te douchen.
In je tweede posting komt die spiegelweer terug na het douchen, dus je wist voor je ging douchen al dat je
die spiegel zou vangen en sterker nog je kon hem ook tonen op de foto. Dat doet geen enkele andere helderziende
je na.Angel Angel Angel
(even aanpassen mag, hoeft niet)


thuis gaat alles goed met de nieuwe aanwinst, en de rest van je gezin natuurlijk.
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
Flo  
#5 Gepost : zondag 8 oktober 2017 09:56:59(UTC)
Flo


25 ponder

Lid sinds: 25-9-2012(UTC)
Berichten: 544
België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
ik viste niet overdreven ver van huis, dus tussen het verkassen door ben ik elke keer gaan douchen, dus zowel na het eerste nachtje, als na het nachtje met die spiegel ben ik me gaan vezrfrissen Knipoog

Net nog een last-minute nachtje meegepikt en opnieuw een mooie spiegel !
Hierna zal het opnieuw even gedaan zijn vrees ik.

UserPostedImage
HarryO  
#6 Gepost : zondag 8 oktober 2017 11:13:46(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
oke, jammer, toch geen helderziende, wou je net vragen wanneer ik eindelijk eens boven de 30 pond uit zou komen.Teleurgesteld
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
bertkamp  
#7 Gepost : zondag 8 oktober 2017 14:16:27(UTC)
bertkamp


25 ponder

Lid sinds: 15-7-2010(UTC)
Berichten: 405

Bedankjes: 4 keer
Is 33 keer bedankt in 33 post(s)
Het zou enorm helpen als je ergens gaat vissen waar ze zitten, meer dan 1 bedoel ik.
HarryO  
#8 Gepost : maandag 9 oktober 2017 05:56:56(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Bert
Dat is een goede opmerking. Dat probeer ik ook wel maar bij mij in de buurt is geen water, waar ik, als oudere man alleen, met fatsoen kan nachtvissen. Ik ben niet bang uitgevallen maar echt veel weerstand bieden bij een beroving zit er niet meer in. En dat is toch wat ik het liefst doe, lekker een paar dagen en nachten aan het water vertoeven. Tja en dan is mijn thuiswater toch wel de ideale plek voor mij.
Ik had de laatste jaren een vismaatje, met een heel lief hondje, waar ik af en toe mee ging vissen maar die moest zo nodig dusdanig ziek worden dat karpervissen voor hem voorbij is. En voor een dagsessie meer dan 50 km te gaan rijden zie ik ook niet zitten. Het is geen "must" om een 30 plusser te vangen maar ik hoop dat ik die, voor ik moet stoppen met vissen, toch een keer mag landen.
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
Jeroen84  
#9 Gepost : maandag 9 oktober 2017 08:38:16(UTC)
Jeroen84


30 ponder

Lid sinds: 19-9-2013(UTC)
Berichten: 630
Nederland

Bedankjes: 12 keer
Is 56 keer bedankt in 53 post(s)
Afgelopen zaterdag weer een lekkere sessie gehad!

Moest lang op de eerste aanbeet wachten maar in totaal 7 runs (incl.dubbel run) gehad waarvan 2 brasems 4 karpers helaas 1 verspeelt (en juist die voelde zwaar en lomp aan Verdrietig )

UserPostedImage


UserPostedImage


UserPostedImage


UserPostedImage

Op naar de volgende sessie! Like
Pak een Bak!!

Schubbenteller: -1
Nico Binard  
#10 Gepost : zaterdag 14 oktober 2017 08:31:23(UTC)
Nico Binard


40 ponder

Lid sinds: 25-2-2011(UTC)
Berichten: 1.024
Man
België
Locatie: Scheldewindeke

Bedankjes: 13 keer
Is 12 keer bedankt in 12 post(s)
Gisteren nog paar uurkes naar het water kunnen gaan, resultaat deze spiegel:
UserPostedImage
Grtz Like
"Carpfishing it's a way of life, my life!"
l-o-r-e-n-z-o  
#11 Gepost : zondag 15 oktober 2017 11:04:26(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Vrijdag even een nieuw Frans kanaal bevist waar ik geen enkele info over had en ook nooit karper vissers tegen kom , zodus moeten we van nul beginnen .
De start was er niet naast 5 klein schubben van rond de 5 a 7 kilo je kent ze wel van die torpedo schubben en ook nog 1 spiegel kunnen landen en meteen een lekkere . de Foto is niet heel scherp voorcamera van de smartphone met Whisle camera . IMG_20171013_181145.jpg
Mvg Lorenzo
HarryO  
#12 Gepost : zondag 15 oktober 2017 11:30:50(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Nico en Lorenzo julie gaan lekker. Like Like
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
thanks HarryO is 1x bedankt voor deze nuttige post.
Nico Binard op 15-10-2017(UTC)
leen  
#13 Gepost : zondag 15 oktober 2017 19:20:55(UTC)
leen


40 ponder

Lid sinds: 14-11-2010(UTC)
Berichten: 1.385
Man
Nederland

Bedankjes: 74 keer
Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
Eerst geschreven door: l-o-r-e-n-z-o Ga naar gequote bericht
Vrijdag even een nieuw Frans kanaal bevist waar ik geen enkele info over had en ook nooit karper vissers tegen kom Mvg Lorenzo


Dat is wel de allergrootste/-mooiste vangst natuurlijk :-)

Nico Binard  
#14 Gepost : zondag 15 oktober 2017 21:04:12(UTC)
Nico Binard


40 ponder

Lid sinds: 25-2-2011(UTC)
Berichten: 1.024
Man
België
Locatie: Scheldewindeke

Bedankjes: 13 keer
Is 12 keer bedankt in 12 post(s)
Eerst geschreven door: HarryO Ga naar gequote bericht
Nico en Lorenzo julie gaan lekker. Like Like


Thx Harry! Knipoog
Vandaag terug 3 uurkes gevist maar helaas een blank.
Grtz
"Carpfishing it's a way of life, my life!"
Jeroen84  
#15 Gepost : maandag 16 oktober 2017 07:31:06(UTC)
Jeroen84


30 ponder

Lid sinds: 19-9-2013(UTC)
Berichten: 630
Nederland

Bedankjes: 12 keer
Is 56 keer bedankt in 53 post(s)
Gisteren weer een goede sessie gehad 11 runs totaal. (hieronder enkele foto's van de mooisteAngel

UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage
Pak een Bak!!

Schubbenteller: -1
Flo  
#16 Gepost : maandag 16 oktober 2017 08:19:09(UTC)
Flo


25 ponder

Lid sinds: 25-9-2012(UTC)
Berichten: 544
België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
Mooie vis Lorenzo ! Altijd leuk zo op onderzoek uittrekken !

Zelf ook eentje mogen strikken op een instant kanaalnachtje, maar dan wel in België Blij

UserPostedImage
HarryO  
#17 Gepost : maandag 16 oktober 2017 18:59:57(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Eerst geschreven door: Jeroen84 Ga naar gequote bericht
Afgelopen zaterdag weer een lekkere sessie gehad!

Moest lang op de eerste aanbeet wachten maar in totaal 7 runs (incl.dubbel run) gehad waarvan 2 brasems 4 karpers helaas 1 verspeelt (en juist die voelde zwaar en lomp aan Verdrietig )

Jeroen, jouw post had ik over het hoofd gezien. Vandaar dat ik geen reactie geplaatst heb. ( stiefkinderen maken noemen ze dat bij ons)
Maar ook jij gaat goed met 4 vissen incl de dubbel en dat op een dagsessie. 👍🏽
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
thanks HarryO is 1x bedankt voor deze nuttige post.
Jeroen84 op 17-10-2017(UTC)
HarryO  
#18 Gepost : maandag 16 oktober 2017 21:27:11(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Flo en Jeroen,jullie weten niet van ophouden, mooi vissen, vooral de eerste, Jeroen
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
Jeroen84  
#19 Gepost : dinsdag 17 oktober 2017 07:16:42(UTC)
Jeroen84


30 ponder

Lid sinds: 19-9-2013(UTC)
Berichten: 630
Nederland

Bedankjes: 12 keer
Is 56 keer bedankt in 53 post(s)
Eerst geschreven door: HarryO Ga naar gequote bericht
Eerst geschreven door: Jeroen84 Ga naar gequote bericht


Jeroen, jouw post had ik over het hoofd gezien. Vandaar dat ik geen reactie geplaatst heb. ( stiefkinderen maken noemen ze dat bij ons)
Maar ook jij gaat goed met 4 vissen incl de dubbel en dat op een dagsessie. 👍🏽



Thnx Harrie!

De stek loopt op het moment prima. Euforisch
Pak een Bak!!

Schubbenteller: -1
Nico Binard  
#20 Gepost : donderdag 26 oktober 2017 20:38:56(UTC)
Nico Binard


40 ponder

Lid sinds: 25-2-2011(UTC)
Berichten: 1.024
Man
België
Locatie: Scheldewindeke

Bedankjes: 13 keer
Is 12 keer bedankt in 12 post(s)
Vandaag deze 2 schubs mogen verwelkomen op de mat Like
UserPostedImage

UserPostedImage
Grtz
"Carpfishing it's a way of life, my life!"
Gebruikers aanwezig in dit topic
UnknownOceanSpiders 0.0
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.