logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Masterbaiter  
#1 Gepost : donderdag 14 juni 2018 03:54:19(UTC)
Masterbaiter


5 ponder

Lid sinds: 16-6-2017(UTC)
Berichten: 23

In mijn zoektocht naar een nieuwe tent voor mijn nachtelijk onderkomen lag mijn voorkeur lichtelijk bij Trakker tempest V2 brolly of bivvy zelfs. OF Nash Titan hide of andere nash telg. Tc-Tc pro.

Nu hoorde ik van een winkelier in NL dat bij het kopen van ‘hun’ tempest bivvy V2 maar 1 jaar garantie kreeg.? Dit kan toch niet? EU wetgeving krijgt de consument toch altijd (bijna altijd zijn uitzonderingen) 2 jaar garantie....

Wat zegt het forum?

En wat na die 1jaar mochten er dan ineens defecten komen....trakker heeft de medewerking bij korda opgezegd hoorde ik..dus volgens de winkelier mochten er problemen komen moeten ze op zoek naar een service centrum ofzoiets??

Dan Nash...die zou duizenden nash hides terug hebben geroepen omdat er problemen met het doek zouden zijn geweest?? Iemand daar nieuws over? Het doek zou verbeterd zijn..

Bewerkt door de gebruiker donderdag 14 juni 2018 03:57:11(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Sponsor
edwin  
#2 Gepost : donderdag 14 juni 2018 08:27:15(UTC)
edwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 28-5-2010(UTC)
Berichten: 635
Man
Nederland
Locatie: Axel, Zeeland, Netherlands

Bedankjes: 27 keer
Is 55 keer bedankt in 45 post(s)
Volgens mij mag een fabrikant zelf bepalen hoe lang hij garantie geeft. Wetelijk mag je wel aannemen dat een product een bepaalde tijd mee gaat en zal de fabrikant/verkoper je moeten helpen zelfs als dit buiten de vermelde fabrieksgarantie valt.
Masterbaiter  
#3 Gepost : vrijdag 15 juni 2018 05:06:15(UTC)
Masterbaiter


5 ponder

Lid sinds: 16-6-2017(UTC)
Berichten: 23

Hallo Edwin...neen helaas niet. In Europa zijn er wettelijke afspraken gemaakt om de consument te beschermen.

Quote internet link:
Wettelijke garantie van 2 jaar
Koopt u iets bij een Europese handelaar voor privé gebruik? Dan hebt u recht op een wettelijke garantie van 2 jaar. Dat is bepaald door de Europese wetgeving, Richtlijn 99/44/EG. De termijn van 2 jaar kan verminderd worden tot 1 jaar voor tweedehandsgoederen. Het is enkel uw verkoper die voor deze garantie verantwoordelijk is. Hij mag u dus niet zomaar doorverwijzen naar de fabrikant.

https://www.eccbelgie.be...1jLdDFAV5ARoCHgMQAvD_BwE

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 15 juni 2018 05:11:17(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

edwin  
#4 Gepost : maandag 25 juni 2018 18:02:29(UTC)
edwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 28-5-2010(UTC)
Berichten: 635
Man
Nederland
Locatie: Axel, Zeeland, Netherlands

Bedankjes: 27 keer
Is 55 keer bedankt in 45 post(s)
Dat zou best eens kunnen, maar daar naast heb je ook nog recht op garantie mbt de levensverwachting. Natuurlijk zullen winkeliers je proberen af te schepen, maar hier heb je wel degelijk recht op. zie ook: https://www.consumentenb...e-buiten-garantietermijn
Masterbaiter  
#5 Gepost : maandag 25 juni 2018 22:00:37(UTC)
Masterbaiter


5 ponder

Lid sinds: 16-6-2017(UTC)
Berichten: 23

Het probleem daar zit de bewijslast. Zonder een dure technisch onderzoek door derden is het onmogelijk dit te doen. Een dure gang naar de rechter is vaak erg lastig.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.