logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
HarryO  
#1 Gepost : donderdag 19 juli 2018 23:06:39(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
zoals de header al aangeeft, vis i heel veel op een privé plas/put.
Hier mag ik en een 5 tal anderen vissen.
En mag ik af en toe iemand meenemen.
Dit was een glorieuze plas/put maar is door een enkeling verpest.
Hoe dit is gegaan zal ik jullie niet mee lastig vallen maar laat ik het zo zeggen
dat 75 procent van de karper is verdwenen naar ander water.
maar goed ik vertoef hier graag ook al zijn de vangsten niet zoals ik het graag zou zien.
Na er een paar weken geleden een dag of 4-5 gezeten te hebben met een maatje, en er ook 2 andere maten actief waren, wist geen van ons een karper aan de haak te krijgen.
Vorige weer toch maar weer proberen.
Na alles klaar te hebben gezet kon het wachten beginnen. die dag en avond niets.
smorgens om 4.00 uur ging er een beetmelder af en mocht ik eindelijk weer een karper landen

UserPostedImage

Verder die dag niets meer gevangen wel een aantal vreemde kleine runs gehad die bij de rechter hengel begonnen en met een tussenruimte van 1 tot 3 uur naar de volgende hengel op rij ging.
één van de andere vissers die even wam buurten, dacht dat het een vis was met een lang stuk snoer aan zijn bek.
Gedurende de dag en avond herhaalde dit zich een paar maal, dus ik verwachte dat het die nacht ook weer raak zou zijn.
Mijn vermoeden was juist om 4.30, kan iets eerder of later zijn geweest, werd ik gewekt door een beetmelder en mocht ik weer draaien.

UserPostedImage

Ook deze dag bleef het verder stil op die misterieuze aanbeten na, die ik toch wel vervelend vond worden
Ik begon dan ook te vermoeden dat ik geplaagd werd door een zeeltje.
Ging dan ook de nacht in met de gedachte dat ik hoopte dat hij mij met rust zou laten.
maar toen dan toch om plusminus 5.30 uur de beetmelder afging dacht ik daar niet aan en spurte,
voor zover een 70tig jarige nog spurten kan naar de hengel.
Tja dan ga je toch iets te snel voor je leeftijd en beland je languit in het zand , naast je hengel. (gelukkig niet er op)
Maar snel weer overeind en aangeslagen, leverde toch weer een mooie spiegel op.
Goed voor ik de foto plaats even het volgende het verhaal gaat over mijn vangsten niet over mijzelf.
dus niet twijfelen wie het is die deze karper vast houd ik ben het heus zelf.

UserPostedImage

Mijn welgemeende excuus voor de slechte foto(s)
Dat is niet mijn sterkste kant
Oo deze dag verliep zoals de andere en heb een paar minder mooie (maar wel krachtige) woorden gebruikt bij die korte runnetjes.
Weer de nacht in met een paar keer van die "loze" runs.
Om 5.00 uur was het weer raak en weer een spurt, nu iets minder hard, maar halverwege besefte ik dat ik weer was beetgenomen door, ja door wat?
Maar goed ik was wakker en pissig.
Nu had ik de vorige sessie vlakbij een paar maal, naar ik dacht een snoek zien jagen, dus had ik mijn spinner ook mee genomen.
Dus dacht ik, als ik toch wakker ben, dan maar even proberen of het werkelijk een snoek was die daar aan het jagen was of dat het baarzen waren.
Dus de spinner klaar gemaakt voor aktie en ingegooid. kon amper een paar slagen draaien of ik zat vast, muurvast.
Tenminste dat dacht ik maar ik zag tergend langzaam het snoer verlopen. Ik zat wel vast maar dan aan een snoek en dat werd mij even later ook goed duidelijk. Met een enorme kracht explosie werd mij verteld dat het goed raak was.
Ik heb dan ook een paar maal gedacht daar gaat mijn spinnertje.Ik dacht dat ik wakker was maar toen werd ik pas echt wakker. En met 109 cm is dit toch mijn grootste snoek.

UserPostedImage

Het word saai maar oo deze dag verliep verder zoals de andere, met die st...klo... aanbeten.
Die nacht gebeurde er niets, geen enkel piepje, vond ik ook weer vreemd en stond dan ook om ca. 6.00 uur naast mijn hengels te turen of ik ergens wat leven zag.
Dat "leven" kwam er wel maar op één van mijn hengels. Terwijl ik naast mijn hengels stond, kwam er een run.
meteen aangeslagen. En ja hoor ik had mijn plaaggeest aan de haak.
Zoals ik al vermoedde was het een kleine zeelt.

UserPostedImage

Voor de rest van de sessie bleef het stil.
Maar dat maakte mij al niets meer uit, ik had eindelijk na de vele blanks op dit water, eindelijk weer wat gevangen hier.
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
Sponsor
Flo  
#2 Gepost : zaterdag 21 juli 2018 15:10:55(UTC)
Flo


25 ponder

Lid sinds: 25-9-2012(UTC)
Berichten: 544
België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
mooi dat het eindelijk wat loskomt!
Ferme snoek, wil ik ook weleens vangen Like
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.