logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
l-o-r-e-n-z-o  
#1 Gepost : woensdag 5 december 2018 19:48:02(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Hallo ik ben aan een nieuwe tent toe , en mijn oog is gevallen op de Nash double top MK4 1 man , staat in promo aan 299 Euro bij mij in de buurt .
Nu had ik daar 2 vragen over , hoe zit het met de condensvorming .( zonder de 3 skin )
En is de 3 skin een absolute meerwaarde of zijn geld niet waard , dat het in de winter wat warmer is snap ik maar zijn er nog voordelen aan verbonden .
Mvg Lorenzo
Sponsor
Harmen Sleeuwenhoek  
#2 Gepost : donderdag 6 december 2018 03:42:34(UTC)
Harmen Sleeuwenhoek


15 ponder

Lid sinds: 19-2-2015(UTC)
Berichten: 171

Bedankjes: 9 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Ben niet bekend met deze tent. Voordeel is niet alleen dat het warmer is maar ook dat je minder last zal hebben van condens. Als je lange sessies vist is dat zéker een voordeel. Vis je slechts nachtjes dan zou ik die extra skin lekker laten zitten.

Bewerkt door de gebruiker donderdag 6 december 2018 17:40:25(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

l-o-r-e-n-z-o  
#3 Gepost : maandag 10 december 2018 20:45:56(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Hoi Harmen
De tent heeft al een dubbel skin mijn idee is dat met een derde skin juist minder condens uit de tent geraakt . ( kan er natuurlijk naast zitten )
De tent is idd bedoeld om 1 a 2 nachtjes te doen aan het kanaal , voor langere sessie neem ik mijn grote tent mee naar Frankrijk .
Mvg Lorenzo
HarryO  
#4 Gepost : donderdag 3 januari 2019 08:19:13(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Lorenzo
condens vormt zich doordat jouw "warme" adem tegen de koude tentwand komt.
hoe warmer de tentwand hoe minder condens.
door een derde laag is er meer isolatie en kan je binnenste wand van je tent warmer worden.
Bij deze tent (ik ga af op de foto's) raken de dubbele wanden elkaar en mis je de benodigde luchtlaag voor de isolatie.
waren de wanden niet gecoat dan zouden ze, op de plekken waar de twee lagen elkaar raken, gaan lekken bij regen.
alleen bij deze redenatie zou ik zeggen dat je, net als bij een enkelwandige tent, de skin wel nodig hebt tegen condensvorming en warmte isolatie.

Bewerkt door de gebruiker donderdag 3 januari 2019 08:50:45(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
l-o-r-e-n-z-o  
#5 Gepost : vrijdag 4 januari 2019 15:18:21(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Tent uiteindelijk niet gekocht promo is nu trouwens toch voorbij .
Ik wacht wel tot ik ergens een fox easy 1 man dome vindt in héél goede staat , daar gaat mijn voorkeur nog meest naar uit .
Mvg Lorenzo
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.