logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
xMangler  
#1 Gepost : donderdag 7 maart 2019 18:24:38(UTC)
xMangler

Nieuwe uitzetting

Bedankjes: 1 keer
Ik laat sinds kort mijn boilies draaien bij een vriend van me.
Ik heb een mix samengesteld die vrij simpel is en hier wou ik eens een sterke flavour op gooien om te kijken wat voor resultaten het gaf.
Ik heb gekozen voor de Squid & Octopus van Solar, omdat deze toch wel bekend staat als 1 van de betere. (Wel prijzig, maar ik wil dus kijken of het een meerwaarde heeft)
We hebben eerst het deeg gemaakt en hier dan 10ml/kg droge mix flavour aan toegevoegd.
Toen we daarna aan de mix gingen ruiken, ruikte we dus echt niets van de flavour, terwijl dit in het flesje toch echt wel een straffe flavour is?
Op het flesje zelf raden ze 3-8ml per kg mix aan, dus we hebben al boven het maximale gebruikt..

Na het draaien, stomen & drogen ruik je het wel een klein beetje, maar lang niet zo straf als je zou denken. Moest je het niet weten, zou je niet merken dat deze flavour er in zit.
De mix is als volgt:

10% ei compound
5% brocacell
25% Soya
20% maismeel
25% tarwemeel
15% Trouvit
10ml flavour/ kilo

Hebben we iets verkeerd gedaan of is het normaal dat je de flavours van Solar bijna niet ruikt na het draaien?

Alvast bedankt. Blij
Sponsor
l-o-r-e-n-z-o  
#2 Gepost : donderdag 7 maart 2019 21:05:47(UTC)
l-o-r-e-n-z-o

30 ponder

Bedankjes: 8 keer
Is 76 keer bedankt in 69 post(s)
Hoi xMangler
Na 25 jaar boillen draaien kan ik uw verzekeren dat flavours van nu belange dezelfde geur en kracht niet meer hebben als vroeger versies .

Onder andere de Squid & Octopus en de rich banana van hutchi kopie's zij nooit meer in de buurt zijn gekomen van de originele .
Maar goed als ik jou post lees heb je eerst de mix gemaakt en daarna de flavour toegevoegd hoe doe je dat .
Je maakt toch de mix met eieren of water met de flavour er direct bij of lees ik iets verkeerd
Mvg Lorenzo
.

thanks l-o-r-e-n-z-o is 1x bedankt voor deze nuttige post.
xMangler op 7-3-2019(UTC)
xMangler  
#3 Gepost : donderdag 7 maart 2019 21:17:16(UTC)
xMangler

Nieuwe uitzetting

Bedankjes: 1 keer
Eerst geschreven door: l-o-r-e-n-z-o Ga naar gequote bericht
Hoi xMangler
Na 25 jaar boillen draaien kan ik uw verzekeren dat flavours van nu belange dezelfde geur en kracht niet meer hebben als vroeger versies .

Onder andere de Squid & Octopus en de rich banana van hutchi kopie's zij nooit meer in de buurt zijn gekomen van de originele .
Maar goed als ik jou post lees heb je eerst de mix gemaakt en daarna de flavour toegevoegd hoe doe je dat .
Je maakt toch de mix met eieren of water met de flavour er direct bij of lees ik iets verkeerd
Mvg Lorenzo
.

Klopt, we hebben gewoon eerst alles van droge mix bij elkaar gegooid, water erbij & goed gemengd.
Daarna de flavour erbij gegooid en weer gemengd.
Daarna gedraaid.
Ik denk nu niet dat dit uiteindelijk het verschil gaat maken?

En oke, maar dan zou je hem toch nog moeten rieken?
l-o-r-e-n-z-o  
#4 Gepost : zaterdag 9 maart 2019 16:38:22(UTC)
l-o-r-e-n-z-o

30 ponder

Bedankjes: 8 keer
Is 76 keer bedankt in 69 post(s)
Ik denk dat het wel degelijk uitmaakt als je de flavour met het water eerst vermengt , heb je een betere spreiding van je flavour .
Maar zoals je zelf aanheeft je zou nu ook inderdaad wat moeten ruiken .
Hoelang stoom je ze , vroeger om dat die flavour zo duur was deed ik boilie's zonder flavour .
Laten drogen en daarna 2 dagen soaken in squid of octupus ,ik denk dat het er was van star baits of saga maar voorlopig vindt ik er geen afbeelding van op het www .
En heb er zelf geen meer ik gebruik al jaren bijna geen flavour meer .
Mvg Lorenzo
Gebruikers aanwezig in dit topic
OceanSpiders 2.0
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.