logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
mich777  
#1 Gepost : donderdag 18 juli 2019 09:55:22(UTC)
mich777


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 18-7-2019(UTC)
Berichten: 2

Yooo karpervissers.

Ben al een tijdje bezig aan mijn eigen boilies en die beginnen goed te lukken. Nu heb ik zelf nog niet echt met flavors en andere smaakjes gewerkt maar wil hier nu toch eens mee gaan experimenteren. Het schoot mij te binnen dat ik misschien eerst eens wat meningen kan aanhoren van andere karpervissers die hier al ervaring mee hebben dan lukraak beginnen te experimenteren.

Zelf heb ik mij eerst volgende 3 flavors gekocht van CC Moore. Beetje aan te raden? Of zouden jullie eerder andere merken aanraden ?

UserPostedImage

Mijn voornaamste vraag hierover is vooral: Mag je combineren ? Ik zie namelijk op de zijkant staan dat je best onder de 10 ml/kg mix blijft. Kan ik dan bijvoorbeeld 3ml indian spice en 3ml scopex mixen ?

Vervolgens was ik daarstraks inkopen gaan doen in de supermarkt en kwam volgende 2 producten tegen die ik maar heb meegenomen.

UserPostedImage

Ben deze 2 producten al vaker tegen gekomen waar men aanraad om eens te experimenteren met deze. Zie dat het beide vooral smaakversterkers zijn met hoge doseringen soja wat mij wel interessant lijkt.

Hoe zit het met de verhoudingen per KG dat je hiervan kan gebruiken ?
Kan je ook deze mixen met bovenstaande flavors?

Laat mij gerust wat weten.
Alvast bedankt !!
Sponsor
glompie  
#2 Gepost : zondag 1 september 2019 00:47:41(UTC)
glompie


10 ponder

Lid sinds: 2-12-2016(UTC)
Berichten: 79

Bedankjes: 3 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Geurstoffen maken ze van esters. Een ester is een carbonzuur wat gereageerd heeft met een alcohol.
Bijvoorbeeld azijnzuur met isoamyl alcohol. Dan krijg je bananen geur.

Bij een ester doen ze een hoop oplosmiddel om een flavour te krijgen. Ik gok iets van 98% ofzo.
Propyleen glycol wordt het meest gebruikt hiervoor.
Een ander oplosmiddel is ethyl alcohol wat beter in de winter werkt omdat het sneller uit de boilie lekt.

Je kan flavours met hetzelfde oplosmiddel mengen maar je kan ook flavours met verschillende oplosmiddelen mengen.

Ik zou wel de boilie zelf proeven. Hij mag niet scherp smaken zoals bij een overdosis ethyl alcohol flavour wel eens voor kan komen.




groetjes,
Bart van boiliemix-berekenen.nl
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.