logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's<12
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
jaakopvisser  
#21 Gepost : zondag 27 februari 2011 00:58:48(UTC)
jaakopvisser


10 ponder

Lid sinds: 29-10-2010(UTC)
Berichten: 50

Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
David en Tim,

Zeker bedankt voor de info.
Het is inderdaad zo'n 80 cm diep aan de kanten. Een echt talud vinden zal er ook wel niet in zitten.
Bepaalde hotspods vinden zal ook wel niet zo gemakkelijk zijn, ga mijn best er in ieder geval wel voor doen.
Dus een bepaalde voermethode zou kunnen werken? Ben zelf wel redelijk fanatiek met spodden, heb ik daar nog niemand over gehoord. Kan dus een manier van voeren zijn, in combinatie met wat bollen of gescheiden per stek.

Vind het zelf ook een mooi water, vandaar dat ik het wil bevissen.

Groeten Jaakop
DavidT  
#22 Gepost : zondag 27 februari 2011 09:28:09(UTC)
DavidT


40 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 1.050

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Als je er met een boot op mag, zou ik dat zeker doen. Nash heeft een prodding stick. Hiermee kan je prikken en kan je verlengen tot 2.5 meter geloof ik. Een goedkope X125 Lowrance dieptemeter en klaar ben je.

Zeker op zeer korte termijn de boel onder water goed verkennen en je te kiezen aas introduceren over de gehele plas. Als het een keer niet waait en het is warm genoeg voor de karpers om aan de oppervalkte te liggen, klim dan in een boom en vergeet je zonnenbril en verrekijker niet.

Als je kuilen vindt van zo'n 20 - 50 cm diep en een metertje in doorsnee zit je bijna altijd goed. Is vaak een aanwijzing voor een natuurlijke voedselbron.

Voorbereiding is de sleutel tot succes. Ik ben ervan overtuigd dat je op deze manier een voorsprong hebt op ruim 90% van de vissers.

De moeite die je bereid bent te nemen, bepaalt je strategie. Neem als basis de keren dat je wilt voeren.

Say hello to my little friend
timvanzanten  
#23 Gepost : zondag 27 februari 2011 13:01:05(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
precies david, observatie is de sleutel tot succes en kan je zowel vertellen in welke hoek de karper op een bepaald tijdstip zit. een proddingstick of een dieptemeter kunnen hierbij zeker helpen maar ook een gewoon peilloodje of markerfloat kunnen je meer vertellen over de bodemstructuur en dieptes. het mooieste is om te kijken waar andere vissers vissen. op de kant waar niet wordt gevist, probeer je middens peilen een hard stuk bodem te vinden onder de kant. Geef het eens een kans en ga eens vissen dan. er is namelijk geen betere manier om te weten of er vis zit dan te vissen!
jaakopvisser  
#24 Gepost : zondag 27 februari 2011 13:29:07(UTC)
jaakopvisser


10 ponder

Lid sinds: 29-10-2010(UTC)
Berichten: 50

Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Op het water is een boot niet toegestaan, deze heb ik ook niet in het bezit.
Ik zal het met een peilhengel en markerfloat moeten doen.
De verrekijker en de zonnebril had ik ook al bij m'n spullen gedaan.
Het is voor mij dus ook niet mogelijk om op elke plek te vissen, kan namelijk niet overal heen werpen...
Maar zoals jullie ook al zeggen is observatie een belangrijk iets. Zal het daar toch van moeten hebben.
Vorig jaar met een aantal vissers gesproken, gevraagt of ze gepeild hadden en hoe de bodem van het water was.
Deze vissers komden mij toen niet eens vertellen hoe diep het was, hadden ook helemaal niet gepeild.
Dus de kanten in de gaten houden, zal ik zeker doen. De meeste vissers gooien hun aas zo ver mogelijk het water in, de kanten krijgen dus zeker een kans.
En over het gehele water bevoeren, is dat noodzakelijk? Een grote verspreide voerplek en deze in de loop van tijd steeds kleiner maken, is dat ook een optie?
In ieder geval bedankt voor de tips tot nu toe, kunnen mij zeker helpen dit water wat beter te leren kennen.

Groeten Jaakop
timvanzanten  
#25 Gepost : zondag 27 februari 2011 13:35:37(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
tjA, het hele water bevoeren is een Luc de Baets techniek. je voer overal een beetje zodat de vissen gewend raken aan jouw persoonlijke aas. de vissen zitten dan zo op je voer dat als ze je haakaas tegenkomen, ze die sneller zullen pakken. je kan ook een gespreide voerplek maken en dan met de dagen steeds gecentreerder voeren. dit doe ik zelf ook altijd.
DavidT  
#26 Gepost : zondag 27 februari 2011 14:45:32(UTC)
DavidT


40 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 1.050

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Het water is niet heel erg groot dus ik zou beginnen met overal een handje. Niet alle vissen komen op alle plekken. Misschien wel op 7 ha. Dat weet ik niet. Zeker weten doen we gelukkig niet alles in de visserij.

Hele boilies, halve boilies, boiliekruim en spodden maar.
Say hello to my little friend
jaakopvisser  
#27 Gepost : zondag 27 februari 2011 22:58:32(UTC)
jaakopvisser


10 ponder

Lid sinds: 29-10-2010(UTC)
Berichten: 50

Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Er zijn meeredere tactieken, ga denk ik toch voor de tactiek van Tim.
De andere tactiek zal gegarendeerd werken maar is niet voor mij weggelegt (is ook duurder).
Ga dus mijn best doen om de juiste stek te vinden en daarop gespreid voeren, dit nog niet te veel i.v.m. de watertemp.
Hoop dat deze tactiek werkt op het water, ben benieuwd.

David, wat bedoel je met overal een handje?
Zijn dat de stekken dicht bij de kant?

Groeten Jaakop
DavidT  
#28 Gepost : maandag 28 februari 2011 17:00:21(UTC)
DavidT


40 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 1.050

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Nee, wat ik bedoel is alleen de 1e keer dat je gaat voeren dat je overal een handje aas terecht komt. Hoeft niet duur te zijn. Je kan je eigen boilies mengen met zinkende hondebrokken, particles etc. Kan, niks moet. Heb geen inzicht in het totale witvisbestand. Houd er rekening mee dat de vis bezig is zich voor te bereiden op de paaiperiode. De 1e keer zal er in jouw beleving een heleboel aas het water ingaan maar als je totale aanpak klopt, krijg je loon naar werken. Maak je niet druk, er zijn vissers die gebruiken 1000 kilo boilies per jaar. Je bent wel even bezig. Trek er een hele middag voor uit.

Het is 2 meter diep dus als je begin april, dan is de watertemperatuur > 10 graden waarschijnlijk, op zoveel mogelijk plekken je aas introduceert, kan je daarna op je gekozen stek van een groot opppervlak naar een kleiner oppervlak voeren. Maar dat doen er al zoveel net als een halve maan bijvoorbeeld.

Gooit iedereen met de werpijp alles op 40m2, maak jij een strook van 100 meter lang van om de 5 meter compacte plekken bijvoorbeeld. Kan heel mooi met spodden.

Gebruikt iedereen boilies, doe jij je ding met mais bijvoorbeeld.

De gemiddelde visser gooit 80 meter. Gooi je haakaas op 100 meter als je dat kan en leg een haakaasje met een slappe lijn in je eigen kant.

Maakt iedereen een voerplek, probeer eens een attractieve single hookbait.

Etc etc.

De rest moet je zelf doen. Ik Silenced niks meer.

Vangze
Say hello to my little friend
jantjebeekx  
#29 Gepost : maandag 28 februari 2011 19:01:55(UTC)
jantjebeekx


10 ponder

Lid sinds: 24-1-2011(UTC)
Berichten: 80

west is best, east is least!
jaakopvisser  
#30 Gepost : maandag 28 februari 2011 21:00:28(UTC)
jaakopvisser


10 ponder

Lid sinds: 29-10-2010(UTC)
Berichten: 50

Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
David,

Zeker bedankt voor de tips.
Het voeren met particles en zelf gedraaide bollen is inderdaad wel de goedkoopste manier, gaat ook wel goed komen.
Met spodden kun je inderdaad overal kleine voerplekjes maken, is dus iets om te onthouden.
Anders vissen dan de rest, en hiermee de vis proberen de vis te vangen.
Ik ben in ieder geval veel infromatie rijker en ga er zeker wat mee doen.

Bedankt voor de hulp.

Groeten Jaakop
davey knol  
#31 Gepost : maandag 28 februari 2011 23:44:42(UTC)
davey knol


25 ponder

Lid sinds: 17-12-2009(UTC)
Berichten: 444
Man
Nederland

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
heb je inmiddels als een plan?

ikzelf ben ook met een water bezig...

en volg dit topic dus op de voet, wij gaan aankomen weekend de eerste nacht draaien
Leer van je fouten, geniet van je succes
jaakopvisser  
#32 Gepost : dinsdag 1 maart 2011 20:02:52(UTC)
jaakopvisser


10 ponder

Lid sinds: 29-10-2010(UTC)
Berichten: 50

Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Dus ook druk bezig met een nieuw water, wel mooi maar ook wel weer spannend.
De peilhengel ligt standaard in de bedrijfsauto en als ik tijd over heb ga ik langs het water, zo ook vandaag weer.
Heb een nieuw stuk op het water bekeken en gepeild, niet veel bijzonders.
Alles was vlak en het bodemverloop was het zelfde, alleen in de hoek van de plas heb ik een plek gevonden waar geloof ik iets van een grindbed ligt.
Die plek even onthouden en verder even doorzoeken. Ben van plan om diverse voerplekken te maken om toch het aas goed te introduceren.
Deze plekken dan bevissen en er het nodige van te leren.
Heb nog geen datum om een dag te vissen, komend weekend druk met andere dingen en een vrouw die moet werken.
Wil het bij jullie verder wat lukken? En zo ja wat is jullie aanpak?

Toch wel grappig dat er mensen zijn die dit topic volgen.

Succes en groeten Jaakop
tom de maat  
#33 Gepost : dinsdag 1 maart 2011 20:11:20(UTC)
tom de maat


35 ponder

Lid sinds: 1-11-2010(UTC)
Berichten: 836

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
ik heb er nog nooit op gelet maar dit jaar wel ook temperatuur
DavidT  
#34 Gepost : donderdag 3 maart 2011 19:17:29(UTC)
DavidT


40 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 1.050

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Ik ben nieuwsgierig geworden Jaakop. Ligt het grind ook in de kant? Met een voerschep op een schepnetsteel kan je misschien een bodem monster nemen. Het zou ook een mosselbank kunnen zijn. Hoe dan ook, het is iets afwijkends. Zijn het mosselen dan weet je in ieder geval waar je een aasje moet plaatsen. Vraag aan je winkelier welke materialen hiervoor geschikt zijn.

Oh ja, niet voor waarheid aannemen dat anderen niet weten hoe de bodem eruit ziet. Zou jij aan een nieuwe visser op je water direct het achterste van je tong laten zien? Jij misschien wel. Een heleboel anderen niet.
Say hello to my little friend
jaakopvisser  
#35 Gepost : zaterdag 5 maart 2011 00:39:10(UTC)
jaakopvisser


10 ponder

Lid sinds: 29-10-2010(UTC)
Berichten: 50

Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Dat is zeker wel een idee, die voerschep. Donderdag nog weer geweest en een uur of drie aan het peilen geweest. Mooi talud gevonden, 2 m oplopend naar 1,5 m en weer terug. Ook een plek om zeker te proberen.
Kwamen 2 vissers die hun kamp gingen opbouwen, na zo'n 2 uur even een praatje gemaakt, weer wat info erbij. Volgende dag even een kijkje gedaan, hadden 1 vis gevangen 24 pond. Ben benieuwd wat mijn eerste sessie zal gaan doen. Zeker bedankt voor de tip.

Groeten Jaakop
Gebruikers aanwezig in dit topic
2 Pagina's<12
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.