logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
jantjebeekx  
#1 Gepost : maandag 28 februari 2011 23:19:13(UTC)
jantjebeekx


10 ponder

Lid sinds: 24-1-2011(UTC)
Berichten: 80

hallo,
ik ben van plan in/voor het voorjaar een voerstek aan te leggen op een redelijk druk water van ongeveer 10ha. het water heeft een redelijk bestand met een aantal hoge dertigers en misschien (als we de buurt van medevissers moeten geloven) ook een veertiger. het water is op het diepste punt een dikke 12 meter diep
wat zouden jullie aanraden qua voerstrategie?
ik dacht zelf eraan om met alleen boilies te voeren op een diepte van 2 a 3 meter in de buurt van de paaiplaats.
gr jantje
Sponsor
Jorden  
#2 Gepost : maandag 28 februari 2011 23:22:59(UTC)
Jorden


45 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 1.793

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
jantjebeekx schreef:
hallo,
ik ben van plan in/voor het voorjaar een voerstek aan te leggen op een redelijk druk water van ongeveer 10ha. het water heeft een redelijk bestand met een aantal hoge dertigers en misschien (als we de buurt van medevissers moeten geloven) ook een veertiger. het water is op het diepste punt een dikke 12 meter diep
wat zouden jullie aanraden qua voerstrategie?
ik dacht zelf eraan om met alleen boilies te voeren op een diepte van 2 a 3 meter in de buurt van de paaiplaats.
gr jantje


mhhh, wat ik altijd doe: ik heb altijd een vaste stek. maar als ik weet dat het mooi weer gaat worden, en het water snel gaat opwarmen. dan ga ik 2 dagen van te voren altijd wat voorvoeren op de ondiepe gedeelte's. daar ga je de karper ook weten te vinden als de bovenste waterlaag snel opwarmt! voor nu in deze barre tijden :-" , zou ik niks voeren, maar gewoon een pva string met boilies naar de stek toe gooien! en met witte pop-ups vissen! werkt altijd!

Bewerkt door de gebruiker maandag 28 februari 2011 23:24:34(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Me...myself...and my rods!
jantjebeekx  
#3 Gepost : maandag 28 februari 2011 23:41:02(UTC)
jantjebeekx


10 ponder

Lid sinds: 24-1-2011(UTC)
Berichten: 80

ik was zelf ook van plan tegen de tijd dat het beter weer gaat worden een klein beetje te gaan voeren, en hoe meer activiteit ik waarneem hoe meer ik ga voeren natuurlijk wel met mate.
Mister X  
#4 Gepost : dinsdag 1 maart 2011 00:23:02(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

1 woord watercraft niet door mijn bedacht komt van kevin nash hier leef ik zelf ook
naar binnen mijn visserij. Goed naar het zien van een paar dvdtjes valt het kwartje
observatie onder & boven water in mijn optiek is key (belangrijk) Je kan heel veel
met pijldobber & voerboot. Loop z.v.m rond het water zoek naar belletjes & bubbels
waar mogelijk en kijk waar vissen springen. Kort samengevat probeer de puzzel van
jouw water in elkaar te plaatsen piece by piece bit by bit. Maak aantekeningen waar
mogelijk je kan niet alles onthouden. Je gaat zien dat op lange termijn een patroon
ontstaat hier kan je op in spelen m.b.t voeren. Heel belangerijk waneer je van het
water(en) een bepaald beeld krijgt betekend niet dat het altijd zo blijft. Blijf kijken
& altijd flexibel het is de bedoeling dat je de vis trickt niet dat de vis je trickt voor
de gek houd. Effort equals reward stick to game plan's voor & tegenspoed succes Knipoog

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 1 maart 2011 00:26:14(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

ferenc  
#5 Gepost : dinsdag 1 maart 2011 08:22:37(UTC)
ferenc


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-9-2010(UTC)
Berichten: 521

Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
Alles is afhankelijk van het weer. Zoek bij zon de plaatsen die het eerst verwarmen. Maak meerdere voerplekken en vis deze af. Zou niet te passief gaan vissen.
Na de winter en voor de paai gaan de vissen vreten om alles weer aan te vullen.

De witvis paait eerder, ga hier eens bij kijken en wellicht dat er ook karper te vinden is die het kuit opeten?
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.