logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's<12
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Ruud Gosselink  
#21 Gepost : dinsdag 8 maart 2011 23:40:24(UTC)
Ruud Gosselink


35 ponder

Lid sinds: 10-1-2011(UTC)
Berichten: 930

Hier doe je helemaal niets aan. Het zijn Europese richtlijnen en 'ons' hoogheemraadschap is daar heel erg van gecharmeerd. Dat nog buiten het feit dat ze die afspraken verplicht zijn na te komen. De huidige top van het hoogheemraadschap is helemaal niet voor de visser en iedereen die bestuurlijk met die mensen te maken heeft gehad, heeft geruime tijd met moordplannen rondgelopen.
Het visrecht van het water waar het om gaat ligt bij Groot-Rotterdam. Dat is een behoorlijk grote vereniging, maar wat dit betreft hebben ze ook niets te vertellen. In dit water mogen ze bijvoorbeeld zelf nog geen guppie uitzetten.
Wanneer ze niet besluiten tot Actief Biologisch Beheer denk ik ook niet dat het veel kwaad kan voor de vis.Ik schreef al eerder dat in kraakheldere wateren ook dikke vis zwemt.Waarom zou dat hier niet kunnen?
Yannick de Boer  
#22 Gepost : woensdag 9 maart 2011 00:06:06(UTC)
Yannick de Boer


15 ponder

Lid sinds: 17-2-2011(UTC)
Berichten: 124

Bedankt voor de reactie Ruud! Misschien gek dat ik het niet weet maar wat Actief Biologisch Beheer precies?
Dus u denkt dat de karpers niet dood gaan in grote getallen?

Gr,
Yannick
peter servais  
#23 Gepost : woensdag 9 maart 2011 10:42:21(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Het kan alleen geen kwaad als het geleidelijk gedaan word. Zodat het water zichzelf kan herstellen.
Maargoed, afwachten hoe het loopt. Het kan natuurlijk ook goede gevolgen hebben en daar zijn wij weer blij mee.

Gr. Peter
Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
Ruud Gosselink  
#24 Gepost : woensdag 9 maart 2011 17:27:18(UTC)
Ruud Gosselink


35 ponder

Lid sinds: 10-1-2011(UTC)
Berichten: 930

Het gaat niet om het hele water en gezien de oppervlakte gebeurt het ook niet in één klap. Ik heb de bootjes bezig gezien en het zal nog wel even duren voordat ze klaar zijn.
Wat betreft voedselaanbod en waterplanten gaat het water er volgens mij alleen maar op vooruit. In het troebele water krijgen de planten nu veel minder licht.Wanneer het water helderder wordt groein de planten veel beter en met die plamnten ook de rest van het voedselaanbod. Net als op het land.. Gooi maar 20 cm zand in je tuin. Dat is aan het eind van het jaar helemaal overwoekerd.
In ander water in de buurt waar ze een jaar of 20 terug hetzefde hebben gedaan kwamen er veel meer planten en gigantische hoeveelheden waterluis en ander klein spul.
De vis die ze hadden laten zitten groeide als kool.
Maar na een jaar of zes, zeven waren ze weer terug bij af en nu is weer een leuk putje erwtensoep, maar wel met een aardig bestand aan spiegels.

Actief Biologisch Beheer = Grootschalig wegvangen van vis om het water helder te krijgen. Met name brasem en karper, omdat die in de bodem woelen.

Bewerkt door de gebruiker woensdag 9 maart 2011 17:27:49(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Yannick de Boer  
#25 Gepost : woensdag 9 maart 2011 18:23:36(UTC)
Yannick de Boer


15 ponder

Lid sinds: 17-2-2011(UTC)
Berichten: 124

Ok bedankt,
Ik heb net de project leider gesproken:
HIj vertelde (wat ik al veel heb gezegdSilenced) dat ze dus zand storten, hierdoor komen er meer waterplanten en word het water schoner maar ook dat ze denken als dit gebeurd is, dat de karper op de achterplas nu ook naar de voorplas trekt (er zit veel meer karper op de voorplas)en dat ze daar kuit af gaan zetten in de waterplanten. Maar hij zei dat het geen slechte gevolgen heeft op het visbestand in tegen deel!
Hij zij wel dat ze een jaar of 10 geleden veel brasem van de plas hebben afgevangen!
Dat was nu nog niet nodig zei hij voor karper (beter voor ze gaan ze dat nooit doenswear1)
Maar dat is wat hij zei.
gr,
Yannick
peter servais  
#26 Gepost : woensdag 9 maart 2011 19:49:33(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Je weet iig waar je moet gaan vissen haha,

We zullen zien wat de gevolgen gaan zijn, het zal wel een soort van trend gaan worden die van gemeente naar gemeente overwaaid.
Hou ons iig op de hoogte Yannick. Hopelijk gaat het meevallen of zelfs goede gevolgen hebben.

Gr. Peter
Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
Yannick de Boer  
#27 Gepost : woensdag 9 maart 2011 23:09:43(UTC)
Yannick de Boer


15 ponder

Lid sinds: 17-2-2011(UTC)
Berichten: 124

hahah ja ik houd jullie zeker op de hoogte!
Laten we hopen dat het vooruit gaat Breede lach
Gr,
Yannick
Gebruikers aanwezig in dit topic
UnknownOceanSpiders 0.0
2 Pagina's<12
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.