logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's<12
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Erwin  
#21 Gepost : dinsdag 26 april 2011 11:39:41(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ik denk zelf dat het heel erg veel te maken heeft met de kwaliteit van de noten. Niet altijd is de oogst even goed en de ene noot slijmt sneller dan de andere, al maak je ze op dezelfde manier klaar. Ook al koop je ze bij dezelfde winkel, de kwaliteit kan natuurlijk per jaar verschillen.

Ik laat ze meestal vrij lang (2 a 3 weken) in het water staan voordat ik ze ga koken. Meestal is het zo, dat hoe langer ik ze laat staan alvorens ik ze kook, hoe beter ze slijmen. Met het laten weken (en koken) breng je ze weer naar de originele staat. Hoe verser je noten, hoe sneller ze gaan gisten.
promise2die4  
#22 Gepost : dinsdag 26 april 2011 15:45:48(UTC)
promise2die4


10 ponder

Lid sinds: 13-4-2011(UTC)
Berichten: 84

Erwin schreef:
Ik denk zelf dat het heel erg veel te maken heeft met de kwaliteit van de noten. Niet altijd is de oogst even goed en de ene noot slijmt sneller dan de andere, al maak je ze op dezelfde manier klaar. Ook al koop je ze bij dezelfde winkel, de kwaliteit kan natuurlijk per jaar verschillen.

Ik laat ze meestal vrij lang (2 a 3 weken) in het water staan voordat ik ze ga koken. Meestal is het zo, dat hoe langer ik ze laat staan alvorens ik ze kook, hoe beter ze slijmen. Met het laten weken (en koken) breng je ze weer naar de originele staat. Hoe verser je noten, hoe sneller ze gaan gisten.


opzich heb je wel gelijk met verschillende oogsten, maar als je bijvoorbeeld net als ik een 25 kilo zak haalt is dat neem ik aan van de zelfde oogst niet waar?? dus dan zouden ze of allemaal wel slijmen of juist niet..

en bij mij slijmen ze ene keer wel andere keer niet.... althans ene keer wat sneller dan de andere keren. ik heb trouwens net nog wel iets gevonden dat als je al een hoop noten heb die slijmen je eigenlijk nieuwe moet maken en dan een paar beslijmde noten erbij doen in je nieuwe lading.. dan schijnt het ook sneller te gaan slijmen.

maar goed... ik heb ze liever zonder slijm dus ik maak ze schoon na het koken en dan gaan ze in vers fris water en heb ik een lekker zoetig en fruitig en niet slijmend nootje Knipoog waar ik veel plezier aan heb en de karpers helemaal!!
timvanzanten  
#23 Gepost : dinsdag 26 april 2011 15:52:52(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
zou het geen optie zijn een zakje gist toe te voegen aan je nootjes? dit zal wel degelijk het slijmingsproces bevorderen niet?
chiele  
#24 Gepost : dinsdag 26 april 2011 17:23:44(UTC)
chiele


45 ponder

Lid sinds: 27-6-2010(UTC)
Berichten: 1.902

ik ben laatst bij tbf geweest en geert zei me dat het gisten van de tijgernoten slecht is, dat het de tijgers zuur zou maken Think
iemand een idee hoe hij hierop komt?
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite

Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Breede lach Alvast bedankt!
timvanzanten  
#25 Gepost : dinsdag 26 april 2011 18:05:21(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
tja, gisten is een vorm van derf. een rotte vrucht gaat ook gisten als hij bederft.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's<12
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.