logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Remond  
#1 Gepost : dinsdag 22 maart 2011 10:42:21(UTC)
Remond


5 ponder

Lid sinds: 12-11-2010(UTC)
Berichten: 41

Hallo,

ik heb al jaren een mooie zandwinput langs de rivier op het oog om m'n lijnen een keer nat te gaan maken. Al zo'n 10 jaar lang rij ik er eens in de zoveel tijd heen en loop een rondje om dit prachtige water en verbaas me dat ik er nooit een ziel tegenkom en ook geen stekken o.i.d. Ben toch niet de enige visser die van 'verboden' water (natuur gebied)houd dacht ik toch! Bijna elk jaar als de rivier overstroomt wordt ook dit water verzwolgen en vraag ik me af of de vis, als die er al op zit, erin is blijven zitten of dat deze met het stijgende water eruit zwemt.

Mijn vraag; heeft iemand ervaring met dit soort wateren en blijven de vissen er over het algemeen op zwemmen of zijn ze met het hoge water weer verdwenen. Er zullen volgens mij altijd een paar vissen overzwemmen maar ook weer nieuwe voor in de plaats komen.

Vriendelijke groet,

Remond
Sponsor
Temmer  
#2 Gepost : dinsdag 22 maart 2011 13:48:20(UTC)
Temmer


20 ponder

Lid sinds: 14-2-2011(UTC)
Berichten: 199

hee Remond,

Ik vis zelf ook regelmatig op dit soort putjes langs de rivier. Op sommige putjes al enkele jaren. Het is me opgevallen dat eigenlijk op elk van deze putjes wel karper huist en soms nog grote en erg mooie exemplaren!!

Er zullen ongetwijfeld vissen zijn die met hoog water terug de rivier opgaan, maar ik heb al meerdere vissen twee of zelfs drie keer gevangen en dat na één of meerdere hoogwater periodes...

Vanavond ga ik ook weer naar één van de putten hier in de buurt. Hier zaten vorig jaar heel veel SKP spiegels tussen de 10 en 20 pond. Stuk voor stuk mooie vissen. Maar eens kijken of dezelfde er nog zitten!(vissen)

Remond  
#3 Gepost : dinsdag 22 maart 2011 15:33:28(UTC)
Remond


5 ponder

Lid sinds: 12-11-2010(UTC)
Berichten: 41

He Temmer,

Bedankt voor je reactie!

Die SKP spiegels moeten er dus ook tijdens het hoge water opgezwommen zijn. Het water in mijn geval is bijna letterlijk een vierkante bak, gemiddeld zo'n 10 meter diep met op een paar plaatsen wat ondiepere overzones. Hier is het water ongeveer een halve meter diep en loopt tot zo'n 5 meter uit de kant vrij snel weer af naar 10 meter.

Is jouw water ook zo diep, en hoe vis jij daar (stekken) in het vroege voorjaar? Succes vanavond, ben zeer benieuwd naar je vangsten! Hoor graag van je.

Groet,
Remond

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 22 maart 2011 17:56:53(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

stefan everts  
#4 Gepost : dinsdag 22 maart 2011 18:35:58(UTC)
stefan everts


35 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 835

ik vis zelf ook veel op de rivier en af en toe een op zo'n (prive) put ernaast...moet eerlijk zeggen dat die putten toch moeilijker zijn dan de rivier zelf maar ben er wel van overtuigd dat er grote dames op zitten ivm het zakken van de rivier na het hoge water...oude vissen kunnen daar natuurlijk prachtig hun laatste jaren slijten als ze niet mee kunnen komen met het zakkende water de rivier weer in...

maar goed das natuurlijk slechts een theorie!

probeer het water gewoon zorgvuldig uit te peilen en evt lichtjes aan te voeren,ik ben van mening dat rivier vissen makkelijker te vangen zijn dan vissen die hun hele leven al op een put zwemmen,maar het vinden van de vis is gewoon een stuk lastiger

succes ermee!!
Pompiedomtiedom,,,,die hengels moeten krom!!!!
Temmer  
#5 Gepost : dinsdag 22 maart 2011 21:26:36(UTC)
Temmer


20 ponder

Lid sinds: 14-2-2011(UTC)
Berichten: 199

2 uurtjes gezeten en helaas geen aanbeet... Wel veel activiteit, dus morgen maar weer proberen.

@ Remond;
de putten die ik bevis zijn vaak niet zo diep. zijn ook geen echte zandwinningsputten (op één na). In het vroege voorjaar zoek ik eigenlijk op elk water dat ik bevis altijd de oever op waar de meeste zon op staat en zoek vervolgens naar het meest ondiepe stuk. Opwarming = activiteit is mijn optiek. Zo viste ik vanavond op 75 cm water...

Bedenk overigens dat er op dit soort plassen ook vaak heel veel witvis (Brasem) zitKnipoog

Een aantal jaren geleden viste ik wel op een echte zandwinningsput met een diepte van gemiddeld 13 meter en een diepste punt van 18 meter. Deze plas kende één oever waar het wat glooiender wegliep dan op de rest van het water. Deze oever lag ook nog eens aan de noordkant. In het vroege voorjaar kon ik hier vaak een visje verschalken op de zonnige dagen.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.