logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
clebiffe  
#1 Gepost : woensdag 23 maart 2011 08:58:33(UTC)
clebiffe


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 10-2-2011(UTC)
Berichten: 11

Misschien een stomme vraag maar:
Ik ga dit jaar (eindelijk) een keer met pop-ups vissen.
Bijgevolg pop-ups en een bijhorend dipje gaan halen.

-> Kan ik de pop-ups best laten soaken in deze dip of op het moment zelf effe dippen?
-> Als ik de pop-ups laat soaken, hoe kan ik deze dan best bewaren? Ijskast, donkere plaats, ...?

Greetz

Steve
Sponsor
sven vq  
#2 Gepost : woensdag 23 maart 2011 11:08:51(UTC)
sven vq


20 ponder

Lid sinds: 2-3-2010(UTC)
Berichten: 363

ik laat mijn pop ups steeds weken in mijn dips. Kan helemaal geen kwaad om deze langere tijd te weken, ik ontdekte vorig jaar nog een potje pop ups welke al 2jaar aan het weken waren. Heb er nog mooie resultaten op gehad.

Ik bewaar mijn potjes met dips en pop ups steeds in een afgesloten doos op een plek waar de temperatuur redelijk constant is (in de zomer bv onder de auto). best vermijd je toch de warme plekken (bv in de auto in de zomer of in een gloeiend hete tent).

Grtz
Erwin  
#3 Gepost : woensdag 23 maart 2011 12:26:39(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Wanneer je dat doet, is het wel handig ze voor te boren. Ze worden dan namelijk knoepers hard.

Gr. Erwin
clebiffe  
#4 Gepost : zaterdag 26 maart 2011 18:26:07(UTC)
clebiffe


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 10-2-2011(UTC)
Berichten: 11

Merci voor de info !!!
ferenc  
#5 Gepost : zaterdag 26 maart 2011 18:36:01(UTC)
ferenc


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-9-2010(UTC)
Berichten: 521

Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
Of met boilienaald en al in de dip zetten.Er zijn mooie potjes te koop waar aan de deksel een naald hangt zodat je een gedipte zonder teveel rommel kan monterne op je hair.
DavidT  
#6 Gepost : zondag 27 maart 2011 10:48:41(UTC)
DavidT


40 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 1.050

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Voorboren is alleen nodig als er suikers in je dip zitten die uitharden.
Say hello to my little friend
timvanzanten  
#7 Gepost : zondag 27 maart 2011 13:20:02(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
mhwa, David, voorboren kan nooit kwaad. Alle pop-ups worden na een tijdje droger waardoor ze harder worden. je ontkomt er niet aan!
carpfigter  
#8 Gepost : zondag 27 maart 2011 14:07:26(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

je kan de pop-ups natuurlijk bewerken met een eigen tint , waardoor ze lang zacht blijven en super atractief gaan worden , met een sweetner en wat flavour kan je jaren genieten van zachte pop-ups ,
voor wie de eerste gratis korda dvd heeft probeer maar de tip die ali hamidi meegeeft maar let op de verhouding sweetner en flavour ,
doormiddel van de pop-ups dagelijks wat van uw eigen brouwsel te laten opnemen bekom je iets heel appart Knipoog
grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
DavidT  
#9 Gepost : zondag 27 maart 2011 14:08:50(UTC)
DavidT


40 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 1.050

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Je ontkomt er niet aan dat ze iets uitdrogen maar dan kan je nog met gemak je naald er doorheen prikken. Ik ken niemand, of nu misschien 1Knipoog , die al z'n pop ups voorbereid omdat ie anders z'n naald er niet meer doorheen krijgt. Pop ups zijn gemaakt van ingrediënten die niet zomaar heel hard uitdrogen in een potje. Daarnaast zou het commerciëel gezien onverstandig zijn pop ups te verkopen die compleet uitdrogen in een potje.

Zie het als je boilies conserveren in suiker. Die worden ook kneiterhard.

Heb een jaar lang pop ups gesoakt in een dip zonder suikers. Pop ups waren zachter dan voor het soaken.

Maar als iemand al z'n pop ups wil voorzien van een gaatje, be my guest.
Say hello to my little friend
sven vq  
#10 Gepost : zondag 27 maart 2011 14:21:13(UTC)
sven vq


20 ponder

Lid sinds: 2-3-2010(UTC)
Berichten: 363

ik volg David in zijn relaas. Zout en suiker ontrekken vocht en hierdoor wordt de pop up harder. Plaats een pop up in een dip zonder suiker en deze zal hetzelfde blijven of zelfs wat zachter worden.
Pop ups doorprik je beter niet, hierdoor gaat het drijfvermogen heel wat verminderen eenmaal ze zich volzuigen met water.

Grtz
timvanzanten  
#11 Gepost : zondag 27 maart 2011 17:50:57(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
tja, heren, ben het er toch niet mee eens. laatst was er een verkoop van Dynamite pop-ups die werden verkocht voor een euro per potje omdat ze hard waren geworden. geen flavour of dip zat bij het potje in. pop-ups worden hard doordat ze vocht verliezen. zet jij je pop-ups in de zon, dan zal het potje condenseren. Het gevolg raad je al! Ik zelf boor mijn pop-ups nooit door en dat heeft te maken dat ik ze niet soak en altijd droog en donker bewaar. zijn ze mij te hard, dan gaan ze richting vuilnisemmer.

Over het doorprikken van pop-ups: ze verliezen idd drijfvermogen als je ze doorprikt. Toc blijven ze toch dan nog enorm lang drijven! Ik heb het getest met Nutrabaits pop-ups en die blijven zelfs doorgeprikt 3 dagen drijven! Ik denk dan ook dat de gemiddelde pop-up minstens een dag kan blijven drijven doorgeprikt of niet. gebruik je elastieke baitbands die je gebruikt asl hair ( door de boilie heen dus) dan zullen ze nog langer blijven drijven omdat het rubber van het elastiek het water redelijk tegenhoudt.

Bewerkt door de gebruiker zondag 27 maart 2011 17:56:28(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

jori  
#12 Gepost : zondag 27 maart 2011 21:05:09(UTC)
jori


25 ponder

Lid sinds: 18-7-2010(UTC)
Berichten: 443

een gaatje in boren en dan aan de boillie naald in de dip zetten en dan zo op de hair schuiven simel zat
behandel iedere karper met respect!
DavidT  
#13 Gepost : zondag 27 maart 2011 21:11:45(UTC)
DavidT


40 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 1.050

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Hoe vaak kom je pop ups tegen die te hard zijn geworden voor de verkoop? Ik ben ze nog nooit tegengekomen en ben bij aardig wat winkeliers over de vloer gekomen. Of ze kunnen/konden allemaal goed inkopen of ze verkopen uitgedroogde rommel zonder het te weten 128fs31818
Say hello to my little friend
timvanzanten  
#14 Gepost : zondag 27 maart 2011 23:03:03(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
David, winkeliers hebben niets voor niets een enorme sale van (oud) aas elk jaar! de oude meuk moet eruit! De kans blijft bestaan dat je aas koopt wat oud is maar de meeste winkeliers zorgen wel voor goede producten in hun schappen. dat neemt niet weg dat pop-ups oud kunnen worden en harder worden. en jah, ik denk dat we soms weleens oud aas kopen ondanks dat we het niet weten.

Bewerkt door de gebruiker zondag 27 maart 2011 23:09:21(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Jorden  
#15 Gepost : maandag 28 maart 2011 01:06:18(UTC)
Jorden


45 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 1.793

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
wat ik heb gemerkt bij pop-ups:

zacht: in het algemeen blijven ze attractief, en blijven ze lang hun drijfvermogen behouden!

hard: in het begin super attractief, maar daarna mindert het snel! ze blijven ook minder lang drijven (dit komt omdat ze heel snel vocht beginnen op te nemen, en zo de structuur minder stabiel is).

dit heb ik nu wel in extrema getest, in het algemeen maakt het weinig uit. maar om pop-ups te bewaren zou ik ze gewoon constant laten soaken in een dip! worden ze zeer attractief, maar blijven ze iets minder lang drijven, dat is toch wat ik heb opgemerkt!
Me...myself...and my rods!
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.