logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

5 Pagina's<1234>»
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Arnold  
#21 Gepost : maandag 28 december 2009 18:17:03(UTC)
Arnold


35 ponder

Lid sinds: 13-7-2009(UTC)
Berichten: 974

Hey Steef,

Ook dat is een manier, maar zoals je zelf al aangeeft niet de meest diervriendelijke... Ik denk dat er al een aantal goede en minder lugubere manieren gepost zijn die eerst maar eens uitgeprobeerd moeten worden Knipoog

Arnold
timvanzanten  
#22 Gepost : maandag 28 december 2009 18:33:01(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
steef zenden schreef:
wat mijn vroegere vismaten deden als die langs de maas zaten en last hadden van ratten. Was er 1tje vangen aan een dreg,dan over die rat wasbenzine gooien en in de fik steken(is wel niet diervriendelijk), die rat gaat zo krijsen en door dat geluid die die brandende rat maakt schrikt de andere ratten af


Steef! jij hebt wel hele drastische maatregelen! Ik houd het dan toch liever bij een citronella kaarsje! Ik ben zelf in het bezit van vijf tamme ratten en moest toch eigenlijk wel ff slikken bij deze post!

Bewerkt door de gebruiker maandag 28 december 2009 18:33:50(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Erwin  
#23 Gepost : maandag 28 december 2009 19:07:38(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Precies. Laten we het wel humaan houden?

Erwin
steef zenden  
#24 Gepost : maandag 28 december 2009 19:59:31(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

Hallo ik zei al dat het niet zo diervriendelijk zou zijn en trouwens mijn vroegere vismaten deden en niet ik.....
Ik heb zelf ook regelmatig last gehad van ratten en ik deed al het voer in emmers en als het kon zo hoog mogelijk ophangen of zetten en als de auto bij de stek kan dan gaat alles in de auto. En wat ik zeker dan doe is proberen niet te knoeien met het voer zodat er wat blijft liggen op de rond op de stek
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Arnold  
#25 Gepost : maandag 28 december 2009 20:11:34(UTC)
Arnold


35 ponder

Lid sinds: 13-7-2009(UTC)
Berichten: 974

Goed, even voor de duidelijkheid:

- Zorg dat er geen etensresten of resten van aas op of in de buurt van je stek liggen.
- Leg eventueel op een afstand van je stek wat eetbaars neer om de ratten op afstand te houden.
- Bewaar eten voor jezelf en het aas bij voorkeur in een auto. Als dat niet lukt zorg dan dat het goed afgesloten is en hang het in een boom of struik.

Dus Roy, ik denk dat als je bovenstaande dingen probeert, je rattenprobleem in ieder geval (een stuk) minder wordt 128fs31818

Arnold
Kees van de Belt  
#26 Gepost : woensdag 30 december 2009 09:57:55(UTC)
Kees van de Belt


10 ponder

Lid sinds: 29-12-2009(UTC)
Berichten: 99

steef zenden schreef:
wat mijn vroegere vismaten deden als die langs de maas zaten en last hadden van ratten. Was er 1tje vangen aan een dreg,dan over die rat wasbenzine gooien en in de fik steken(is wel niet diervriendelijk), die rat gaat zo krijsen en door dat geluid die die brandende rat maakt schrikt de andere ratten af


Niet diervriendelijk is misschien nog al een zacht uitgedrukt.:-s
Mocht ik er last van gaan krijgen probeer ik wel een kaarsje.
handige tip is dat btw

Bewerkt door de gebruiker woensdag 30 december 2009 10:03:12(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
roy pluim  
#27 Gepost : woensdag 30 december 2009 15:02:11(UTC)
roy pluim


20 ponder

Lid sinds: 14-12-2009(UTC)
Berichten: 274

eten en aas goed opruimen en zo doe ik altijd maja somige mensen ruimen niet alles op en dat trekt ze aan
steef zenden  
#28 Gepost : woensdag 30 december 2009 15:27:15(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

vaak genoeg ben je de klos al door de vorige vissers die er een zooitje van gemaakt hebben
Het ergste wat ik in Frankrijk heb mee gemaakt was dat ik met mijn vrouwtje tussen 2 rattenfamilies zat met de tent, die dus 's nachts oorlog met elkaar aan het voeren waren en de ingang voor de tent was het slagveld....
Als mijn vrouwtje in de nacht naar de wc moest moest ik mee om de ratten te verjagen met een felle lamp....
De ratten kwamen de tent niet binnen wat al het eten en voer stond in emmers in de auto en we zorgen ervoor dat we niet knoeiden met het voer en eten.....

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 3 april 2010 00:18:07(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

JulienH  
#29 Gepost : woensdag 6 januari 2010 00:34:09(UTC)
JulienH


20 ponder

Lid sinds: 9-7-2009(UTC)
Berichten: 316

steef zenden schreef:
wat mijn vroegere vismaten deden als die langs de maas zaten en last hadden van ratten. Was er 1tje vangen aan een dreg,dan over die rat wasbenzine gooien en in de fik steken(is wel niet diervriendelijk), die rat gaat zo krijsen en door dat geluid die die brandende rat maakt schrikt de andere ratten af


Dit heb ik ook eerder gehoord. Zelf geen ervaring mee. Ben wel benieuwd of het echt werkt, dus Roy...
Het is alle dagen visdag, maar geen vangdag.
timvanzanten  
#30 Gepost : vrijdag 8 januari 2010 23:57:50(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
zoals al eerder gezegd Julien, laten we het een beetje diervriendelijk houden aub! Respect voor de natuur is een belangrijke eigenschap van een karpervisser vind ik zelf!
JulienH  
#31 Gepost : zaterdag 9 januari 2010 11:50:01(UTC)
JulienH


20 ponder

Lid sinds: 9-7-2009(UTC)
Berichten: 316

timvanzanten schreef:
zoals al eerder gezegd Julien, laten we het een beetje diervriendelijk houden aub! Respect voor de natuur is een belangrijke eigenschap van een karpervisser vind ik zelf!


Kom op zeg Tim, het was bedoeld als grapje: niet zo serieus! En bovendien, diervriendelijk? Vissen is dat ook niet bepaald toch?
Het is alle dagen visdag, maar geen vangdag.
timvanzanten  
#32 Gepost : zaterdag 9 januari 2010 12:05:42(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Ik serieus! je zou me eens moeten leren kennen haha, maargoed er zit natuurlijk wel een verschil in diervriendelijkheid. Het slaan van een haakje in een vissenbek of het levend verbranden van een rat zijn toch wel twee uitersten. Laten we daarom zaken niet stimuleren!

Gr. Tim,
roy pluim  
#33 Gepost : zaterdag 9 januari 2010 20:12:24(UTC)
roy pluim


20 ponder

Lid sinds: 14-12-2009(UTC)
Berichten: 274

Alles kan en respect voor ratten?kijken wat jij zegt als je plu overwerp en foudraal en rugtas naar dee kl*ten zijn

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 9 januari 2010 22:20:18(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

timvanzanten  
#34 Gepost : zaterdag 9 januari 2010 20:33:46(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Ja Roy, dat is ook knap zuur maar is dat ook gelijk een reden om dat beestje te beroven van zijn leven? Is het niet zo dat jij in principe te gast bent bij die ratten? je komt weleenswaar in hun leefomgeving niet? Die beestjes kunnen er ook niets aan doen dat ze instinctief naar eten zoeken! Ik begrijp best dat ratten een plaag kunnen zijn. Toch zijn er tal van alternatieven om die beestjes weg te houden van je stek zonder ze gelijk te doden!
Lodewijk  
#35 Gepost : vrijdag 2 april 2010 21:51:43(UTC)
Lodewijk


55 ponder

Lid sinds: 17-3-2010(UTC)
Berichten: 4.290

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
roy pluim schreef:
Hoe houden jullie ze op afstand?



gewoon alles goed afdekken.
en ik heb zo iets van je bent in hun gebied dus wen er maar aan...... en kan dat niet tsja ander water opzoeken
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
Lodewijk  
#36 Gepost : vrijdag 2 april 2010 21:53:21(UTC)
Lodewijk


55 ponder

Lid sinds: 17-3-2010(UTC)
Berichten: 4.290

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
timvanzanten schreef:
Ja Roy, dat is ook knap zuur maar is dat ook gelijk een reden om dat beestje te beroven van zijn leven? Is het niet zo dat jij in principe te gast bent bij die ratten? je komt weleenswaar in hun leefomgeving niet? Die beestjes kunnen er ook niets aan doen dat ze instinctief naar eten zoeken! Ik begrijp best dat ratten een plaag kunnen zijn. Toch zijn er tal van alternatieven om die beestjes weg te houden van je stek zonder ze gelijk te doden!


ben het helemaal met je eens en moet het ook niet zien of horen.........
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
Leroy86  
#37 Gepost : zaterdag 3 april 2010 15:49:42(UTC)
Leroy86


25 ponder

Lid sinds: 7-10-2009(UTC)
Berichten: 412

paar lok doosjes eindje verderop zetten..
ronpothuizen  
#38 Gepost : zaterdag 3 april 2010 15:55:36(UTC)
ronpothuizen


25 ponder

Lid sinds: 4-10-2009(UTC)
Berichten: 437

Stop alle eetbare dingen gewoon goed weg ,dit scheelt al de helft,pas ook op met morsen tijdens het voeren.
Lodewijk  
#39 Gepost : zaterdag 3 april 2010 16:01:19(UTC)
Lodewijk


55 ponder

Lid sinds: 17-3-2010(UTC)
Berichten: 4.290

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
ronpothuizen schreef:
Stop alle eetbare dingen gewoon goed weg ,dit scheelt al de helft,pas ook op met morsen tijdens het voeren.


indd
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
Leroy86  
#40 Gepost : zaterdag 3 april 2010 16:16:30(UTC)
Leroy86


25 ponder

Lid sinds: 7-10-2009(UTC)
Berichten: 412

de katten die daar af en toe lopen ook lekker laten lopen en niet wegjagen!!
gewoon af en toe wat aaien en te eten geven, blijven ze wel om je tent heen hangen...
maargoed liever katten bij mijn tent dan 1 rat op mijn slaapzakKnipoog
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
5 Pagina's<1234>»
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.