logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

21 Pagina's<1234>»
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
pascal van lier  
#21 Gepost : zondag 3 april 2011 10:35:04(UTC)
pascal van lier


15 ponder

Lid sinds: 14-10-2010(UTC)
Berichten: 144

ja hoor mijn net is ook weer nat geworden !
alleen wel van de regen en niet van een karper ,vannacht nog een verspeeld in een omgevallen boom in het water en voor derest van de nacht lekker liggen pitten.
Stefan Wolthuis  
#22 Gepost : zondag 3 april 2011 12:49:15(UTC)
Stefan Wolthuis


15 ponder

Lid sinds: 3-8-2010(UTC)
Berichten: 149

ik zal straks de auto ook maar weer ff volpakken voor een nachtje,tja 2 weekjes vakantie dus het gas gaat er vol op.
Woensdag,donderdag en vrijdag waarschijnlijk nog naar ermerstrand om daar een poging te wagen om een dikke dame op de kant te trekken.
We zullen zien wat deze 2 weken me brengen.
Hou jullie op de hoogte.
passion for angling

mtcbaits
luukboons  
#23 Gepost : zondag 3 april 2011 14:46:02(UTC)
luukboons


10 ponder

Lid sinds: 26-7-2010(UTC)
Berichten: 73

Gister voor het eerst van dit jaar gezeten

1 kleine karpern denk rond de 10 pond
Klein maar fijn
sven vq  
#24 Gepost : zondag 3 april 2011 17:43:32(UTC)
sven vq


20 ponder

Lid sinds: 2-3-2010(UTC)
Berichten: 363

hier een zeer mooie sessie gevist op een hard watertje. 6 vissen verdeeld over 2 nachten waarvan er 3 over de 30pond gingen. en er zit zelfs een 44,6pond bij en die is echt om te watertanden. foto's en verslag komen er mogen op Knipoog nu gaan vieren Breede lach

Grtz
timvanzanten  
#25 Gepost : zondag 3 april 2011 18:07:30(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
super resultaat Sven! ik ben heel benieuwd naar de foto's!

afgelopen week een paar dagen wezen pennen. van alles gevangen ( winde,voorn,zeelt etc. ) maar geen karper! Vanavond de eerste sessie op een water waar ik dit jaar mn tanden in ga zetten. fingers crossed!
Temmer  
#26 Gepost : zondag 3 april 2011 18:31:23(UTC)
Temmer


20 ponder

Lid sinds: 14-2-2011(UTC)
Berichten: 199

net thuis van 2 nachten keihard "werken" :-"

nacht 1 een mooie 28 pond schub en nacht 2 een grandioze bak van 35 pond. Deze oude strijder miste helaas één borst vin...

ps let op die verbrande kop... Man wat een weer was het zaterdag!!

Bewerkt door de gebruiker zondag 3 april 2011 18:33:41(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Temmer heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
DSC_0040.JPG
DSC_0041.JPG
louiskruyfhooft  
#27 Gepost : zondag 3 april 2011 19:05:20(UTC)
louiskruyfhooft


40 ponder

Lid sinds: 31-7-2010(UTC)
Berichten: 1.124
Man
België
Locatie: Kempen

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
mooie vissen temmer!!!!! =d&gt;
Mister X  
#28 Gepost : zondag 3 april 2011 19:08:55(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

Gefeliciteerd met jullie vissen heren gaat echt wel de goede kant op 128fs31818
Henk Fonken  
#29 Gepost : zondag 3 april 2011 20:42:00(UTC)
Henk Fonken


20 ponder

Lid sinds: 11-1-2010(UTC)
Berichten: 337

van vrijdag 1-4 tot zaterdag 2-4 lekker zitten vissen.
ik had net een lading zalm bollen gedraaid en die wou ik testen.
het resultaat.
1 brasem
1 gras karper.
1 spiegel karper.
en 2 vissen verspeeld.

het was een instant sessie dus dat ging wel lekker.
[img][/img]UserPostedImage
Gr Henk de platte koning.
Ron van Houtum  
#30 Gepost : zondag 3 april 2011 20:51:13(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
man man je word oud henk
hahahahaha
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
Jerry  
#31 Gepost : zondag 3 april 2011 22:07:34(UTC)
Jerry


35 ponder

Lid sinds: 27-8-2009(UTC)
Berichten: 879

Mooie vissen weer!!
Groeten,

Jerry
enzyme27  
#32 Gepost : zondag 3 april 2011 22:22:21(UTC)
enzyme27


20 ponder

Lid sinds: 26-1-2011(UTC)
Berichten: 299

Bedankjes: 1 keer
vandaag weer geweest met een maat.
resultaat ik een platte :S
maat een schupje van 6,36 kilo.
wordt tijd dat het weer weekend is en weer kan gaan knallen!
Henk Fonken  
#33 Gepost : zondag 3 april 2011 22:41:16(UTC)
Henk Fonken


20 ponder

Lid sinds: 11-1-2010(UTC)
Berichten: 337

@ ron das nie de leeftijd jongen whahahahahahBreede lach laten we maar zeggen dat t gewoon heel vroeg was nog.en had s'nachts last van brasems op mijn stek:^o
Gr Henk de platte koning.
Henk Fonken  
#34 Gepost : zondag 3 april 2011 22:44:33(UTC)
Henk Fonken


20 ponder

Lid sinds: 11-1-2010(UTC)
Berichten: 337

@ ron enne we zullen binnenkort eens kijken hoe jij er s'morgens ook al weer uit ziet heBreede lach
Gr Henk de platte koning.
Ron van Houtum  
#35 Gepost : zondag 3 april 2011 22:52:11(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
je weet toch dat ik geen rimpels heb
zorg gewoon dat me kop dikker word heb ik ook geen rimpels haha
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
david_deman  
#36 Gepost : zondag 3 april 2011 23:16:14(UTC)
david_deman


15 ponder

Lid sinds: 28-1-2011(UTC)
Berichten: 182

sven vq schreef:
hier een zeer mooie sessie gevist op een hard watertje. 6 vissen verdeeld over 2 nachten waarvan er 3 over de 30pond gingen. en er zit zelfs een 44,6pond bij en die is echt om te watertanden. foto's en verslag komen er mogen op Knipoog nu gaan vieren Breede lach

Grtz


Ik was schepper van dienst Breede lach
Zelf ook een 10 kg schub kunnen landen mannen (vissen)
mijn fotografie facebook-pagina: https://www.facebook.com/ddphotography99

Of voeg mezelf toe: https://www.facebook.com/david.dem.7
sven vq  
#37 Gepost : maandag 4 april 2011 01:08:04(UTC)
sven vq


20 ponder

Lid sinds: 2-3-2010(UTC)
Berichten: 363

ja David, volgende keer mag je weer schepper spelen :-"

Nee, het was een mooie sessie.

Vrijdagmiddag 13u15: fwieeeet. Eindelijk de laatste werkdag voorbij. Ik spring in mijn wagen en rij in versneld tempo naar het water. Daar toegekomen bleek er al 4 man te zitten, waarvan 1 persoon de stek bevist die ik in gedachte had. Was dus ferm balen en ik besloot op een andere stek neer te strijken waar ik toch een vermoeden had dat er een visje zou kunnen rondhangen.
Eenmaal uitgepakt en klaar om uit te varen, kom ik er achter dat mijn dieptemeter hapert en ja hoor, tegenslag nummer 2 is een feit. Tel hierbij de nog steeds ontbrekende visdrive en een toch wel moeilijk water er bij en je kan je wel voorstellen dat ik al geen zin meer had om uit te varen.
Gelukkig kende ik de stek toch wel een beetje en een vriendelijke medevisser (ze bestaan nog Bidden ) geeft me nog een tip voor mijn 3e hengel te positioneren vlak in de kant. Nog geen kwartier later loopt de slappe lijn strak en niet veel later kan ik een 6,5kg zwaar schubje noteren. Van een blitzstart gesproken...

Helaas verliep de nacht zeer stil, maar zo kreeg ik nog eens de kans om de korte nachtjes slaap tijdens de werkweek in te halen. Het was wel teleurstellend om wakker te worden met de swingers op dezelfde positie.
Net nadat mijn buurman zijn relaas had gedaan over de irritante brasems (waar ik met mijn duivenvoer en gebroken bollen geen last van had), loopt de lijn strak tegen het eiland. Ik dril de vis stevig af en kan 10 minuten een schub van 10,5kg noteren. Direct daarna loopt een andere hengel af, maar die verspeel ik jammer genoeg (het betrof een klein schubje).

David Deman arriveert in de namiddag en neemt de stek over van mijn buurman. Toch zal het duren tot de avond vooraleer zijn hengels erin liggen, want hij krijgt amper de kans om zijn materiaal op scherp te zetten.
Om 19u15 loopt de slappe lijn van de kantstok strak en na een toch wel heftige en lange dril kan David het net onder een 15kg zware schub steken. Na het terugzetten gaat David terug naar zijn stek om een half uurtje later een 11,4kg zware spiegel bij me te mogen komen fotograferen. Het liep dus zeer lekker.

De nacht deed zijn intrede en zo ook het slechtere weer. Na een rodenbach besluit ik mijn slaapzak op te zoeken, maar kan moeilijk de slaap vatten door de geluidsoverlast van ganzen en een fuif in de buurt. Tegen 02u00 val ik eindelijk in slaap, alleen was dit niet naar de zin van een mokkende karper die zich had vergrepen aan de snowman op de middelste hengel. Ik moet aardig diep in de hengel gaan hangen en besef plots dat dit weer een grote vis kan zijn. Ik geef een gil aan David, die ondertussen al kwam aangelopen en me nog net in een rotvaart het ponton ziet oplopen. De vis blijft diep tegen de bodem aankleven en ik heb enige moeite om hem omhoog te pompen. Het carbon kraakt en de hemel wordt zo nu en dan opgelicht door een bliksemflits. Ik ben dan ook zeer blij als David een spiegel kan netten. Wanneer ik over de netrand kijk, zie ik een dikke pens en begin al te dromen over een 2e dertiger deze sessie. Niet veel later blijft de wijzer op 16kg staan en kan het dak er af. Dat ik daarna in de gietende regen moet uitvaren, kan me niet echt deren.

Om 6u00 in de ochtend word ik wakker gebeld door David, die ook een schub te pakken heeft en ik ga hem al vlug assisteren om te scheppen. De wijzer blijft staan op 10kg en ik ben zeer gelukkig dat hij ook zijn eerste vis op dit redelijk moeilijk water binnen heeft.
's Morgens besluit ik de hengels opnieuw te positioneren en zie ik dat mijn accu bijna leeg is. Alles of niets dus, ook al verwachtte ik helemaal geen aanbeet meer.
Tijdens een gesprek met David, grap ik nog dat ik nog de topvis van het water eruit zal sleuren (deze vis heeft als reputatie zeer moeilijk vangbaar te zijn). Nog geen half uur later loopt de middelste hengel af en begint een zeer zware dril.

In het heldere water zie ik meermaals een mooie flank het water beroeren en ik zeg tegen David dat dit zeker 1 van de toppers is. Als de vis eindelijk in het net zit, heb ik toch aardig moeite om de vis naar de mat te transporteren. Aan de weegschaal zorgt de kolosale schub ervoor dat de naald op 22,3kg blijft hangen en zo is de topvis een feit.

Een sessie om te herhalen dus Knipoog
hieronder wat foto's (foto's van de kleinere vissen en de 15kg ontbreken omdat ik mijn kabeltje kwijt ben van mijn ene camera, maar deze zullen later volgen).

UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage

Grtz

Bewerkt door de gebruiker maandag 4 april 2011 01:25:10(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Patrick Wolters  
#38 Gepost : maandag 4 april 2011 08:06:59(UTC)
Patrick Wolters


35 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 917

Bedankjes: 3 keer
Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
Machtige Aesir Sven gefeliciteerd!!!
Mvg Patrick
Mag hier niet meer plaatsen dat ik mijn hengelsportartikelen het liefst in Volendam koop.
david_deman  
#39 Gepost : maandag 4 april 2011 09:12:19(UTC)
david_deman


15 ponder

Lid sinds: 28-1-2011(UTC)
Berichten: 182

Mooi verslag Sven, je pent dat hier goed neer !

Mijn visje die ik ving:
UserPostedImage

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 5 april 2011 10:08:09(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

mijn fotografie facebook-pagina: https://www.facebook.com/ddphotography99

Of voeg mezelf toe: https://www.facebook.com/david.dem.7
stefan everts  
#40 Gepost : maandag 4 april 2011 10:16:46(UTC)
stefan everts


35 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 835

dikke netjes!!!!
Pompiedomtiedom,,,,die hengels moeten krom!!!!
Gebruikers aanwezig in dit topic
21 Pagina's<1234>»
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.