logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

21 Pagina's«<45678>»
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
peter servais  
#101 Gepost : vrijdag 8 april 2011 21:11:20(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Nou... dat klinkt ook als een straf Knipoog
Is heerlijk met dit weer, ik ga Zondag weer ffies lekker vissen.

Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
griend  
#102 Gepost : vrijdag 8 april 2011 21:56:41(UTC)
griend


50 ponder

Lid sinds: 21-1-2010(UTC)
Berichten: 2.371

Bedankjes: 10 keer
Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
Net terug, was heerlijk zo in het zonnetje. Ff een lekker ondiep stuk opgezocht maar alleen geen karper wel 3 brasem gevangen.
Wind op de kant is vis in de hand.


Mister X  
#103 Gepost : zaterdag 9 april 2011 16:15:26(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

1e vis van dit jaar is een feit hier een verslag van het avontuur veel lees plezier Breede lach

De dag kan niet meer stuk water staat niet bekend als makkelijk, het gezegde effert
equals reward gezien het resultaat bekrachtigd voor mij deze stelling. Bij aankomst
van het water is de harde zwarte grond vervangen met een top laag geel zand zak hier
hopeloos in weg baal als een stekker, krijg met geen mogelijkheid en stap vooruit op
de fiets. Bij aankomst het water bijna voor mij zelf maat is aan de overkant aan het
pennen bij het zien van mijn aankomst besluit hij te verkassen. Dit is mijn 1e keer
met veel nieuw materiaal aan het water in gedachten druk bezig met van alles & nog
wat opstelling posities rigje voer haak aas pva zakje of toch meer en stick kortom
het virus stroomt vol op in mijn kop. Even tot rust komen wordt besloten pva sticks
1 hengel tegen en wierbed 1 hengel tegen de bos rand bijde en soepel rigje ongeveer
10cm line aligner met 14mm boilie + 8mm pop-up moet goed zijn. Na Ongeveer 1 uur
krijg ik op mijn linker hengel piepjes naar piepjes de hangers gaat langzaam omhoog
& weer terug krijg er maar geen vat op. Op dat moment bedankt ik mij iets snel zet
ik de pieper uit de hanger er af en het lijntje in mijn hand in de hoop op weerstand,
even gebeurt er niets maar dan een paar korte trekjes bedenk mij geen moment slip
dicht en hangen. Tijdens het drilen wordt opgemerkt weinig tot geen weeerstand van
uit het talut tot net buiten de kant zie ik iets wat lijkt op brasem pats los losschieten
Denk bij mij zelf het zal wel, en ja hoor bam hengel 2 gaat af hengel in de steunen
kort sprintje hangen hier ook weer weinig verzet voor dat ik het bezef schiet ook
deze los. Vol ongeloof vloekend in mijn hoofd plof ik neer in mijn stoel controleer
mijn systemen niets mis mee wartels zitten nog in de inserts haken zijn mes scherp.
begrijp niet wat nu is gebeurt. Het is nu tegen de avond rond de klok van 8:00 uur
moet snel wat gaan bedenken uit ervaring van 10 tot 3 uur is de vang kans groot
besluit de stek tegen de bosrand ongeveer 2 uur rust te geven. Weet niet wat zich
hier heeft afgespeeld gezien de aanbeet zet ik hier mijn geld op, vis nu 2 uur met
bijde hengles 1 rechts 1 links krijg hier nog meters lijn & canedian pondweed op
bijde hengels wat en ellende wil hier verder geen aandacht aan besteden erg triest.

Het gaat hier om lijn wat is afgrbroken van iemand anders met en brok canedian wier!

Gelukkig het is 10 uur de rechter hengel wordt tegen de bosrand gepositioneerd in
de kou wind kracht 4 verpakt in mijn stoel luisterend naar vechtende enden orkest
van zwanen meerkoeten die plots een wedstrijdje water racen organiseren, volgens
mij ook nog en paar soort gelijke tasmaanse duivels aan de over kant wat en geluid
maken die fredjes schrik mij tot 2 keer toe kapot. Eindelijk wordt het rustig op en
rond om het water krijg ruimschoots tijd om tot tust te komen, verkleumd in mijn
stoeltje slaperig kijkend naar de sterren gaat plots de linker hengel af vol fluiter.

Met een sprint uit mijn stoel hartkloppingen in mijn keel lichaamstemperatuur op
pijl slip dicht bam nu echt hangen, hand op de slip als een gek naar achter hangen
& pompen. Vis schiet met een noodgang richting bos rand shit vast rustig loop ik
richting positie van karper draaien tot maximale spanning en wachten in gedachten
hopen op het beste, na ongeveer 5 min voel dat hij lost komt tikje voor tikje yes
mijn kansen zijn wedergekeerd. De dril was zeer kort voor dat ik het door had is
hij in de landings net en ik in paradijs, met een brul danny fairbrass style come one
kan mijn geluk niet meer op alle puzzel stukjes zijn in elkaar gevallen alles is toch
nog goed gekomen. Mr spiegel karper snel op de onthaak mat foto maken & terug Knipoog

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 9 april 2011 18:47:16(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Mister X heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
Spiegel karper..jpg
timvanzanten  
#104 Gepost : zaterdag 9 april 2011 16:43:15(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Gefeliciteerd Jowan! hoe zwaar was ze? Kun je even voor mij die foto verkleinen alleen? alvast bedankt!

Mister X  
#105 Gepost : zaterdag 9 april 2011 16:52:25(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

Het gewicht van de spiegel 16 pond niet veel maakt mij niets uit blij als een kind met snoepgoed Knipoog
timvanzanten  
#106 Gepost : zaterdag 9 april 2011 16:58:01(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
mooie vis hoor! alle moeite heeft dus geloond!
Ger heijnen  
#107 Gepost : zaterdag 9 april 2011 17:30:51(UTC)
Ger heijnen


25 ponder

Lid sinds: 10-5-2010(UTC)
Berichten: 481
Nederland

mooie vis Jowan ga zo door


Gr Ger
jvs  
#108 Gepost : zaterdag 9 april 2011 17:30:53(UTC)
jvs


40 ponder

Lid sinds: 1-11-2010(UTC)
Berichten: 1.023

vanmorgen 6.00 vertrokken naar mijn stekkie.
gisteravond wezen voeren,en ik zag bij aankomst al genoeg beweging in het water.
1 hengel met boilie de andere met babycorn.
1ste hengel lag erin en toen ik de 2de hengel op zijn plek gooide,begon ineens mijn spoel af te lopen van de hengel die ik in mijn hand had :-s :-s
nummer 1 was al een feit,en dat na 10 seconden haha.
niet fotowaardig en niet gewogen,terug erin,en na 30 min weer aan de corn nummertje 2,wederom een niet al te grote,dus onthaakt en meteen terug het water in.
Dat ging lekker 2 vissen in 30 min,maar toen was het heel lang stil :-" op wat piepjes na.
Rond half 12 nummertje 3 aan de boilie,een mooie gave vis van 14,5pond.
Daarna opgeruimd en naar een ander water gereden,daar heb ik 2 uur met de vlok drijvend geprobeerd er 1 te vangen,helaas zonder resultaat,wel tot 2x toe dat die koppen strak langs het brood gingen,en dat ik dacht dit word hem,maar ze draaide mooi om.
Wel nog een vieze platte aan het brood gevangen drijvend.
houdoe en bedankt
enzyme27  
#109 Gepost : zaterdag 9 april 2011 19:59:11(UTC)
enzyme27


20 ponder

Lid sinds: 26-1-2011(UTC)
Berichten: 299

Bedankjes: 1 keer
Breede lach heb met een de vismaat de 2e nachtsessie van het jaar gehad.
we zijn gistermiddag rond 2 uur aangekomen en onze spulle fijn ingericht.
er zaten er al 2 sinds 10 vanmerge en hadden niks gevangen dus dat beloofde niet veel goeds..
rond etenstijd kreeg ik paar flinke piepen en trek de hengel uit de steunen en voelde dat het geen karper was ma het trok wel wa eenmaal aan de kant een hele dikke brasumd'oh!
paar uurtjes later gaat men maat zijn pieper flink te keer nu zeker karper aleen jammer
genoeg verspeeld :(
ff later weer wat piepen bij mij nu was het al iets beter maar nog niet veel soeps en lag er een graskarpertje bij mij op de mat.
dan blijft het enige tijd stil tot half 12 en mijn pieper van de rechter hengel die in het diepe lag het flink uitschreeuwd ik vlieg overeind grijp de hengel en voel dat er iets aan zit wat verlopig niet naar de kant wil komen.
Hij besloot zeer hevig te vechten en flink het diepe op te zoeken wat toch snel al een metertje of 7 is.
Wat een kracht in dat beestje, die geen zin had om in het net te komen.
Zodra die aan de kant was en bijna in het net schoot hij als een dolle er weer tussenuit het diepe in en zo heb iik toch ff gestaan om hem eruit te krijgen..
was een mooie schup van toch maar 6,92 kilo maar wat een kracht
Vis weer netjes terug gezet hengel weer klaar gemaakt en ingegooid.
nog geen 30 min later knalt me andere pieper het uit grijp de hengel en voelde al weer een flinke vis eraan hangen. de vis wil meteen naar de struiken en ik probeer hem er vandaan te houden wat gelukkig is gelukt. hij had er ook niet zon zin in om in het net te komen en gaf ook een geweldig mooi gevecht.
meteen wegen en terug zetten en kwam uit op 8.02 kilo. wat meteen mijn pb is Tong
daarna lekker hamburgers gebakke ff nagepraat en toen gaan liggen.
rond 5 uur meld de pieper van me maat zich weer en hong er een brasum aan Domme ik
meteen weer de slaapzak in en slapen. 08.00 vanmorgu meld de hele linker hengel van me maat en komt er een leuke schup van 6 kilo op de mat. kortom een mooie nacht. aangezien er wedstreid om 12.oo begon voor de jeugd hebbe we ingepakt en zijn we 40 km verderop op een geweldig groot meer gaan proberen wat op de maas aansluit.Dit mogt niets op leveren maar hadden ook niet anders gedacht.
Morgen vroeg maar weer lekker na de vijver denk ikBreede lach
foto van de brasum en graskarper hebben we niet gemaakt.
eerste schup wat zich melde bij mij:

UserPostedImage

de 2e schup van me :

UserPostedImage

fotos zijn van me telefoon. zodra ik de mooiere heb zal ik die erneer zetten.

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 9 april 2011 21:38:42(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

team nootdorp  
#110 Gepost : zaterdag 9 april 2011 21:09:49(UTC)
team nootdorp


35 ponder

Lid sinds: 2-1-2011(UTC)
Berichten: 956

Bedankjes: 1 keer
Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
ben weer een sessie aan het doen en heb me laptop bij me ik hou jullie op de hoogte ik zag er net al 4 azen voor de kant

it's an addiction, there is no treatment
www.teamnootdorp.weebly.com
timvanzanten  
#111 Gepost : zaterdag 9 april 2011 22:35:58(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
ik ben net ook weer terug van een sessie tot zonsondergang. een karpertje van 15pond was de sigaar. Het was mn eerste vis van het water waar ik dit jaar wil knallen. wat een boost geeft zo'n visje je dan om door te gaan!
Toine  
#112 Gepost : zaterdag 9 april 2011 22:43:35(UTC)
Toine


20 ponder

Lid sinds: 12-1-2011(UTC)
Berichten: 333

Bedankjes: 2 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Als je dit zo allemaal leest en je vangt dan ook je 1e karper dan krijg je er inderdaad een "opkikker" van Tim. Je krijgt dan denk ik net als Jowan hartkloppingen in de keel. Klinkt als :-({|= in de oren. Knipoog
Het is zoals het is.
timvanzanten  
#113 Gepost : zaterdag 9 april 2011 22:44:54(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
tja, het is mn 5e karper dit jaar maar mn eerste op het nieuwe water! als je er dan eentje vangt, weet je dat je op de goede plek zit te vissen. Ik ben deze week letterlijk doodgegooit met brasem.

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 9 april 2011 22:46:34(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

leen  
#114 Gepost : zaterdag 9 april 2011 23:44:29(UTC)
leen


40 ponder

Lid sinds: 14-11-2010(UTC)
Berichten: 1.385
Man
Nederland

Bedankjes: 74 keer
Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
Jowan schreef:
1e vis van dit jaar is een feit hier een verslag van het avontuur veel lees plezier Breede lach


Nice story!!

Breede lach Breede lach Breede lach Breede lach
FrankG  
#115 Gepost : zondag 10 april 2011 09:27:29(UTC)
FrankG


5 ponder

Lid sinds: 30-10-2010(UTC)
Berichten: 24

ik heb ook weer nr 8 bijgeschreven voor dit jaar echter wel vanaf februarie moeten wachten .UserPostedImage

voor uitgebreid verslag zie mijn blog .

gr Frank
Lodewijk  
#116 Gepost : zondag 10 april 2011 13:09:58(UTC)
Lodewijk


55 ponder

Lid sinds: 17-3-2010(UTC)
Berichten: 4.290

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
zit hier lekker in zwolle zuid aan de waterkant
lekker met het flokje tussen een stuk of 25 grassers

fingers crostBreede lach
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
Job Verweij  
#117 Gepost : zondag 10 april 2011 14:16:41(UTC)
Job Verweij


25 ponder

Lid sinds: 17-2-2011(UTC)
Berichten: 447

Net een bak van een graskarper verspilt , wat baal ik !! die ging zeker over de 1 meter . Echt heel k*t dit Silenced

Bewerkt door de gebruiker zondag 10 april 2011 14:18:16(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Mister X  
#118 Gepost : zondag 10 april 2011 15:00:21(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

Het geluk gaat maar door gister avond mijn PB gevangen hier het verslag slack lines Breede lach

Rond de middag krijg ik een sms van en maat met de vraag of ik wel gaan vissen gezien
een drukke dag computer crash van mijn broertje harde schijven naar de kloten, besluit
ik in 1e instantie niet te gaan. Maar achter de computer bedenkt ik mij in een flits he kan
ook 1 hengel mee nemen setje steunen rug tas met bits & bobs stoel achter op de fiets
en vissen de rest laat ik nu lekker thuis. Naar het sturen van een sms terug waar wij die
avond gaan vertoeven wordt de keuze gemaakt waar wij samen mee kunnen leven. Snel
warme maaltijd naar binnen proppen douchen als een gek en op de fiets. Krijg onderweg
2 sms met de vraag waar blijf je nou zou rond kwart voor 9 aanwezig zijn, begrijp hier
niets van bedenkt mij zelf hij weet toch dat ik kom? Rond 9 uur aangekomen verblijven op
het strandje een groepje jongeren kampvuurtje stoken beertjes drinken aha nu valt het
kwartje hij vertrouwt het niet helemaal. Rechts van uit mijn oog hoek zie ik hem zitten
maak even een praatje kies een stek uit 14mm boilie + 8mm pop-up zelfde trick snel de
steunen in de grond en knallen. Hij heeft kort geleden een voerbooot gekocht ultimate
baitcruiser (mini) mag van hem mijn lijn uitvaren, met het rigje aan de hook release ok
zo gezegt zo gedaan bakje vol met pellet mix & 2 smaken 14mm boilies. Wat gelijk opvalt
is dat mijn haak gamakatsu camo hook niet goed achter de hook relase wil blijfen zitten.
Op de gok wordt het bootje uitgevaren met hoofdlamp (led lenser) wordt de stek belicht
bootje gepositioneerd ongeveer 4 meter voor de bosrand wordt het aas gedropt bootje
vaart nu door de boeggolf recht in de takken, wij zeggen tegen elkaar als dit maar goed
gaat maar gelukkig krijgt hij de boot terug. Belicht nu nog even de stek assistentie voor
de zekerheid ok vaart hij het bootje terug. Hengel in de steun slip afgestelen de pieper
wordt van gevoeligheid toon & volume voorzien, zegt mijn maat plots de haak zit nog in
de hook release shit man met lijn rond zijn laarzen stap nu lekker over mijn eigen lijn
maar goed kan gebeuren. Met lijn tussen mijn vingers wordt alles binnen gedraaid zucht
geen schade poging nummer 2 wij besluiten mijn systeem is beter in het bakje bakje open
rigje geplaats bakje dicht met pellet mix & boilies roeren valt het bakje open alles in
het water vlak voor de kant OMG kan het nog gekker hoeveel pech kan je hebben. Beetje
pissig weer het rigje geplaats voer van de bodum geschraapt deze keer blijft wel alles
zitten yeah afgelopen met die bullshit. De boot wordt expres niet heel dicht tegen de
bosrand gevaren gezien al het ongeluk ongeveer 3/4 meter assisteer nog met verlichting
loop richting hengel beugel dicht bam gaat in mijn handen de hengel af, OMG het is toch
niet waar yes hangen slip dicht hand op de spoel met hondsdolheid in mijn hoofd pompend
lopend naar achter in gedachten vis moet weg bij de bosrand. Maat heeft het schepnet al
in de aanslag en loopt richting water voel stevig verzet karper schiet met een rotgang
richting het wier vast maar gelukkig niet voor lang, als clash of the titans vechtend
voor wat wij waard zijn hier een waardig tegen stander(ster) hevige dril later nu met
hoofdlamp aan krijg nu mijn 1e blik. Vlinders in mijn buik adrenaline giert door mijn
lichaam in gedachten ting ting ting jackpot wat een beauty wij proberen haar richting
kant te manoeuvreren gelukkig is het hier ondiep, angstige momenten gaan voorbij paar
keer mis schepen zeg tegen mij zelf please please please laat dit goed gaan yes naar
5 keer misscheppen schreeuw het uit van blijdschap kan mij geluk niet op. Feliciteert
mijn maat voor het scheppen 2 van het groepeje jongeren komen onze kant op lopen zien
hoe de karper wordt gewogen 24 pond mijn PB & gefotografeerd worden wij gefeliciteren
met 2 flesjes bier wat wij achter af goed kunnen gebruiken. Met hoofdlamp aan kijken
4 man hoe de karper terug gaat richting thuis front mijn avond kan niet meer stuk Knipoog

Bewerkt door de gebruiker zondag 10 april 2011 15:31:59(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Mister X heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
Spiegel karper..jpg
Arnold  
#119 Gepost : zondag 10 april 2011 16:08:08(UTC)
Arnold


35 ponder

Lid sinds: 13-7-2009(UTC)
Berichten: 974

Kijk eens aan. Mooie vis Jowan, gefeliciteert met je nieuwe pb!
davey knol  
#120 Gepost : zondag 10 april 2011 18:26:19(UTC)
davey knol


25 ponder

Lid sinds: 17-12-2009(UTC)
Berichten: 444
Man
Nederland

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
zo net terug van een weekend vissen.

resultaat:


31 brasems
1 zeelt
1 schoen

helaas geen karper op de kant gekomen, stekken zaten helemaal vol met die slijmjurken.
iedere brasem wat we vingen zat onder de paaipukkels
is dat niet een beetje vroeg in het jaar?
Leer van je fouten, geniet van je succes
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
21 Pagina's«<45678>»
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.