logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Stefan Schoonen  
#1 Gepost : maandag 4 april 2011 18:27:44(UTC)
Stefan Schoonen


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 2-3-2011(UTC)
Berichten: 11


Mannen,

Mijn maatje en ik zaten afgelopen weekend weer eens lekker te vissen op een groooot water in Nederland.
Nu hadden we 4 h-markers uitliggen op 4 verschillende afstanden. Toen zaterdagmiddag de pleziervaart weer op gang begon te komen zagen we dat er 1 van onze markers schijnbaar op de vaarroute lag van deze voorbij komende bootjes. Deze werd dus een paar keer overvaren, omdat de kapiteins van die pleziervaart deze markers dus blijkbaar niet zaggen liggen....


Nu vroegen wij ons af of je je markers gewoon zomaar overal weg mag leggen? Staat dit ergens beschreven?

Grtz
Sponsor
ferenc  
#2 Gepost : maandag 4 april 2011 18:37:09(UTC)
ferenc


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-9-2010(UTC)
Berichten: 521

Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
In de vaargeul zal het waarschijnlijk niet mogen. Gebruik een gps ipv markers, werkt een stuk makkelijker en je kan vissen in de vaargeul.
Erwin  
#3 Gepost : maandag 4 april 2011 23:09:37(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Poehhh.... goede vraag. Ik heb werkelijk geen idee. Denk niet dat er een regel voor is maar het is niet verstandig om een marker zomaar in de vaargeul te plaatsen. Toch kan het de scheepvaart wel in verwarring brengen....

Ben benieuwd of mensen hier meer over weten
Stefan Schoonen  
#4 Gepost : dinsdag 5 april 2011 09:58:56(UTC)
Stefan Schoonen


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 2-3-2011(UTC)
Berichten: 11


Hey mannen,

Thanx voor het meedenken,
een Gps is een optie, maar een h-markertje is toch iets goedkoper eej en blijft nauwkeuriger Knipoog
Maar de markers lagen niet recht in de vaargeul ,meer aan de rand zeg maar.
Ben benieuwd of iemand hier toch meer over weet...

GrtZ
Erwin  
#5 Gepost : dinsdag 5 april 2011 10:41:04(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Begrijp ik het goed dat je de H-markers tijdens het vissen laat liggen? Heb je hier nooit problemen mee gehad? Wanneer je een run krijgt en de vis zwemt langs de marker, neemt hij het hele zooitje mee. Krijg je een grote, nare knoop.

Voor deze manier van vissen kun je beter een PVC marker gebruiken. Met deze markers heb je hier totaal geen last van.

Om terug te komen op je vraag. Wanneer je de H-marker op de rand van de vaargeul legt, moet er in princiep niets aan de hand zijn. Naar mijn weten mag dit. Ik leg ze daar zelf ook geregeld neer.
Stefan Schoonen  
#6 Gepost : dinsdag 5 april 2011 11:24:37(UTC)
Stefan Schoonen


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 2-3-2011(UTC)
Berichten: 11

Geen probleem hoor. Als je er maar niet te dicht tegenaan vist eej. En je slip niet helemaal open zetten Knipoog

chiele  
#7 Gepost : dinsdag 5 april 2011 16:20:43(UTC)
chiele


45 ponder

Lid sinds: 27-6-2010(UTC)
Berichten: 1.902

denk ook niet dat zon h-marker kwaad kan aan de rand van de vaartgeul
maar zon h-marker is niet echt zichtbaar dus de boten zullen er wel niet voor omgaan.
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite

Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Breede lach Alvast bedankt!
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.