logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

4 Pagina's«<234
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
DavidT  
#61 Gepost : zaterdag 12 oktober 2013 18:42:36(UTC)
DavidT


40 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 1.050

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Hoppa! http://www.lc.nl/friesla...200-kilo-gestroopte-aal-

Het ergste is dat zo'n vent had kunnen zeggen na de gesloten tijd dat hij in enkele trekken zoveel had gevangen. Op basis van vangsten van de beroepsvisserij worden de quota bepaald. Zo krijg je dus een scheef beeld. Hij is gepakt maar vele anderen niet.

Netten plaatsen op routes naar overwinteringsplekken en paaigronden is ook zoiets.

Say hello to my little friend
DeVisVerschrikker  
#62 Gepost : zaterdag 12 oktober 2013 22:18:32(UTC)
DeVisVerschrikker


15 ponder

Lid sinds: 3-6-2013(UTC)
Berichten: 163
Man
Nederland

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
L.hattke schreef:
Dat je zoetwater vis wil eten oké,
maar ga dan of naar een forel vijver of ga lekker naar de viszaak waar de vis gekweekt is voor consumptie.
als iedereen zo denkt van ene van 10/15 pond neem ik wel mee krijgen we nooit nieuwe zware jongens erbijNiet eens
Stropen is gewoon verboden en dit is maar goed ookLike


Inderdaad! Helemaal mee eens! Je stapt toch ook niet een wei in om die koe mee naar huis te nemen om er een hamburger van te maken? Die koe is van de boer en de vis van de visrecht hebbende
Iedereen heeft recht op mijn mening
Jermainescheenstra  
#63 Gepost : zondag 13 oktober 2013 17:10:27(UTC)
Jermainescheenstra


15 ponder

Lid sinds: 7-5-2013(UTC)
Berichten: 151
Man
Nederland
Locatie: Arnhem

Bedankjes: 7 keer
Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
lekker voor die stropers zeg!!!!

rotmensen dat het zijn!
Like ook onze FaceBook Pagina!
Carp&PikeFishingTeam
Groetjes Jermaine Scheenstra 11 jaar
Emielio500  
#64 Gepost : zondag 13 oktober 2013 21:47:24(UTC)
Emielio500


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 2-10-2013(UTC)
Berichten: 11

Mensen, een mededeling. Ik wil graag mijn excuses aanbieden voor mijn onbeschofte uitlatingen.

Het ging eventjes niet zo lekker in mijn privéleven, en dan heb ik de zeer vervelende neiging om relletjes te gaan trappen op verscheidene fora.. echt een rotgewoonte.
Om eerlijk te zijn heb ik hier gigantisch overdreven. Ik heb de afgelopen jaren eigenlijk helemaal niet gevist, enkel éénmaal per jaar in Denemarken met de band en vrienden, op forel. Ik heb zelfs nog nooit een karper gevangen, op één keertje na in de steurvijver van de Slegge aan een stuk zalm (per ongeluk, haak zat in de kop).

De afgelopen maanden vis ik weer iets meer. Ik heb zelfs een vispas gehaald deze week, om niet alsmaar over mijn schouder te hoeven kijken. Ben tot nog toe niet gecontroleerd, maar er rijdt steeds vaker politie langs.. Nu heb ik wel een maat bij de politie, die een hoop kan regelen.. maar stel dat het hem niet zou lukken.. dan had ik een hoop gedoe gehad.

Het blijft een feit dat ik er niet vies van ben om zo nu en dan wat regeltjes te overtreden.. to hell with the new world order.. Maar wat de visstand betreft, ik hou me wel aan de toegestane vissen die je mee mag nemen.. heb het speciaal nog nagevraagd. Snoek, voorn, baars, snoekbaars, dat is volgens mij allemaal oké hier in de regio.. Zeelt weet ik niet, maar ik dacht het wel..

Om maar even harde cijfers te noemen: het enige dat ik de afgelopen jaren verorberd heb, is 1 flinke voorn (40 cm ofzo), een snoek die mijn opa had gevangen (123,5 cm), en een paling en 2 zeelten aan een strooplijn die mijn opa uit had gezet (dat is al een paar jaar geleden). That's it. Toevallig zit er nu een nog levende voorn in een ton leidingwater, om de grondsmaak weg te spoelen. Maar dat is dus ook werkelijk alles.

Nogmaals, mijn excuses. Vergeet alsjeblieft mijn vorige uitlatingen.. ik had gewoon zin om ruzie te zoeken, en ik weet hoe fel sportvissers zijn wat stropers betreft. Dat is mijn probleem: als ik me rot voel, ga ik het liefst online onbekenden pissig maken, om mijn eigen situatie tijdelijk te vergeten. Het zal niet meer gebeuren hier.

Bewerkt door de gebruiker zondag 13 oktober 2013 21:56:42(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Jordy Paauw  
#65 Gepost : zondag 13 oktober 2013 22:16:41(UTC)
Jordy Paauw


25 ponder

Lid sinds: 26-2-2012(UTC)
Berichten: 495

Bedankjes: 1 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Lees het hele onderwerp nu door.

Boy that escalated quickly!

Weer een schone lei, en veel succes met je slechte gewoonte! Knipoog

Mvg; Jordy Paauw
Geniet en drink met je maten!
DeVisVerschrikker  
#66 Gepost : zondag 13 oktober 2013 23:44:05(UTC)
DeVisVerschrikker


15 ponder

Lid sinds: 3-6-2013(UTC)
Berichten: 163
Man
Nederland

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Goed dat je het zelf inziet. Maar wat de New world order betreft, dat heeft niks te maken met de controle op de visserij. Die wereld problemen liggen veel hoger waar wij als simpele ziel toch geen invloed op hebben. Die shit gebeurt toch wel. Of wij het nou leuk vinden of niet. Verder is de controle er juist voor het welzijn van vissen. Ik hoop dat je dat begrijpt en de karpers voortaan gewoon terug zult zetten. Bij voorbaat dank
Iedereen heeft recht op mijn mening
Gebruikers aanwezig in dit topic
4 Pagina's«<234
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.