logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

4 Pagina's<1234>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
joseph  
#21 Gepost : donderdag 28 april 2011 17:42:48(UTC)
joseph


5 ponder

Lid sinds: 7-3-2011(UTC)
Berichten: 32

ik kan daar dus echt niet tegen sttropers he vor mijn part kunnen ze kij hard met hun hoofd tegenDomme ik muur lopen
Emielio500  
#22 Gepost : woensdag 2 oktober 2013 17:07:09(UTC)
Emielio500


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 2-10-2013(UTC)
Berichten: 11

Pfff.. wat een hoeveelheden zeg..

Ik moet eerlijk bekennen, ook ik stroop weleens.. net als mijn opa. Maar dan blijft het bij 1 fuikje.. of 1 lijntje met een stuk of 5/6/7/8 haken.. Heeft ook niet vaak succes, het enige wat ik er tot nu toe (in alle jaren dat we hier wonen) mee heb kunnen vangen waren een snoek, een zeelt en 2 palingen.

Met netten de hele boel leegtrekken.. dat vind ik ook te krankzinnig voor woorden. Evenals hele sloten afzetten en alles leegvissen.. blegh..

Bewerkt door de gebruiker woensdag 2 oktober 2013 17:10:41(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

DeVisVerschrikker  
#23 Gepost : donderdag 3 oktober 2013 02:55:55(UTC)
DeVisVerschrikker


15 ponder

Lid sinds: 3-6-2013(UTC)
Berichten: 163
Man
Nederland

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Hou je vast, er komen nog meer oost Europeanen aan
Iedereen heeft recht op mijn mening
David v. Z  
#24 Gepost : donderdag 3 oktober 2013 09:54:10(UTC)
David v. Z


25 ponder

Lid sinds: 6-8-2012(UTC)
Berichten: 492

Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Bij ons wordt ook alles leeggehaald, maar hier is echt 0 controle...
gooi je problemen uit, vang je dromen.
ronald308  
#25 Gepost : donderdag 3 oktober 2013 10:05:26(UTC)
ronald308


30 ponder

Lid sinds: 24-7-2011(UTC)
Berichten: 790

Bedankjes: 3 keer
Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
Dan moeten we het recht maar in eigen hand nemen
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen
Sjoerd Stins  
#26 Gepost : donderdag 3 oktober 2013 21:13:33(UTC)
Sjoerd Stins


15 ponder

Lid sinds: 21-9-2011(UTC)
Berichten: 182

ronald308 schreef:
Dan moeten we het recht maar in eigen hand nemen


Mee eens
Gummiebeer  
#27 Gepost : vrijdag 4 oktober 2013 00:32:09(UTC)
Gummiebeer


5 ponder

Lid sinds: 1-10-2013(UTC)
Berichten: 39
Nederland
Locatie: Enschede

Bedankjes: 3 keer
ronald308 schreef:
Dan moeten we het recht maar in eigen hand nemen

Helaas maar waar.

Zo heb ik eens een mail verstuurd naar vios enschede met enkele tips over stropers/polen die bepaalde vijvers verklooien met hun catch and no release. Ik kreeg enkel een antwoord terug met de strekking om eens op hun spreekuur te komen (die gemakshalve maar een half uur duurt Tja )
PB 2015: 33 pondjes

ronald308  
#28 Gepost : vrijdag 4 oktober 2013 00:36:55(UTC)
ronald308


30 ponder

Lid sinds: 24-7-2011(UTC)
Berichten: 790

Bedankjes: 3 keer
Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
Dat doen die rotzakken hier ook al.Ik werk dr zo met af!
Cultuur of niet!!!
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen
FisherDaniel  
#29 Gepost : vrijdag 4 oktober 2013 01:06:13(UTC)
FisherDaniel


25 ponder

Lid sinds: 9-8-2012(UTC)
Berichten: 595

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Als in een pool of wie dan ook een vis zie meenemen, gelijk ze spullen de sloot in. geen goed woord over voor deze mensen. dan spreken mensen vab een "minimum maat" maar deze mensen doen daar niks mee en beschikken waarschijnlijk niet eens over de vispas. zag ooit iemand netten in het riet vastzetten en legen, politie gebeld, maar "zij konden er niks aan doen".

kan niet wachten tot er 50.000 oost europeanen komen volgend jaar, met hun "o zo lekkere karper soep"
Doe je ding, Vang vis.
Neem ook een kijkje op ons youtube kanaal!
http://www.youtube.com/user/DwFishingTeam?feature
Emielio500  
#30 Gepost : vrijdag 4 oktober 2013 02:08:25(UTC)
Emielio500


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 2-10-2013(UTC)
Berichten: 11

Om maar even eerlijk te zijn, ik moet wel melden dat ik totaal niet vis om de sport.. maar omdat ik ervan houd om zoetwatervis te eten. Ik zet dus in principe ook niets terug, de paar keer per maand dat ik vis. Ik ben gek op voorn, snoek, paling, zeelt, brasem, forel, baars, snoekbaars, gefrituurde jonge visjes.. en ik wil altijd nog eens karper proberen, schijnt erg lekker te zijn als je de filets een nacht in rosé laat weken. Ook ik heb geen vispas, en ook ik zet wel eens 1 fuikje uit.. of een strooplijntje met een stuk of 5/6/7/8 haken.. Wel dood en slacht ik de dieren altijd met respect.. ik zorg dat ze nagenoeg geen pijn lijden.

In mijn ogen kan dit totaal geen kwaad.. maar wel als mensen het elke dag doen, of wanneer ze idiote hoeveelheden meenemen.

En toch even ter verdediging van de Oost-Europeanen: zo waren de Nederlanders ook ten tijde van én in de decennia ná WOII.. en sommige zijn nog steeds zo. Degene die ervoor gezorgd heeft dat ik zoetwatervissen zo'n beetje het beste eten vind dat een mens kan krijgen; die het er bij mij ingestampt heeft om nooit iets terug te zetten, en die (niet mijn mening hoor) mensen die hun vissen weer terugzetten een stelletje idioten noemt, is mijn opa. Die doet in de 77 jaar dat hij al vist niets anders: werkelijk álles gaat mee, álles wordt geslacht, en álles wordt onmiddellijk bereid of gaat de vriezer in.

Dit is louter mijn visie op de situatie.. geen aanval op wie dan ook.
kroon  
#31 Gepost : vrijdag 4 oktober 2013 07:32:40(UTC)
kroon


30 ponder

Lid sinds: 15-9-2010(UTC)
Berichten: 648

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Emielio500 schreef:
Om maar even eerlijk te zijn, ik moet wel melden dat ik totaal niet vis om de sport.. maar omdat ik ervan houd om zoetwatervis te eten. Ik zet dus in principe ook niets terug, de paar keer per maand dat ik vis. Ik ben gek op voorn, snoek, paling, zeelt, brasem, forel, baars, snoekbaars, gefrituurde jonge visjes.. en ik wil altijd nog eens karper proberen, schijnt erg lekker te zijn als je de filets een nacht in rosé laat weken. Ook ik heb geen vispas, en ook ik zet wel eens 1 fuikje uit.. of een strooplijntje met een stuk of 5/6/7/8 haken.. Wel dood en slacht ik de dieren altijd met respect.. ik zorg dat ze nagenoeg geen pijn lijden.

In mijn ogen kan dit totaal geen kwaad.. maar wel als mensen het elke dag doen, of wanneer ze idiote hoeveelheden meenemen.

En toch even ter verdediging van de Oost-Europeanen: zo waren de Nederlanders ook ten tijde van én in de decennia ná WOII.. en sommige zijn nog steeds zo. Degene die ervoor gezorgd heeft dat ik zoetwatervissen zo'n beetje het beste eten vind dat een mens kan krijgen; die het er bij mij ingestampt heeft om nooit iets terug te zetten, en die (niet mijn mening hoor) mensen die hun vissen weer terugzetten een stelletje idioten noemt, is mijn opa. Die doet in de 77 jaar dat hij al vist niets anders: werkelijk álles gaat mee, álles wordt geslacht, en álles wordt onmiddellijk bereid of gaat de vriezer in.

Dit is louter mijn visie op de situatie.. geen aanval op wie dan ook.


hoop alleen voor je dat ik je niet op 1 van mijn thuis wateren tegenkom.
is het verboden vis mee te nemen!
steel niet de overheid dult geen concurentie

gr paul
Peter D  
#32 Gepost : vrijdag 4 oktober 2013 08:14:53(UTC)
Peter D


20 ponder

Lid sinds: 26-3-2012(UTC)
Berichten: 300

Bedankjes: 17 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Emielio500 schreef:
Om maar even eerlijk te zijn, ik moet wel melden dat ik totaal niet vis om de sport.. maar omdat ik ervan houd om zoetwatervis te eten. Ik zet dus in principe ook niets terug, de paar keer per maand dat ik vis. Ik ben gek op voorn, snoek, paling, zeelt, brasem, forel, baars, snoekbaars, gefrituurde jonge visjes.. en ik wil altijd nog eens karper proberen, schijnt erg lekker te zijn als je de filets een nacht in rosé laat weken. Ook ik heb geen vispas, en ook ik zet wel eens 1 fuikje uit.. of een strooplijntje met een stuk of 5/6/7/8 haken.. Wel dood en slacht ik de dieren altijd met respect.. ik zorg dat ze nagenoeg geen pijn lijden.

In mijn ogen kan dit totaal geen kwaad.. maar wel als mensen het elke dag doen, of wanneer ze idiote hoeveelheden meenemen.

En toch even ter verdediging van de Oost-Europeanen: zo waren de Nederlanders ook ten tijde van én in de decennia ná WOII.. en sommige zijn nog steeds zo. Degene die ervoor gezorgd heeft dat ik zoetwatervissen zo'n beetje het beste eten vind dat een mens kan krijgen; die het er bij mij ingestampt heeft om nooit iets terug te zetten, en die (niet mijn mening hoor) mensen die hun vissen weer terugzetten een stelletje idioten noemt, is mijn opa. Die doet in de 77 jaar dat hij al vist niets anders: werkelijk álles gaat mee, álles wordt geslacht, en álles wordt onmiddellijk bereid of gaat de vriezer in.

Dit is louter mijn visie op de situatie.. geen aanval op wie dan ook.



Dan denk ik toch dat jij hier met die instelling op het verkeerde forum zit! Niet eens
Wie de eerste steen niet gooit, is de laatste ook niet waard...
PatricS  
#33 Gepost : vrijdag 4 oktober 2013 10:00:55(UTC)
PatricS


30 ponder

Lid sinds: 24-11-2011(UTC)
Berichten: 643
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
1- Je neemt alles mee (DIT MAG NIET ALTIJD)
2- Je zet wel eens een fuikje uit (DIT MAG NIET)
3- Je zet wel eens een strooplijntje uit (DIT MAG NIET)
4- Je vist zonder vergunning (DIT MAG NIET)

Jij bent dus degene waar wij allen zo tegen zijn. Het aan de laars lappen van de regels binnen de visserij.
Je zegt als iedereen dat doet is het niet goed, maar jij werkt hier wel aan mee mannetje!

Dus een dikke Niet eens en blokken dat ip van je voor wat betreft dit forum. Wij/ik wil(len) geen affectie met zulke randdebielen (sorry voor mijn taalgebruik) maar zo denk ik erover!

Nadenken voor dat je dingen doet en aanpassen aan de regels die er zijn. Wil je vis eten koop het op de markt. Daar liggen ook karpers en kun je het proeven!
Groeten Patric

-Tijgernoten-
http://patricskarper.blogspot.nl/
PatricS  
#34 Gepost : vrijdag 4 oktober 2013 10:04:08(UTC)
PatricS


30 ponder

Lid sinds: 24-11-2011(UTC)
Berichten: 643
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
Emielio500 schreef:
En toch even ter verdediging van de Oost-Europeanen: zo waren de Nederlanders ook ten tijde van én in de decennia ná WOII.. en sommige zijn nog steeds zo.


De meeste Nederlanders hebben zich aangepast aan de regels, nu de meeste oost-europeanen nog!

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 4 oktober 2013 10:51:54(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Groeten Patric

-Tijgernoten-
http://patricskarper.blogspot.nl/
ronald308  
#35 Gepost : vrijdag 4 oktober 2013 10:40:45(UTC)
ronald308


30 ponder

Lid sinds: 24-7-2011(UTC)
Berichten: 790

Bedankjes: 3 keer
Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
Ben het met jullie een Peter D en Patric S
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen
Emielio500  
#36 Gepost : vrijdag 4 oktober 2013 11:55:28(UTC)
Emielio500


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 2-10-2013(UTC)
Berichten: 11

Tja, dan zit ik hier blijkbaar inderdaad verkeerd.. Ik vind het vissen zelf ook mooi, maar vissen enkel om het vissen.. nee.. De karper vind ik een geweldige vis, en die zou ik ook niet zo gauw meenemen hoor, ik hoef geen 30 pond vis in de vriezer.. nog niet eens 20 pond. Die zou ik dus wel weer teruggooien. Maarja, 1 van 10/15 pond... Op de markt kopen is een optie, maar ik heb al niet veel te besteden, heb net in de jaren een simpel hengeltje en een klein beetje goedkoop spul bij elkaar kunnen schrapen. Een vispas kan ik niet missen wat financiën betreft. Daarnaast heb ik geen auto, geen geld voor het OV, en in Emmen is überhaupt geen vismarkt. Genoeg redenen om dan maar de wet af en toe aan m'n laars te lappen.
PatricS  
#37 Gepost : vrijdag 4 oktober 2013 12:54:16(UTC)
PatricS


30 ponder

Lid sinds: 24-11-2011(UTC)
Berichten: 643
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
Emielio500 schreef:
Genoeg redenen om dan maar de wet af en toe aan m'n laars te lappen.


En daar zit je er weer volledig naast!

Ik heb geen geld voor dure delkims, dus ga ik ze maar van iemand stelen. Nee hoor
Ik heb geen geld voor een computer dus breek ik bij jou in en neem jou computer mee. Nee hoor
Is dit rechtvaardigDus...

Daarom zei ik al "Nadenken voor dat je dingen doet en aanpassen aan de regels die er zijn."
Groeten Patric

-Tijgernoten-
http://patricskarper.blogspot.nl/
PatricS  
#38 Gepost : vrijdag 4 oktober 2013 12:56:49(UTC)
PatricS


30 ponder

Lid sinds: 24-11-2011(UTC)
Berichten: 643
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
Ik wil je door mijn opmerkingen een andere kant laten zien, waar je misschien wat van kan leren.

Als je zelf je eten wil regelen neem dan een groententuin Knipoog
Groeten Patric

-Tijgernoten-
http://patricskarper.blogspot.nl/
Emielio500  
#39 Gepost : vrijdag 4 oktober 2013 13:22:06(UTC)
Emielio500


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 2-10-2013(UTC)
Berichten: 11

Ik begrijp jouw standpunt ook zeker wel hoor Blij Stelen is ook fout, maar ik zie niet in hoe water en de daarin levende dieren "eigendom" van iemand kunnen zijn, dat gaat er bij mij gewoon niet in.
Tevens is het niet zo dat ik iedere dag bezig ben, hooguit 1 of 2 keer per maand.. en het is al 2 maanden geleden dat ik op die manier iets heb gevangen. Groententuin hebben we al, maar een lekker visje zo nu en dan kan ik niet laten schieten.

Daarnaast (ik wil niet stoken of wat dan ook, en het heeft hier niet heel veel mee te maken) heb ik een pesthekel aan de overheid, aan regels, wetten, en alles wat daarmee te maken heeft.. Ik haat conformeren aan de regeltjes, en als mensen zeggen "dat mag niet", dan doe ik het juist. Rockgitarist hè Tong Sex, drugs, 'n rock 'n roll.

Maargoed, terug on-topic. Als ik weet dat een bepaalde vissoort in een bepaald water erg schaars is, of als het water beschermd is om een dergelijke reden, dan haal ik het niet in mijn hoofd om daar vis uit mee te nemen. Niet omdat het niet mag (dat kan me niets schelen, ik doe zoveel dingen die niet mogen), maar omdat ik niet mee wil werken aan het uitsterven van een vissoort in een bepaald gebied. Ik houd wel degelijk rekening met het welzijn van de natuur. Enkel als ik zeker weet dat een kanaal/sloot/tocht/vijver stikt van de voorn/baars/snoek/karper/whatever, dán durf ik het aan om er zo nu en dan eens 1 of een paar mee te nemen.

In de sloten hier barst het van de paling, voorn, zeelt, baars en snoek.. Karper zie ik niet zoveel hier, dus die zou ik gewoon weer terugzetten, mocht ik er eindelijk eens één vangen. Enkel voorn, zeelt, baars, snoek en paling gaan mee.

Is het nu wat duidelijker? Blij Zo slecht ben ik nog niet, maar ik weiger om mezelf iets op te laten leggen door welke autoriteit buiten mezelf dan ook. Ik beslis zelf wel wat ik doe, en hoe ik het doe. Er wordt vaak ook grof overdreven door deze NWO-geïnfiltreerde overheid. Zolang ik zie dat er genoeg exemplaren van een bepaalde soort in de wateren zitten, dan neem ik er een paar mee als ik zin heb om een feestmaal neer te zetten. Is dat niet het geval, dan ga ik naar een andere plek, waar de betreffende soort wél volop aanwezig is.

Vriendelijke groeten,

Emiel
Johan Krenger  
#40 Gepost : vrijdag 4 oktober 2013 15:00:27(UTC)
Johan Krenger


50 ponder

Lid sinds: 6-4-2011(UTC)
Berichten: 1.053

Bedankjes: 10 keer
Is 25 keer bedankt in 22 post(s)
Lees anders dit artikel even, dan heb je misschien wat inzicht in de frustraties van de andere leden.

http://www.carpfeeling.c...-consumptie-problematiek
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
4 Pagina's<1234>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.