logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

4 Pagina's<1234>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
DavidT  
#41 Gepost : vrijdag 4 oktober 2013 15:29:18(UTC)
DavidT


40 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 1.050

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Ik snap Emielio500 wel. De groep Emielio500's is niet heel groot dus die zal geen onherstelbare schade aan het visbestand berokkenen. Een net gevangen vis smaakt beter dan een gekweekt ding.

Wat ik niet snap is dat er wel financiële ruimte is voor internet.

Kwalijker vind ik dat er controleurs zijn die regels aan de laars lappen wat vis meenemen betreft. Ondermaats, hoeveelheden en soort.

Say hello to my little friend
Emielio500  
#42 Gepost : vrijdag 4 oktober 2013 15:42:32(UTC)
Emielio500


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 2-10-2013(UTC)
Berichten: 11

Ik begrijp het helemaal.. Voor een sportvisser zal dat artikel waarschijnlijk redelijk schokkend overkomen... maar ik zie zoetwatervis dus vooral als delicatesse. Ik zie het nut er niet van in om een vis louter voor de "rush" van het vissen uit de sloot te trekken, daar zit voor mij geen meerwaarde aan.

Het enige schokkende in het artikel vond ik het stukje over het complete leegvissen van wateren.. in de rest van het artikel zie ik verder niets ergs. Het is zelfs door de karperrecepten op smulweb dat ik graag eens een karper wil proeven, en ik heb geen zin om ervoor te betalen als ik er ook gratis één uit het water kan trekken. En inderdaad, zoals David zegt, een vers gevangen vis smaakt beter dan vissen die al dagen in een emmer zitten, of die gekweekte krengen.

Toch blijf ik erbij, ik let erop dat er op de plekken waar ik vis genoeg exemplaren van een bepaalde soort aanwezig zijn, en enkel als dat zo is, neem ik er eens ééntje, hooguit 2, mee. Ook geen vissen van 20/30/40 pond.. 10/15 pond is meer dan genoeg.

Ik snap de ergernis, maar waarom moeten mensen zo fel reageren? Ik ga niet met netten een heel kanaal leegtrekken, of explosieven in het water gooien.. of met elektriciteit aan de slag. Ik mag dan een zeer felle anarchist zijn, die de overheid graag op zoveel mogelijk manieren dwarszit, maar dat extreme vissen met netten, explosieven en elektriciteit gaat zelfs mij te ver. Een hengel, een fuikje en een lijntje met een paar haken zijn niet te vergelijken met de hiervoor genoemde dingen. 1 of 2 keer per maand eens een redelijke vis mee naar huis is zo erg nog niet, als de visstand in het betreffende water verder prima is.

Maar ja, het gaat hier om een verschil qua normen en waarden, en het compleet eens worden gaat niet lukken. Het is er bij mij al sinds ik een klein jochie was ingestampt dat je alles wat je vangt op moet eten. Ik heb mijn opa zelfs eens een sportvisser op zijn gezicht zien slaan, die verhaal kwam halen toen hij een snoek en een paar baarzen en voorntjes in een plastic zak aan het doen was om mee te nemen. (was/ben ik het niet mee eens hoor!!! dient enkel even als voorbeeld van hoe ik opgevoed ben)
Nu ben ik al heel wat gematigder dan mijn opa, maar het idee om nooit eens een visje mee te nemen stuit mij heel erg tegen de borst.

Ik vind het leuk om te vissen, en om een dik exemplaar uit het water te trekken na een lang gevecht.. maar daarna is het het recht van de overwinnaar om over het leven van de verliezer te beslissen. Mijn mening, ik dring niets op. Ik begrijp jullie standpunt, maar probeer het mijne ook te begrijpen.


Proost!

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 4 oktober 2013 15:46:21(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Johan Krenger  
#43 Gepost : vrijdag 4 oktober 2013 15:56:00(UTC)
Johan Krenger


50 ponder

Lid sinds: 6-4-2011(UTC)
Berichten: 1.053

Bedankjes: 10 keer
Is 25 keer bedankt in 22 post(s)
Het gaat hier dan ook niet om die enkele visser die zo af en toe een visje mee naar huis neemt..
Het gaat vooral om de consumptievraag naar schubvis, als deze toeneemt dan zal het ook gaan lonen om alles weg te vangen!
Ook ik heb wel eens snoek en snoekbaars mee genomen/opgegeten, maar inderdaad nu mijn portomonee dat wat meer toestaat laat ik het wel achterwege!
emilio visser  
#44 Gepost : vrijdag 4 oktober 2013 16:54:31(UTC)
emilio visser


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 20-5-2013(UTC)
Berichten: 12

Sorry Emielio, als we allemaal onze eigen wetten gaan schrijven wordt het een puinhoop. Wat je aanhaalt is een complete drogredenering om foutief gedrag goed te praten. Het feit dat je je niet aan wilt passen zal misschien ook wel reden zijn voor het geldgebrek? Of ligt dat aan de rest van de wereld en niet aan jou?

Hou je dus gewoon aan de regels en verziek het niet voor anderen of zoek gewoon een andere hobby. Beter nog, verhuis naar Polen, daar hebben ze zich wel aangepast aan jouw regeltjes....
Emielio500  
#45 Gepost : vrijdag 4 oktober 2013 17:17:52(UTC)
Emielio500


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 2-10-2013(UTC)
Berichten: 11

Het ligt aan mij, ik weiger mij aan te passen aan deze verrotte maatschappij. Weg wil ik sowieso, maar voor emigreren is geld nodig dat ik niet heb. Zodra ik wat meer ga verdienen in de muziek (en dat zit eraan te komen) verdwijn ik naar een hutje op de hei in Schotland, op South-Uist of op Skye, mooi mijn eigen kostje bij elkaar verzamelen, ook al heb ik dan geld genoeg. Liever dat dan de troep uit de supermarkten eten met al die E-nummers erin.

De reden voor het geldgebrek is het labeltje "autist", en het bijbehorende dossier waarmee je een hele kast kunt vullen.. Hierdoor kan ik nergens aan het werk komen, hoe hard ik dat ook probeer. Het enige wat ik heb is mijn band, waarmee we nu gelukkig in een stijgende lijn zitten.

Regels zijn er om gebroken te worden, en anderen accepteren dat maar. Laat de brave slaafse burgerschaapjes zich maar aan de wetten houden van de NWO-gecontroleerde regeringen in deze wereld. Ik bepaal zelf wat ik doe, en hoe ik dat doe.. en wat dit onderwerp betreft: zolang ik de visstand niet gigantisch schaadt, is het wat mij betreft oké.
kroon  
#46 Gepost : vrijdag 4 oktober 2013 17:30:52(UTC)
kroon


30 ponder

Lid sinds: 15-9-2010(UTC)
Berichten: 648

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
ja als je dan toch alles aan je laars lapt hoop ik voor je dat je geen vissers zoals mij tegenkomt!
je leeft hier niet alleen!
steel niet de overheid dult geen concurentie

gr paul
emilio visser  
#47 Gepost : vrijdag 4 oktober 2013 17:44:49(UTC)
emilio visser


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 20-5-2013(UTC)
Berichten: 12

Anderen hebben niets te accepteren, jij hebt je aan te passen. Dat heeft niets met autisme te maken, maar met asociaal gedrag en egoïsme.
Jij hebt niet meer rechten dan iedere ander persoon, mocht je dat wel vinden zoek dan een BOA en probeer het hem uit te leggen, dan maak je tenminste een statement. Op de manier die je nu neerzet ben je gewoon profiteur.

ps. 7 berichten - trollenderwijs goed bezig?
Emielio500  
#48 Gepost : vrijdag 4 oktober 2013 17:45:59(UTC)
Emielio500


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 2-10-2013(UTC)
Berichten: 11

Tja.. laten we niet hopen dat dat gebeurd Blij Anders hebben die vissers een probleem.
En ik stop nu met berichten, het heeft geen nut. Dan ben ik maar een egoïst en een profiteur, hoef ik me ook niet voor te schamen.
Genoeg over dit onderwerp, ik ga nu eens de rest van het forum uitpluizen Knipoog

No hard feelings Like

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 4 oktober 2013 17:49:53(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

DeVisVerschrikker  
#49 Gepost : vrijdag 4 oktober 2013 23:10:11(UTC)
DeVisVerschrikker


15 ponder

Lid sinds: 3-6-2013(UTC)
Berichten: 163
Man
Nederland

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Snap je dan niet dat wij met onze vergunning betalen voor het welzijn van de vissen en voor een goed gezond bestand om te kunnen vissen? Ik zeg verbannen die gast! Hij hoort hier nietNiet eens

Bewerkt door de gebruiker zondag 6 oktober 2013 03:59:45(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Iedereen heeft recht op mijn mening
FisherDaniel  
#50 Gepost : vrijdag 4 oktober 2013 23:28:17(UTC)
FisherDaniel


25 ponder

Lid sinds: 9-8-2012(UTC)
Berichten: 595

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Emielio500 schreef:
Tja.. laten we niet hopen dat dat gebeurd Blij Anders hebben die vissers een probleem.
En ik stop nu met berichten, het heeft geen nut. Dan ben ik maar een egoïst en een profiteur, hoef ik me ook niet voor te schamen.
Genoeg over dit onderwerp, ik ga nu eens de rest van het forum uitpluizen Knipoog

No hard feelings Like


Beetje egoistisch als je het mij vraagt. Aanpassen of moven. Zo werkt het niet alleen met vissers, heel nederland wilt toch ook dat Bijv marokanen ofzo zich aanpassen? En dan kan je zeggen dat jij niet gaat veranderen en dat het zo een kut land is, nederland heeft het met al die "regels" toch erg ver geschopt in de wereld als jet mij vraagt.

maarja met dit soort vissers praat ik liever niet.

Jammer
Doe je ding, Vang vis.
Neem ook een kijkje op ons youtube kanaal!
http://www.youtube.com/user/DwFishingTeam?feature
emilio visser  
#51 Gepost : zaterdag 5 oktober 2013 00:00:15(UTC)
emilio visser


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 20-5-2013(UTC)
Berichten: 12

Emielio500 schreef:
Tja.. laten we niet hopen dat dat gebeurd Blij Anders hebben die vissers een probleem.
En ik stop nu met berichten, het heeft geen nut. Dan ben ik maar een egoïst en een profiteur, hoef ik me ook niet voor te schamen.
Genoeg over dit onderwerp, ik ga nu eens de rest van het forum uitpluizen Knipoog

No hard feelings Like


Je moet je wel schamen! Wel optreden met een band maar niet werken, jaja... En iedereen zich maar afvragen waarom die sociale voorzieningen zo duur zijn...

Dat dit geen nut heeft lijkt me duidelijk, vreemd dat er op dit forum ruimte is voor visonvriendelijke egoïstjes zoals jij, moet niet gekker worden!
Emielio500  
#52 Gepost : zaterdag 5 oktober 2013 05:11:22(UTC)
Emielio500


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 2-10-2013(UTC)
Berichten: 11

Ik wil niet dat Marokkanen zich aanpassen, ik wil dat ieder zijn eigen cultuur behoudt, ongeacht waar diegene woont. En ver geschopt? Laat me niet lachen.. die vieze Illuminatii en de NWO hebben alles in handen, van iets bereiken is geen sprake.

En ik schaam me nergens voor.. en zal dat ook nooit doen.

Ik ben nu dronken, dus ik ga er verder niet op in.. Net even de "stad" onveilig gemaakt.

Admin, verwijder me alsjeblieft van het forum, met die blinde gehoorzame schaapjes kan ik niet normaal praten. Men leest enkel wat men wil lezen. Ik zeg toch duidelijk dat ik oplet hoe vaak en wáár ik een vis meeneem. Zolang ik de visstand niet schaad is het toch okay als ik zo eens in de paar maanden een visje meeneem. De volgende sportvisser die ik tegenkom aan één van de wateren hier, die tegen mij begint te zeuren als ik een vis meeneem.. die belandt in het water, en zijn spullen erachteraan. En als ze mij als eerst iets doen kunnen ze helemaal lachen.

Misschien toch maar eens een paar netten en dynamiet aanschaffen, just to prove a point. Of met een ruiterboog van 60 pond en/of een speer op karper gaan jagen, dat is ook nog een optie.

M.v.g.
emilio visser  
#53 Gepost : zaterdag 5 oktober 2013 10:00:34(UTC)
emilio visser


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 20-5-2013(UTC)
Berichten: 12

Emielio500 schreef:
Ik wil niet dat Marokkanen zich aanpassen, ik wil dat ieder zijn eigen cultuur behoudt, ongeacht waar diegene woont. En ver geschopt? Laat me niet lachen.. die vieze Illuminatii en de NWO hebben alles in handen, van iets bereiken is geen sprake.

En ik schaam me nergens voor.. en zal dat ook nooit doen.

Ik ben nu dronken, dus ik ga er verder niet op in.. Net even de "stad" onveilig gemaakt.

Admin, verwijder me alsjeblieft van het forum, met die blinde gehoorzame schaapjes kan ik niet normaal praten. Men leest enkel wat men wil lezen. Ik zeg toch duidelijk dat ik oplet hoe vaak en wáár ik een vis meeneem. Zolang ik de visstand niet schaad is het toch okay als ik zo eens in de paar maanden een visje meeneem. De volgende sportvisser die ik tegenkom aan één van de wateren hier, die tegen mij begint te zeuren als ik een vis meeneem.. die belandt in het water, en zijn spullen erachteraan. En als ze mij als eerst iets doen kunnen ze helemaal lachen.


Misschien toch maar eens een paar netten en dynamiet aanschaffen, just to prove a point. Of met een ruiterboog van 60 pond en/of een speer op karper gaan jagen, dat is ook nog een optie.

M.v.g.


Echt, ik ben zoooo onder de indruk, stoer...........

En ja admins, geef deze knul aub zijn wens, zijn we daar ook weer vanaf.
Bjorn Schoemacher  
#54 Gepost : zaterdag 5 oktober 2013 14:30:49(UTC)
Bjorn Schoemacher


15 ponder

Lid sinds: 22-3-2013(UTC)
Berichten: 171

Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
Jongens jongens, rustig Emiel is helemaal niet zo Vrolijk en gewoon op zoek naar wat aandacht. Ik herken zijn gedrag wel, heb wel vaker met dat soort jochies te maken gehad. Wat zijn financiële situatie betreft loopt het allemaal wel los, hij heeft immers wel geld om op dierendag een biefstukje te bakken, een Maori sleeve te laten zetten en een vers laminaatje in zijn huis te leggen. Hij is toevallig ook nog een keer in Portree geweest en denkt nu de hele wereld aan te kunnen, laat hem lekker in zijn waan, sommige mensen kicken daarop...
FisherDaniel  
#55 Gepost : zaterdag 5 oktober 2013 18:02:17(UTC)
FisherDaniel


25 ponder

Lid sinds: 9-8-2012(UTC)
Berichten: 595

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Je wou toch sparen om te emigreren? waarom zou je dan drank kopen :l
Doe je ding, Vang vis.
Neem ook een kijkje op ons youtube kanaal!
http://www.youtube.com/user/DwFishingTeam?feature
DeVisVerschrikker  
#56 Gepost : zondag 6 oktober 2013 04:09:08(UTC)
DeVisVerschrikker


15 ponder

Lid sinds: 3-6-2013(UTC)
Berichten: 163
Man
Nederland

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Heel bijzonder om te rappen over de illuminati op een karper forum haha
Iedereen heeft recht op mijn mening
DavidT  
#57 Gepost : zondag 6 oktober 2013 19:58:04(UTC)
DavidT


40 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 1.050

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
[img]UserPostedImage

Uploaded with ImageShack.us[/img]

Baars....

Jammer van de Hollandaise saus dat de garde het vroegtijdig begaf.

Say hello to my little friend
Peter D  
#58 Gepost : maandag 7 oktober 2013 08:22:36(UTC)
Peter D


20 ponder

Lid sinds: 26-3-2012(UTC)
Berichten: 300

Bedankjes: 17 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Anti wetten, anti staat... maar wedden dat hij niet tegen zijn maandelijkse (staats)uitkering is ????
Wie de eerste steen niet gooit, is de laatste ook niet waard...
PatricS  
#59 Gepost : maandag 7 oktober 2013 12:49:13(UTC)
PatricS


30 ponder

Lid sinds: 24-11-2011(UTC)
Berichten: 643
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
Like
Peter D schreef:
Anti wetten, anti staat... maar wedden dat hij niet tegen zijn maandelijkse (staats)uitkering is ????
Groeten Patric

-Tijgernoten-
http://patricskarper.blogspot.nl/
L.hattke  
#60 Gepost : maandag 7 oktober 2013 12:49:44(UTC)
L.hattke


10 ponder

Lid sinds: 6-3-2013(UTC)
Berichten: 71

Bedankjes: 1 keer
Dat je zoetwater vis wil eten oké,
maar ga dan of naar een forel vijver of ga lekker naar de viszaak waar de vis gekweekt is voor consumptie.
als iedereen zo denkt van ene van 10/15 pond neem ik wel mee krijgen we nooit nieuwe zware jongens erbijNiet eens
Stropen is gewoon verboden en dit is maar goed ookLike

Bewerkt door de gebruiker maandag 7 oktober 2013 12:52:43(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

it's not just fishing........it's a way of LIfe...
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
4 Pagina's<1234>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.