logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
waus  
#1 Gepost : maandag 11 april 2011 20:35:49(UTC)
waus


10 ponder

Lid sinds: 28-12-2010(UTC)
Berichten: 82

ik had een vraagje kan je goed me pinda's vissen zoja hoe moet ik het berijden en gewoon ee nzak uit de supermarkt kan ?
Sponsor
timvanzanten  
#2 Gepost : maandag 11 april 2011 20:44:30(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
de pinda's uit de supermarkt zijn gebrand en gezouten. beter koop je gewoon een bulkzak redskin pinda's! bespaard je ook een hoop euries! Pinda's bevatten een kleine hoeveelheid blauwzuur wat op de lange termijn niet goed is. niet teveel mee voeren dus! net als alle andere partikels weken en koken! daarmee reduceer je het blauwzuur. Probeer ook steeds het kookwater te verversen!
waus  
#3 Gepost : maandag 11 april 2011 20:50:38(UTC)
waus


10 ponder

Lid sinds: 28-12-2010(UTC)
Berichten: 82

oek bedankt voor de info tim zelfde als met hazelnoten dus ?
promise2die4  
#4 Gepost : dinsdag 26 april 2011 11:28:22(UTC)
promise2die4


10 ponder

Lid sinds: 13-4-2011(UTC)
Berichten: 84

elke noot soort en partical moet je koken...

als je met pinda's gaat vissen moet je idd niet die ah zakjes hebben Knipoog maar ga gewoon naar een viszaak en die hebben ze wel voor je zoals in blikken en zakken en ook zelfs al bereide nootjes..

wil je het zelf doen wat veel beter is natuurlijk...

dan zou ik het als volgt doen:
24/48 uur lekker laten weken daarna gewoon een half uurtje in de pan met voldoende water en goed door koken dus net op het randje dat het water net kookt.
Daarna in een emmer en de deksel erop en lekker meenemen naar de kant en vissen/voeren maar.

zo kan je ook met amandels en dat soort noten vissen op de zelfde manier..

Wat ik wellis doe is van die notenmelange halen bij de notenboer wel ongezout en die kan je ook op deze manier bereiden en dan heb je wat meer variatie op de nootjes, wat soms voor leuke resultaten kan zorgen.

Succes


ps: kijk eens bij aasvoorkarpers.nl ik bestel me spullen altijd daar en dat is goed spul.. beter dan die standaard rommel wat in de winkel te koop is en wat iedereen koopt Knipoog

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 26 april 2011 11:30:47(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.