logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

9 Pagina's<1234>»
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Erwin Krijgsman  
#21 Gepost : maandag 18 april 2011 21:41:10(UTC)
Erwin Krijgsman


25 ponder

Lid sinds: 6-11-2010(UTC)
Berichten: 533

Bedankjes: 27 keer
Is 4 keer bedankt in 3 post(s)
Hierbij alle informatie die ik heb. Bovenste is de gewone lijn, onderste is van de Pro lijn:

Kleur naturel.
Maximale rek 23%.
De polyvilon fluorocarbon hybrid lijn is een revolutionair innovatieve ontwikkeling op het gebied voor de moderne karpervisserij.
Het is de enige bijna 100% fluorocarbonlijn met de eigenschappen van nylon. De lijn is niet aan de buitenkant gecoat met fluorocarbon maar door het speciale productieproces een mix van grotendeels 100% PVDF en nylon.Door de grote hoeveelheid 100% PVDF (hoger soortelijk gewicht) is het ook een zinkende lijn.Er wordt niet ingeleverd op soepelheid, de lijn is niet stug en ideaal op de molen als hoofdlijn. Mede door de fluorocarbon weegt deze lijn meer dan nylon, fluorocarbon transporteert sneller energie waardoor ook de werpeigenschappen toenemen.
Het gewicht van de lijn is van essentieel belang om verder en gemakkelijker te werpen. De lichtbrekingsindex van POLYVILON (1.43) komt zeer dicht bij 100% fluorocarbon (1.39-1.42) waardoor de lijn niet of nauwelijks waarneembaar is. Opname van water is tot 0% gereduceerd wat de lijn voor langer continue gebruik betrouwbaar maakt. Geen verlies op trekkracht, knoopkracht en schuurbestendigheid.
De lijn is ISO gecertificeerd.

Kleur naturel.
Maximale rek 17%.
De lijn is een revolutionaire innovatieve ontwikkeling op het gebied voor de moderne karpervisserij. De verhouding diameter/ trekkracht maakt deze fluorocarbon lijn tot de sterkste ter wereld. Het is de enige bijna 100% fluorocarbonlijn met de eigenschappen van nylon. De lijn is niet aan de buitenkant gecoat met fluorocarbon maar door het speciale productieproces een mix van grotendeels 100% PVDF en nylon.
Door de grote hoeveelheid 100% PVDF (hoger soortelijk gewicht) is het ook een zinkende lijn. Er wordt niet ingeleverd op soepelheid, de lijn is niet stug en ideaal op de molen als hoofdlijn. Mede door de fluorocarbon weegt deze lijn meer dan nylon, fluorocarbon transporteert sneller energie waardoor ook de werpeigenschappen toenemen.
Het gewicht van de lijn is van essentieel belang om verder en gemakkelijker te werpen. De lichtbrekingsindex van FHP FLUOROHYBRID PRO (1.43) komt zeer dicht bij 100% fluorocarbon (1.39-1.42) waardoor de lijn niet of nauwelijks waarneembaar is.
Opname van water is tot 0% gereduceerd wat de lijn voor langer continue gebruik betrouwbaar maakt. Geen verlies op trekkracht, knoopkracht en schuurbestendigheid.
De lijn is ISO gecertificeerd.

Mvg ErwinKnipoog

Bewerkt door de gebruiker maandag 18 april 2011 21:42:42(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Van de passie voor het karpervissen mijn werk gemaakt...
Toine  
#22 Gepost : maandag 18 april 2011 23:46:18(UTC)
Toine


20 ponder

Lid sinds: 12-1-2011(UTC)
Berichten: 333

Bedankjes: 2 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
timvanzanten schreef:
rek: Nylon heeft veel rek terwijl gevlochten lijn zero rek kent. Minder rek is iets meer controle over de vis en op afstand vaak een betere beetregistratie. hoe minder rek, hoe directer je contact hebt met de vis. Ik vis veel met Technium wat slechts 10% rek kent.

Werpen: met een dunne lijn werp je verder dan met een dikke lijn. dit heeft alles met weerstand te maken. Het krullen of kinken van een lijn ligt vaak niet aan het werpen maar aan het uitvaren van de lijn met de beetrunner aan. krullen en kinken komt verder voornamelijk door een verschil in tegendruk bij het opwinden van je lijn. een onregelmatige druk bij het binnendraaien zorgt voor kinken. in de praktijk betekent dit dus dat de lijn onder spanning komt waarna het in verloop van tijd zijn geheugen kwijtraakt en gaat krullen! Ik hoop dat je het een beetje begrijpt want dit is theoretisch nogal lastige materie.

Kleur: uit onderzoek is bewezen dat een karper een lijn met een monotome kleur kan waarnemen. zodra er van kleur wordt afgewisseld om de 10cm, kan hij de lijn lastiger waarnemen. De lichtinval is hier de oorzaak van.


Tim,
Je bent heel duidelijk. Hier heb ik beslist iets aan. Dank jeKnipoog

David,
Wij vissen voornamelijk op helder (groot) water. Geen obstakels zoals takken e.d. Het antwoord van Tim maakt het al duidelijker. Merci !

Bewerkt door de gebruiker maandag 18 april 2011 23:50:15(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Het is zoals het is.
Erwin Krijgsman  
#23 Gepost : dinsdag 19 april 2011 00:08:15(UTC)
Erwin Krijgsman


25 ponder

Lid sinds: 6-11-2010(UTC)
Berichten: 533

Bedankjes: 27 keer
Is 4 keer bedankt in 3 post(s)
Over kinken van de lijn (volgens mij één van de grootste ergernissen van karpervissers) wil ik er nog graag bij zetten dat doordraaien terwijl de vis lijn neemt (door de slip gaat) kinken enorm bevordert. Het is ook zeker dat de ene lijn er gevoeliger voor is dan de andere. Een dunne, harde lijn, in verhouding tot dikker en zachter is ook gevoeliger. Voor de duidelijkheid....een dunne lijn hoeft per definitie niet hard te zijn. Een dunne lijn kan zacht zijn en een dikke hard. Er zitten dus enorm veel mogelijkheden tussen dun/hard en dik/zacht. Dit alles heeft dan ook weer te maken heeft met rek en slijtvastheid. Jaja, een lijntje kopen is niet zo makkelijk....... Succes!

Mvg ErwinKnipoog
Van de passie voor het karpervissen mijn werk gemaakt...
Mister X  
#24 Gepost : dinsdag 19 april 2011 10:57:10(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

Hier is PARALLELIUM FLUOROHYBRID PRO voor een schappelijke prijs verkrijgbaar:

http://www.fishingproduc...oduct.php?id_product=114
Toine  
#25 Gepost : vrijdag 22 april 2011 23:24:17(UTC)
Toine


20 ponder

Lid sinds: 12-1-2011(UTC)
Berichten: 333

Bedankjes: 2 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Ik heb net Karp Sinking Plus gehaald. Ben benieuwd. Kan het 2e paasdag pas proberend'oh! d'oh! Morgen boodschappen en zondag een feestje. (geef mij maar een dag aan het water Breede lach )
Toine heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
karp vislijn.jpg
Het is zoals het is.
Mister X  
#26 Gepost : dinsdag 17 mei 2011 22:27:42(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

De overstap gemaakt naar Parallelium Fluorohybrid Pro 33.5/00 de korda adrenaline is toch niet goed
bevallen helaas in mijn situatie. 1e indruk van de Parallelium Fluorohybrid Pro is goed denk dat ik hier
geen spijt van krijg. Zinkt als een baksteen naar paar knopjes bijna geen kinkschade. Het opspoelen
gaat dus ook beter als verwacht geen lijne twist. Kort om 1e indruk voor mij visserij zeer tevreden Knipoog

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 17 mei 2011 22:29:33(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Franky26  
#27 Gepost : dinsdag 17 mei 2011 22:35:38(UTC)
Franky26


20 ponder

Lid sinds: 16-5-2011(UTC)
Berichten: 357

Ik vis met X-line en op reserve spoelen subline van korda.

MVG Frank
Mensen koop is een rol vuilnis zakken en RUIM je zooi is op!!!!!
Lodewijk  
#28 Gepost : dinsdag 17 mei 2011 22:41:18(UTC)
Lodewijk


55 ponder

Lid sinds: 17-3-2010(UTC)
Berichten: 4.290

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
ik heb sinds dit weekend de nieuwe lijn van shimano

UserPostedImage

Geproduceerd volgens de revolutionaire Triple Construction. Hierdoor is de lijn uiterst schuurbestendig en beschikt hij over een extreem lage rek (12%).
De lijn heeft een extreem sterke binnenkern, een soepele transparante middenlaag en een slijtvaste en heldere UV-bestendige buitenmantel, die voorzien is van een wrijvingsverminderende transparante coating. Dit maakt de lijn praktisch onzichtbaar voor vis en zorgt voor uitzonderlijke werpeigenschappen.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 17 mei 2011 22:42:57(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
tom de maat  
#29 Gepost : dinsdag 17 mei 2011 22:42:18(UTC)
tom de maat


35 ponder

Lid sinds: 1-11-2010(UTC)
Berichten: 836

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
25 honderdste?
Lodewijk  
#30 Gepost : dinsdag 17 mei 2011 22:43:33(UTC)
Lodewijk


55 ponder

Lid sinds: 17-3-2010(UTC)
Berichten: 4.290

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
nee ik heb 35 Blij
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
Erwin  
#31 Gepost : dinsdag 17 mei 2011 23:46:21(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Erwin Krijgsman schreef:
Over kinken van de lijn (volgens mij één van de grootste ergernissen van karpervissers) wil ik er nog graag bij zetten dat doordraaien terwijl de vis lijn neemt (door de slip gaat) kinken enorm bevordert.


Ook de manier van opspoelen. Een lijn wordt namelijk door de fabriek'gekinkt' op de spoel gezet. Wanneer je hem niet goed opspoelt, zal hij ook gekinkt op je spoel komen.

Je kunt het het best in een emmer met water doen > http://www.carpfeeling.c...ntent.aspx?ContentID=483

Gr. Erwin
Lodewijk  
#32 Gepost : dinsdag 17 mei 2011 23:51:18(UTC)
Lodewijk


55 ponder

Lid sinds: 17-3-2010(UTC)
Berichten: 4.290

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
lang leve de opspoel machine bij zunnebeld whehe
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
Franky26  
#33 Gepost : dinsdag 17 mei 2011 23:51:47(UTC)
Franky26


20 ponder

Lid sinds: 16-5-2011(UTC)
Berichten: 357

Erwin,

De klos in het water leggen wil idd hier tegen helpen! Alleen tijdens het opspoelen regelmatig stoppen om te kijken of de lijn niet om je oog heen slaat. Dit ka weer problemen geven!

Mvg Frank
Mensen koop is een rol vuilnis zakken en RUIM je zooi is op!!!!!
Erwin Krijgsman  
#34 Gepost : woensdag 18 mei 2011 00:38:40(UTC)
Erwin Krijgsman


25 ponder

Lid sinds: 6-11-2010(UTC)
Berichten: 533

Bedankjes: 27 keer
Is 4 keer bedankt in 3 post(s)
Wanneer de lijn al enigzins gekinkt van de spoel afkomt (Erwin mod) , met gevolg dat de lijn al tijdens de eerste keer opspoelen om je topoog slaat (Frank), wordt het volgens mij ernstig tijd te gaan zoeken naar een ander lijntje.
De lijn die onder de steen in de emmer ligt is volgens mij van Paralellium. Deze lijn kun je beter meedraaiend opspoelen. Ik hoop dat dit duidelijk is. Zoals hij nu "uit de emmer komt" springt hij van de klos en dat geeft een beetje kink. Is niet de bedoeling. Opspoelhulp kan ook in een emmer water gezet worden.
Opspoelhulpje:
UserPostedImage

Mvg ErwinKnipoog

Bewerkt door de gebruiker woensdag 18 mei 2011 00:40:18(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Van de passie voor het karpervissen mijn werk gemaakt...
Jeroen Luppe  
#35 Gepost : zondag 5 juni 2011 12:34:04(UTC)
Jeroen Luppe


25 ponder

Lid sinds: 12-6-2010(UTC)
Berichten: 437

Zijn er mensen met ervaring van de Shimano Technium Invisitec?
The Baits
Lodewijk  
#36 Gepost : zondag 5 juni 2011 15:50:02(UTC)
Lodewijk


55 ponder

Lid sinds: 17-3-2010(UTC)
Berichten: 4.290

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
he jeroen.
jazeker zijn die er Knipoog
heb de lijn zelf ook.
wat wil je weten?
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
DannyAlmelo  
#37 Gepost : zondag 5 juni 2011 17:25:58(UTC)
DannyAlmelo


25 ponder

Lid sinds: 9-7-2010(UTC)
Berichten: 464

Ik vis met Shimano Technium Tribal. Niet kapot te krijgen. Zeer tevreden over. Prijs: 40 Euro(vissen)
Never let the fear of striking out keep you from playing the game..!
Erwin Krijgsman  
#38 Gepost : zondag 5 juni 2011 17:31:54(UTC)
Erwin Krijgsman


25 ponder

Lid sinds: 6-11-2010(UTC)
Berichten: 533

Bedankjes: 27 keer
Is 4 keer bedankt in 3 post(s)
Jowan schreef:
Hier is PARALLELIUM FLUOROHYBRID PRO voor een schappelijke prijs verkrijgbaar:

http://www.fishingproduc...oduct.php?id_product=114


Voor alle duidelijkheid, deze site bestaat niet meer.

Mvg ErwinKnipoog
Van de passie voor het karpervissen mijn werk gemaakt...
Jeroen Luppe  
#39 Gepost : zondag 5 juni 2011 18:29:11(UTC)
Jeroen Luppe


25 ponder

Lid sinds: 12-6-2010(UTC)
Berichten: 437

Lodewijk schreef:
he jeroen.
jazeker zijn die er Knipoog
heb de lijn zelf ook.
wat wil je weten
?


Alles!!Knipoog
Ik vis het liefts niet met een te dikke lijn. Zat de denken aan +/- 0.30. Zinkt deze een beetje?
Met de treksterkte zit het wel goed volgens de papieren, is dit ook zo?
Krult de lijn erg na een stevige dril?
The Baits
timvanzanten  
#40 Gepost : zondag 5 juni 2011 18:32:59(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Binnekort zal ik ff een stukje plaatsen op de hoofdpagina Jeroen over deze lijn. Ik ben er gisteren behoorlijk mee in de weer geweest om hem op zijn uiterste te testen!
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
9 Pagina's<1234>»
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.