logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
leen  
#1 Gepost : maandag 18 april 2011 20:41:09(UTC)
leen


40 ponder

Lid sinds: 14-11-2010(UTC)
Berichten: 1.385
Man
Nederland

Bedankjes: 74 keer
Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
Vandaag heerlijk in de zon. Regelmatig piepjes, maar uiteindelijk niet verder gekomen dan een brasem met paaiuitslag.
Maar erg jammer dat zijn halve bek eraan hing. Leek er verdacht veel op dat bij een eerdere vangst de haak er gewoon uitgerukt was i.p.v. op een normale manier verwijderd .. je zou ze toch..

Overigens waren de karpers volop aan het azen.. ik zal wel iets fout gedaan hebben vandaag. (zie ik met een kop zo rood als een biet :-).
Sponsor
Toine  
#2 Gepost : maandag 18 april 2011 23:36:24(UTC)
Toine


20 ponder

Lid sinds: 12-1-2011(UTC)
Berichten: 333

Bedankjes: 2 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Je hebt wel een apart dagje meegemaakt Leen. Volgens mij ben je na zo'n dag, met de zon volop op je hoofd/kop, niet echt uitgerust. De karper komt welKnipoog
Het is zoals het is.
Davey Remmig  
#3 Gepost : dinsdag 19 april 2011 23:56:21(UTC)
Davey Remmig


45 ponder

Lid sinds: 18-2-2010(UTC)
Berichten: 1.786

leen schreef:
Vandaag heerlijk in de zon. Regelmatig piepjes, maar uiteindelijk niet verder gekomen dan een brasem met paaiuitslag.
Maar erg jammer dat zijn halve bek eraan hing. Leek er verdacht veel op dat bij een eerdere vangst de haak er gewoon uitgerukt was i.p.v. op een normale manier verwijderd .. je zou ze toch..

Overigens waren de karpers volop aan het azen.. ik zal wel iets fout gedaan hebben vandaag. (zie ik met een kop zo rood als een biet :-).


Brasem is af en toe echt niet leuk te vangen maar die mensen die zo een vis verminken....heb ik gewoon geen woorden voor, ook dat schaad de echt vissers onder ons. jammer maar ik zie het ook heel vaak dieptriest en kan er dan helemaal niet meer tegen als er dan zo wedstrijdvisser tegen je zegt dat je een karper visser bent en dus jij ook al die brasems verminkt.
Ik denk dat meerdere onder ons dit vaker heeft gehoord.
ik vang ze vaak ook liever niet dan wel mja het hoort er bij ik zal mijn karpernet er ook niet aan vies maken, vandaar dat ik bijna altijd een brasem net bij heb (pannet wel te verstaan).

of je iets fout heb gedaan dat je niks heb gevangen ken je niet altijd zeggen, het was mooi weer voor de gevinde vrienden en die hebben hun zon uren hier heel de dag vol gemaakt. of te wel hier heb ik ze niet zien azen toen ik me wateren heb geobserveerd mja volgende keer heb je misschien meer geluk....succes nogKnipoog
peter servais  
#4 Gepost : woensdag 20 april 2011 00:29:27(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Ja dit vind ik ook niet kunnen.
Ik probeer altijd zo netjes mogelijk met een vis en dus ook brasem om te gaan.
Uiteindelijk is het ook een vangst en nog altijd de moeite om gezond weg te zien zwemmen.
Ik onthaak ze vaak in het water.
Daar waar het mogelijk is leg ik ze met de hand op de kant en onthaak ze dan en zet ze dan ook weer netjes terug.
En anders toch maar het net... alleen niet de onthaakmat. (al leg ik ze echt niet zo op een grindpad oid.
Altijd een zachte gras ondergrond.

Ik heb er ook al is een paar op de kant gevonden enzo. Echt belachelijk, zo ga je niet met die vissen om.
Als ze lekker op formaat zijn, is het nog best een leuke vis om te vangen vind ik zelf.

Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.